Oude liefde roest niet ... figuurlijk dan toch 
In 2009 had ik voor de aankoop van de Z4 3.0si het plan om een Honda S2000 te kopen. Altijd al een prachtig model gevonden, en dat in combinatie met 9k rpm, de keuze was gemaakt. Echter had ik geen rekening gehouden met mijn 1m95 en daar tegenover de lichaamslengte van de doorsnee Japanner, en dus had ik absoluut niet voldoende beenruimte. Zo stopte het S2000-verhaal dus meer dan 10 jaar geleden.
Vorig jaar dan eens in een pre-FL S2000 gezeten, en tot mijn verbazing had ik wel voldoende beenruimte. FL blijkt dus dikkere zetels te hebben, dat met de nodige gevolgen voor de binnenruimte. Dus stilaan wat beginnen rondkijken, ook wat onderzoek verricht naar andere zetels en zetel-verlagingen, voor dat laatste waren tal van oplossingen, dus de zoektocht was volledig geopend. Echter een origineel exemplaar vinden leek een andere opgave, zeker als bepaalde interieur- (rood) en carrosseriekleuren (zilver/grijs) niet in aanmerking kwamen.
Uiteindelijk dus op deze rode uitgekomen, meteen gaan kijken, en er was eigenlijk weinig op aan te merken.
Mooie originele staat, geen roest, zeer uitgebreide historiek en uiteraard ook de niet alledaagse kleur! Uiteraard zijn er na 20 jaar altijd wel mindere zaken, bvb. dat meerdere delen herspoten zijn, maar dat geeft wel een frisse indruk. Ook de originele kap met plastieke en licht-vergeeld raam, velgen in originele lak die hier en daar wat lost. Soit, voor mij voldeed dat, ook omdat ik geen garage-queen zocht, maar wel een zomer-daily, om te gebruiken dus!
Plannen met de wagen; nieuw rubber al zeker, huidige zijn toch wel 10 jaar oud. Voor de rest niets echt dringend, maar toch eens kijken voor (kuip)zetels op lage rails. Zou ook het voordeel hebben dat je meer 'in' ipv 'op' de auto zit. En misschien een andere intake, een VTEC die zich wat extra laat horen kan nooit een slecht iets zijn.
En dan nog wat plaatjes ...

In 2009 had ik voor de aankoop van de Z4 3.0si het plan om een Honda S2000 te kopen. Altijd al een prachtig model gevonden, en dat in combinatie met 9k rpm, de keuze was gemaakt. Echter had ik geen rekening gehouden met mijn 1m95 en daar tegenover de lichaamslengte van de doorsnee Japanner, en dus had ik absoluut niet voldoende beenruimte. Zo stopte het S2000-verhaal dus meer dan 10 jaar geleden.
Vorig jaar dan eens in een pre-FL S2000 gezeten, en tot mijn verbazing had ik wel voldoende beenruimte. FL blijkt dus dikkere zetels te hebben, dat met de nodige gevolgen voor de binnenruimte. Dus stilaan wat beginnen rondkijken, ook wat onderzoek verricht naar andere zetels en zetel-verlagingen, voor dat laatste waren tal van oplossingen, dus de zoektocht was volledig geopend. Echter een origineel exemplaar vinden leek een andere opgave, zeker als bepaalde interieur- (rood) en carrosseriekleuren (zilver/grijs) niet in aanmerking kwamen.
Uiteindelijk dus op deze rode uitgekomen, meteen gaan kijken, en er was eigenlijk weinig op aan te merken.
Mooie originele staat, geen roest, zeer uitgebreide historiek en uiteraard ook de niet alledaagse kleur! Uiteraard zijn er na 20 jaar altijd wel mindere zaken, bvb. dat meerdere delen herspoten zijn, maar dat geeft wel een frisse indruk. Ook de originele kap met plastieke en licht-vergeeld raam, velgen in originele lak die hier en daar wat lost. Soit, voor mij voldeed dat, ook omdat ik geen garage-queen zocht, maar wel een zomer-daily, om te gebruiken dus!
Plannen met de wagen; nieuw rubber al zeker, huidige zijn toch wel 10 jaar oud. Voor de rest niets echt dringend, maar toch eens kijken voor (kuip)zetels op lage rails. Zou ook het voordeel hebben dat je meer 'in' ipv 'op' de auto zit. En misschien een andere intake, een VTEC die zich wat extra laat horen kan nooit een slecht iets zijn.
En dan nog wat plaatjes ...