2020 - G21 - 330e Touring - Mineralweiss --> 20 " zomervelgen

Gestart door crl, 10 oktober 2020, 10:37:34

crl

Goeiemorgen,

In navolging van mijn BMW F30 318d '15 heb ik mij in januari een 330e Touring besteld. Wegens Corona uitgesteld van half augustus tot half oktober.
Normaal kan ik hem volgende vrijdag afhalen.

Aanvankelijk van plan om voor een 330i te gaan, toen men het nieuws meldde dat de 330e ook in Touring uitkwam, afgewacht en voor deze gegaan.
Even met het idee gezeten om een tweedehands F80 M3 aan te schaffen, daar de aankoopprijs van beide niet ver uit elkaar lagen.
De BIV + taks + meerverbruik + afschrijving wou ik er nog bij nemen, maar het belachelijk hoge Voordeel Alle Aard was er mij teveel aan. Spijtig, maar het stopt ergens.

BMW G21 330e Touring
Kleur: Mineralweiss
Interieur: Leder Vernasca Cognac

Belangrijkste opties buiten de standaard uitrusting:

Sportautomatische versnellingsbak steptronic met schakelpaddles

Model M Sport
Alu velgen styling 791 M 19" (jetblack) op winterbanden
M sport remmen, rood
Shadowline
Spiegelkappen in Schwarz hochglänzend
Zonnewerend glas achteraan
M sportstuur
M Sportzetels vooraan
M Aërodynamicapakket
Hemelbekleding anthrazit

Business Pack Plus:
- Alarmsysteem
- Spiegelpakket
- Lendensteun vooraan
- Automatisch airco met 3 zones
- Parking Assistant Pack
- Hifi-luidsprekersysteem
- Comforttelefonie met draadloos laden
- BMW Live Cockpit Navigation Professional
Comfort Pack:
- Comforttoegang
- Akoestische beglazing
- Elektrische voorzetels met geheugenfunctie bestuurderszetel
- Verwarmde zetels vooraan

Automatisch dimmende binnenspiegel
Opbergpakket
Bedieningselementen met gegalvaniseerde afwerking
Sfeerverlichting
High Beam Assist
BMW Laserlight
Voorbereiding WiFi hotspot

M Performance accessoires

To do:

- Verlaging
- 20 " zomervelgen

Wagen gaat iets sportiever en agressiever staan dan mijn vorige, maar dat is ook de bedoeling.

Iksree

- Signature adjusted for being outdated-

Rednose

Proficiat met deze touring! :thumbsup:

Zonde dat die sportzetels vorig jaar nog niet beschikbaar waren, die had ik anders ook wel genomen.

Bakerman911

crl

Thx.

En inderdaad, de sportzetels + rode remklauwen pas in juni '20 kunnen toevoegen.

Liquid Li0n

mooie wagen man, zeker dat interieur! ook die stickernummerplaat is altijd tof. Nu moet je wel enkel die reclame aan je achterste nummerplaat nog wegdoen :D

Rednose

Ik Ben Lui

het verleden: te veel om op te noemen
het heden: Polestar 2 Snow - Honda NT 1100 DCT

peke123

Knappe wagen.  :thumbsup: Veel rijplezier gewenst !
BMW 320d Touring  ///M Sport 2010                http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=15633.0                                     "When driving becomes a lifestyle ..."
BMW 330i  Berline  ///M Sport 2020                 http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=70232.0

Avus_3.0

Zalige G21 touring, nooit gedacht dat wit hem zo mooi zou staan. Zetels zien er ook top uit  :drool:
Veel succes met de nieuwe wagen.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Bakerman911

Zeer mooi :clap: :clap: :clap: Wit met zwarte accenten gaat altijd :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

XIII

crl

Bedankt iedereen.

Is een statische nummerplaat. De achterste nummerplaathouder ga ik laten. Steekt mij niet echt tegen.

Eerste gebruikservaringen na een goeie 100 kilometer, in vergelijking met mijn vorige F30 318d manueel

- Aanpassen aan de automaat. Wennen aan het minder gebruiken van de rem en meer van de gas afgaan.
- 's Morgens went de stilte van het elektrisch starten + vertrekken heel snel. Leuk om geruisloos de werkdag te kunnen starten.
- Afwerking interieur is echt veel beter dan mijn vorige (F30). Veel groter premium gevoel. Vooral de gebruikte materialen voor het dashboard + middenconsole zijn veel beter.
- Zetels kunnen niet zo laag gaan als de vorige manueel verstelbare sportzetels. Hierdoor zit je hoger en ben ik nog aan het zoeken naar de ideale zitpositie.
Tevens aanpassing om in en uit te stappen daar de zijkanten van het zitvlak nu meer in de weg zitten.
- De voorste zetels zijn iets dikker, waardoor mijn twee dochters (2 + 4 jaar) achteraan minder plaats hebben voor hun benen.
- Terug upgrade hifi-systeem genomen. Heb de indruk dat de vorige hier beter was, maar ik ben hier nog aan het zoeken.
- Akoestische vensters zijn handig bij het bellen, daar je met minder geluid van buitenaf zit. Ik moet minder 'roepen' als ik bel :-).
- Je merkt dat er geen sportvering onder zit, dit was ook niet mogelijk. Daardoor meer op comfort gericht, maar hoop terug het vorige sportiever en directer gevoel te hebben na het plaatsen van verlaging (schroefkit). Nu iets meer bootgevoel bij het nemen van bochten. Tevens staat hij optisch, voor mij, veel te hoog.
- De remmen grijpen sneller.
- De koffer is hoger door de batterij. Ben benieuwd als ik grotere en hogere stukken bagage mee heb, hoe dit zal gaan.
- Zicht naar achter is veel minder (C-stijl + achterruit)
- I-drive, ben nog alles aan het uitzoeken, dus hier nog geen comments. Komende van een I-drive Business is dit letterlijk van Nokia 3310 naar een smartphone gaan.
- Het is wennen dat het stuur zelf corrigeert wanneer je over de stippellijn gaat. Als je veel autostradekilometers doet een zegen. Echter is dit voor mij niet van toepassing, dus twijfel om dit af te zetten.
- Nog niet echt kunnen doorgeven, maar veel sneller weg vanuit stilstand combi automaat + elektrisch.
- Je voelt het hogere gewicht, maar denk eens we de wagen gewend zijn, dit niet meer van toepassing zal zijn.

Voski

Prachtige combinatie!
Heb ook 1 in bestelling en heb ook deze zetels gekozen. Enkel met uw recensie te lezen dat er minder plaats is achteraan begin ik nu te twijfelen...

2012 1m coupe
2021 i4 m50
2023 M3 touring

crl

Thx

Niet twijfelen, doen  :). Ik ben ook wel 1m 92, dus in bijna elke wagen heb je niet veel plaats achter mij.
Ik ga kijken voor een kinderstoel welke dichter tegen de achterzetels komt, want hier verlies ik al +/- 20 cm.

Ben.

Citaat van: crl op 19 oktober 2020, 17:53:05
Niet twijfelen, doen  :). Ik ben ook wel 1m 92, dus in bijna elke wagen heb je niet veel plaats achter mij.
Ik ga kijken voor een kinderstoel welke dichter tegen de achterzetels komt, want hier verlies ik al +/- 20 cm.

Ik zit met hetzelfde "probleem",  i know how you feel  ;D ::)

Knappe 3!  :thumbsup:

FJRdude

Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Msb12i

Mooie config  :thumbsup:

Niet aan gedacht om de M adaptieve ophanging te kiezen? Als ik hem in Sport zet, wordt die echt hard. Zo hard dat hij begint te deinen over betonnen wegdek.

Weet er iemand hoe je kan zien of je geluidswerende beglazing hebt? Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met de gewone.

Zijn de zwarte nieren vooraan deel van het shadow line pakket? Uw uitlaten zijn chrome precies? Dacht dat verdonkerde uitlaten bij dat pakket zaten.

crl

Bedankt.

Adaptieve ophanging niet gekozen, daar deze niet verlaagde + ik hem tevens ga verlagen met een schroefkit, dus zou dit verloren moeite zijn.

Nu staat hij op 19" met winterbanden (runflat) op gewone vering. Als ik serieus gas geef, voel ik de voorkant wat licht worden.
Tevens als ik sneller een draai neem, de voorkant net iets later meegaat dan ik gewoon was. Dit laatste zal wel met de normale vering + stuurgevoel te maken hebben.
Moet normaal 'beter' zijn eens hij sportiever/directer geveerd staat.

De geluidswerende beglazing zit in een pakket. Je merkt dit als je een tegenligger passeert, je dit pas hoort bij de ruiten van de achterpassagiers.

Zwarte nieren heb ik laten naplaatsen. Geen shadowlinepakket genomen, daar de uitlaattips inderdaad in het zwart zouden zijn.
Ik heb liever wat contrast, vandaar de chromé afwerking.

Fred

Proficiat. Wit is normaal niet zo mijn ding maar de nieuwe 3 reeks komt er goed mee weg.

Ik had op mijn vorige wagen ook isolerende zijruiten. Dat maakt meer verschil dan ik dacht. Nu niet genomen en toch spijt van...

crl

Thx. Spacer ben ik niet direct van plan, daar het een wintercombi is.
Volop aan het kijken voor zomervelgen in 20" breedset, maar vind moeilijk mijn goesting (prijs, kwaliteit, kleur, afwerking, ET, ...).

Volgende week gaat hij binnen voor verlaging (KW V3). Ik denk eerst een 3-tal cm te zakken, tot deze ingereden is.
Daarna kijken hoe we uitkomen met de toekomstige zomervelgen. Bedoeling is om niet te laag te gaan, maar toch een mooie stance te hebben.
Ik zou graag nog een vinger tussen kas en band krijgen. Met de voorlip zal dit al laag genoeg zijn, om niet overal teveel te moeten afremmen. 

Bakerman911

3cm is al behoorlijk denk ik, ook nog aan het twijfelen om de mijne te laten verlagen. :thinking: :thinking: :thinking:

crl

Sinds kort verlaagd. Vooraan ligt hij perfect. Nog 14 cm tussen onderste lip en wegdek. Dus rijdt nog vlot. Achteraan hangt hij teveel in zijn kassen. De spatie moet gelijk zijn zoals vooraan, dus dit wordt nog aangepast. Stuurgevoel is terug veel directer + hij moet nog uitgelijnd worden. Komt in orde.

Bakerman911