Main Menu

G83 M4 Cabrio - Tansanit

Gestart door juve, 2 juni 2022, 19:12:12

juve

Bij deze de opvolger voorstellen van ons Ivy. De 50 Jahre M4 was na 1 dag al uitverkocht voor België (en het principe was een blanco cheque tekenen om er 1 te kunnen krijgen, dus dat was sowieso een no go). Nieuwe M3 is een jaar wachten en heeft sowieso iDrive 8, wat ik ook niet vind staan in zo een auto (en ik mocht van de madam geen flashy kleur meer nemen :iono:). En in de showroom stond deze schoonheid. Impulsief als ik blijkbaar ben, direct de molen in gang gezet en sinds dinsdag is de bon getekend. Nu nog afwachten tot er een paar slakken in Brussel de renting willen finaliseren en ik hem op tijd heb, om tijdens de M-days op Zolder niet in een hybride X5 te moeten arriveren.....

Niet full full option (geen wireless charging en paar prullen), maar alle belangrijke zaken staan erop en uiteindelijk gebruik ik de helft toch niet, ook al heb ik jeuk om die opties aan te vinken...

Zwarte velgen en remklauwen staan perfect, beter dan de blauwe klauwen. En altijd een zwak gehad voor Tansanit.
G83 M4 CP - I4 M50

F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold) - F80 M3 CP (sold) - G05 X5 45e (sold)

pukkie007

Het leven is aan de rappe(n).

Dat zal geen straf zijn om mee rond te rijden ( al is blauw en zwart om één of andere reden mijn combinatie niet).

Succes met de paarden!
:thumbsup:

Woodykipo

Heb deze zien staan toen ik daar was voor onderhoud 2 maand geleden :)

PIRRE.

Congratz.
Ga je geen spijt van hebben
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Avus_3.0

Proficiat met de nieuwe. Zo slecht is deze idd niet uitgerust want er zit precies al wel wat carbon op ook.
Ik ben dan weer wel fan van de kleuren combinatie.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

juve

Citaat van: Avus_3.0 op  3 juni 2022, 11:01:08
Proficiat met de nieuwe. Zo slecht is deze idd niet uitgerust want er zit precies al wel wat carbon op ook.
Ik ben dan weer wel fan van de kleuren combinatie.  :thumbsup:

Carbon exterieur pack zit er inderdaad op en was een must-have.

Had nog graag de carbon stoelen gehad, maar deze zullen uiteindelijk wel comfortabeler zijn en hebben nekverwarming.
G83 M4 CP - I4 M50

F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold) - F80 M3 CP (sold) - G05 X5 45e (sold)

FJRdude

Dikke kist! Hoewel ik die groene kleur mooier vond is dit zeker en vast ook heel mooi, klassevolle combo  :thumbsup:
Veel plezier ermee
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

juve

Sinds gisterenavond eindelijk in bezit. Al een 150km gereden en gewoon wauw. Dak open en cruisen.

VEEL comfortabeler dan de F80, vanachter nog vrij ruim en de koffer valt ook goed mee. Wel een dorstig beestje, zelfs a l'aise in rodage ;D

Nu enkel nog de catalogusprijs en CO2 naar het sociaal secretariaat sturen, zal al maar een fles sterke drank open doen :bump:
G83 M4 CP - I4 M50

NalydStrea

1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's / Suzuki SFV650
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2019 Suzuki GSX-S750 / 1978 Honda CB750 F2 / 2002 Harley Davidson XLH883 Custom

dannyro

E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8 Sold

Avus_3.0

* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Dirk9700

crl

Mooie cabrio. Incognito rondrijden zal wel niet lukken, komt bruut uit  :).

gfk807

Knap, is idd steeds zalig cabrio rijden  :thumbsup:

midas

Proficiat met de nieuwe wagen in een erg aantrekkelijke kleur. :bow:
Volgens jouw nummerplaat te zien hebben we gisteren naast jouw wagen gestaan in Zolder, écht mooi. :thumbsup:

juve

Citaat van: midas op 26 juni 2022, 18:46:53
Proficiat met de nieuwe wagen in een erg aantrekkelijke kleur. :bow:
Volgens jouw nummerplaat te zien hebben we gisteren naast jouw wagen gestaan in Zolder, écht mooi. :thumbsup:

Dan heb ik u nog net gemist denk ik. Stond naast 'VIKY' en toen ik vertrok, stond ik langs een Z4. Isle of man is ook een prachtige kleur.

In het naar huis rijden de wind deflector getest op de snelweg en moet zeggen dat het nog meevalt. Zonder scherm en met passagier vanachter is een 70-weg ideaal, daarboven wordt het minder aangenaam voor de achterpassagier :). Het scherm zelf is wel maar een duur prul. Heb 1 van de 4 'tsjoepkes' na de eerste keer al mogen lijmen, dat had toch metaal ipv plastiek mogen zijn voor die prijs.

Naar Zolder toe treintje gereden met 3 blauwe G-series (Portimao, Tansanit, San Marino). 508 km op de teller nu, eerste bak is erdoor
G83 M4 CP - I4 M50

gfk807

Knap trio  :thumbsup:

Als ik moet kiezen dan verkies ik toch de middelste  :thumbsup:

Avus_3.0

Citaat van: gfk807 op 27 juni 2022, 12:36:56
Knap trio  :thumbsup:

Als ik moet kiezen dan verkies ik toch de middelste  :thumbsup:

Idd knap trio, ik verkies dan weer de  San Marino. Al geef ik wel toe dat ik op foto niet veel verschil zie tussen de 2 buitenste wagens...

juve

Citaat van: Avus_3.0 op 27 juni 2022, 13:01:14
Idd knap trio, ik verkies dan weer de  San Marino. Al geef ik wel toe dat ik op foto niet veel verschil zie tussen de 2 buitenste wagens...

Het verschil is inderdaad niet enorm, mede door de bewolking. San Marino varieert wat meer in kleur dan Portimao, eigenlijk is het ook mijn favoriet van de 3.
G83 M4 CP - I4 M50

midas

Ik kan die 3 verschillende blauwe kleuren best wel smaken, in het écht zijn ze nog veel mooier en veel hangt af van de lichtinval en de lichtintensiteit.
Tenslotte verschillen smaken,zelfs de gele cabrio G83 die er ook stond was een pracht van een wagen. :thumbsup:

juve

En na minder als 2 weken had er al iemand de bumper bewerkt :censor:. Gelukkig niet volledig door de lak en nog goed kunnen polijsten.

1400km op de teller, 19/7 inrijcontrole en dan kunnen we hem eindelijk eens op de staart trappen...
G83 M4 CP - I4 M50

juve

Nog een kort tripje gisterenavond
G83 M4 CP - I4 M50

Bananenman

Heerlijk genieten van deze zotte cabrio  8)
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

Avus_3.0

Al een geluk dat je de kras er uit gekregen hebt. Bij mijn wagen was het na enkele maanden ook prijs maar dan een blutsje en door de lak van iemand dat zijn deur tegen de mijne had gesmeten op een parking.  :censor:

Die foto van de cabrio onder de boom met die "flewwe" stukjes is echt ferm.  :drool:

gfk807

Zeer knappe M, ik zag eergisteren eentje in betere oorden (Port de  Soller) die er goed op trok  :bow: :drool:

Ik was met huurauto Jeep Compass (2800km dus nieuw maar de autom. versnellingsbak reageerde als eentje van 14-18  :wiggleyes:) wat was ik jaloers toen ik deze zag, dat zou fun x 1000 geweest zijn daar in de bergen alhoewel ook daar al overal borden van trajectcontroles met zelfs drone en heli controle   :wtf:

juve

Gisteren voor de eerste keer gaan driften met de G83. Met de F80 al wat ervaring opgedaan in Visé, maar Lelystad is toch wel een grotere uitdaging. Gewoon op de Pirelli zomerbanden naar daar gereden. Een van de positieve eigenschappen op de gewone weg, blijkt dan wel een domper... massa's onderstuur en veel te veel grip. Zelfs met alles af op de natte baan, bleef hij grip zoeken en vinden. Toen een instructeur een paar rondjes meereed om eens te kijken, stelde hij voor om een setje driftbanden van hun te monteren. Aangezien de sjarels bij BMW de steek van de velgen veranderd hebben, was dit uiteindelijk geen optie en dan maar als alternatief de achterbanden op 4 bar gezet. Dat hielp toch al een beetje. Verder nog veel tips gekregen en uiteindelijk toch een paar mooie drifts kunnen placeren.

G83 M4 CP - I4 M50

Avus_3.0

Voor uwe G83 staat de oplossing om goed te kunnen driften.
Een E36 kost dan ook maar evenveel als een nieuwe set velgen voor uwe M3.  :P

juve

Citaat van: Avus_3.0 op 11 januari 2023, 10:41:46Voor uwe G83 staat de oplossing om goed te kunnen driften.
Een E36 kost dan ook maar evenveel als een nieuwe set velgen voor uwe M3.  :P

We hebben er nog over staan praten de zondag en het staat op de bucket list, maar nogal ver naar beneden...

Ik heb hier nog ne 928 staan, die mij een arm en een nier gaat kosten om eindelijk terug te kunnen rijden. Over de kwade baas/vrouw gaan we niet spreken.
G83 M4 CP - I4 M50

juve

En na eerst per ongeluk de verkeerde besteld te hebben, zijn vandaag de juiste DRL modules toegekomen. Nog net voor het onweer klaar geraakt :)

G83 M4 CP - I4 M50