2015 - F33 - 420i Luxury Line - Saphirschwartz

Gestart door gfk807, 12 februari 2022, 22:58:23

gfk807

Hier even mijn nieuwe speeltje voorstellen.

Na de M2 Competition, die ik weg deed omdat het plezier voorbij is in dit apenland om met zo'n pk-monster van 410pk rond te rijden met overal flitscamera's en trajectcontroles, reed ik zeer kort met een 528i (niet mijn ding, enkel op autostrade kon die me bekoren) en een tijdje met een 225XE (we hadden er reeds één en was een zeer leuke auto maar als tweede auto beetje zelfde als onze daily een Volvo XC-40 P8) dus op mijn zoektocht naar een leuke fun-auto viel ik op deze 4 cabrio.

Was direct verkocht door de combinatie van het zwarte exterieur met chrome accenten in combinatie met het cognac leder en de knappe sportstoelen.

Zit ook goed in de opties met o.a. grote navi en de reeds zeer riant uitgeruste cabrio (o.a. elektrische zetels al standaard) met de Luxury Line waar toch ook heel wat in zit.

Waarom geen M-pack: bewuste keuze omdat ik het interieur mooier vind als het cognac ook doorloopt in het dashboard onderaan en niet zoals mijn laatste bimmers in het zwart. En zwart matcht wel mooi met wat chroom en de 19" veelspaakvelgen.

gfk807

Foto's

gfk807

Foto's

gfk807

Foto's

Iksree

Mooie stijlvolle aankoop.

Veel plezier ermee!
- Signature adjusted for being outdated-

gfk807

Citaat van: Iksree op 13 februari 2022, 08:44:47
Mooie stijlvolle aankoop.

Veel plezier ermee!

Thx  :bow:

Zat al met enkele projectjes in mijn hoofd maar is de sop de kool wel waard ?

LCI achterlichten -> zijn zeker knapper  :thinking:
Uitlaat 440i maar dan moet er een andere bumper op want blijkt één geheel te zijn.

We zien wel of deze een blijver is  >:D

BIG charlie

BMW AT 220i Msport 2023
YAMAHA XJR 1300

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

PIRRE.

Mooie combo, interieur/exterieur.

Toch niet zo classic als ik dacht zo’n luxury line.
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

KenM3

Knappe wagen in een mooie kleurencombinatie, nu dak omlaag, windscherm erin en genieten maar 😎😁

Snorkel

Zéér mooie aankoop! Combo is super: kleur buiten en binnen, velgen, chrome accenten...

Prima allrounder ook: zowel winter als zomer is dit een prima wagen, beetje zon = dakje eraf, je kan meer dan twee mensen vervoeren, taks/OH/verbruik is allemaal dik binnen de perken... Jawel, Snorkel approves  :)

Veel plezier ermee. Hopelijk bevalt 'm je.  :thumbsup:

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

gfk807

Thx guys  :bow:

Ja denk ook dat het een ideale tweede auto is.

Idd beetje zon, windscherm erin en genieten because "YOLO".

Staat klaar zie om wat lekkers te gaan eten in SMLatem met zijn 4.  :thumbsup:

Zal wel met kap dicht zijn  8)

FJRdude

Woaaaw, heeeeele mooie dakloze wagen!!   Me like  :drool:

Zonder twijfel ga je hier veel plezier aan beleven  8)
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Zaskar

Proficiat Gert mooie aankoop  :thumbsup: moet niet altijd een M-uitvoering zijn.
Nu maar hopen op een mooie zomer.

dannyro

Proficiat :thumbsup:
En nu ga je geen schrik meer hebben om boetes te verzamelen. ;)
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

gfk807

Citaat van: dannyro op 13 februari 2022, 18:04:01
Proficiat :thumbsup:
En nu ga je geen schrik meer hebben om boetes te verzamelen. ;)

Thx allemaal !

Boetes rij je met elke wagen he maar deze roept niet constant "komaan man er liggen hier 410 paardjes in hoor die willen werken"... 8)

Deze mist wat koppel maar we zien wel... (er is Red Bull of Nalu of... )  waar ik me anders nog snel kon tussen schieten doe ik nu beter niet, we zijn ook wat verwend he... de XC-40 P8 daily heeft er wel genoeg en de M2C natuurlijk ook, zelfds de 225XE.

dannyro

Citaat van: gfk807 op 13 februari 2022, 18:30:49
Thx allemaal !

Boetes rij je met elke wagen he maar deze roept niet constant "komaan man er liggen hier 410 paardjes in hoor die willen werken"... 8)

Deze mist wat koppel maar we zien wel... (er is Red Bull of Nalu of... )  waar ik me anders nog snel kon tussen schieten doe ik nu beter niet, we zijn ook wat verwend he... de XC-40 P8 daily heeft er wel genoeg en de M2C natuurlijk ook, zelfds de 225XE.

Sorry, niet mee eens. Ieder zijn gedacht hé ;)
F11 535D Sold
E34 535i
C63 V8

gfk807

Citaat van: dannyro op 14 februari 2022, 10:34:47
Sorry, niet mee eens. Ieder zijn gedacht hé ;)

Klopt over smaken en kleuren...maar je kan toch wel instemmen met het feit dat zo'n M2Comp veel meer aanzet tot (zeer) sportief rijden dan pakweg deze ?  8)

Dat frustreerde me enorm... beetje zoals met Laetitia Casta in je bed liggen en er niet mogen aankomen  :gayfight:

dannyro

Citaat van: gfk807 op 14 februari 2022, 11:04:24
Klopt over smaken en kleuren...maar je kan toch wel instemmen met het feit dat zo'n M2Comp veel meer aanzet tot (zeer) sportief rijden dan pakweg deze ?  8)

Dat frustreerde me enorm... beetje zoals met Laetitia Casta in je bed liggen en er niet mogen aankomen  :gayfight:

Neen, ik kan daar niet mee instemmen. Midden de jaren 80 moest ik met mijn GSi met 115pk ook uitkijken hoor, stonden toen ook al flitspalen. Als iedereen er zo over denkt kan BMW zijn  :///M: afdeling sluiten. Al goed is het zo niet.
F11 535D Sold
E34 535i
C63 V8

BIG charlie

Voor een 435/440 uitlaat is het idd nodig om een "M" pakket achterbumper te plaatsen.
Deze hebben de mogelijkheid om de diffuser te verwijderen en te vervangen in eentje met dubbele uitlaat.
Probleem is dan wel dat je, om het optisch juist te houden, ook de "M" voorbumper en eventueel de sideskirts moet plaatsen.
Alles bij elkaar is dit dan toch wel, samen met alles spuiten, een deftig kostenplaatje.
BMW AT 220i Msport 2023
YAMAHA XJR 1300

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

gfk807

Citaat van: BIG charlie op 14 februari 2022, 12:01:35
Voor een 435/440 uitlaat is het idd nodig om een "M" pakket achterbumper te plaatsen.
Deze hebben de mogelijkheid om de diffuser te verwijderen en te vervangen in eentje met dubbele uitlaat.
Probleem is dan wel dat je, om het optisch juist te houden, ook de "M" voorbumper en eventueel de sideskirts moet plaatsen.
Alles bij elkaar is dit dan toch wel, samen met alles spuiten, een deftig kostenplaatje.

I know, oplossing is de achterbumper vinden van een 435/440i Luxury Line en dan nog liefst in mijn kleur maar ja die kans is klein denk ik.  :o

Avus_3.0

Proficiat met deze knappe cabrio.  :thumbsup:
Een gepoetste zwarte wagen staat er altijd zeer strak bij. Persoonlijk vind ik niet dat deze een M-pack nodig heeft want zoals hij nu is straalt hij echt wel klasse uit, zeker met het cognac interieur wat een topcombo is.  :drool:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

gfk807

Citaat van: Avus_3.0 op 14 februari 2022, 13:02:02
Proficiat met deze knappe cabrio.  :thumbsup:
Een gepoetste zwarte wagen staat er altijd zeer strak bij. Persoonlijk vind ik niet dat deze een M-pack nodig heeft want zoals hij nu is straalt hij echt wel klasse uit, zeker met het cognac interieur wat een topcombo is.  :drool:

Thx  :bow:

M-pack hoeft idd niet gewoon wel een ramp moest ik een dubbele uitlaat willen want geen vervangbare diffusor.
En een gat bijmaken rechts zal niet afgewerkt zijn zoals links.

Zal dus wss één pijpje blijven  8) weer een last minder  :P

JC1986

Citaat van: dannyro op 14 februari 2022, 11:19:40
Neen, ik kan daar niet mee instemmen. Midden de jaren 80 moest ik met mijn GSi met 115pk ook uitkijken hoor, stonden toen ook al flitspalen. Als iedereen er zo over denkt kan BMW zijn  :///M: afdeling sluiten. Al goed is het zo niet.
Klopt, je kan altijd als je maar wil zonder onnodige gevaren te creëeren. Een AMG/M/RS/... hebben is perfect te verantwoorden als je er alle "maar"-en bij neemt. De verkoopscijfers voor dit gamma van wagens liegt er niet om.

Ik volg GFK al een tijdje op dit forum en ken hem niet persoonlijk maar denk dat de M2 eerder impulsief was omdat zovelen indertijd één kochten. Je sprak van je 120i over power te kort, je kocht een M140i om meer power te hebben en toch nog functionaliteit te hebben.
Dan ging je naar een M2 en dacht ik al... ahneen eh! Ma bon, vanop de zijlijn toe kijken is altijd leuk om het overzicht te behouden.

In dertijd van je Porsche, de 120i enz was het ook al dat je er "nergens" nog iets mee kon doen eh...

Ik denk eerder dat de rekening van M rijden u deed nadenken.

Ik smijt niet met stenen maar uw uitleg, reden en redeneringen trekken op niks. Zeg gewoon hoe het echt is.

Voor je zegt dat ik niet weet waarover ik spreek, ik heb de rekening grondig gemaakt om met een M te rijden. Ik heb het niet gedaan en heb het pad van vastgoed gekozen.

Laat het verweer maar komen, tis een forum voor iets!

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Tom

Een verweer is iets voor in de rechtbank, zo heftig zijn we hier toch niet bezig denk ik ? :)

Ik vind deze wagen echt een machtig mooie verschijning. Zal wel vlot genoeg zijn, ideaal met de ZF8, de sound ontbreekt misschien wel een beetje.
Hier ligt wel een N20 in dacht ik ? Daar zou ik in geen geval aan beginnen tunen, standaard zijn deze al niet BMW's meest robuuste creatie.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Bananenman

Luxury Line >>> M-pack bij menig BMW 8)

Persoonlijk zou ik deze netjes standaard houden.

De wagen straalt klasse uit, is uniek in zijn spec en 100% mijn ding  :bow: :thumbsup:
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

gfk807

Citaat van: JC1986 op 15 februari 2022, 14:21:40
Klopt, je kan altijd als je maar wil zonder onnodige gevaren te creëeren. Een AMG/M/RS/... hebben is perfect te verantwoorden als je er alle "maar"-en bij neemt. De verkoopscijfers voor dit gamma van wagens liegt er niet om.

Ik volg GFK al een tijdje op dit forum en ken hem niet persoonlijk maar denk dat de M2 eerder impulsief was omdat zovelen indertijd één kochten. Je sprak van je 120i over power te kort, je kocht een M140i om meer power te hebben en toch nog functionaliteit te hebben.
Dan ging je naar een M2 en dacht ik al... ahneen eh! Ma bon, vanop de zijlijn toe kijken is altijd leuk om het overzicht te behouden.

In dertijd van je Porsche, de 120i enz was het ook al dat je er "nergens" nog iets mee kon doen eh...

Ik denk eerder dat de rekening van M rijden u deed nadenken.

Ik smijt niet met stenen maar uw uitleg, reden en redeneringen trekken op niks. Zeg gewoon hoe het echt is.

Voor je zegt dat ik niet weet waarover ik spreek, ik heb de rekening grondig gemaakt om met een M te rijden. Ik heb het niet gedaan en heb het pad van vastgoed gekozen.

Laat het verweer maar komen, tis een forum voor iets!

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Even kort: heeft totaal niets met geld te maken, was gewoon overbodig. Ik ga hier ook niet jouw rekening maken btw  8)

Blijft een zeer mooie wagen zo'n M2comp maar heb ik hem al gemist ? Nog geen seconde.

Ik werd er echt ambetant van dat je met die 410pk's hier in mijn streek niks meer kan doen, allez toch wel je rijbewijs kwijt spelen -> wat zeker niet het geval was hoor voor je dat gaat beweren. Hoogste boete die ik hier de laatste 32j kreeg was 63€  >:D

Even tevreden met deze eigenlijk, ok minder sportief , maar imho meer klasse.

Dus blij met de keuze  :thumbsup:

gfk807

Citaat van: Bananenman op 15 februari 2022, 15:37:26
Luxury Line >>> M-pack bij menig BMW 8)

Persoonlijk zou ik deze netjes standaard houden.

De wagen straalt klasse uit, is uniek in zijn spec en 100% mijn ding  :bow: :thumbsup:

Thx Oli, vind ik ook !

stevos

Verkopen dat hok, koop die M2 maar terug, je bent duidelijk op dool...  >:D ;)

gfk807

Citaat van: stevos op 16 februari 2022, 17:05:26
Verkopen dat hok, koop die M2 maar terug, je bent duidelijk op dool...  >:D ;)

>:D

Geen haar op mijn hoofd...  :toofunny:

midas

Proficiat met de aankoop,het is wel een enorm verschil met jouw vorige wagen. :thinking: