Het verhaal begint vorig jaar, via een collega BBer op een online veiling uitgekomen voor deze manuele NSX met lage kmstand en rood koetswerk.
Een relatief laag bod gedaan, met weinig verwachting eigenlijk, maar tot mijn verbazing was ik de winnaar
Ik was zelfs de wagen niet gaan bekijken, alhoewel deze niet zo ver stond ... spannend dus!
Betaald, wagen gaan oppikken, en 6 maanden in de garage laten staan zonder er iets mee te doen. De wagen kon wel wat TLC gebruiken, en ook qua lak kon het beter, niettegenstaande er delen net voor verkoop herspoten waren.
Wel al eens de facturen en historiek van de wagen uitgepluisd; geleverd in Frankrijk (gele koplampen!), 1 eigenaar in FR, daarna gekocht door een welgestelde Belg, die er minstens 5 jaar niets mee had gedaan.
De NSX had wel een tiental jaar onderhoudsachterstand. Verder zag de bestuurderzetel er redelijk crappy uit, radio gaf enkel wat gekraak, ... er was wel een lijstje van zaken die moesten aangepakt worden.
Zomer vorig jaar de auto een paar maanden achtergelaten bij Honda Theys; groot onderhoud, airco fixen, vvis controleren, waterpomp, distributieriem, vloeistoffen, ... hun oordeel was dat de auto mechanisch best in orde was, ook qua vermogen.
Eens terug thuis begonnen met het interieur te demonteren, enerzijds om alles eens te reinigen, de zetels een colourlock behandeling gegeven, en ook de radio en versterkers moesten eruit om deze te laten repareren.
Uiteindelijk waren enkel de versterkers kapot, door lekkende condensators en/of kapotte chips op de printplaat. Maar na wat magic van een elektronicaman in NL is dat goedgekomen! Ik kan dus weer met volle teugen genieten van muziek op cassettes
Verder is de electronica in zo'n oude auto een redelijk zwak punt, meerdere zaken, zoals bvb het klokje en de centrale vergrendeling hadden gewoon de geest gegeven, vermoedelijk door hetzelfde probleem als de radio.
Daarna het interieur terug gemonteerd, en werk gemaakt om deze in te voeren en in te schrijven. Keuring was alleszins een meevaller, en sinds een paar dagen heb ik de plaat dus in huis. Nu is het even eerst rijden met die bak!
En de eerste mod is toch ook al gebeurd; een intake scoop tegengekomen bij een EU verkoper (meeste zaken zijn enkel in de US te vinden), en dat geeft toch wel een leukere sound en uiteraard een paar denkbeeldige pks extra!
Er ligt ook nog een setje Enkei RPF1 te wachten op plaatsing, maar gezien wat onverwachte dingen de laatste dagen is dat er nog niet van gekomen.
Specs van de auto
3L V6 VTEC - 274pk
5-speed manueel
Rear-mid-engine en RWD
En gezien de intake net achter de bestuurderszetel zit, geeft dat best een leuke sound ↓
https://www.youtube.com/watch?v=nXnZVvBYgHU&ab_channel=dadoke
Een relatief laag bod gedaan, met weinig verwachting eigenlijk, maar tot mijn verbazing was ik de winnaar
Ik was zelfs de wagen niet gaan bekijken, alhoewel deze niet zo ver stond ... spannend dus!

Betaald, wagen gaan oppikken, en 6 maanden in de garage laten staan zonder er iets mee te doen. De wagen kon wel wat TLC gebruiken, en ook qua lak kon het beter, niettegenstaande er delen net voor verkoop herspoten waren.
Wel al eens de facturen en historiek van de wagen uitgepluisd; geleverd in Frankrijk (gele koplampen!), 1 eigenaar in FR, daarna gekocht door een welgestelde Belg, die er minstens 5 jaar niets mee had gedaan.
De NSX had wel een tiental jaar onderhoudsachterstand. Verder zag de bestuurderzetel er redelijk crappy uit, radio gaf enkel wat gekraak, ... er was wel een lijstje van zaken die moesten aangepakt worden.
Zomer vorig jaar de auto een paar maanden achtergelaten bij Honda Theys; groot onderhoud, airco fixen, vvis controleren, waterpomp, distributieriem, vloeistoffen, ... hun oordeel was dat de auto mechanisch best in orde was, ook qua vermogen.
Eens terug thuis begonnen met het interieur te demonteren, enerzijds om alles eens te reinigen, de zetels een colourlock behandeling gegeven, en ook de radio en versterkers moesten eruit om deze te laten repareren.
Uiteindelijk waren enkel de versterkers kapot, door lekkende condensators en/of kapotte chips op de printplaat. Maar na wat magic van een elektronicaman in NL is dat goedgekomen! Ik kan dus weer met volle teugen genieten van muziek op cassettes

Verder is de electronica in zo'n oude auto een redelijk zwak punt, meerdere zaken, zoals bvb het klokje en de centrale vergrendeling hadden gewoon de geest gegeven, vermoedelijk door hetzelfde probleem als de radio.
Daarna het interieur terug gemonteerd, en werk gemaakt om deze in te voeren en in te schrijven. Keuring was alleszins een meevaller, en sinds een paar dagen heb ik de plaat dus in huis. Nu is het even eerst rijden met die bak!
En de eerste mod is toch ook al gebeurd; een intake scoop tegengekomen bij een EU verkoper (meeste zaken zijn enkel in de US te vinden), en dat geeft toch wel een leukere sound en uiteraard een paar denkbeeldige pks extra!
Er ligt ook nog een setje Enkei RPF1 te wachten op plaatsing, maar gezien wat onverwachte dingen de laatste dagen is dat er nog niet van gekomen.
Specs van de auto
3L V6 VTEC - 274pk
5-speed manueel
Rear-mid-engine en RWD
En gezien de intake net achter de bestuurderszetel zit, geeft dat best een leuke sound ↓
https://www.youtube.com/watch?v=nXnZVvBYgHU&ab_channel=dadoke