Omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan...
Flashback naar oktober 2016: Mijn oh zo geliefde E91 320d zijn krukas knalt van de ene op de andere dag in twee stukken! Compleet zonder waarschuwing, tijdens een rustige rit... Verdict was snel duidelijk: Een wagen van 10 jaar oud met 220K, daar gaan we geen kosten meer aan doen. Elke piste kwam al snel uit op een prijskaartje van ca. 4 à 5k, terwijl die wagen dat amper nog waard zou zijn in originele rijdende toestand.
Nonde, nonde... Dat er kosten gingen aankomen, daar had ik totaal geen moeite mee. Maar zomaar helemaal kapot vliegen? Nah, dat ging er even niet in.
Ik was behoorlijk lastig, dat geef ik toe. In al die jaren geen enkel écht mankement gehad en ineens draait alles in de soep. Uit pure frustratie dus geen plannen om een andere BMW te kopen. In een vlaag van zinsverbijstering besloten om zo snel mogelijk een cheap-ass daily te kopen met zoveel mogelijk garantie én op een plek waar ik nog het meeste uit de E91 kon halen als recyclagepremie => Waar kwamen we uit? Bij een Suzuki Vitara in stock. 5 jaar garantie, 5 jaar pechverhelping, volledige omnium op zijn gat en ju... Op die manier zou ik de volgende jaren me niks moeten aantrekken van auto's die zomaar de geest geven!
Maar na een dikke 3 jaar begon het toch weer te kriebelen voor iets anders. Ik ben nooit zot geweest van de Suzy, maar op dat ogenblik was het een steriele keuze. Tip aan de hele community: Koop nooit een auto tegen uw goesting.
Het plan was sinds enkele maanden om op zoek te gaan naar een jonge tweedehands MB, liefst Certified of Junge Sterne. Na heel wat uurtjes autoscout en mobile kon ik goed inschatten wat een correcte prijs was voor een bepaalde uitvoering. Dan een selectie gemaakt van 3 Certifieds in België en vorige week zaterdag een ganse dag rondgereden. Toegegeven, 2 van die 3 wagens stonden mij absoluut aan! Dezelfde uitvoeringen, kilometers, bouwjaar... alleen was de kleur verschillend.
Mezelf voorgenomen om enkele dagen te twijfelen en op maandag zei de misses of het misschien geen slecht idee was om eens met een nieuwe te gaan rijden, al was het maar om te vergelijken qua gedrag van de wagen t.o.v. een tweedehands.
Na enkele telefoontjes zat ik al snel bij een dealer. Uitgebreide rit gedaan van een uur en toen kwam de vrolijke mededeling dat ze nog twee wagens in stock hadden die voldeden aan mijn eisen én tegen een zeerrrr aantrekkelijke prijs.
Dus ja, wat doe je dan? Gaan voor een exemplaar van een jaar oud of een splinternieuwe?
Vorige donderdag dan maar de knoop doorgehakt en getekend voor onderstaande wagen.
Optielijst? Goh ja, ik kan dat hier allemaal oplijsten (maar leest iemand dat echt? :wiggleyes
Wat was voor mij het belangrijkste?
- AMG-line binnen en buiten (sorry, anders vind ik zo'n Benz very bompa)
- Night-pack
- Schoon zjanten. ;D (Eindelijk heb ik 19'ers, hoera!!!! Degenen die het Z-topic ooit hebben gevolgd snappen de grap wel)
Enfin, uiteindelijk zitten daar meer toeters en bellen op dan gewenst, maar jaaaa... dat overleven we wel, niet? ;D
Wat ik persoonlijk wel mooi vind is het contrast tussen de zwarte hoogglansdelen, het pano-dak en de zwart/zilveren velgen t.o.v. het Iridium.
Normaal eind volgende week in bezit.
Flashback naar oktober 2016: Mijn oh zo geliefde E91 320d zijn krukas knalt van de ene op de andere dag in twee stukken! Compleet zonder waarschuwing, tijdens een rustige rit... Verdict was snel duidelijk: Een wagen van 10 jaar oud met 220K, daar gaan we geen kosten meer aan doen. Elke piste kwam al snel uit op een prijskaartje van ca. 4 à 5k, terwijl die wagen dat amper nog waard zou zijn in originele rijdende toestand.
Nonde, nonde... Dat er kosten gingen aankomen, daar had ik totaal geen moeite mee. Maar zomaar helemaal kapot vliegen? Nah, dat ging er even niet in.
Ik was behoorlijk lastig, dat geef ik toe. In al die jaren geen enkel écht mankement gehad en ineens draait alles in de soep. Uit pure frustratie dus geen plannen om een andere BMW te kopen. In een vlaag van zinsverbijstering besloten om zo snel mogelijk een cheap-ass daily te kopen met zoveel mogelijk garantie én op een plek waar ik nog het meeste uit de E91 kon halen als recyclagepremie => Waar kwamen we uit? Bij een Suzuki Vitara in stock. 5 jaar garantie, 5 jaar pechverhelping, volledige omnium op zijn gat en ju... Op die manier zou ik de volgende jaren me niks moeten aantrekken van auto's die zomaar de geest geven!
Maar na een dikke 3 jaar begon het toch weer te kriebelen voor iets anders. Ik ben nooit zot geweest van de Suzy, maar op dat ogenblik was het een steriele keuze. Tip aan de hele community: Koop nooit een auto tegen uw goesting.

Het plan was sinds enkele maanden om op zoek te gaan naar een jonge tweedehands MB, liefst Certified of Junge Sterne. Na heel wat uurtjes autoscout en mobile kon ik goed inschatten wat een correcte prijs was voor een bepaalde uitvoering. Dan een selectie gemaakt van 3 Certifieds in België en vorige week zaterdag een ganse dag rondgereden. Toegegeven, 2 van die 3 wagens stonden mij absoluut aan! Dezelfde uitvoeringen, kilometers, bouwjaar... alleen was de kleur verschillend.
Mezelf voorgenomen om enkele dagen te twijfelen en op maandag zei de misses of het misschien geen slecht idee was om eens met een nieuwe te gaan rijden, al was het maar om te vergelijken qua gedrag van de wagen t.o.v. een tweedehands.
Na enkele telefoontjes zat ik al snel bij een dealer. Uitgebreide rit gedaan van een uur en toen kwam de vrolijke mededeling dat ze nog twee wagens in stock hadden die voldeden aan mijn eisen én tegen een zeerrrr aantrekkelijke prijs.
Dus ja, wat doe je dan? Gaan voor een exemplaar van een jaar oud of een splinternieuwe?
Vorige donderdag dan maar de knoop doorgehakt en getekend voor onderstaande wagen.

Optielijst? Goh ja, ik kan dat hier allemaal oplijsten (maar leest iemand dat echt? :wiggleyes

Wat was voor mij het belangrijkste?
- AMG-line binnen en buiten (sorry, anders vind ik zo'n Benz very bompa)
- Night-pack
- Schoon zjanten. ;D (Eindelijk heb ik 19'ers, hoera!!!! Degenen die het Z-topic ooit hebben gevolgd snappen de grap wel)

Enfin, uiteindelijk zitten daar meer toeters en bellen op dan gewenst, maar jaaaa... dat overleven we wel, niet? ;D
Wat ik persoonlijk wel mooi vind is het contrast tussen de zwarte hoogglansdelen, het pano-dak en de zwart/zilveren velgen t.o.v. het Iridium.
Normaal eind volgende week in bezit.
