Ergens in de lente van 2009 sloeg het Z4-virus toe, na wikken, lezen en wegen werd er uiteindelijk een Z4 E86 3.0si gezocht en gevonden en dat bleek een goede keuze. Nu ettelijke jaren en een hele rits aanpassingen later, rij ik nog met even veel plezier met deze Z.
Zonder het destijds echt goed te beseffen past zo'n E86 wel bij mij; genoeg vermogen om vlot/sportief te rijden en niet te veel overgewicht zodat het rijden toch nog accuraat genoeg blijft.
Maar ...... ergens wrong het schoentje af en toe, wetende dat er iets was geproduceerd in dezelfde vorm maar met meer vermogen. Bijkomend waren er sommige upgrades waar ik wel zin in had, maar die gewoon niet beschikbaar zijn voor een N52.
Een paar weken terug zo eens een 'autoscoutje' gedaan ... en eens gezocht wat er qua Z4M coupés te vinden was.
Een niet alledaagse kleur was één van de voorwaarden, waardoor al 60% van het aanbod afviel.
Er stond een imola rood exemplaar ergens in Barcelona dewelke meteen mijn volle aandacht kreeg, maar na wat meer in detail te bestuderen leek dit een zeer basis versie te zijn met al een paar onkeurbare mods.
Verder stond er nog een sepang bronze exemplaar op een paar km van mijn deur, en dat de vereiste opties leek te hebben.
Afspraak gemaakt en deze eens gaan bekijken ... en het plaatje klopte gewoon; wagen van een liefhebber en eerste eigenaar, perfect onderhouden, minimale gebruikssporen, relatief lage kmstand (58k km), ... zo een wagen kom je niet elke dag tegen, dus ik heb niet lang getwijfeld en dingen gedaan met knopen en kogels ^-^
Echter ga ik nog enkele maanden op mijn honger moeten zitten, alhoewel met een 3.0si die nog even dienst gaat doen valt dat wel mee denk ik. Vadertje staat heeft blijkbaar beslist om de BIV vanaf het 9e levensjaar gevoelig te verlagen, gevoelig zijnde 1500 euro lager, en de 9e verjaardag valt op 31/1/2016.
Zonder het destijds echt goed te beseffen past zo'n E86 wel bij mij; genoeg vermogen om vlot/sportief te rijden en niet te veel overgewicht zodat het rijden toch nog accuraat genoeg blijft.
Maar ...... ergens wrong het schoentje af en toe, wetende dat er iets was geproduceerd in dezelfde vorm maar met meer vermogen. Bijkomend waren er sommige upgrades waar ik wel zin in had, maar die gewoon niet beschikbaar zijn voor een N52.
Een paar weken terug zo eens een 'autoscoutje' gedaan ... en eens gezocht wat er qua Z4M coupés te vinden was.
Een niet alledaagse kleur was één van de voorwaarden, waardoor al 60% van het aanbod afviel.
Er stond een imola rood exemplaar ergens in Barcelona dewelke meteen mijn volle aandacht kreeg, maar na wat meer in detail te bestuderen leek dit een zeer basis versie te zijn met al een paar onkeurbare mods.
Verder stond er nog een sepang bronze exemplaar op een paar km van mijn deur, en dat de vereiste opties leek te hebben.
Afspraak gemaakt en deze eens gaan bekijken ... en het plaatje klopte gewoon; wagen van een liefhebber en eerste eigenaar, perfect onderhouden, minimale gebruikssporen, relatief lage kmstand (58k km), ... zo een wagen kom je niet elke dag tegen, dus ik heb niet lang getwijfeld en dingen gedaan met knopen en kogels ^-^
Echter ga ik nog enkele maanden op mijn honger moeten zitten, alhoewel met een 3.0si die nog even dienst gaat doen valt dat wel mee denk ik. Vadertje staat heeft blijkbaar beslist om de BIV vanaf het 9e levensjaar gevoelig te verlagen, gevoelig zijnde 1500 euro lager, en de 9e verjaardag valt op 31/1/2016.
Modellbezeichnung | Z4 M Coupé |
Ausführung | Europa |
Typschlüssel | DU91 |
E-Code | E86 (M) |
Karosserie | Coupé |
Lenkung | links |
Türen | 2 |
Motor | S54 - 3,20l (252kW) |
Antrieb | Heckantrieb |
Getriebe | manuell |
Außenfarbe | Sepang Bronze Metallic (A32) |
Innenraum | Lederaus. Walknappa/schwarz (LSSW) |
Produktionsdatum | 07.09.2006 |
Werk | Spartanburg |
[br] [br]
Bijkomend nog wat foto's om dit verhaal te vervolledigen. |