Liquid Li0n
World Champion
Bij deze stel ik mijn nieuwe daily voor. Een auto die al heel lang op mijn verlanglijstje staat was een Amerikaanse pick up. En ik ben blij dat het moment daar is dat ik er eindelijk een bezit
. Voor ik de 1 serie had was ik al gaan horen maar toen was het nog niet echt interessant en ook wou ik eerst een rijdersauto die ook al eens op een circuit kan gebruikt worden.
Toch ook wel eens een offerte gaan halen voor een X3 M40i maar qua uitrusting had ik minder voor meer geld. En dit is te gelijk aan mijn M135i qua interieur en ongeveer qua motor. De Aziatische en Europese pickups zijn telkens diesels. Maar toch ook eens gekeken naar een Cayenne V8, ook Macan GTS 2e hands maar dan zit je qua onderhoud en verzekeringsprijzen en zo ook weer anders. Zit je weer met 2 zetels als je LV ombouw doet. En dan blijft het gevoel dat je nog steeds ooit eens een pick up wil. En het is nu of nooit eigenlijk. De EV en de groenen winnen alsmaar meer terrein, ook al is LPG weinig stikstof en co2 tenslotte, maar dat hebben ze niet door. Dus toch maar de knoop doorgehakt.
Dus 11 maanden geleden besteld, ging geleverd worden in oktober maar door corona, chiptekorten etc is hij er dan nu pas, in juni. Op een jaar kan er verdomd veel veranderen hebben we gezien. Corona golven, oorlog in Europa en zelfs apen pokken.
Toen ik akkoord ging met de offerte stond de LPG prijs bij het tankstation hier in mijn buurt namelijk op 43 cent en ondertussen heeft deze al boven de 1 euro gestaan ook. Meer dan een verdubbeling dus :thumbdwn:, moest dit bij diesel en benzine gebeuren hadden we wel wat gezien in Belgie. Nu op moment van schrijven bij hetzelfde tankstation staat het op 73 cent. Hopelijk gaat het dus ooit terug naar een halve euro.
Maar dat terzijde, we kopen het als hobby en om te genieten en zeuren dan ook niet als we gaan tanken.
Dus zoals gezegd, qua uitrusting (zie onder), qua motor (5.7 V8 met +400 pk), qua verbruik (LPG), qua prijs (goedkoper dan een X5 of dergelijke), qua ruimte (5 zitplaatsen en LV) is dit niet te kloppen met een Europese of Aziatische SUV.
Brandstoftank is 98 liter (actieradius uit eigen ondervinding 650 km), LPG tank is 200 liter, waarvan 185 liter bruikbaar (actieradius uit eigen ondervinding is 950 km). 2e LPG tank, een ringtank van 122l, waarvan 100 a 105 liter bruikbaar, is mogelijk op de plaats van het reservewiel, deze komt nog wel. (update okt '22: ondertussen geplaatst). Gecombineerd verbruik, op LPG alleen, mag je uitgaan van een 1300 a 1500 km zonder de benzine te gebruiken. (Update: In het terugkomen van Spanje, 1631 km op LPG gedaan (120 a 130 op gps)), doe daar nog 500 a 700 km naft bij wordt dus +2000 km rijden zonder tanken. Heerlijk.
Trekhaak kan 3,5 ton trekken, ideaal voor een auto naar circuit te brengen
De uitrusting is te veel om op te noemen, maar kan je hier volledig zien: https://www.jeep.com/webselfservice/BuildSheetServlet?vin=1C6SRFHT1NN110332
maar bv:
* Remote start
* Adaptive LED
* luchtvering
* Zetelventilatie voor én achteraan
* Zetelverwarming voor én achteraan
* Stuurwiel verwarming
* leder overal (stoelen, dashboard, etc)
* Panoramisch open dak
* blind spot monitoring
* High Beam assist
* Lane departure warning
* cruise control én adaptive cruise control
* Wireless Android Auto
* 360 graden camera's (5 in totaal) en sensoren
* digitale achteruitkijkspiegel, dus camera
* HUD (Heads Up Display)
* Harman Kardon met 19 luidsprekers
* ...
Reeds aangepast:
* dashcams geplaatst --> Eerst de A129 Plus Duo maar nu Viofo A229 Plus 2ch met HK4 Hardware Kit voor parking mode (dus aangesloten aan batterij met voltage checker)
* 2de LPG tank (waardoor theoretisch volume 322 liter is, in praktijk reeds een keer bijna 309,50 liter getankt)
* dealerstickers/nummerplaathouder en kentekens weghalen [stickers done]
* Waarschuwingen van de zonneklep weghalen --> done
* zonnekleppen en handschoenkastje hebben nog halogeenlampje, dus ook naar LED wisselen --> done
* magnetische oliecarter stop geplaatst
* rubberen spatlappen van Husky geplaatst
* marteralarm gemonteerd
* kleine interieurzaken en mods geplaatst (gsm houders, vuilbakje, extra haken, extra led lampjes, kapjes, ...)
* via AlfaOBD of Tazer DT (soort VAG COM/BimmerCode) opties activeren, aanzetten van:
- spiegels automatisch laten inklappen/uitklappen bij vergrendelen/ontgrendelen
- instellen dat je in de menu's, navigatie e.d. kan tijdens het rijden, nu komt er namelijk een melding op dat je moet stilstaan
- mistlichten en grootlichten tegelijkertijd aan
- ramen open en dichtdoen via de afstandsbediening
- ...
* LED balk onderaan achter de grille plaatsen [done, zie foto's verder in het topic]
* achteraan extra achteruitrij lampen plaatsen
* eventueel cold air intake van Mopar, de RAMAIR
* eventueel andere demper/muffler voor doffere V8 sound, bv van Borla of Magnaflow. [done, namelijk Borla Touring demper - zie foto's/filmpjes verder in het topic]
Wat foto's:
Afhaling:
Binnenkant:
voorkant:
achterkant:
LPG tanks:
normaal afgedekt met traanplaat maar voor de foto:
cilindertank 200 liter:
ringtank 122 liter:
sfeerbeelden:
Wanneer ze in de middle of nowhere overal lpg hebben
Filmpje verlaten van de dealer:
filmpje stock uitlaat naar Borla uitlaat bij koud start:
filmpje van fly-by:

Toch ook wel eens een offerte gaan halen voor een X3 M40i maar qua uitrusting had ik minder voor meer geld. En dit is te gelijk aan mijn M135i qua interieur en ongeveer qua motor. De Aziatische en Europese pickups zijn telkens diesels. Maar toch ook eens gekeken naar een Cayenne V8, ook Macan GTS 2e hands maar dan zit je qua onderhoud en verzekeringsprijzen en zo ook weer anders. Zit je weer met 2 zetels als je LV ombouw doet. En dan blijft het gevoel dat je nog steeds ooit eens een pick up wil. En het is nu of nooit eigenlijk. De EV en de groenen winnen alsmaar meer terrein, ook al is LPG weinig stikstof en co2 tenslotte, maar dat hebben ze niet door. Dus toch maar de knoop doorgehakt.
Dus 11 maanden geleden besteld, ging geleverd worden in oktober maar door corona, chiptekorten etc is hij er dan nu pas, in juni. Op een jaar kan er verdomd veel veranderen hebben we gezien. Corona golven, oorlog in Europa en zelfs apen pokken.
Toen ik akkoord ging met de offerte stond de LPG prijs bij het tankstation hier in mijn buurt namelijk op 43 cent en ondertussen heeft deze al boven de 1 euro gestaan ook. Meer dan een verdubbeling dus :thumbdwn:, moest dit bij diesel en benzine gebeuren hadden we wel wat gezien in Belgie. Nu op moment van schrijven bij hetzelfde tankstation staat het op 73 cent. Hopelijk gaat het dus ooit terug naar een halve euro.

Maar dat terzijde, we kopen het als hobby en om te genieten en zeuren dan ook niet als we gaan tanken.
Dus zoals gezegd, qua uitrusting (zie onder), qua motor (5.7 V8 met +400 pk), qua verbruik (LPG), qua prijs (goedkoper dan een X5 of dergelijke), qua ruimte (5 zitplaatsen en LV) is dit niet te kloppen met een Europese of Aziatische SUV.

Brandstoftank is 98 liter (actieradius uit eigen ondervinding 650 km), LPG tank is 200 liter, waarvan 185 liter bruikbaar (actieradius uit eigen ondervinding is 950 km). 2e LPG tank, een ringtank van 122l, waarvan 100 a 105 liter bruikbaar, is mogelijk op de plaats van het reservewiel, deze komt nog wel. (update okt '22: ondertussen geplaatst). Gecombineerd verbruik, op LPG alleen, mag je uitgaan van een 1300 a 1500 km zonder de benzine te gebruiken. (Update: In het terugkomen van Spanje, 1631 km op LPG gedaan (120 a 130 op gps)), doe daar nog 500 a 700 km naft bij wordt dus +2000 km rijden zonder tanken. Heerlijk.
Trekhaak kan 3,5 ton trekken, ideaal voor een auto naar circuit te brengen

De uitrusting is te veel om op te noemen, maar kan je hier volledig zien: https://www.jeep.com/webselfservice/BuildSheetServlet?vin=1C6SRFHT1NN110332
maar bv:
* Remote start
* Adaptive LED
* luchtvering
* Zetelventilatie voor én achteraan
* Zetelverwarming voor én achteraan
* Stuurwiel verwarming
* leder overal (stoelen, dashboard, etc)
* Panoramisch open dak
* blind spot monitoring
* High Beam assist
* Lane departure warning
* cruise control én adaptive cruise control
* Wireless Android Auto
* 360 graden camera's (5 in totaal) en sensoren
* digitale achteruitkijkspiegel, dus camera
* HUD (Heads Up Display)
* Harman Kardon met 19 luidsprekers
* ...
Reeds aangepast:
* dashcams geplaatst --> Eerst de A129 Plus Duo maar nu Viofo A229 Plus 2ch met HK4 Hardware Kit voor parking mode (dus aangesloten aan batterij met voltage checker)
* 2de LPG tank (waardoor theoretisch volume 322 liter is, in praktijk reeds een keer bijna 309,50 liter getankt)
* dealerstickers/nummerplaathouder en kentekens weghalen [stickers done]
* Waarschuwingen van de zonneklep weghalen --> done
* zonnekleppen en handschoenkastje hebben nog halogeenlampje, dus ook naar LED wisselen --> done
* magnetische oliecarter stop geplaatst
* rubberen spatlappen van Husky geplaatst
* marteralarm gemonteerd
* kleine interieurzaken en mods geplaatst (gsm houders, vuilbakje, extra haken, extra led lampjes, kapjes, ...)
* via AlfaOBD of Tazer DT (soort VAG COM/BimmerCode) opties activeren, aanzetten van:
- spiegels automatisch laten inklappen/uitklappen bij vergrendelen/ontgrendelen
- instellen dat je in de menu's, navigatie e.d. kan tijdens het rijden, nu komt er namelijk een melding op dat je moet stilstaan
- mistlichten en grootlichten tegelijkertijd aan
- ramen open en dichtdoen via de afstandsbediening
- ...
* LED balk onderaan achter de grille plaatsen [done, zie foto's verder in het topic]
* achteraan extra achteruitrij lampen plaatsen
* eventueel cold air intake van Mopar, de RAMAIR
* eventueel andere demper/muffler voor doffere V8 sound, bv van Borla of Magnaflow. [done, namelijk Borla Touring demper - zie foto's/filmpjes verder in het topic]
Wat foto's:
Afhaling:


Binnenkant:

voorkant:

achterkant:

LPG tanks:
normaal afgedekt met traanplaat maar voor de foto:
cilindertank 200 liter:

ringtank 122 liter:

sfeerbeelden:








Wanneer ze in de middle of nowhere overal lpg hebben


Filmpje verlaten van de dealer:
filmpje stock uitlaat naar Borla uitlaat bij koud start:
filmpje van fly-by:
Laatst bewerkt: