2021 - Tesla Model 3 LR - Miami Blue

Gestart door dadoke, 8 september 2021, 13:09:29

dadoke

Na +20 jaar een diesel als daily, met de geweldige AJD-V6 als afsluiter, is het tijd om me bij het EV-kamp aan te sluiten, en de keuze is dus gevallen op een Tesla Model 3 Long Range.

Waarom deze/een Tesla?  Qua bang for the buck lijkt dit wat mij betreft momenteel de beste keuze, range is de grootste in zijn klasse, en meer dan snel genoeg.
De performance versie heb ik even overwogen, in 3.3s van 0-100 is zeer verleidelijk, maar de meerprijs was toch aanzienlijk, en er waren een paar nadelen, zoals de lagere range en de verplichte 20" wielen.

Qua opties is er zga niets te kiezen, naast de kleur en een eventuele velg, en dat laatste is de standaard 18" velg gebleven (de aero wheels dus).
Autopilot ga ik wel eens proberen, maar kan altijd later gewoon geactiveerd worden.
De kans is wel groot dat ik de acceleration boost package ga bijnemen, waardoor de wagen qua vermogen zowat halfweg tussen een LR en Perf komt.

En al een plaatje van de configurator, levering van de wagen is voorzien eind deze maand.

You cannot view this attachment.

Bananenman

Proficiat Dadoke  :thumbsup:

Ik vond een model 3 vanaf de lancering al een knappe wagen, je hebt een mooie configuratie zo in het blauw.

Heel snelle levertermijn lijkt me ook fijn  ;)
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

dadoke

Citaat van: Bananenman op  8 september 2021, 13:24:14
Proficiat Dadoke  :thumbsup:

Ik vond een model 3 vanaf de lancering al een knappe wagen, je hebt een mooie configuratie zo in het blauw.

Heel snelle levertermijn lijkt me ook fijn  ;)

Spijtig dat het kleurpallet zo beperkt is, maar een zoveelste grijze/witte/zwarte muis wilde ik niet zijn  :D

Levertermijn is leuk idd, auto was al geproduceerd en onderweg vanuit Giga Shanghai.

pukkie007

De algemene moderator van Bimmerboard gaat Tesla rijden ... :thinking:

Is zo'n beetje als de voorzitter van de plaatselijke Hell's Angels met ne pedelec ...

Er zullen nog wel opmerkingen/grapjes komen. Dat staat er aan te komen natuurlijk.  ;) Hopelijk niet te snel spijt van deze aankoop. Enjoy !

dadoke

Citaat van: pukkie007 op  8 september 2021, 13:28:36
Is zo'n beetje als de voorzitter van de plaatselijke Hell's Angels met ne pedelec ...
beter een Harley hé, en die bieden ook al een electrobike aan  ;D

BIG charlie

Mooie aankoop  :thumbsup:
Benieuwd naar je bevindingen op lange(re) termijn.
Veel plezier ermee.
BMW AT 220i Msport 2023
YAMAHA XJR 1300

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

Iksree

Proper! (daar gaat mijne bonus weeral!)
- Signature adjusted for being outdated-

b_ken

Proficiat  :thumbsup:
Een neef van mij rijdt met identiek dezelfde,  (aangezien er geen optielijst mag dat zo gezegd worden hé), inclusief de kleur.

Snorkel

Citaat van: pukkie007 op  8 september 2021, 13:28:36
De algemene moderator van Bimmerboard gaat Tesla rijden ... :thinking:

:toofunny:
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

Pannenkoek

Gij zult opfikken in de hel, ketter...

😅

Mocht je toch zelf een vinger in de pap te brokken willen hebben aangaande personalisering, dan kun je hier altijd ideeën opdoen, of langsgaan.

=> https://lenoir.be/tesla/

Iksree

Citaat van: Pannenkoek op  8 september 2021, 19:39:17
Gij zult opfikken in de hel, ketter…

Mocht je toch zelf een vinger in de pap te brokken willen hebben aangaande personalisering, dan kun je hier altijd ideeën opdoen, of langsgaan.

=> https://lenoir.be/tesla/
U wenst een permanente en duurzame kleurwijziging? Een diepe glans en het comfort van naar de carwash te gaan?

Dan  kiest u best voor het herspuiten van uw Tesla. U hebt hierbij de keuze uit een oneindige lijst van kleuren.

:wtf:
- Signature adjusted for being outdated-

WJJ

Als daily is da zeker niet verkeerd!
En al helemaal niet als je er nog iets leuks voor in het weekend bij hebt!  :greddy:

Pannenkoek

Citaat van: Iksree op  8 september 2021, 19:40:30
U wenst een permanente en duurzame kleurwijziging? Een diepe glans en het comfort van naar de carwash te gaan?

Dan  kiest u best voor het herspuiten van uw Tesla. U hebt hierbij de keuze uit een oneindige lijst van kleuren.

:wtf:

De standaardlak is niet zo goed, dus dat is een mooi alternatief toch?

😅

Wellicht bedoelen ze ivg met een wrap als je makkelijk een andere kleur wil itt de 5 of 6 standaardkleuren. Ik zou een wrap toch niet door de carwash duwen, die agressieve borstels...

Verder doelde ik vooral op de mogelijkheid van andere zetels. Je kunt ze ook rechtstreeks kopen bij een Recaro dealer, maar ik vind het een nette upgrade waarbij het interieur compleet wijzigt. Verder zou ik ook gaan voor andere velgen, andere bumpers en sideskirts. Dan heb je iets uniek in handen gezien tesla niet echt open staat voor fine tuning.

RDR

Als daily is dat ideaal.

Als k paar jaar geleden voor de 1e keer in een Tesla reed (S)  dan dacht ik: voor elke dag de baan te doen is dat ideaal - stil, zacht, smooth en enorm vlot binnen redelijke snelheidslimieten. En dan in het weekend of de vakantie een fun verbrandingsmoteurke met een hoog aantal even cylinders...zulke toekomst zie ik helemaal zitten.
2005 Lotus Elise 111R - FOR SALE
2008 BMW M3 - SOLD
1978 BMW 316  -OVER MY DEAD BODY

Daily: 2014 BMW X5 35d stage 1 (His) / 2014 BMW X3 28i (Hers)

dadoke

Het moet niet altijd een M2 zijn die reacties uitlokt   :D
Thanks lovers en haters! 

Citaat van: Pannenkoek op  8 september 2021, 20:43:16
De standaardlak is niet zo goed, dus dat is een mooi alternatief toch?
De lak zelf is niet het probleem, eerder de kwaliteitscontrole die de eerste jaren ontoereikend was.
Zelfde met de panel gaps, dat is ook tot in den treure uitvergroot in de media, maar die zaken worden netjes in orde gebracht na aankoop door een mobiele technieker.
Maar als ik toch even mag reageren, de (BMW) lak op waterbasis (sinds 2010?) is ook niet om naar huis te schrijven; de kwaliteit gaat er gewoon niet op vooruit door besparingen en eco-stuff.

Ik heb inderdaad wel overwogen om de gratis basiskleur te nemen, en dan op termijn te laten wrappen. Maar gezien wrap en carwash niet de ideale combo is, heb ik dat idee toch maar laten varen.  Herspuiten vind ik een zotte kost, de auto is een daily en gaat in no time steenslag hebben.

Citaat van: RDR op  9 september 2021, 07:19:43
Als daily is dat ideaal.
Als k paar jaar geleden voor de 1e keer in een Tesla reed (S)  dan dacht ik: voor elke dag de baan te doen is dat ideaal - stil, zacht, smooth en enorm vlot binnen redelijke snelheidslimieten. En dan in het weekend of de vakantie een fun verbrandingsmoteurke met een hoog aantal even cylinders...zulke toekomst zie ik helemaal zitten.
Ook mijn idee, daily moet vooral comfy en stil zijn, ik was zeker tevreden van mijn vorige diesels, maar bij bvb de 320d/N47 vond ik het geluid bij stationair draaien storend.

dannyro

E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

Maxim87

proficiat  :clap:
Heb 2 jaar geleden ooit eens een model X gehad voor een dag te testen, was toen wel zwaar onder de indruk moet ik toegeven.  :-X
Heb ook gezien dat de laatste model 3 voor Europe momenteel word gebouwd in de nieuwe fabriek in China waar de kwaliteit van lak en afwerking veel beter is nu.
2011 e87 116d
2014 f20 M135i
2017 f87 M2

Snorkel

Moet nu net lukken dat ik er vandaag 2 (!) gezien heb ik het blauw en da's top.
Kleur staat er prima op. Goeie keuze!  ^-^
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

dobbelsteen

Veel plezier met je nieuwe wagen!
En ik ben eigenlijk wel fan van dat sober interieur. Ik wist niet dat ik er zo snel aan zou wennen, ik heb eens een uurtje testgereden met de Tesla M3P.
En elektrisch rijden is echt wel tof ook.

En pakken mooier dan de Y. In het wit is die echt lelijk  :wiggleyes:, daar hoort echt een grille op.
Work hard, play hard

dadoke

Citaat van: Snorkel op  9 september 2021, 16:41:25
Moet nu net lukken dat ik er vandaag 2 (!) gezien heb ik het blauw en da's top.
Kleur staat er prima op. Goeie keuze!  ^-^

Ik heb er 3 gezien, weliswaar maar 1 blauwe ... jij wint!  :D

Chahine

Proficiat :thumbsup:

Komende van Duitse en Britse makelij zal het wel wennen worden qua kwaliteit (afwerking voornamelijk) en misschien de comfort op de baan (rijdt wel harder), verder rijdt een Tesla echt zalig. De geluidsinstallatie vind ik persoonlijk 1 van de beste dat ik al gehoord heb :)

dadoke

Thanks guys!

Citaat van: Chahine op 10 september 2021, 04:10:39
Komende van Duitse en Britse makelij zal het wel wennen worden qua kwaliteit (afwerking voornamelijk) en misschien de comfort op de baan (rijdt wel harder), verder rijdt een Tesla echt zalig. De geluidsinstallatie vind ik persoonlijk 1 van de beste dat ik al gehoord heb :)

Enkel de zetels zijn misschien niet op het niveau dat ik van de vorige wagens gewoon ben, van de korte testrit een tijd terug herinner ik me dat deze wel erg zacht waren.  Maar uit reviews blijkt dat die best wel ok blijken te zitten.  In de Jag had ik trouwens ook geen sportzetels, en dat hoeft ook niet voor een daily vind ik.
Uiteraard is er altijd de optie om naar recaro's over te schakelen zoals al eerder aangehaald is.

Ziet er alleszins wel netjes uit  ↓

RDR

Slim da ge later instapt in Tesla.

Mijn broer werkte bij Tesla van bij het begin van produktie en vertelde me dat het gewoon chaos was toen. De auto's werden op goed geluk in elkaar geflantst en ze konden ze niet snel genoeg op de markt dumpen. Hij zat in de naverkoop en het was een zottekot...ze vielen links en rechts uit elkaar en de software kreeg constant kuren.

Is al veel verbeterd.

Hij is er ondertussen weg ook omdat het gewoon te chaotisch was maar heeft nog altijd zijn stockopties van in het begin die ze kregen...schone appel voor de dorst.... :razz:
2005 Lotus Elise 111R - FOR SALE
2008 BMW M3 - SOLD
1978 BMW 316  -OVER MY DEAD BODY

Daily: 2014 BMW X5 35d stage 1 (His) / 2014 BMW X3 28i (Hers)

J A N

Proficiat mede-EV-rijder  :clap:

Ik ben jaloers op hoever Tesla voor staat met de batterijtechnologie én de software

Over de rest iets minder  8)
het verleden: te veel om op te noemen
BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge

Bananenman

Citaat van: RDR op 10 september 2021, 11:10:53
Slim da ge later instapt in Tesla.

Mijn broer werkte bij Tesla van bij het begin van produktie en vertelde me dat het gewoon chaos was toen. De auto's werden op goed geluk in elkaar geflantst en ze konden ze niet snel genoeg op de markt dumpen. Hij zat in de naverkoop en het was een zottekot...ze vielen links en rechts uit elkaar en de software kreeg constant kuren.

Is al veel verbeterd.

Hij is er ondertussen weg ook omdat het gewoon te chaotisch was maar heeft nog altijd zijn stockopties van in het begin die ze kregen...schone appel voor de dorst.... :razz:
:o :bow:
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

rem.

Proficiat dadoke!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FJRdude

Dit lijkt me meer dan een leuke wagen! Hele mooie kleur.
Proficiat met deze aankoop   :thumbsup:
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

gfk807

Congratz A !

Ben gewoon geen fan vd velgen maar tja daar hebben veen elektrische last van die van onze XC40 P8 vind ik ook afgrijselijk.

Benieuwd naar je ervaringen  :thumbsup: