Main Menu

2011 - Jaguar XF 3.0D

Gestart door Draje, 12 april 2021, 22:04:14

Draje

Lang wikken en wegen. Verandering daar, verandering hier. Beslissingen nemen en ze uitvoeren.
Na een lang verhaal van eerst twijfel voor een andere auto ipv de Insignia. Besloten het niet te doen en de Insignia tip top te maken voor de komende jaren rijplezier ervan te krijgen.
Toch bleef het gemis naar een zwaardere motorisatie hangen. Mijn vader was niet zo enthousiast meer over zijn eigen wagen maar meer over nieuwe.
Uiteindelijk beslist, door de emigratie van mijn vader naar het buitenland, dat hij met een complete auto naar daar kan reizen en wonen. De Insignia 4x4 gaat dus mee naar Hongarij en zal daar goed van pas komen in de regio waar bij wonen, de wijngaard en de zandwegels  ^-^

Ik heb dan maar gekozen voor een Engelsman met een degelijke 3.0 motorisatie. Blijkt dat ik dezelfde oude passie heb als de mama en de papa over luxe wagens  ^-^
Opties interesseerde mij minder, behalve de zetels. Moest een full lumbar support hebben of ik kocht ze niet. Uiteindelijk eentje gevonden in Hasselt.
Deze heeft 66.000km, staat 1 jaar stil, is vuil binnen en buiten op de foto's.
Toch de toch naar Hasselt gegaan en aangekomen op een mooi domein met nog andere mooie voertuigen. Oude mg, oude porsche 911, nieuwe panamera. Ik dacht 'ja, ik zit hier goed'.

En dat bleek ook zo : Mechanisch lijkt alles soepel te lopen, geen roest op de gekende plaatsen, geen natte plekken, alle electronica getest en alles werkend. Testrit was ook dik in orde.
2de/3de eigenaar (eerst op de zaak, dan op de vrouw) Op stal gezet door de zoon ervan door omstandigheden die ik hier niet ga uitschrijven. Altijd binnen geslapen en dat merk je ook.
Boekje jaarlijks ingevuld bij Jaguar Hasselt : check

Korte specs (volledige lijst volgt nog)
Jaguar XF 3.0D V6 Portfolio in Vapour Grey
155kw
66.000km

Gezien ik thuis zelf wat aan lichte detailing doe kon ik over het 'vuile'interieur en ongewassen exterieur kijken. Enigste minpunt zijn de versleten banden en de beschadigde velgen.

Kortom, volgende week staat deze Engelsman op mijn oprit om na te kijken, up te graden en in te schrijven.

Hierbij wat snelle kiekjes die ik genomen heb bij de bezichtiging

Draje

Tijdelijke interieurfoto's

Draje

.

Phantom Five

Proficiat met uw aankoop en veel rijplezier ermee  :thumbsup:
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

MVW

Mooi! Staan deze bekend als betrouwbaar?
Audi A4 35 TFSI
Volvo XC40 Recharge
Mercedes-Benz SLK200

ADW1

Proficiat met deze knappe aankoop!

DanyDC

Mooi, veel geluk met uw nieuwste aanwinst !  :thumbsup:

Draje

Citaat van: AJ op 13 april 2021, 10:27:39
Mooi! Staan deze bekend als betrouwbaar?
Bedankt.

Ze zijn betrouwbaarder dan de 2.7D voorganger. Enkel uitkijken van de dpf en egr klep.

Draje

Citaat van: Phantom Five op 13 april 2021, 06:15:41
Proficiat met uw aankoop en veel rijplezier ermee  :thumbsup:
Bedankt !

Citaat van: ADW1 op 13 april 2021, 12:07:22
Proficiat met deze knappe aankoop!
Merci !
Citaat van: DanyDC op 13 april 2021, 12:33:17
Mooi, veel geluk met uw nieuwste aanwinst !  :thumbsup:

Bedankt !

Bananenman

Proficiat!

Citaat van: Draje op 13 april 2021, 12:35:17
Bedankt.

Ze zijn betrouwbaarder dan de 2.7D voorganger. Enkel uitkijken van de dpf en egr klep.
Dit zijn dé 2 kwaaltjes van quasi elke diesel uit dat tijdperk :)

Uitcoderen die zooi en knallen maar  :thumbsup:
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

Draje

Citaat van: Bananenman op 13 april 2021, 14:45:06
Proficiat!
Dit zijn dé 2 kwaaltjes van quasi elke diesel uit dat tijdperk :)

Uitcoderen die zooi en knallen maar  :thumbsup:

Thanks.

Klopt wel, maar alles eerst bekijken als die thuis staat.

MrpBen

Zalig, exact dezelfde spec als mijn ma vroeger had  :) Ze had wel de 2.7D, met spijt weg moeten doen door euro 4 en bijna 300.000km..
Veel plezier ermee!
2021 Cupra Ateca: Daily
2003 Bmw E46 325ti Compact: Tracktoy
2008 Bmw E82 135i: Tracktoy 2.0

b_ken

Wat voor een XJ geldt zal ook wel voor een XF gelden zeker.  :D

Avus_3.0

Citaat van: b_ken op 14 april 2021, 11:31:31

;D ;D ;D

Proficiat met de aankoop van deze klasse JAG. Hij ziet er de perfecte luxe wagen voor als je veel kilometers zoekt moet doen.  :thumbsup:

* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Draje

Citaat van: MrpBen op 13 april 2021, 17:51:10
Zalig, exact dezelfde spec als mijn ma vroeger had  :) Ze had wel de 2.7D, met spijt weg moeten doen door euro 4 en bijna 300.000km..
Veel plezier ermee!

Draje

Citaat van: b_ken op 14 april 2021, 11:31:31

;D
Misschien kan ik dat is gebruiken als excuus ergens  >:D

Citaat van: Freke op 14 april 2021, 11:40:22
;D ;D ;D

Proficiat met de aankoop van deze klasse JAG. Hij ziet er de perfecte luxe wagen voor als je veel kilometers zoekt moet doen.  :thumbsup:

Merci, luxe was voornamelijkste keuze in aankoop  ^-^

FJRdude

Ook via deze weg proficiat !   :thumbsup:
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Draje

Citaat van: FJRdude op 14 april 2021, 21:44:44
Ook via deze weg proficiat !   :thumbsup:
Merci, komt er wel van om eens langs te komen met deze na deze periode  ^-^

FJRdude

Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Bart25277

Proficiat met de nieuwe aanwinst  :thumbsup:

Toch wel een mooie vondst met die kilometerstand !
BMW M4 Cabrio Austin Yellow - Mercedes C63s AMG Break - BMW F11 520d Touring M-pack - BMW E92 M3 Alpinweiss manueel - BMW E46 M3 cabrio carbonzwart CSL airbox - BMW E36 M3.2 Cosmoszwart

!!! You can't drive your bank account ;-) !!!

pieterjan99

Mooi hoor!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Draje

Citaat van: Bart25277 op 15 april 2021, 21:35:50
Proficiat met de nieuwe aanwinst  :thumbsup:

Toch wel een mooie vondst met die kilometerstand !

Vanwege de kilometerstand deze gekocht, de velgen en exterieur zijn niet in topstaat. Interieur moet ook grondig onder handen genomen worden.
Maar met die kilometstand kan ik nog heel lang genieten en alles op zijn tijd in orde brengen.

Draje

Citaat van: pieterjan99 op 15 april 2021, 22:03:22
Mooi hoor!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt, ik had ook gekeken naar de facelift versie zoals die van jou. Maar was enkel bijna in een 2.2 in belgie en nederland.

pieterjan99

Citaat van: Draje op 21 april 2021, 22:46:53
Bedankt, ik had ook gekeken naar de facelift versie zoals die van jou. Maar was enkel bijna in een 2.2 in belgie en nederland.

Niet dat dit zo belangrijk is..maar de mijne is een X260 (nieuwer model). De jouwe is een X250 en daar bestaat idd de pre-facelift zoals de jouwe en de facelift versie.
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Draje

Citaat van: pieterjan99 op 22 april 2021, 07:27:38
Niet dat dit zo belangrijk is..maar de mijne is een X260 (nieuwer model). De jouwe is een X250 en daar bestaat idd de pre-facelift zoals de jouwe en de facelift versie.

Klopt inderdaad, was verkeerd qua leeftijd. My bad.

Draje

Wat leeslesctuur aangekocht.
Altijd leuk om dat bij de auto te hebben

Draje

Ook al een nieuwe set velgen gekocht.
Originele Jaguar 19inch velgen

Zowel de nieuwe set als de andere set beschadigd zijn en hebben versleten banden.
Al gekeken voor ze te laten heropmaken, wacht nog op 2 offertes. Alsook nieuwe zomerbanden laten plaatsen (hierbij ook nog de offertes afwachten voor Michelen, Pirreli, Continental of Dunlop)

Draje

Zomervelgen deze week binnengebracht voor te herstellen, herspuiten en nieuw rubber.
Wintervelgen zullen moeten wachten.

Nieuwe centercaps ook in aantocht.
Wielbouten ga ik ook vervangen, staat beetje roest op en krijg ze niet proper.

Nadien komt een groot onderhoud bij de garage en dan uitvoerig testen in binnen- en buitenland  ^-^

Draje

Kleine update :

Niet veel spectaculairs gebeurd hiermee.
Hem eens onderhanden laten nemen voor een interieurbehandeling. Exterieur heeft voor mij geen voorkeur nu vanwege de plaats waar ik werk.

Hij rijdt goed, power voldoende voor de belgische wegen (zou graag wat meer hebben maar ga er mij niet mee bezig houden), drinkt zoals ik gedacht/gehoopt had.
Mijn grootste ergernis is de audio momenteel. Krijg het maar niet opgelost het gekraak en het uitvallen.
Mijn grootste verheugenis is toch wel weer de 6 cilinder, beats by far de opel.

Voor de toekomst enkel remmen dat vervangen moeten worden en onderhoud. En misschien de exterieurdetailing in acht nemen..

Ondertussen thuis ook een bekende Jag extra bijgekomen. Deze heeft iets meer power en andere wegligging dan de mijne, maar wordt normaal volgend jaar ook ingeschreven in het buitenland.
Hierbij net een gyeon detail laten uitvoeren en weeral zeer tevreden daarover.

Avus_3.0

2 prachtige Jags om kilometers mee te malen en ze blinken allebei nog mooi ook. :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...