Bon!
Het heeft even op zich laten wachten maar hierbij de 'officiële' voorstelling van mijn nieuwe kar. Geen bimmer deze keer, maar een Audi A6 Avant (ex van Avantus). Iets gans anders dan de Z4, en eigenlijk een improved variant van de 535d. Ik zocht terug wat meer ruimte gezien de praktische aspecten van de Z4 me toch meer beperkte dan verwacht. Geweldige drivers car die Z4, maar not the right time/place voor mezelf. Ooit komt er gegarandeerd iets soortgelijks terug in de garage! Momenteel was er spijtig genoeg geen ruimte om een 3e wagen te stallen dus moest de vervanger moest iets worden met ruimte, comfort en liefst wat power. Redelijk wat opties overlopen, en toen kwam deze opeens te koop. Toch wat bedenkingen gemaakt gezien puur cijfermatig deze mss wat 'over the top' ging zijn, maar na een telefoontje met Steve toch eens afgesproken om te gaan kijken. Zo'n A6 C5, daar had ik altijd wel een boon voor gehad. Vroeger thuis ook al 2 gehad en die waren superbetrouwbaar geweest. Zoals beschreven was deze nog in superstaat gezien zijn leeftijd. Optielijst volledig gelijk ik wou, en een prachtig kleurstelling imho. Na 2 volledig zwarte interieurs, nu mijn eerste bleek lederen exemplaar. Ook langs buiten quasi geen sporen van gebruik, kar was duidelijk goed gesoigneerd geweest. Dit was ook af te leiden uit de bibliotheek aan facturen die er ter staving bij zaten van de vorige eigenaars. Duidelijk geen kosten bespaard om de wagen in tiptop conditie te brengen/houden. Alle pijnpunten waren ook al aangepakt en waar nodig verbeterd. Enkel de laatste horde moest nog genomen worden: testrit. Na afloop maar een gevoel: "Dit wordt hem". Miljaar wat een duw geven die turbo's! De term sleeper is voor deze A6 uitgevonden al zeg ik het zelf.
Zijn volledig paspoort:
Het heeft even op zich laten wachten maar hierbij de 'officiële' voorstelling van mijn nieuwe kar. Geen bimmer deze keer, maar een Audi A6 Avant (ex van Avantus). Iets gans anders dan de Z4, en eigenlijk een improved variant van de 535d. Ik zocht terug wat meer ruimte gezien de praktische aspecten van de Z4 me toch meer beperkte dan verwacht. Geweldige drivers car die Z4, maar not the right time/place voor mezelf. Ooit komt er gegarandeerd iets soortgelijks terug in de garage! Momenteel was er spijtig genoeg geen ruimte om een 3e wagen te stallen dus moest de vervanger moest iets worden met ruimte, comfort en liefst wat power. Redelijk wat opties overlopen, en toen kwam deze opeens te koop. Toch wat bedenkingen gemaakt gezien puur cijfermatig deze mss wat 'over the top' ging zijn, maar na een telefoontje met Steve toch eens afgesproken om te gaan kijken. Zo'n A6 C5, daar had ik altijd wel een boon voor gehad. Vroeger thuis ook al 2 gehad en die waren superbetrouwbaar geweest. Zoals beschreven was deze nog in superstaat gezien zijn leeftijd. Optielijst volledig gelijk ik wou, en een prachtig kleurstelling imho. Na 2 volledig zwarte interieurs, nu mijn eerste bleek lederen exemplaar. Ook langs buiten quasi geen sporen van gebruik, kar was duidelijk goed gesoigneerd geweest. Dit was ook af te leiden uit de bibliotheek aan facturen die er ter staving bij zaten van de vorige eigenaars. Duidelijk geen kosten bespaard om de wagen in tiptop conditie te brengen/houden. Alle pijnpunten waren ook al aangepakt en waar nodig verbeterd. Enkel de laatste horde moest nog genomen worden: testrit. Na afloop maar een gevoel: "Dit wordt hem". Miljaar wat een duw geven die turbo's! De term sleeper is voor deze A6 uitgevonden al zeg ik het zelf.
Zijn volledig paspoort:
Außenfarbe: Lackierung Delfingrau Metallic
Innenfarben: Sitzbezüge vanille
Dekoreinlagen: schwarz-schwarz
Fußmatten: schwarz
Dachhimmel: vanille
Sonderausstattung:
Innenausstattung
• Innenspiegel automatisch abblendend
• Dekor-Einlagen,Holz,vavona-Bernstein,hochglänzend
• Mittelarmlehne vorn
• Fahrerinformationssystem
Außenausstattung
• Entfall von Typ und Hubraum
• Dachreling, blank
Mehr Informationen
• Außenspiegel mit Memoryfunktion, automatisch abblendbar, elektrisch einstell-/beheizbar
• Xenon plus
• Scheinwerfer-Reinigungsanlage
Sitze
• Buffalinoleder
• Lendenwirbelstütze
Technik und Sicherheit
• Sportfahrwerk
• SIDEGUARD
Motor/Getriebe
• Schalthebelknopf/-Griff in Leder
Serienausstattung
Innenausstattung
• Trennnetz
• Ladeboden, aufklappbar
• Wärmeschutzverglasung
• Gepäcknetz
• Einstiegsleisten
• Komfortklimaautomatik
Außenausstattung
• Zentralverriegelung
• Zierleisten blank
• Außenspiegel rechts, konvex (großes Sichtfeld)
• Außenspiegel links, asphärisch
• Außenspiegelgehäuse in Wagenfarbe
Räder/Reifen
• Aluminium-Gussräder 7 J x 16 im 5-Arm-Rotor-Design
• Reifen 215/55 R 16 Y
• Reserverad
Lenkrad
• Lenksäule,axial u.vertikal einstellbar
Sitze
• Rücksitzlehne, geteilt umklappbar
• Kopfstützen hinten (3 Stück)
Technik und Sicherheit
• Servolenkung
• Dreipunkt-Automatikgurt für mittleren Fondsitz
• Airbags
• Nebelschlussleuchte
Technische Details
Motorbauart V-6-Zylinder, Ottomotor, zwei Turbolader mit Ladeluftkühlung, Fünfventil-Technik, jeweils zwei oben liegende Nockenwellen (DOHC), Einlassnockenwellen mit hydraulischer Verstellung
Hubraum 2671 cm
Max. Drehmoment 350/1800-4500 Nm bei min
Höchstgeschwindigkeit 246
Beschleunigung 0-100 km/h 7,0 s
Gepäckraumvolumen 455 l
Tankinhalt ca. 70
Antriebsart Permanenter Allradantrieb quattro, automatisch sperrendes Torsen-Mittendifferential, Elektronische Differentialsperre EDS, Antriebs-Schlupf-Regelung ASR, Elektronisches Stabilisierungsprogramm ESP mit Bremsassistent
Kupplung Hydraulisch betätigte Einscheiben-Trockenkupplung mit asbestfreien Belägen, Zweimassen-Schwungrad
Getriebeart 6-Gang-Schaltgetriebe, vollsynchronisiert
Abgasreinigungssystem Zwei Vorkatalysatoren, zwei Unterflur-Hauptkatalysatoren, Lambda-Regelung, Sekundärluftsystem
Lenkung Servounterstützte, wartungsfreie Zahnstangenlenkung, Lenkrollradius spurstabilisierend, Wendekreis ca. 11,7 m
Motor
Bremssystem Zweikreisbremsanlage mit diagonaler Aufteilung, Anti-Blockier-System ABS mit Elektronischer Bremskraftverteilung EBV, Bremskraftverstärker, Scheibenbremsen vorn/hinten, vorn innenbelüftet
Vorderachse Einzelradaufhängung, Vierlenkerachse, Rohr-Querstabilisator; Zweirohr-Gasdruckstoßdämpfer und Schraubenfeder, Zuganschlagfeder, Führungslenker mit hydraulisch dämpfender Lagerung
Hinterachse Doppelquerlenker-Hinterachse, Stabilisator
Reifen 245/45 R 18 Y
Kraftstoffverbrauch (1999/100/EG)
Kraftstoffart Super bleifrei 95 ROZ
städtisch 16,7 l
außerstädtisch 8,9 l
insgesamt 11,7 l
Emissionsklasse (94/12/EG) EU3
CO2-Emissionen 281 g/km
Emissionsklasse (94/12/EG) EU3
Zul. Anhängerlast Leergewicht 1720 kg
Zul. Gesamtgewicht 2270 kg
Zul. Dachlast/Stützlast 100/85 kg
ungebremst 750 kg
bei 12% Steigung 1900 kg
bei 8% Steigung 2100 kg