2017 - F87 - ///M2 LCI - Black Sapphire - DKG - M Performance

Gestart door Miggel, 19 juli 2021, 16:57:33

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miggel

Ik zal hier alle specs/updates/toekomstige mods etc. gaan bijhouden van mijn nieuwe aanwinst.
Eind vorig jaar na lang zoeken een BMW M2 LCI tegen gekomen welke voldeed aan mijn wensen: LCI met N55, 100% bekende historie, Weinig KM, BMW Garantie, Zwart op Zwart, BE geleverd (geen import) en vol qua opties.

De enige optie die ik miste en graag nog erbij wou zien was een H&K geluidsinstallatie, helaas had deze versie enkel de TOP Hifi (S676), maar voor de rest wel alle mogelijke opties die ik wilde (zonder panorama dak). Spijtig van de H&K, maar door al een heel scala aan M Performance mods (incl. M Performance uitlaat) was dit geen reden om deze te laten staan. Ook de prijs was zeer scherp dus eindelijk na lang sparen mijn jongensdroom laten uitkomen met mijn eerste  :///M:

Optielijst:
Colour: Black-Sapphire metallic
Upholstery: Leather Dakota black/contrast blue

Comfort And Interior Equipment
S420 Sun Protection Glazing
S423 Floor Mats Velours
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory
S465 Through-Loading System
S481 Sports Seat
S493 Storage Compartment Package
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4MC Interior Trimstrips, Carbon Fibre
S4NE Blow-By Heater

Multimedia
S609 Navigation System Professional
S654 DAB Tuner
S676 HiFi Speaker System
S698 Area-Code 2 For DVD
S6AC Intelligent Emergency Call
S6AE Teleservices
S6AK Connected Drive Services
S6AM Real-Time Traffic Information
S6AN Concierge Services
S6AP Remote Services
S6CP Preparation Apple CarPlay
S6FV Online Entertainment
S6NW Telephony With Wireless Charging
S6WD WLAN Hotspot
S7S9 Connected Drive Services Paket

Driver Assistance And Lightning
S502 Headlight Cleaning System
S507 Park Distance Control (PDC), Rear
S521 Rain Sensor
S534 Automatic Air Conditioning
S544 Cruise Control With Brake Function
S548 Kilometre Speedo
S552 Adaptive LED Headlight
S5AC High-Beam Assistant
S5AS Driving Assistant
S5DA Passenger Airbag Deactivation

Wheels And Drive
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S249 Multifunction F Steering Wheel
S2MK M Twin-Clutch Transm. With Drivelogic
S2PA Locking Wheel Bolt
S2VB Tyre Pressure Display
S2VC Tyre Repair Set
S2VZ BMW LA Wheel M Dbl. Spoke 437 Jet Black

Environment And Safety
S302 Alarm System
S322 Comfort Access
S3AG Reversing Camera
S868 Language Version, Dutch
S886 On-Board Literature, Dutch
S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km
S8R9 Refrigerant R1234yf
S8S3 Automatic Locking During Starting
S8TH Road Sign Detection

Individual Equipment
S760 High Gloss Shadow Line

Editions And Packages
S7CG BMW Repair Inclusive

Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1CB CO2 Equipment
S9AA Outer Skin Protection
SA080 80 Ah AGM Battery
SLEDE Leather Equipment

Nog voorzien met de volgende OEM M Performance accessoires:
*M-Performance Carbon Front splitters
*M-Performance Carbon Side skirt extensions
*M-Performance Carbon Diffusor
*M-Performance Carbon Kofferbak spoiler
*M-Performance volledig Titanium uitlaatsysteem met Bluetooth klep besturing
*M-Performance Carbon uitlaat stukken
*M-Performance Alcantara Sportstuur
*M-Performance Carbon stuurinleg
*M-Performance Pedalen
*M-Performance Carbon / Alcantara interieur-kit ( carbon inleg DKG pookknop, carbon handremgreep, carbon/alcantara afdekking rond pookknop)
*M-Performance Vloermatten
*M-Performance Carbon deurlijsten
*M-Performance gesmede 19" 763M Breedset

Enige niet OEM onderdeel: TRE Pre-preg 100% Full carbon spiegelkappen (van AutoID).

Foto's







Soundclip M Performance Uitlaat:


Uitgevoerde Mods:
Mod 1: Coderen
Heb mij een Veepeak BLE+ adapter aangeschaft i.c.m. Bimmercode(iphone) en een hoop zaken gecodeerd aan de M2 die mij irriteerden en/of ontbraken:
• ASD (geluidsimulatie over speakers) gedeactiveerd > Dit was mijn grootste irritatiepunt om eerlijk te zijn.. Dus blij dat ik deze kon uitcoderen zonder een harness te hoeven aanschaffen. (gelukkig geen ruis).
• Spiegels zonder vertraging inklappen met sleutel & Keyless entry.
• Start/stop gedeactiveerd
• Achterlichten aan als dagrijverlichting
• DVD tijdens het rijden vrijschakelen (tot 50km/h)
• DIVX/XVID codec ondersteuning
• Halo brightness naar 100% gezet
• Afspelen videobestanden via USB-stick
• Gordelmelding gedeactiveerd
• Raamonderbreking gedeactiveerd
• Alarmtoon naar US aangepast (geluid bij afsluiten wagen)
• Welkomslicht naar 60 seconden aangepast


Mod 2: M-Performance Exhaust Bypass
Bypass gemaakt in de kofferbak, dit gezien de 2017 versies van de M Performance uitlaat naast de bluetooth module een extra rode knop hebben in de kofferbak (wegens TÜV noodzakelijke aanpassing voor Trackmode):




Mod 3: Ceramic Coating + Window Coating
Carpro CQuartz Finest Reserve ceramic coating laten aanbrengen incl. een Carpro FlyBy FORTE coating op de ramen.



Hiervan is ook een mooie videorapportage gemaakt bij VermijlCarDetail (welke aardig Viral is gegaan op youtube):



Mod 4: Lichtgewicht OEM M-Performance gesmede 19" 763M Breedset:
Vooras: 9Jx19 ET29 (9,41 kg per velg!), Achteras: 10Jx19 ET40 (9.89 kg per velg!)
Incl. Michelin Pilot Sport Cup 2 banden (245-35-R19 voor, 265-35-R19 achter).

Meteen Floating center caps geplaatst en de remklauwen en velgen gecoat met Carpro DLUX wheelcoat:






Mod 5: Full carbon spiegelkappen (i.p.v. de hydro dipped carbonlook welke erop zaten toen ik hem kocht):
Links oud > Rechts de nieuwe Carbon spiegelkappen




Mod 6: Zonneklep mod (UK versie) zonder die lelijke stickers op de voor/achterkant:


Mod 7: M Performance vloermatten




Mod 8: M Performance Carbon deurlijsten:




Mod 9: M performance winterhoes:





Mod 10: FTP Chargepipe & Boostpipe V2




Mod 11: Wagner EVO 2 Competition Intercooler:




Mod 12: FTP Turbo Inlet pipe V2:



Mod 13: Active Autowerke High Flow catted downpipe:



Mod 14: Dorch Stage 1 HPFP Kit:



Mod 15: BootMod3 Stage2+ Multimap tunes (98 Oct / 102 Oct / Laag koppel map voor circruit) :





Fotoshoot zomer 2021:











Future Mods:
- Meer PK's 8).

JC1986

Proper topic van een propere wagen!
Welke coderingen heb je gedaan?

Geniet van deze prachtige M2

FJRdude

Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.


Miggel

Thanks allen :thumbsup:

Citaat van: JC1986 op 20 juli 2021, 07:45:40
Welke coderingen heb je gedaan?
• ASD (geluidsimulatie over speakers) gedeactiveerd > Dit was mijn grootste irritatiepunt om eerlijk te zijn.. Dus blij dat ik deze kon uitcoderen zonder een harness te hoeven aanschaffen. (gelukkig geen ruis).
• Spiegels zonder vertraging inklappen met sleutel & Keyless entry.
• Start/stop gedeactiveerd
• Achterlichten aan als dagrijverlichting
• DVD tijdens het rijden vrijschakelen (tot 50km/h)
• DIVX/XVID codec ondersteuning
• Halo brightness naar 100% gezet
• Afspelen videobestanden via USB-stick
• Gordelmelding gedeactiveerd
• Raamonderbreking gedeactiveerd
• Alarmtoon naar US aangepast (geluid bij afsluiten wagen)
• Welkomslicht naar 60 seconden aangepast

Volgens mij waren ze dat zover ik me kan herinneren  :D.. Heb ze toegevoegd aan het topic.

Sylar

Knappe M2 zal er eens op letten als ik hem eens zie passeren :thumbsup:.

Woodykipo

Ik heb het welkomstlicht ook aangepast om langer te branden,maar ik zou graag hebben dat de dimlichten wat langer branden.
Als je de wagen nu ontgrendeld gaan de angel eyes,dimlichten(low beam) en achterlichten aan,maar na een 5-tal seconden gaan de dimlichten uit.
In Bimmercode wel verschillende opties mogelijk bv. geen dimlichten of high beam aan of mistlichten aan bij welkomstlicht maar tot nu toe nog niet gevonden hoe je de dimlichten langer dan 5 seconden kan laten werken bij welkomstlicht...

Miggel

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Binnen Bimmercode heb ik die optie inderdaad ook nog niet gezien.

Ik lees wel op de website van Carly het volgende:
In addition to the welcome light, the low beam, third brake light, stop light, front or rear blinker, side markers, high beam, license plate light, rear fog light, front or rear parking light, fog lights or corner LEDs can also be switched on. You can choose between 3 different options:
off
switch on gradually
switch on instantly


Nu weet ik niet of deze dan bij "on instantly" de secondes overneemt wat is ingesteld bij het Welcome Light, of dat deze gewoon na een 5 seconden weer uit gaan.
Nu heb ik helaas geen Carly, maar wellicht dat een mede forumlid met Carly dit eens kan/wil testen.

Woodykipo

Die codering kan je in Bimmercode ook doen,daar noemt het welcome lights low beam met dezelfde 3 opties off/soft on/hard on.
Off=geen low beam aan, soft on=low beam gaat geleidelijk aan , hard on=low beam gaat onmiddelijk aan.Jammer genoeg dus niet de duurtijd.
Dat zou nochtans handig zijn moest de low beam wat langer aanblijven op bv. donkere parking ofzo...

Avus_3.0

Welkom met deze prachtige M2 waar je ineens al redelijk wat mods op uitgevoerd hebt.
Plannen zien er ook nog zeer goed uit en na de vitamine kuur zal het een serieus bommetje worden.  :thumbsup:


Succes met de nieuwe aanwinst...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

kietekiet

Prachtige M2!!! Moest je die performance velgen ooit willen verkopen, lett me now ;)
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55
Future Dreams: Alpina D3 Touring as daily /Fun car ? Nothing can beat the Atom!

Miggel

Citaat van: Woodykipo op 22 juli 2021, 13:44:24
Die codering kan je in Bimmercode ook doen,daar noemt het welcome lights low beam met dezelfde 3 opties
Ah oke dat was dus wel hetzelfde. Weer wat geleerd. dan zal er denkelijk geen andere mogelijk zijn helaas.

Citaat van: Freke op 22 juli 2021, 13:57:04
Welkom met deze prachtige M2 waar je ineens al redelijk wat mods op uitgevoerd hebt.
Plannen zien er ook nog zeer goed uit en na de vitamine kuur zal het een serieus bommetje worden.  :thumbsup:


Succes met de nieuwe aanwinst...

Thanks Freke!
Qua performance moet ik nog wat onderzoek doen wat er wel/niet mag op de keuring. Komt een Akra sportcat er bijvoorbeeld doorheen of niet?
Catless is een no-go gezien ik niet elk jaar voor de keuring vanallerlei zaken moet gaan wisselen (die ellende heb ik bij mijn eerste 3 serie gehad, en wil ik niet meer :jpshakehead:). Maargoed wellicht dat er mensen op dit forum daarbij kunnen adviseren.

Citaat van: kietekiet op 22 juli 2021, 18:41:46
Prachtige M2!!! Moest je die performance velgen ooit willen verkopen, lett me now ;)

Thanks Kietekiet! Zo te zien hebben we nagenoeg dezelfde smaak en plannen met de  :///M:!! Gaaf!

Die M performance velgen heb ik erg veel geluk mee gehad. Vorig jaar toen ik de M2 net had gekocht kwam deze set te koop op 2ehands.be, deze was 5000km oud zonder schade. De beste man had een M2C en had 3 sets velgen liggen (2x deze M performance set in matt black, eentje voor de winter en eentje voor de zomer :o) en nog een reserve set welke op de M2C geleverd waren.
Hij wilde toch de Frozen Gold versie voor in de zomer en had deze al in bestelling staan, dus deze mocht weg voor de helft van de nieuwprijs incl. de Cup 2 banden. Dus erg geluk mee gehad!



kietekiet

De Akra cat is hetzelfde als de HJS 300cell, alleen is de akra pakken duurder omdat je voor de naam akrapovic betaald.
Ik ga deze mod ook laten doen samen met een wagner evo1 competition intercooler. Met  de 300cell cat geraak je normaal gezien door de keuring met een M2, maar ik ken iemand met een M135i n55 die deze cat ook had maar afgekeurd omdat ze hem hadden zien zitten, maar niet omwille uitstoot.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55
Future Dreams: Alpina D3 Touring as daily /Fun car ? Nothing can beat the Atom!

Miggel

Thanks voor die tip :thumbsup:! Goed om te weten.
Lees inderdaad dat de HJS 300 cel nagenoeg overeenkomt met de Akra, kan ik deze ook eens in overweging nemen.

Mag ik vragen vanwaar jou keuze voor de Evo1 Competition intercooler?
Ik zie door de bomen namelijk het bos niet meer met alle intercoolers die er momenteel zijn, ikzelf ben een beetje sceptisch geworden voor Wagner n.a.v. de intercooler test van destijds de N45 135i, daar scoorde de Wagner Evo1 Performance (weliswaar niet de competition) niet zo best, en kwam de Mosselman intercooler weer als beste uit de test in 2013:





Nu is het vaak appels met peren vergelijken en is de N55 ook weer een ander type blok dan wat destijds getest is. Momenteel zijn we ruim 8 jaar verder en ook het feit dat juist Mosselman deze test heeft gedaan zet ook weer deels vraagtekens bij.

Dus ik weet niet waar ik nu een recente valide vergelijkingen kan vinden voor een N55 M2 qua intercooler welke nu echt is aan te bevelen (onafhankelijke test zou mooi zijn).

Dus ben benieuwd naar jou keuze hieromtrent  :)

kietekiet

De wagner evo1 comp is aan te raden bij stock of stage1 bij stage2 of 3 is de evo2 comp aan te bevelen omdat deze te veel turbo lag veroorzaakt bij stock of stage1, maar bij een grotere turbo heeft deze meer voordelen. Dus als je ooit van plan bent om voor een pure turbo stage2 te gaan dan zou ik even wachten met intercooler keuze. Bij wagner heb je de performance en de competition versie van intercoolers, de competition is lichter en geeft meer flow.
Wat de catt betreft geeft de hjs 300cell geen foutmelding, dus laat u niet vangen door een wagner 200cell te laten steken, of goeiekope brol van onbekende merken deze geven foutmelding. Maar leesde ergens dat je voor pure turbo wou gaan, dan zou ik gewoon voor cattles gaan, en eens per jaar de boel wisselen voor de autokeuring. Mijn keuze voor de evo1 is omdat ik hem op software gebied origineel ga laten, omdat ik geen Belgische chiptuners meer vetrouw..
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55
Future Dreams: Alpina D3 Touring as daily /Fun car ? Nothing can beat the Atom!

Miggel

Thanks voor je reply!
Duidelijk, ja ik zeg ook altijd "goedkoop is vaak duurkoop", goedkope slechte rommel komt er sowieso bij mij niet op. Het moet goed zijn en soms betaal je daar helaas ook wat meer voor.

Ik ben inderdaad nog een beetje zoekende qua tuning. Het moet vooral goed gebeuren, het hoeft niet het uiterste van het uiterste te zijn. Bij Mosselman in NL hoor ik voor  :///M:'s erg goede verhalen over, zijn meer gespecialiseerd in  :///M: modellen en hebben ook een partnership met M Flight..
BR Performance ben ik met al mijn vorige BMW's geweest en heb ik persoonlijk ook goede ervaringen mee qua diesel chiptuning.
Dus mijn voorkeur gaat eerder uit naar Mosselman.

Een Stage 2 (remap + intercooler + sportcat) heeft hierbij mijn eerste voorkeur, alleen dan zoals genoemd binnen de regels van de keuring. Wil eigenlijk gewoon niet meer jaarlijks een dp etc. moeten wisselen om door een keuring te raken. Maargoed als het niet anders kan, en het enkel de downpipe wisselen is kan ik daar wellicht nog mee leven.

Een Pure Stage 2 Turbo upgrade is wellicht een optie voor de langere termijn als ik er een 500+pk project van zou willen maken.


Miggel

Inmiddels is de detailing video van Vermijl (waar ik in januari de M2 heb laten voorzien van een uitgebreide detailing + Keramische coating) helemaal viral gegaan op youtube, inmiddels al meer dan 1 miljoen views :wow:


De ervaring van deze Carpro Finest Reserve Keramische coating tot nu toe zijn zeer goed. Ook de Flyby forte coating op de ramen doen goed zijn werk.
Het water schiet letterlijk van de wagen af en de beading is gewoon top:


Nu ben ik zelf ook echt een (amateur) poetsfanaat en probeer de  :///M: dan ook in een showroomstaat te houden.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn zal ik wel eens het stappenplan delen of eens een "Poets" topic aanmaken mocht dat er nog niet zijn.

Spiegeltje spiegeltje....


Motorsport88

Citaat van: Miggel op 12 augustus 2021, 09:52:00
Inmiddels is de detailing video van Vermijl (waar ik in januari de M2 heb laten voorzien van een uitgebreide detailing + Keramische coating) helemaal viral gegaan op youtube, inmiddels al meer dan 1 miljoen views :wow:


De ervaring van deze Carpro Finest Reserve Keramische coating tot nu toe zijn zeer goed. Ook de Flyby forte coating op de ramen doen goed zijn werk.
Het water schiet letterlijk van de wagen af en de beading is gewoon top:


Nu ben ik zelf ook echt een (amateur) poetsfanaat en probeer de  :///M: dan ook in een showroomstaat te houden.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn zal ik wel eens het stappenplan delen of eens een "Poets" topic aanmaken mocht dat er nog niet zijn.

Spiegeltje spiegeltje....

Knappe M2! De sound blijft ook top van een M2.
Wat is de kostprijs van zo een behandeling bij vermijl?
Mag via PM, groetjes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk


FJRdude

Hele mooie wagen :razz:
Zoals vaak is het eerste wat in me opkomt:  waarom zo'n wagen met zoveel vermogen tunen?? 
Als je er mee om circuit gaat dan zou ik kunnen begrijpen wat elke tiende v een seconde telt. Een kist met 370pk is op de openbare weg al overkill.... 
Mijn einserke heeft minder pk's en dat is al overkill. 

enfin, just my  €0,02

Verder vind ik het echt een sjieke ketel
Veel plezier er mee!
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Miggel

Citaat van: Motorsport88 op 12 augustus 2021, 18:00:09
Knappe M2! De sound blijft ook top van een M2.
Wat is de kostprijs van zo een behandeling bij vermijl?
Mag via PM, groetjes!
Thanks! Ja de sound van een OG M2 blijft heerlijk en vooral icm. met de M Performance uitlaat.

Ik heb vorig jaar in November de afspraak gemaakt tegen de destijds nog 2020 prijzen.
Ik was €890,- kwijt voor het Ceramic Coating pakket incl. Nog de flyby forte coating op alle ramen welke ik als extra optie erbij heb gepakt.

Hij is nu iets duurder geworden, zijn recente prijzen kan je hier vinden:
https://vermijlcardetail.be/diensten/auto-coating/

Het kost wat maar daarnaast nog steeds goedkoper dan menig ander detail bedrijf (heb offertes gehad van €1400+).


Citaat van: FJRdude op 12 augustus 2021, 19:14:03
Hele mooie wagen :razz:
Zoals vaak is het eerste wat in me opkomt:  waarom zo'n wagen met zoveel vermogen tunen?? 
Als je er mee om circuit gaat dan zou ik kunnen begrijpen wat elke tiende v een seconde telt. Een kist met 370pk is op de openbare weg al overkill.... 
Mijn einserke heeft minder pk's en dat is al overkill. 

enfin, just my  €0,02

Verder vind ik het echt een sjieke ketel
Veel plezier er mee!

Thanks!!
Ik snap je reactie, en om eerlijk te zijn heb ik ook niet echt een valide reden.
Het is meer een soort van nieuwschierigheid geworden hoever je kan gaan. Een auto stock laten is bij mij altijd maar van korte duur. Een uit de hand gelopen hobby noem ik het maar..

Bij al mijn voorgaande wagens heb ik altijd wel liggen sleutelen om meer vermogen eruit te krijgen, puur omdat het kan en mogelijk is. Ondanks de basis vaak al meer dan voldoende vermogen heeft.
Bij mijn laatste 5 serie was dat ook al meer dan zat met 258pk. Maar als je er dan nog circa 70pk/130nm meer uit weet te halen, geeft dat toch weer een big smile om dat te hebben.




FJRdude

Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Motorsport88

Citaat van: Miggel op 12 augustus 2021, 21:03:21
Thanks! Ja de sound van een OG M2 blijft heerlijk en vooral icm. met de M Performance uitlaat.

Ik heb vorig jaar in November de afspraak gemaakt tegen de destijds nog 2020 prijzen.
Ik was €890,- kwijt voor het Ceramic Coating pakket incl. Nog de flyby forte coating op alle ramen welke ik als extra optie erbij heb gepakt.

Hij is nu iets duurder geworden, zijn recente prijzen kan je hier vinden:
https://vermijlcardetail.be/diensten/auto-coating/

Het kost wat maar daarnaast nog steeds goedkoper dan menig ander detail bedrijf (heb offertes gehad van €1400+).


Thanks!!
Ik snap je reactie, en om eerlijk te zijn heb ik ook niet echt een valide reden.
Het is meer een soort van nieuwschierigheid geworden hoever je kan gaan. Een auto stock laten is bij mij altijd maar van korte duur. Een uit de hand gelopen hobby noem ik het maar..

Bij al mijn voorgaande wagens heb ik altijd wel liggen sleutelen om meer vermogen eruit te krijgen, puur omdat het kan en mogelijk is. Ondanks de basis vaak al meer dan voldoende vermogen heeft.
Bij mijn laatste 5 serie was dat ook al meer dan zat met 258pk. Maar als je er dan nog circa 70pk/130nm meer uit weet te halen, geeft dat toch weer een big smile om dat te hebben.
Thx, kwa prijs zit hij onder de prof. detailers idd vrij goed tegenover vele andere.
Maar toch vind je detailers die nog meer bieden voor een bijna hetzelfde bedrag..
bv: Velgencoating, trim coating, stof/alcantara/leder coating, motorruimte..
Eigenlijk bijna alles.

Maar ik moet wel zeggen dat Vermijl het allemaal mooi en netjes aanpakt, ik kende zijn youtubekanaal al
Dus hij was is goede handen!
Nog veel plezier met je M2 gewenst

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk


kietekiet

Gewoon goeie chiptuner zoeken, niet aan laten prutsen door de eerste de beste. Ik laat de mijne softwarematig origineel, gewoon al omdat het mij persoonlijk meer voldoening geeft om een zuiver exemplaar te mogen bezitten, dan opscheppen aan't rood licht omdat ik door 100pk meer te hebben 10 autolengtes sneller ben dan een stock M2. Extra snelheid word je zowiezo sneller gewend dan dat je denkt.. en als je een N55 boven de 500pk wil brengen moet je al gaan beginnen met andere brandstofpomp en turbo upgrade. En 500pk met een gewicht van 1550kg gaat u geen formule1 sensatie geven, mijne ex M4 had ook 510pk met stage1, en dat wordt je gewend na 14dagen..dus bezin alvorens je begint te tunen ;)
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55
Future Dreams: Alpina D3 Touring as daily /Fun car ? Nothing can beat the Atom!

Miggel

Citaat van: Motorsport88 op 13 augustus 2021, 10:44:09
Thx, kwa prijs zit hij onder de prof. detailers idd vrij goed tegenover vele andere.
Maar toch vind je detailers die nog meer bieden voor een bijna hetzelfde bedrag..
bv: Velgencoating, trim coating, stof/alcantara/leder coating, motorruimte..
Eigenlijk bijna alles.

Maar ik moet wel zeggen dat Vermijl het allemaal mooi en netjes aanpakt, ik kende zijn youtubekanaal al
Dus hij was is goede handen!
Nog veel plezier met je M2 gewenst
Dankjewel! :thumbsup:

Klopt! Ja het is een afweging wat je maakt, uiteraard zijn er nog wat detailers die goedkoper zijn en/of voor hetzelfde bedrag iets meer leveren.
Het ging mij met name om de soort coating. Ik was vooral op zoek naar een goede Keramische coating met minimaal 2 jaar behoud (sommige die langer claimen zal uiteraard best, maar ben altijd wat sceptisch daarop gezien alles valt of staat met het onderhoud daarna), Carpro gebruik ikzelf al ruim 10 jaar voor mijn velgen en remklauwen te coaten en ben daar zeer te spreken over. Ook de UK Coating al eens op mijn 3 serie gehad welke aardig goed was voor een coating die jezelf als particulier kan aanschaffen en aanbrengen.

Ik was aan het twijfelen tussen Modesta BC-04 en Carpro Cquartz Finest Reserve (puur op de uitgebreide test reviews op youtube, duurzaamheid en ervaringen).  Per toeval dat ik Vermijl tegenkwam welke letterlijk 15 minuten van mijn vandaan bleek te zitten en Carpro gelicentieerd was (en deze Finest Reserve coating deed aanbrengen :D). Dus na zijn portfolio en inderdaad zijn youtube kanaal bekeken te hebben, meteen de keus gemaakt om het door Lennert te laten uitvoeren. En prijstechnisch was hij gewoon "goedkoop" tegenover de Modesta BC-04 offerte welke ik gekregen heb door een goed detailbedrijf in NL.

Citaat van: kietekiet op 13 augustus 2021, 14:15:06
Gewoon goeie chiptuner zoeken, niet aan laten prutsen door de eerste de beste. Ik laat de mijne softwarematig origineel, gewoon al omdat het mij persoonlijk meer voldoening geeft om een zuiver exemplaar te mogen bezitten, dan opscheppen aan't rood licht omdat ik door 100pk meer te hebben 10 autolengtes sneller ben dan een stock M2. Extra snelheid word je zowiezo sneller gewend dan dat je denkt.. en als je een N55 boven de 500pk wil brengen moet je al gaan beginnen met andere brandstofpomp en turbo upgrade. En 500pk met een gewicht van 1550kg gaat u geen formule1 sensatie geven, mijne ex M4 had ook 510pk met stage1, en dat wordt je gewend na 14dagen..dus bezin alvorens je begint te tunen ;)

Ja ik moet mij nog eens goed bedenken hoe en wat. Bij een  :///M: is het natuurlijk wel ander verhaal. Daarnaast ga ik sowieso nog niets motorisch aanpassen tijdens mijn garantie welke nog tot April 2022 loopt. Dus dat word dan sowieso pas iets voor volgend jaar zomer.

Tuurlijk went het vermogen vrij snel, tis inderdaad wat je zegt, na 2 weken heb je zoiets van "is het dit?".. Nu heb ik dit iets minder omdat ik door de week met mijn leasewagen rij of met de wagen van mijn vrouw. Als ik dan na 14 dagen weer eens in de  :///M: stap met goed weer heb je zoiets van, oke wat een verschil.. 8)

Maargoed volgende maand eerst maar eens gaan genieten tijdens mijn vakantie. Heb inmiddels een paar leuke tripjes uitgestippeld naar Duitsland en richting de Eifel. Heb pas 3000km gereden sinds ik de M2 heb sinds vorig jaar November.. Hopelijk zit het weer een beetje mee tegen die tijd, want een echte zomer hebben we nog steeds niet gehad. ???

Voor diegene die ook graag routes uitstippelt, ik gebruik de Myroute app online hiervoor, stel daar een leuke route samen en exporteer deze waarna ik hem direct kan importeren via de USB in de bimmer :thumbsup:

Punie


Maar toch vind je detailers die nog meer bieden voor een bijna hetzelfde bedrag..
bv: Velgencoating, trim coating, stof/alcantara/leder coating, motorruimte..
Eigenlijk bijna alles.


Weet dat er een enorm verschil is in de aanpak in lak correctie.
Je kan hetzelfde resultaat bereiken in korte tijd en dus goedkoper maar waar er veel minder clear coat overblijft.

Voor een ‘goedkope’ detailer of een detailer die veel meer bied voor dezelfde prijs maakt het misschien niet uit als na een aantal jaar de blanke lak begint af te bladeren.
Goedkoop is duurkoop op langere termijn.
Zolang het er bij afrekenen maar goed uit ziet.

De fabrikanten besparen de laatste jaren ook heel erg op lak. Meet voor de grap maar eens de lakdikte van een wagen van 2021 , 2011 en 2001.

Een goede detailer behaald maximaal resultaat en houd daarbij zoveel mogelijk lak over. En dit proces neemt nu eenmaal meer tijd in beslag en is uiteindelijk duurder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

NalydStrea

Citaat van: Punie op 16 augustus 2021, 07:16:02
...
Maar toch vind je detailers die nog meer bieden voor een bijna hetzelfde bedrag..
bv: Velgencoating, trim coating, stof/alcantara/leder coating, motorruimte..
Eigenlijk bijna alles.
...

Weet dat er een enorm verschil is in de aanpak in lak correctie.
Je kan hetzelfde resultaat bereiken in korte tijd en dus goedkoper maar waar er veel minder clear coat overblijft.

Voor een 'goedkope' detailer of een detailer die veel meer bied voor dezelfde prijs maakt het misschien niet uit als na een aantal jaar de blanke lak begint af te bladeren.
Goedkoop is duurkoop op langere termijn.
Zolang het er bij afrekenen maar goed uit ziet.

De fabrikanten besparen de laatste jaren ook heel erg op lak. Meet voor de grap maar eens de lakdikte van een wagen van 2021 , 2011 en 2001.

Een goede detailer behaald maximaal resultaat en houd daarbij zoveel mogelijk lak over. En dit proces neemt nu eenmaal meer tijd in beslag en is uiteindelijk duurder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt volledig.

Ik begin altijd met een teststuk op de motorkap en begin bij de fijnste compound en ga daarna groffer tot ik het gewenste resultaat heb. Diepere krassen moet je dan apart bijwerken met een groffere compound. Zo houd je dus de meeste clear coat over. En dit alles met DA polisher en niet met een rotary.

Je kan altijd met een rotary en groffe compound de helft van je blanke lag wegsnijden, en het resultaat zal snel en goed zijn, maar dat moet je dus niet elk jaar gaan doen...
1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2009 Suzuki SFV650 / 1978 Honda CB750 F2

Motorsport88

Ik ben zelf een detailer, dus ik weet best over wat ik spreek..
Daar dat het voor sommige een bij-beroep is, kunnen zij hun prijzen lager leggen
Dat wilt niet zeggen dat de kwaliteit slechter is.

Het enige verschil is dat bepaalde coatings, zoals de finest reserve enkel te verkrijgen is als er niemand in een straal van zoveel km's deze ook aanbied.. enz enz

Maar een nadeel is ook, dat je met het gamma van Carpro moet werken, en niet alles is evengoed of beter dan andere merken.
Just saying, anyway de coating opzich is goed
Moest je ooit vragen hebben een pm mag altijd.

Groetjes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk

Miggel

Citaat van: Punie op 16 augustus 2021, 07:16:02
Weet dat er een enorm verschil is in de aanpak in lak correctie.
Je kan hetzelfde resultaat bereiken in korte tijd en dus goedkoper maar waar er veel minder clear coat overblijft.

Voor een 'goedkope' detailer of een detailer die veel meer bied voor dezelfde prijs maakt het misschien niet uit als na een aantal jaar de blanke lak begint af te bladeren.
Goedkoop is duurkoop op langere termijn.


Een goede detailer behaald maximaal resultaat en houd daarbij zoveel mogelijk lak over. En dit proces neemt nu eenmaal meer tijd in beslag en is uiteindelijk duurder.

Helemaal mee eens.
Nu zat dit bij Vermijl wel goed, daarbij ruim een week de  :///M: kwijt geweest (nu heeft hij aan deze sowieso iets meer werk gehad omdat hij ook dit op video nog heeft vast gelegd). Maar idd je hebt bedrijfjes die dit zogenaamd in 1 dag klaar spelen.. Daar zet ik ook altijd mijn vraagtekens bij...

Citaat van: Motorsport88 op 16 augustus 2021, 10:37:39
Ik ben zelf een detailer, dus ik weet best over wat ik spreek..

Maar een nadeel is ook, dat je met het gamma van Carpro moet werken, en niet alles is evengoed of beter dan andere merken.
Just saying, anyway de coating opzich is goed
Moest je ooit vragen hebben een pm mag altijd.

Groetjes!

Thanks! Ja klopt, Na deze detailing heb ik nog wat Carpro producten erbij gekocht welke ik nog niet had (met name de Reload welke word aanbevolen i.c.m. deze coating qua onderhoud). De Reset had ik nog staan als PH Neutrale shampoo maar gebruik ook vaker nog andere PH Neutrale shampoo's.
Nu heb ik in de garage ook 2 rekken vol met diverse poets producten van Gyeon/Poorboys/Meguiars tot Carpro dus kan inmiddels ook wel een poetsbedrijf beginnen haha :razz:

Nu kan ik altijd wel wat tips gebruiken t.b.v. mijn huidige methode qua poetsen (exterieur).
Zal hierbij mijn stappen plan eens zetten hoe ik mijn wagen nu doe behandelen na de coating:

1. Begin altijd met mijn Velgen; inspuiten met Monello Non-Ferro Iron Remover (indien zwaar vervuild) en even laten inwerken. Indien niet zwaar vervuild laat ik deze stap achterwegen en doe ik enkel stap 2.
2. Met de IK Foam Pro 2 de velgen + banden ingefoamd met P&S Brake Buster wheel & tire; verdunt 5:1, vervolgens met de detail brush de lastige plekken nalopen en met een wheel woolie de achterkant velgen schoon maken de rest gebruik ik een Hand wash mitt. De banden doe ik schoon schrobben met een bandenborstel.
3. Vervolgens de hele auto in de foam zetten (Gebruik de MTM Hydro pf22 canon hiervoor, als vulling 1:10 Carpro Reset of Koch Chemie Gentle Snow Foam (PH Neutraal), deze even goed alles al eraf laten weken voor een 5 a 10 minuten.
4. Het restant spuit ik af met de Hogedrukreiniger (Kränzle 1152TST i.c.m. een Suttner ST2300 gun met quick release, daarop een MTM Hogedruk lans met 040 nozzle)

5. Daarna begin ik met handmatig wassen (2 emmer principe) met een dopje Carpro Reset in emmer 1, hierbij gebruik ik een Rag Company Cyclone Premium Microvezel Washandschoen om de auto te wassen.
6. Na het wassen nogmaals alles afspuiten met de hogedruk spuit, zodra dit gebeurd is pak ik een Gardena Open Hose Rinse Kit om het meeste water al van de auto te spoelen.

Vervolgens rij ik meestal even de straat op en af om de remschijf roest eraf te krijgen. Dit voorkomt dat de wagen met remroest blijft stil staan in de garage daarna..
Daarna rij ik hem direct de garage in en ga ik over met het drogen van de wagen.

7. Voor het drogen gebruik ik voor 90% een BigBoi Blower (Touchless drogen) daarbij hou ik wel een CSF Absorber Microfiber droogdoek bij de hand om hier en daar wat water weg te deppen.
8. Daarna behandel ik alles nog eens met Carpo Ech2O (of Carpro Reload 1x per maand). Even inwrijven, daarna laten intrekken en na 3 a 4 minuten uitwrijven met een zachte edgeless microvezeldoek.
9. Daarna nog de ramen schoonmaken met Gyeon Glass reiniger i.c.m. Waffle - Microvezel Ramendoek
10. En als laatste de Banden in de dressing zetten (Gebruik nu weer de Carpro Perl vind deze toch een mooiere matte finish hebben en blijft langer zitten dan de Meguiars Endurance tire gel welke ik eerst gebruikte). Ik overweeg om binnenkort eens de Koch Chemie Plast Star te gebruiken puur om te kijken hoe deze bevalt.

Tot nu toe werkt bovenstaande voor mij prima, maar mochten er nog tips zijn hoe het beter kan of producten die ik eens kan overwegen i.c.m. deze Finest Reserve Coating dan hoor ik dat uiteraard graag.. ;D


midas

Indien ik elektrisch wil rijden dan koop ik wel een step.

Motorsport88

Citaat van: Miggel op 16 augustus 2021, 15:04:26
Helemaal mee eens.
Nu zat dit bij Vermijl wel goed, daarbij ruim een week de  :///M: kwijt geweest (nu heeft hij aan deze sowieso iets meer werk gehad omdat hij ook dit op video nog heeft vast gelegd). Maar idd je hebt bedrijfjes die dit zogenaamd in 1 dag klaar spelen.. Daar zet ik ook altijd mijn vraagtekens bij...

Thanks! Ja klopt, Na deze detailing heb ik nog wat Carpro producten erbij gekocht welke ik nog niet had (met name de Reload welke word aanbevolen i.c.m. deze coating qua onderhoud). De Reset had ik nog staan als PH Neutrale shampoo maar gebruik ook vaker nog andere PH Neutrale shampoo's.
Nu heb ik in de garage ook 2 rekken vol met diverse poets producten van Gyeon/Poorboys/Meguiars tot Carpro dus kan inmiddels ook wel een poetsbedrijf beginnen haha :razz:

Nu kan ik altijd wel wat tips gebruiken t.b.v. mijn huidige methode qua poetsen (exterieur).
Zal hierbij mijn stappen plan eens zetten hoe ik mijn wagen nu doe behandelen na de coating:

1. Begin altijd met mijn Velgen; inspuiten met Monello Non-Ferro Iron Remover (indien zwaar vervuild) en even laten inwerken. Indien niet zwaar vervuild laat ik deze stap achterwegen en doe ik enkel stap 2.
2. Met de IK Foam Pro 2 de velgen + banden ingefoamd met P&S Brake Buster wheel & tire; verdunt 5:1, vervolgens met de detail brush de lastige plekken nalopen en met een wheel woolie de achterkant velgen schoon maken de rest gebruik ik een Hand wash mitt. De banden doe ik schoon schrobben met een bandenborstel.
3. Vervolgens de hele auto in de foam zetten (Gebruik de MTM Hydro pf22 canon hiervoor, als vulling 1:10 Carpro Reset of Koch Chemie Gentle Snow Foam (PH Neutraal), deze even goed alles al eraf laten weken voor een 5 a 10 minuten.
4. Het restant spuit ik af met de Hogedrukreiniger (Kränzle 1152TST i.c.m. een Suttner ST2300 gun met quick release, daarop een MTM Hogedruk lans met 040 nozzle)

5. Daarna begin ik met handmatig wassen (2 emmer principe) met een dopje Carpro Reset in emmer 1, hierbij gebruik ik een Rag Company Cyclone Premium Microvezel Washandschoen om de auto te wassen.
6. Na het wassen nogmaals alles afspuiten met de hogedruk spuit, zodra dit gebeurd is pak ik een Gardena Open Hose Rinse Kit om het meeste water al van de auto te spoelen.

Vervolgens rij ik meestal even de straat op en af om de remschijf roest eraf te krijgen. Dit voorkomt dat de wagen met remroest blijft stil staan in de garage daarna..
Daarna rij ik hem direct de garage in en ga ik over met het drogen van de wagen.

7. Voor het drogen gebruik ik voor 90% een BigBoi Blower (Touchless drogen) daarbij hou ik wel een CSF Absorber Microfiber droogdoek bij de hand om hier en daar wat water weg te deppen.
8. Daarna behandel ik alles nog eens met Carpo Ech2O (of Carpro Reload 1x per maand). Even inwrijven, daarna laten intrekken en na 3 a 4 minuten uitwrijven met een zachte edgeless microvezeldoek.
9. Daarna nog de ramen schoonmaken met Gyeon Glass reiniger i.c.m. Waffle - Microvezel Ramendoek
10. En als laatste de Banden in de dressing zetten (Gebruik nu weer de Carpro Perl vind deze toch een mooiere matte finish hebben en blijft langer zitten dan de Meguiars Endurance tire gel welke ik eerst gebruikte). Ik overweeg om binnenkort eens de Koch Chemie Plast Star te gebruiken puur om te kijken hoe deze bevalt.

Tot nu toe werkt bovenstaande voor mij prima, maar mochten er nog tips zijn hoe het beter kan of producten die ik eens kan overwegen i.c.m. deze Finest Reserve Coating dan hoor ik dat uiteraard graag.. ;D
Dat zal wel goed genoeg zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk