2001 - Audi A6 2.7 Biturbo

erq

Race Legend
Premium Member
Bon!

Het heeft even op zich laten wachten maar hierbij de 'officiële' voorstelling van mijn nieuwe kar. Geen bimmer deze keer, maar een Audi A6 Avant (ex van Avantus). Iets gans anders dan de Z4, en eigenlijk een improved variant van de 535d. Ik zocht terug wat meer ruimte gezien de praktische aspecten van de Z4 me toch meer beperkte dan verwacht. Geweldige drivers car die Z4, maar not the right time/place voor mezelf. Ooit komt er gegarandeerd iets soortgelijks terug in de garage! Momenteel was er spijtig genoeg geen ruimte om een 3e wagen te stallen dus moest de vervanger moest iets worden met ruimte, comfort en liefst wat power. Redelijk wat opties overlopen, en toen kwam deze opeens te koop. Toch wat bedenkingen gemaakt gezien puur cijfermatig deze mss wat 'over the top' ging zijn, maar na een telefoontje met Steve toch eens afgesproken om te gaan kijken. Zo'n A6 C5, daar had ik altijd wel een boon voor gehad. Vroeger thuis ook al 2 gehad en die waren superbetrouwbaar geweest. Zoals beschreven was deze nog in superstaat gezien zijn leeftijd. Optielijst volledig gelijk ik wou, en een prachtig kleurstelling imho. Na 2 volledig zwarte interieurs, nu mijn eerste bleek lederen exemplaar. Ook langs buiten quasi geen sporen van gebruik, kar was duidelijk goed gesoigneerd geweest. Dit was ook af te leiden uit de bibliotheek aan facturen die er ter staving bij zaten van de vorige eigenaars. Duidelijk geen kosten bespaard om de wagen in tiptop conditie te brengen/houden. Alle pijnpunten waren ook al aangepakt en waar nodig verbeterd. Enkel de laatste horde moest nog genomen worden: testrit. Na afloop maar een gevoel: "Dit wordt hem". Miljaar wat een duw geven die turbo's! De term sleeper is voor deze A6 uitgevonden al zeg ik het zelf.

Zijn volledig paspoort:

Außenfarbe:  Lackierung Delfingrau Metallic
Innenfarben:  Sitzbezüge vanille
Dekoreinlagen: schwarz-schwarz
Fußmatten: schwarz
Dachhimmel: vanille
Sonderausstattung:
Innenausstattung
• Innenspiegel automatisch abblendend
• Dekor-Einlagen,Holz,vavona-Bernstein,hochglänzend
• Mittelarmlehne vorn
• Fahrerinformationssystem
Außenausstattung
• Entfall von Typ und Hubraum
• Dachreling, blank
Mehr Informationen
• Außenspiegel mit Memoryfunktion, automatisch abblendbar, elektrisch einstell-/beheizbar
• Xenon plus
• Scheinwerfer-Reinigungsanlage
Sitze
• Buffalinoleder
• Lendenwirbelstütze
Technik und Sicherheit
• Sportfahrwerk
• SIDEGUARD
Motor/Getriebe
• Schalthebelknopf/-Griff in Leder
Serienausstattung
Innenausstattung
• Trennnetz
• Ladeboden, aufklappbar
• Wärmeschutzverglasung
• Gepäcknetz
• Einstiegsleisten
• Komfortklimaautomatik
Außenausstattung
• Zentralverriegelung
• Zierleisten blank
• Außenspiegel rechts, konvex (großes Sichtfeld)
• Außenspiegel links, asphärisch
• Außenspiegelgehäuse in Wagenfarbe
Räder/Reifen
• Aluminium-Gussräder 7 J x 16 im 5-Arm-Rotor-Design
• Reifen 215/55 R 16 Y
• Reserverad
Lenkrad
• Lenksäule,axial u.vertikal einstellbar
Sitze
• Rücksitzlehne, geteilt umklappbar
• Kopfstützen hinten (3 Stück)
Technik und Sicherheit
• Servolenkung
• Dreipunkt-Automatikgurt für mittleren Fondsitz
• Airbags
• Nebelschlussleuchte


Technische Details

Motorbauart V-6-Zylinder, Ottomotor, zwei Turbolader mit Ladeluftkühlung, Fünfventil-Technik, jeweils zwei oben liegende Nockenwellen (DOHC), Einlassnockenwellen mit hydraulischer Verstellung
Hubraum 2671 cm
Max. Drehmoment 350/1800-4500 Nm bei min
Höchstgeschwindigkeit 246
Beschleunigung 0-100 km/h 7,0 s
Gepäckraumvolumen   455 l
Tankinhalt                         ca. 70

Antriebsart Permanenter Allradantrieb quattro, automatisch sperrendes Torsen-Mittendifferential, Elektronische Differentialsperre EDS, Antriebs-Schlupf-Regelung ASR, Elektronisches Stabilisierungsprogramm ESP mit Bremsassistent
Kupplung Hydraulisch betätigte Einscheiben-Trockenkupplung mit asbestfreien Belägen, Zweimassen-Schwungrad
Getriebeart 6-Gang-Schaltgetriebe, vollsynchronisiert
Abgasreinigungssystem Zwei Vorkatalysatoren, zwei Unterflur-Hauptkatalysatoren, Lambda-Regelung, Sekundärluftsystem
Lenkung Servounterstützte, wartungsfreie Zahnstangenlenkung, Lenkrollradius spurstabilisierend, Wendekreis ca. 11,7 m
Motor

Bremssystem Zweikreisbremsanlage mit diagonaler Aufteilung, Anti-Blockier-System ABS mit Elektronischer Bremskraftverteilung EBV, Bremskraftverstärker, Scheibenbremsen vorn/hinten, vorn innenbelüftet
Vorderachse Einzelradaufhängung, Vierlenkerachse, Rohr-Querstabilisator; Zweirohr-Gasdruckstoßdämpfer und Schraubenfeder, Zuganschlagfeder, Führungslenker mit hydraulisch dämpfender Lagerung
Hinterachse Doppelquerlenker-Hinterachse, Stabilisator
Reifen 245/45 R 18 Y
Kraftstoffverbrauch (1999/100/EG)
Kraftstoffart Super bleifrei 95 ROZ
städtisch 16,7 l
außerstädtisch 8,9 l
insgesamt 11,7 l
Emissionsklasse (94/12/EG) EU3
CO2-Emissionen 281 g/km
Emissionsklasse (94/12/EG) EU3

Zul. Anhängerlast Leergewicht                   1720 kg
Zul. Gesamtgewicht    2270 kg
Zul. Dachlast/Stützlast   100/85 kg
ungebremst                   750 kg
bei 12% Steigung           1900 kg
bei 8% Steigung           2100 kg
 

Bijlagen

  • WP_20150607_009.jpg
    WP_20150607_009.jpg
    469,4 KB · Weergaven: 1.705
Nog enkel foto's!
 

Bijlagen

  • WP_20150607_006.jpg
    WP_20150607_006.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 1.730
  • WP_20150607_002.jpg
    WP_20150607_002.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 1.683
  • WP_20150607_004.jpg
    WP_20150607_004.jpg
    717,4 KB · Weergaven: 1.617
Dik! Ik wil wel eens rijden. En hopelijk slaagt dat dik tegen met die turbo's. Anders weet ik weer meteen waar ik mag voor sparen  :toofunny:
 
Die kar is zeker en vast dik in orde, daar heeft Avantus goed voor gezorgd! Proficiat met je aankoop erq, geniet ervan!
 
Bananenman zei:
Knappe kar Erq! Veel veilige /snelle km's met deze!  :thumbsup:

Knap is subjectief. Heeft vrij ronde vormen dus iets saaier qua lijnenspel dan mijn E61. Maar door de kleurcombo, dubbele uitlaat, ophanging,... toont ie wel breed IRL. Straalt ook echt de klasse van destijds uit (vind ik toch). Maar eerlijk? Eigenlijk is S4 B5 Avant knapper (sportiever). Ik heb wel  al gemerkt dat deze een heel ander type aandacht aantrekt dan de Z4  ;D

Momenol zei:
Dik! Ik wil wel eens rijden. En hopelijk slaagt dat dik tegen met die turbo's. Anders weet ik weer meteen waar ik mag voor sparen  :toofunny:

Awel ik ben ook benieuwd hoe veel verschil daar op zit. Ik zoek nog wat infobronnen voor VAG (vervanger voor realOEM enzo, en wat goed forums) dus als gij al iets gevonden hebt moogt ge mij altijd PM'en! Ik kan u wel al zeggen dat mijne pa er niet meer in wil kruipen  >:D

Vin decoder info:
E0A = No special edition
0GE = Emission standard EU3
4UE = Air bag for driver and front seat passenger
6XM = Exterior mirrors: with memory function, automatically dimming, electrically adjustable/heated
1KD = Disc brakes, rear
J0L = Battery 340 A (70 Ah)
1LG = Disc brakes, front
3FA = Without roof insert (standard roof)
5ME = Vavona wood insert "amber", high-gloss
7X1 = Park distance control
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
8GL = Alternator 120 A
0G1 = Gearshift lever
0YR = Weight range 16 installation control only, no requirement forecast
0JK = Weight category front axle weight range 10
T7Z = 6-cylinder gasoline engine 2.7 L unit 078.8
3NZ = Rear seat bench unsplit, backrest split folding
8ED = Bi-functional headlight with gas discharge lamp, for driving on the right
U2B = Instrument insert with km/h speedometer,radio-controlled clock, tachometer, tripodometer and additional instruments
X0A = National sales program Germany
1N1 = Power steering
2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
3HA = Without leather parts scope
8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
9Q2 = Multi-function display/on-board computerwith check control
8Z5 = Not hot country
MK5 = 6-cyl. gasoline engine 2.7 L/184 kW 30V base engine is T7Z
7Q0 = Without navigation device
C9K = Alloy wheels 9J x 21 front, with 10J x 21 rear
7K0 = Without tire pressure warning light
4X4 = Side air bag, front and rear with curtain air bag
2K6 = Reinforced bumpers
6R2 = Leather gearshift boot
3L4 = Electric seat adjustment for both front seats, drivers seat with memory system
4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
3Y0 = Without roll-up sun screen
4K4 = Radio remote controlled central locking
5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
1SA = Without additional front underbody guard
Q1D = Sports front seats
4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield
 
vinox zei:
Die kar is zeker en vast dik in orde, daar heeft Avantus goed voor gezorgd! Proficiat met je aankoop erq, geniet ervan!

Ik hoop hem zo te houden! Voor mij is het mijn eerste auto met wat 'aanpassingen'. Mocht ik niet zeker zijn van de afkomst had ik het zeker niet gewaagd... Gelukkig kent Avantus zijne shizzle!

Geert zei:
Perfecte sleeper idd, draaide die niet ergens rond de 450-500 pk? 8)

De standaard 250 haalt ie idd niet meer  ;)
Even linkje parkeren  ;D
 
Lang leve de 2.7TT's , ik ben fan !

Realoem in het VAG's = ETKA
 
Tom zei:
Lang leve de 2.7TT's , ik ben fan !
Realoem in het VAG's = ETKA

Thx! Vagcat had ik al als referentie doorgekregen, maar dit werkt wel aanzienlijk beter!
 
Momenol zei:
ETKA is gewoon wat ze bij vag zelf gebruiken.

Yep , ik gebruik(te) dat gewoon voor partnummers en tekeningetjes te checken. Was best nuttig.
 
Momenol zei:
ETKA is gewoon wat ze bij vag zelf gebruiken.
Ach zo!
Tom zei:
Yep , ik gebruik(te) dat gewoon voor partnummers en tekeningetjes te checken. Was best nuttig.

Tot nu toe een kleine 1000km al gedaan met de wagen en bevalt me prima. Dus maar een klein todo/werklijstje:
  • DAP 900 eens aan het werk zetten (wat kleine swirls)
  • Interieur onder handen nemen (beige leer terug proberen 100% te krijgen)
  • Kraakje wegwerken aan de bagagerollo en passagierszetel
  • Buitenspiegels vervangen en nieuw afdekkapje voor 1 van beide passagiersasbakjes
  • Ipod-interface zoeken
 
Knappe wagen Erq, dat je er veel plezier aan mag beleven. Liefst voor een langere periode als de vorige.  :gayfight:
 
Zalige auto Erik!
Ik ben zeer benieuwd naar de ondervindingen na een paar maanden, want jammer genoeg worden we bijna alles gewoon.  ::)

Hier op het forum gaat het de laatste tijd wel snel met dikke estates.  :o
Ik wil een ritje!  :ontopic:
 
Back
Bovenaan