2022 - Ram 1500 Limited Night Edition Granite Crystal Metallic

Gestart door Liquid Li0n, 8 juni 2022, 11:28:05

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liquid Li0n

Bij deze stel ik mijn nieuwe daily voor. Een auto die al heel lang op mijn verlanglijstje staat was een Amerikaanse pick up. En ik ben blij dat het moment daar is dat ik er eindelijk een bezit  :exited:. Voor ik de 1 serie had was ik al gaan horen maar toen was het nog niet echt interessant en ook wou ik eerst een rijders auto die ook al eens op een circuit kan gebruikt worden.

Toch ook wel eens een offerte gaan halen voor een X3 M40i maar qua uitrusting had ik minder voor meer geld. En dit is te gelijk aan mijn M135i qua interieur en ongeveer qua motor. De Aziatische en Europese pickups zijn telkens diesels. Maar toch ook eens gekeken naar een Cayenne V8, ook Macan GTS 2e hands maar dan zit je qua onderhoud en verzekeringsprijzen en zo ook weer anders. Zit je weer met 2 zetels als je LV ombouw doet. En dan blijft het gevoel dat je nog steeds ooit eens een pick up wil. En het is nu of nooit eigenlijk. De EV en de groenen winnen alsmaar meer terrein, ook al is LPG weinig stikstof en co2 tenslotte, maar dat hebben ze niet door. Dus toch maar de knoop doorgehakt.

Dus 11 maanden geleden besteld, ging geleverd worden in oktober maar door corona, chiptekorten etc is hij er dan nu pas, in juni. Op een jaar kan er verdomd veel veranderen hebben we gezien. Corona golven, oorlog in Europa en zelfs apen pokken. 

Toen ik akkoord ging met de offerte stond de LPG prijs bij het tankstation hier in mijn buurt namelijk op 43 cent en ondertussen heeft deze al boven de 1 euro gestaan ook. Meer dan een verdubbeling dus  :thumbdwn:, moest dit bij diesel en benzine gebeuren hadden we wel wat gezien in Belgie. Nu op moment van schrijven bij hetzelfde tankstation staat het op 73 cent. Hopelijk gaat het dus ooit terug naar een halve euro.

Maar dat terzijde, we kopen het als hobby en om te genieten en zeuren dan ook niet als we gaan tanken.
Dus zoals gezegd, qua uitrusting (zie onder), qua motor (5.7 V8 met +400pk), qua verbruik (LPG), qua prijs (goedkoper dan een X5 of dergelijke), qua ruimte (5 zitplaatsen en LV) is dit niet te kloppen met een Europese of Aziatische SUV.

Brandstoftank is 98 liter (actieradius uit eigen ondervinding 650km), LPG tank is 200 liter, waarvan 185 liter bruikbaar (actieradius uit eigen ondervinding is 950km). 2e LPG tank, een ringtank van 122l, waarvan 100 a 105 liter bruikbaar, is mogelijk op de plaats van het reservewiel, deze komt misschien nog wel. Trekhaak kan 3,5 Ton trekken, ideaal voor een auto naar circuit te brengen  ;)

De uitrusting is te veel om op te noemen, maar bv:

* Remote start
* Adaptive LED
* luchtvering
* Zetelventilatie voor én achteraan
* Zetelverwarming voor én achteraan
* Stuurwiel verwarming
* leder overal (stoelen, dashboard, etc)
* Panoramisch open dak
* blind spot monitoring
* High Beam assist
* Lane departure warning
* cruise control én adaptive cruise control
* Wireless Android Auto
* 360 graden camera's (5 in totaal) en sensoren
* digitale achteruitkijkspiegel, dus camera
* HUD (Heads Up Display)
* Harman Kardon met 19 luidsprekers
* ...

Zaken die ik ga of wil aanpassen:
* dashcams plaatsen met parking mode (dus aangesloten aan batterij met voltage checker) [done]
* dealerstickers en kentekens weghalen [stickers done]
* Waarschuwingen van de zonneklep weghalen [done]
* zonnekleppen en handschoenkastje hebben nog halogeenlampje, dus ook naar LED wisselen [done]
* via AlfaOBD of Tazer DIT (soort VAG COM/BimmerCode) opties activeren, aanzetten van:
   - spiegels automatisch laten inklappen/uitklappen bij vergrendelen/ontgrendelen
   - instellen dat je in de menu's, navigatie e.d. kan tijdens het rijden, nu komt er namelijk een melding op dat je moet stilstaan
   - mistlichten en grootlichten tegelijkertijd aan
   - ramen open en dichtdoen via de afstandsbediening
   - ...
* LED balk onderaan achter de grille plaatsen [done, zie foto's verder in het topic]
* achteraan extra achteruitrij lampen plaatsen
* eventueel cold air intake van Mopar, de RAMAIR
* eventueel andere demper/muffler voor doffere V8 sound

Wat foto's:

Afhaling:



voorkant:

achterkant:


sfeerbeelden:






Filmpje verlaten van de dealer:
https://www.facebook.com/watch/?v=989577145038340&aggr_v_ids


Bananenman

Hoho jawadde :D

Stiekem een van mijn droomdaily's in huis gehaald vloeibare leeuw!

Als je kan leven met het stigma er rond is zo'n USA V8 pick-up het beste wat er is (fiscaal, praktisch, sound en beleving).

Slecht rijden zal dat niet doen, anno 2022 is het rijcomfort echt wel goed van deze mastodonten  8)

Dikke dikke proficiat  :thumbsup:

Is er zo'n bel als er iemand op BimmerBoard een atmo V8 terug op de baan zet?
Bij deze wens ik deze keihard te luiden en luidkeels te brullen over het dorpsplein: 'Weer een V8 erbij!'  :banana:

GeoBem007

Megavet en ik zou het zo kopen maar ik vind dat zoooo onpraktisch om mee te rijden. Onze wegen zijn imho niet voorzien op zo'n auto's.

Maar ik ben stiekem wel jaloers haha.

Veel plezier ermee en mss zie ik je wel eens rijden :thumbsup:

erq

holy guacamole wat een kist.

Beats any europe style PHEV SUV imho.
"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da - F31 330d

Ik Ben Lui

* flame suit on *

ik ben geen geitenwollensok, maar als je dit niet écht professioneel nodig hebt zie ik het nut er niet van in van zo'n auto
het verleden: te veel om op te noemen
het heden: Polestar 2 Snow - Honda NT 1100 DCT

Tom

Citaat van: s2000jan op  8 juni 2022, 13:48:50
* flame suit on *

ik ben geen geitenwollensok, maar als je dit niet écht professioneel nodig hebt zie ik het nut er niet van in van zo'n auto

because V8 , your argument is invalid
Nur Tote Motoren werden beatmet

Bananenman


Liquid Li0n

hahaha heerlijke reacties.  :clap:

Je denkt er net hetzelfde over als ik @Bananenman en er zijn nooit genoeg V8's in de wereld inderdaad.
En rijd idd zalig, heel comfy en relax. Goede stoelen, goede radio, alle luxe waarvoor je bij een Europeaan best wel wat aftikt aan opties.

Professioneel nodig of niet. Goh aan de ene kant kunnen 90% van de mensen overal geraken met deelwagens en openbaar vervoer, maar we zijn liefhebber en zien auto's als hobby ipv A naar B artikel.
De overheid stuurt ons al genoeg. Op gebied van auto's zeker. Vroeger iedereen aan de diesel, dan aan de benzine, nu aan de EV en eens iedereen EV heeft zal het waterstof worden. Daarnaast vind ik ook dat je nog altijd moet doen met je geld wat je zelf wil. Niemand ervoor lastig gevallen en 100% zelf verdiend. Dan koop ik liever dit dan een Tesla.  :thumbsup:

@GeoBem007 ja wie weet, dan doen we eens een klapke en een ritje.

Fred

Niet mijn type auto, maar ik kan de nieuwe styling van de ram wel appreciëren. Machtig geluid, dat wel  8)

flash

Citaat van: s2000jan op  8 juni 2022, 13:48:50
* flame suit on *

ik ben geen geitenwollensok, maar als je dit niet écht professioneel nodig hebt zie ik het nut er niet van in van zo'n auto

Ieder is vrij om te kopen wat hij wil. Heb op reddit zo ook al menig discussie gevoerd over pick-ups, lichte vracht etc. Tegenwoordig moet je u verantwoorden vanaf je plezier wil hebben, niet alles moet zuiver nuttig zijn he. Dacia heeft ook een pick-upje, was zuiver praktisch gezien misschien voldoende voor vloeibare leeuw, maar serieus, wat heb je daaraan.
Vind een autoremorque trekken trouwens al een solide argument, liever met een stabiel spel ervoor dan een sedan of touring waarbij het kantje boordje is.

Amerikaanse pick-up of 4x4 zit ook al lang in mijn hoofd. Ging eigenlijk de opvolger van de Navara worden. Maar momenteel denk ik van te wachten op iets nuttig EV 4x4 wat beetje terreincapabel is. Als ik zie wat ik nu al maandelijks betaal aan mazout, jawadde.
Ford F150 (Raptor) of F250/350, Ford Bronco (Raptor), nieuwe Patrol importeren, Ford Expedition, GMC Sierra...Ik zie dat ook gewoon graag en het "wow" effect speelt ook mee.
Beetje de kat uit de boom kijken...

Dikke aankoop man!

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Low Budget

Citaat van: s2000jan op  8 juni 2022, 13:48:50
* flame suit on *

ik ben geen geitenwollensok, maar als je dit niet écht professioneel nodig hebt zie ik het nut er niet van in van zo'n auto

Fiscaal interessant, LV, toch 4 zitplaatsen en V8.
Ben meer voor de Escalade, maar zal eerder aan het "Don't worry, Be happy" margy imago liggen  8)

Mvg
Low budget

Low Budget

Citaat van: flash op  8 juni 2022, 16:37:45

Amerikaanse pick-up of 4x4 zit ook al lang in mijn hoofd. Ging eigenlijk de opvolger van de Navara worden. Maar momenteel denk ik van te wachten op iets nuttig EV 4x4 wat beetje terreincapabel is. Als ik zie wat ik nu al maandelijks betaal aan mazout, jawadde.
Ford F150 (Raptor) of F250/350, Ford Bronco (Raptor), nieuwe Patrol importeren, Ford Expedition, GMC Sierra...Ik zie dat ook gewoon graag en het "wow" effect speelt ook mee.
Beetje de kat uit de boom kijken...

Dikke aankoop man!

Een Toyota Tundra heb ik ook steeds knap gevonden.

Bakerman911


flash

Citaat van: Low Budget op  8 juni 2022, 16:41:09
Een Toyota Tundra heb ik ook steeds knap gevonden.

Klopt, die was ik vergeten. Hilux is zo smallekes, Tundra is tenminste de moeite. Bring on the hate! 😅

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Janske21

Mooie aankoop, hier ook 3 jaar eigenaar geweest van een gen 4 ram sport met de hemi motor. (topic zie handtekening)
Ik kan u 1 ding aanraden --> magnaflow eventueel met long headers. Geeft echt een dikke sound!

Hier een paar straten verder heeft een aannemer de trx versie staan, als ik die zie rijden kriebelt het toch
steeds terug om zo'n amerikaan in huis te halen, wie weet dat ik ooit de srt versie als weekend toy bijkoop.

In iedere geval succes er mee  :thumbsup:

Bananenman

Citaat van: flash op  8 juni 2022, 16:37:45
Vind een autoremorque trekken trouwens al een solide argument, liever met een stabiel spel ervoor dan een sedan of touring waarbij het kantje boordje is.
@GeoBem007 *kuch* zwier die alpina buiten en koop een RAM V8 voor de kèrrefen *kuch*

Snorkel

Citaat van: Bananenman op  8 juni 2022, 20:35:07
@GeoBem007 *kuch* zwier die alpina buiten en koop een RAM V8 voor de kèrrefen *kuch*

Dan kan 'm gewoon slapen in de laadruimte i.p.v. in z'n kèrrefen.  8)
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

flash

De TRX, juist, ging hem ook nog vernoemen, za-lig. Of een 3500 dually, omdat het kan!

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

Snorkel

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Liquid Li0n

@Low Budget het is idd wel spijtig of gek dat er idd vaak raar volk met een Amerikaanse pick up rijdt, maar aan de andere kant. Ge hebt ook idioten met een bmw en deftige of respectvolle gasten en liefhebbers.

ik denk dat er 3 groepen zijn die zo een US pick up kopen. Degene die het nodig hebben en geen camionette willen of die telkens kapot rijden, degene die liefhebber zijn of degene die een auto willen die goedkoop is en ruimte heeft.

@Janske21 ja idd, een magnaflow of flowmaster demper lijkt me interessant en valt ook nog goed mee van prijs. Verschoot daar echt van. Al verschiet ik ook van de koudstart sound die hij nu al maakt stock zijnde.

@GeoBem007 ik vind ook dat @Bananenman gelijk heeft ze. Kunnen we opnieuw een mini-meet houden!

@flash ja voila, moest ik in Amerika wonen had ik me wel zo een 3500 Dually denk :D en misschien hier op de duur een 2e hands TRX als de EU het nog toelaat.

@Snorkel hahaha goeike

M-Power

Citaat van: Snorkel op  8 juni 2022, 20:38:36
Dan kan 'm gewoon slapen in de laadruimte i.p.v. in z'n kèrrefen.  8)

En als dat net te klein is zijn er nog mogelijkheden : zo'n containermobilhome-opbouw die je in laadbak kan zetten en indien nodig of gewenst op steunen achterlaten

of anders in de laadbak zo'n trekplateau zodat je een opleggercaravan kan slepen (fifth wheel ? genoemd )


Zit er trouwens een "trailer tow package " op ?  Dat is naar verluidt zeer nuttige optie die gelukkig ook kan nageplaatst kan worden en die oa een transmissie-oliekoeler omvat die nuttig is voor rijden met aanhanger of belading maar ook voor de hogere snelheden op Europese snelwegen

XIII

Hoe komt het dat je 11 maanden moest wachten ? Ergens naast de E17 ter hoogte van Sint-Niklaas zie ik er precies altijd enkele tientallen onmiddellijk beschikbaar staan ...

Draje

Citaat van: XIII op  8 juni 2022, 21:50:35
Hoe komt het dat je 11 maanden moest wachten ? Ergens naast de E17 ter hoogte van Sint-Niklaas zie ik er precies altijd enkele tientallen onmiddellijk beschikbaar staan ...

In Zulte staan er een stuk of 20 gereed. Maar dat zijn meestal 'stock'modellen, niet iederen wenst dat. Is de normale wachttijd nu voor wagens besteld tijdens de corona..

Liquid Li0n

Citaat van: M-Power op  8 juni 2022, 21:30:18
En als dat net te klein is zijn er nog mogelijkheden : zo'n containermobilhome-opbouw die je in laadbak kan zetten en indien nodig of gewenst op steunen achterlaten

of anders in de laadbak zo'n trekplateau zodat je een opleggercaravan kan slepen (fifth wheel ? genoemd )


Zit er trouwens een "trailer tow package " op ?  Dat is naar verluidt zeer nuttige optie die gelukkig ook kan nageplaatst kan worden en die oa een transmissie-oliekoeler omvat die nuttig is voor rijden met aanhanger of belading maar ook voor de hogere snelheden op Europese snelwegen

Een fifth wheel is idd wel cool, maar weet niet of dit in Belgie mag of kan.

Ik heb het trailer tow package niet. Maar je hebt idd de trailer brake controller en Trailer Steering Control die ja als optie kan nemen.

dan ziet het er zo uit


de transmissie olie temperatuur kan je nu ook reeds bekijken in de boordcomputer.

Citaat van: XIII op  8 juni 2022, 21:50:35
Hoe komt het dat je 11 maanden moest wachten ? Ergens naast de E17 ter hoogte van Sint-Niklaas zie ik er precies altijd enkele tientallen onmiddellijk beschikbaar staan …

Bij Handiri, daar ben ik ook geweest maar daar hoor je meer slecht dan goed van, op verschillende fora en facebook groepen. Is goedkoper in aankoop maar qua garantie of dienst na verkoop is het blijkbaar een ramp.

Maar ik zal eens wat meer vertellen over mijn zoektocht. Misschien moet ik dit in mijn openingstopic zetten maar soit. Get ready to read.

Ik ben in januari 2021 een BeNeLux toer gaan doen met een kameraad en we zijn naar best wel wat dealers geweest.
SRT in Dendermonde
Speedshop in Stekene (zou nu niet meer bestaan)
Braxx in Reet (is gestopt ondertussen)
Handiri in St Niklaas
CDV Cars in Wommelgem
Dicker Schutz in Maastricht (NL)
Koenen's Autobedrijf in Echt (NL)
Leie Auto's in Zulte

en je merkt eigenlijk dat er 2 soorten dealers zijn. Degene met een eigen import die dan voornamelijk voertuigen uit Canada en Mexico laten komen en je hebt er die werken via een Europese verdeler van de Amerikaanse voertuigen, die gemaakt worden in dezelfde fabriek, maar voor de export markt (EU en VAE).

Van de grijze import, of hoe ze het ook noemen, lijkt Dicker Schutz de beste in mijn ogen.
Van de export import lijkt Leie Auto's de beste in mijn mening.

Net zoals bij een VW of BMW dealer, zal ik zeggen, is er ook verschil in informatie dat ze prijsgeven. Ik wou ook sowieso eens een proefrit doen maar dat blijkt geen sinecure.
Bv bij Handiri ging dit niet, daar zegde ze van: ze bestellen hier zelfs de auto's zonder ze te zien. We hebben geen wagen op stock om uit te lenen. Was al heel vreemd. Bij andere dealers was het ook dat ze geen wagens of Z platen hadden. Bij CDV Cars moest je zelfs vragen om de auto open te doen, uiteindelijk deed hij dit maar kon ik nog eens de stoel niet aanpassen om wat deftig te zitten. Of de infotainment bekijken. Vond ik heel raar, het is nu niet dat we een 18 jarige zijn die een Porsche garage binnenkomt.

Je hoort het ook vaak terug komen, bv die kleinere spelers zoals SRT en Speedshop moesten echt wachten op, zeg maar, overschotten van de grotere winkels leek me. Ze pakken ook uit met verhalen over Led bars, andere uitlaten, liftkits, de zaken die vele willen horen of van dromen maar als puntje bij paaltje komt is dat niet mijn 1e prioriteit.
Als ik naar Braxx ging in Reet, wat voor mij prima had geweest qua onderhoud, (maar waar ze ook geen wagen hadden voor proefritten btw), spraken ze altijd over Leie Auto's en dat ze hun auto's via hen bestelden, ik daar kon proefrijden en dat hun auto's komen van AEC (https://aeceurope.com/ram-europe/) of KWA (https://kwauto.com/about-kw-automotive/) en de offertes hetzelfde zijn als bij hen.

Bij de dealer Koenen in Echt kreeg ik ook een deftige uitleg en die vertelde dan weer andere zaken dan Braxx en kwam die naam AEC ook weer terug. En hij sprak ook dat hij veel contact had met Leie Auto's voor de Belgische klanten. Een proefrit was daar dan geen probleem. Zo van: Hier is de sleutel, rijdt er maar mee rond en kom binnen een half uurtje tot een uurtje maar terug. Dus een totaal andere ervaring.
Daar dan ook een offerte laten maken.

Dus door die verschillende dealers wist ik dat het eigenlijk zo een AEC model moest worden, deze werden af fabriek voorzien van ingewerkte mistlichten achteraan ipv een apart lampje met apart knopje in het dashboard, ze werden ook behandeld tegen zout. Voordeel was ook dat je niet gebonden bent aan 1 dealer maar bij elke AEC erkende dealer terecht kan.
Bij Dicker Schutz daarentegen ben je echt aan hen gebonden, maar heeft wel een mooie showroom en kennis van zaken. Maar je merkt dat ze vaak opties toevoegen op een after market manier of dat je wat combinaties krijgt van Canada of Mexico versies en US tegelijk met dan aanpassingen voor de EU. Ze zijn iets goedkoper maar door te liggen vergelijken leken ze zo wat op frankenstein versies (al is dit sterk overdreven verwoord).

Uiteindelijk bij Leie Auto's gegaan (de naam die altijd maar terugkwam), proefrit kunnen doen (deze keer wel met een verkoper bij), deftige uitleg gekregen (en ik wist ondertussen ook al vrij veel van de andere dealers dus kon gerichte vragen stellen of hen wat checken) en daar ook een offerte gemaakt die zo goed als hetzelfde was als bij de Nederlandse Koenen. Dus was de keuze wat gemaakt om bij Leie Autos te kopen en niet helemaal opnieuw naar Nederland te rijden.

Als je naar de Ram website gaat zie je de 3 grote officiële importeurs van Ram en Dodge: https://www.ram.com/be/

Waarom dan 11 maanden. Puur vanwege de corona crisis en de chiptekorten. Ik had een Laramie versie besteld in juli. Een 2022 modeljaar want de slots voor een 2021 versie waren al allemaal bezet. Ook nu zijn ze allemaal bezet.
Volgende maand zal modeljaar 2023 vermoedelijk moeten/kunnen worden besteld.
Maar het is een ramp zei de verkoper, de prijzen zijn 35 a 40 procent gestegen, het is echt niet meer te doen. Ook is het gewoon onbekend wat de levertermijn tegenwoordig is en hoeveel ze moeten vragen voor de 2023 modellen. Als mensen info vragen kan hij het dus niet geven, bijna niet werkbaar met al die onzekerheid. Dus die mannen zitten met de handen in het haar en de hoge brandstofprijzen zijn duidelijk niet hun grootste probleem.

Maar dat terzijde, een 2021 zou dan in september beschikbaar geweest zijn, maar ik had een 2022 versie. Dus hij had gezegd oktober. In oktober een mailtje dat er door Stellantis beslist is de productie problemen en chip tekorten aan te pakken door enkel de Limited versies te voorzien van alle opties. Dus ik kon kiezen om te wachten op een Laramie met alle snufjes, een Laramie te krijgen met een hele resem minder opties en een deel van het geld terug gestort te krijgen, of te upgraden naar een Limited en hun interessant offer aan te gaan van een kleine meerprijs. Dus uiteindelijk dat laatste gekozen. De auto ging dan in januari geleverd worden. Maar in oktober/november was de corona crisis vollebak terug, met opnieuw lockdowns en de 2e golf. Dus dat liep vertraging op. Uiteindelijk was de auto in maart in Europa, en dan moest de homologatie, Duitse dag inschrijving nog gebeuren. Ze hebben dan de auto bij hen gekregen ergens in april. Dan moest de LPG inbouw en keuring nog gebeuren. Dan verzekering en aanvraag nummerplaten, dus voor dat je het weet is het eind mei/juni.

Op de socials van Leie Auto's:
https://www.facebook.com/watch/?v=989577145038340&aggr_v_ids

XIII


Liquid Li0n

Heb ondertussen al enkele kleine "mods" gedaan.

Nummerplaat houder vooraan weg
reclamevrije nummerplaat houder achteraan
garage sticker verwijderd

en kapjes voor de velgbouten:


voor en na:


qua verbruik best ca va nog vind ik:


aan de pomp wel iets anders, maar na 1000km kunnen we LPG tanken  :clap:


Rijbereik was nog 45km,
tankinhoud is 98 liter (26 gallon) (is de standaard tank, je hebt er ook nog een van 125 liter (33 gallon) maar voor de export modellen wordt deze niet genomen omdat ze weten dat mensen toch 1 of 2 lpg tanks plaatsen.

Liquid Li0n

Ondertussen meer dan 1000km


en ne keer de LPG tank gevuld. Aan 70 cent pompprijs! Het gaat weer terug de goede kant uit met LPG.




Ook de dashcams geplaatst, zelfde als bij de BMW maar deze keer heb ik een hardware kit gebruikt zodat deze in Parking mode kan blijven filmen en wanneer batterij spanning onder de 12V komt het stopt met opnemen.






Bananenman

Kost per 100km is dan circa € 10,00 met dit beest? (zuiver op lpg) of mis ik iets :)

'Circa' - 14L/ 100km @ € 0.7/L

Tom

Citaat van: Bananenman op 13 juni 2022, 10:37:40
Kost per 100km is dan circa € 10,00 met dit beest? (zuiver op lpg) of mis ik iets :)

'Circa' - 14L/ 100km @ € 0.7/L

best nog "cheap", mijn E38 728iaG doet hetzelfde met semi vlotte rijstijl.
Nur Tote Motoren werden beatmet