Als de S2000 me één ding geleerd heeft, dan is het dat pk's bijzaak zijn, en dat gewicht, of beter gebrek eraan, voor mij meer rijplezier geeft.
Akkoord dat een overvloed aan pk ook leuk is, maar waar kan je dat nog gebruiken?
Beter wat meer sensatie bij legale snelheden, en dat deed de S2000 ook prima, maar toch was er de roep naar nog iets mogelijk beter.
Daarom is deze Lotus Elise SC de nieuwe wagen in de stal!
Toch een paar maanden de annoncekes in de gaten gehouden, en dan initieel Exiges, maar wat een zooi was me dat!
De helft kon ik al elimineren via de advertentie, de rest was meestal niet veel beter na een paar mails uitwisselen.
Een overvloed aan vorige eigenaars (volgens mij gemiddeld 5), een lijst van mods waarbij BMWAlpina een kleine garnaal lijkt, en dan vaak nog reparaties van 20 a 30k euro, engine/gearbox rebuilds, resprays, ...
Toch een paar Exiges gaan testrijden; de eerste was zga verkocht, maar bleek dan (helaas) een aftermarket supercharger te hebben, de 2e lag niet goed op de baan en had nog een paar kleine mankementen, maar de prijs was wel stevig ...
In tussentijd ook de Elises beginnen volgen, en deze grijze stond al een tijdje bij mijn favorieten.
Toch maar eens belist te gaan kijken, want het plaatje leek wel te kloppen; een deftige advertentie met alle nodige info, wagen goed uitgerust met opties, en al 12 jaar bij de eigenaar.
Even naar Metz gereden dan, en dat was geen teleurstelling; op de uitlaat na is de Elise standaard (en de stock uitlaat zit er bij), correct onderhouden, gewone gebruikssporen, ...
Het is dus een Elise S2 Supercharged, in kleur Graphite Grey, met de Toyota 2ZZ-GE motor, goed voor 220pk en dat bij pakweg 900kg, en als je wil doet die motor ook nog 8200rpm.
Qua opties zitten er een paar packs op nl:
Touring: airco, Probax leder zetels, centrale console in leder, tapijten, ...
Sport: 2e olieradiator, forged velgen, traction control, ...
Black: zwarte velgen en diffusor
En oh ja, ik pas er in, het in- en uitstappen is een uitdaging, toch zeker als je dat op een ietofwat elegante manier wil doen
Akkoord dat een overvloed aan pk ook leuk is, maar waar kan je dat nog gebruiken?
Beter wat meer sensatie bij legale snelheden, en dat deed de S2000 ook prima, maar toch was er de roep naar nog iets mogelijk beter.
Daarom is deze Lotus Elise SC de nieuwe wagen in de stal!
Toch een paar maanden de annoncekes in de gaten gehouden, en dan initieel Exiges, maar wat een zooi was me dat!
De helft kon ik al elimineren via de advertentie, de rest was meestal niet veel beter na een paar mails uitwisselen.
Een overvloed aan vorige eigenaars (volgens mij gemiddeld 5), een lijst van mods waarbij BMWAlpina een kleine garnaal lijkt, en dan vaak nog reparaties van 20 a 30k euro, engine/gearbox rebuilds, resprays, ...
Toch een paar Exiges gaan testrijden; de eerste was zga verkocht, maar bleek dan (helaas) een aftermarket supercharger te hebben, de 2e lag niet goed op de baan en had nog een paar kleine mankementen, maar de prijs was wel stevig ...
In tussentijd ook de Elises beginnen volgen, en deze grijze stond al een tijdje bij mijn favorieten.
Toch maar eens belist te gaan kijken, want het plaatje leek wel te kloppen; een deftige advertentie met alle nodige info, wagen goed uitgerust met opties, en al 12 jaar bij de eigenaar.
Even naar Metz gereden dan, en dat was geen teleurstelling; op de uitlaat na is de Elise standaard (en de stock uitlaat zit er bij), correct onderhouden, gewone gebruikssporen, ...
Het is dus een Elise S2 Supercharged, in kleur Graphite Grey, met de Toyota 2ZZ-GE motor, goed voor 220pk en dat bij pakweg 900kg, en als je wil doet die motor ook nog 8200rpm.
Qua opties zitten er een paar packs op nl:
Touring: airco, Probax leder zetels, centrale console in leder, tapijten, ...
Sport: 2e olieradiator, forged velgen, traction control, ...
Black: zwarte velgen en diffusor
En oh ja, ik pas er in, het in- en uitstappen is een uitdaging, toch zeker als je dat op een ietofwat elegante manier wil doen
