1987 - E28 - ///M535i - Gandalf

vinox

World Champion
So yeah dit is lang geleden, hi all :) And I guess I'm that guy. The guy that bought Jables' baby :)

Na meer dan twee jaar geen echt rijplezier te hebben gehad omwille van gebrek aan budget, kon ik doordat ik er nu niet meer alleen voor sta terug op zoek naar een échte auto, want fuck leasing Golf. Mijn aanstaande echtgenote (jaja, ook dat nog, binnen exact vier weken ben ik een getrouwd man :o ) stònd erop dat ik zo snel het kon terug op zoek ging, omdat ze weet wat het voor mij betekent. Mind you, auto's interesseren haar geen hol. For now ;) Dus ik terug op zoek naar een :///M:. Terug op zoek naar een E36 meer specifiek. Na mezelf wat te verdiepen in de nieuwe CO² wetgeving, werd dat al gauw een E46, aangezien de inschrijving en baantax gewoon zo dicht bij mekaar liggen nu. Maar ja, de rekening bleef hoog hè. Besproken, en toch besloten het te doen. Autoscout op, een aantal interessante aanbiedingen gevonden, geen uitschieters, wat opgeslagen, en dan "als ik nu eens op BB ga zien, who knows".

En dan stond daar de E28 van Jables te koop. Nooit gedacht dat hij die zou wegdoen, en het was in eerste instantie niet waarnaar ik op zoek was, maar zoals het een bmw liefhebber betaamt toch eens gaan kijken in het verkooptopic. Ik kende hem als die grijze waar iedereen zo gek van stond. Ik kwam in het topic... :omg: :exited: Instant grote liefde. WANT. NOW. Ik was de laatste jaren meer en meer aan het vallen voor de charme van de klassieke auto's, en dan vooral klassieke racers. De 3.0 CSL, de E28 M5 CSL, de E30 M3 uiteraard, enz, om voordehandliggende redenen hè :) Die dingen hebben gewoon zoveel meer "fuck you i'm a race car I can be loud as fuck and you will enjoy it" allures dan de hedendaagse machines vol elektronica, hulpmiddelen en tot in de rand afgestelde technologie. Knap allemaal, maar veel minder charmant.

Ik moest snel zijn, want er kwam nog iemand kijken, dus ik ben de dag erna nog gaan kijken, en ondanks de vochtige omstandigheden zijn we toch een ritje gaan maken. Met hem aan het stuur, want hij kent hem, het was lang geleden dat ik nog eens met iets nasty had gereden, dus liever voorzichtig. Dat coritje was al top, echt beleving ten top he die kar, niet normaal. Ge voelt alles, de auto praat met u, zelfs als ge niet aan het stuur zit. Toen hij dan vroeg of ik toch niet eens zelf wou rijden kon ik echt geen nee meer zeggen. En de liefde werd alleen maar groter achter het stuur... De zitpositie, de feel van die auto, de pedalen, de boite, het stuur dat supergoed alle gevoel doorgeeft, gewoon alles voelde aan alsof het op mijn lijf geschreven stond. Wat een TOPKAR. We kwamen dan ook, zoals hij in zijn verkooptopic vermeldde, meteen tot een overeenkomst. Vandaag zijn we de overhandiging gaan doen, de onwaarschijnlijke hoeveelheid aan velgen, banden en OEM onderdelen liggen nu in mijn garage, maar niet voor lang, want daar zal hij altijd slapen. Die Golf moet maar buiten dan, ik zal wel krabben :)

En omdat een draadje waardeloos is zonder foto's, heb ik meteen de dslr meegepakt en snel wat eigen kiekjes getrokken. Hoefde niet echt, want ik denk niet dat iemand hem hier niét kent hè :) Aja de naam... was eigenlijk ne no brainer. Gandalf The White, formerly Gandalf The Grey, may be old but powerful and awesome as hell. Yeah that'll do :)

Tot op één of andere meeting of trackday hé, 't zal fijn zijn velen onder jullie terug te zien!
 

Bijlagen

  • IMG_0260.JPG
    IMG_0260.JPG
    76,6 KB · Weergaven: 2.547
  • IMG_0263.JPG
    IMG_0263.JPG
    264,9 KB · Weergaven: 2.403
  • IMG_0262.JPG
    IMG_0262.JPG
    233,6 KB · Weergaven: 2.321
  • IMG_0264.JPG
    IMG_0264.JPG
    270,3 KB · Weergaven: 2.321
Ik zag je onlangs terug online in 1 of ander topic en dacht bij mezelf dat je die golf beu ging zijn ;D
Zalig om te lezen dat je deze kist nu gekocht hebt :exited:
Die biv van de E36's is echt schandalig geworden :jpshakehead:
Geniet van deze bak ;)
Grts!






 
Tof om te zien dat deze op BB blijft.
Lekker hok.
En nu snel terug die witte wielen eronder...

9207283506_4305812286_c.jpg
 
veel plezier er mee maar dat zal wel lukken.

had zelf ook interesse en ben ook gaan kijken geweest.


heb je al plannen om dingen,s te veranderen of aan te passen?
en voor wat ga je hem gebruiken, als ik de uitleg lees ga ik er vanuit dat het een daily wordt?
 
In doubt daarover eigenlijk. Ik vind de witte velgen ZOveel mooier, dus die genieten definitely mijn voorkeur voor op de gewone weg. Feit is... On track weet ge waar de gevaarlijke kerbs liggen, en de welke ge kunt pakken. Op die manier zout ge uw velgen normaal niet te hard mogen beschadigen. Op de Belgische openbare weg however... Ander paar mouwen. Ene stevige put (en die zijn der verdoeme genoeg) en ge rijdt uw velg naar de knoppen. Dus tbh, zou ik ze liever voor de semi's bewaren. Dat zou dan ook betekenen dat de wagen lichter is waar het van belang is ;D

Bedankt voor de fijne comments tot dusver allemaal, het is duidelijk dat deze goed in de smaak valt, zoals verwacht :) Wel Joris, dat ge hem al mist en dat het gevoel gemengd is, da's normaal, dat gevoel ken ik maar al te goed van toen ik Jessica moest verkopen en eigenlijk nog meer toen ik Daffy weg deed. Toen ging ik naar ne major upgrade, van 118D naar M3 en toch deed dat pijn, want als ge echt ne liefhebber zijt, vormt ge nen band. Ge bouwt herinneringen op, positief en negatief, ge ervaart emoties, de auto wordt meer dan gewoon een auto, het wordt deel van jezelf. Ik ga mezelf helemaal laten opnemen door deze, die band zal er snel zijn, daar ben ik zeker van, en ik laat hem niet meer gaan. Frits blijft verantwoordelijk voor de werken eraan, in hem hebben we beiden het volste vertrouwen (terecht :wiggleyes: ;D ), en ik zal kosten nog moeite sparen als dat nodig is! :thumbsup:

Wat het gebruik betreft, Gandalf zal zeker niet als daily gebruikt worden, daarvoor heb ik de leaseslet. Hij komt enkel buiten voor plezierritjes, daarom niet alleen in het weekend, dat kan in de week ook, bvb als ontspanning na ne klotewerkdag. :) Maar zijn hoofddoel wordt toch waarvoor hij stilaan meer en meer gebouwd werd door Joris tot nu toe, en in de toekomst door mij: trackdays, Nordschleifetrips, en uiteraard ook af en toe een BB-tripje naar Weeze :D De upgrades zullen gebaseerd zijn op wat mag en niet mag voor oldtimers en op de openbare weg, en ik ga zeker ook rekening houden met hoe makkelijk ze omkeerbaar zijn. Een rolkooi bvb is niet omkeerbaar, dat zal dus goed overwogen worden voor ik daarvoor ga. Een kuipstoelke ter vervanging van de chauffeursstoel kan bvb ook, al zijn die originele M stoelen eigenlijk waanzinnig comfortabel. Verder zullen er mss wat motorische upgrades volgen, maar daarmee wacht ik liefst zo lang mogelijk, want pk's wennen uiteindelijk zo snel... Ik vind handling véél belangrijker. Het zal allemaal met mondjesmaat gebeuren, upgrades zijn wat mij betreft volledig ondergeschikt aan het in orde houden van de wagen.
 
Citaat Gandalf : "Youuuu shall not passsss!!!!"

Ik denk dat dit ook wel van toepassing is op deze wagen  >:D
 
Back
Bovenaan