2014 - Opel Insignia Country Tourer 4x4 Olive Beige

Gestart door Draje, 19 juni 2020, 23:32:26

Draje

Met dat ik een nieuwe job heb moeten zoeken door de coronacrisis verviel dus ook de luxe van een bedrijfswagen. Geen nood voor Draje, die Peugeot 308 was niet van de beste  ::)

Gelukkig was ik al van ervoor aan het kijken naar een eigen wagen. Gezien mijn voorliefde voor breaks was de keuze qua carroserievorm makkelijker.
Ik heb veel modellen bestudeerd voor de crisis :
Volvo V50, V70, Mercedes E-klasse, BMW E91 & E61, Opel Insignia en Astra. Ik heb zelf gekeken voor mijn kinderdroom, de 1ste X5's van mijn ouders, de E53 en E70.
Helaas was er altijd wel iets niet correct : niet de noodzakelijke opties die ik wou, te veel km's, roest, ...

Uiteindelijk dan gevallen op een Insignia met 58000km. Ik weet perfect hoe deze rijden en wat de gebreken eraan zijn gezien mijn vader met een 2.0cdti sport tourer manueel rondrijdt.
Dit was eentje die er op foto's zeer proper uitzag. Deze stond net te koop in het begin van de crisis, dus ik kon deze nog niet gaan bekijken na mijn ontslag. Still, no problem. Extra informatie gevraagd, papieren, extra foto's etc..
Aan de papieren zag ik dat de 1ste eigenaar er niet veel mee gereden had maar wel altijd mooi op onderhoud is geweest. Dat was voor mij al zeer belangrijk gezien het de bedoeling is deze op te rijden.

1ste dag na de crisis dan maar gebeld en de dag nadien testrit gedaan. Was oke voor mij en dus maar aangekocht.

Hierbij de gegevens :

Opel Insignia Country Tourer Optional van 2014 in het prachtige Olive Beige Metallic
2.0cdti, 120kw, Automaat gekoppeld aan een 4x4 onderstel met Haldex koppeling
(Voor diegene die met het milieu inzitten : ja het is een euro5 en neen, ik trek mij dat niet aan want ik kom zo goed als nooit in de buurt van grootsteden  >:D

Hierbij de belangrijkste opties ( buiten reeds bovengenoemde ) :

Geperforeerde beige Sienna leder
18inch zomerset ( was eerst diamond cut maar reeds herspoten ) met TPMS
Winter Equipment : Verwarmde electrische voorzetels en stuur, gekoelde voorzetels
Quickheat System
Parkeersensoren en achterruitkijkcamera
Active Cruise Control
Lane Departure Warning
Traffic Sign Recognition
Following Distance Indication
Forward Collision Alert
Autonomous Emergency Braking
Enhanced Driver Info Display
Xenon met Adaptive Forward Lighting and Advanced Intelligence ( dat is iets schitterend voor mee te rijden in den donker)
LED dagrijlichten
Is eigenlijk een AWD en geen 4x4..
Heated Electric Mirrors
Electric Sliding Sun Roof
...

Ik heb hem sinds gisteren 1 maand.
Ondertussen staan er net meer dan 2000km op en hij bevalt me zeer :)

Zetels waren voor mij belangrijke opties vanwege mijn gezondheid en ongeval; deze zitten voor mij zeer prima, de koeling is een extra deugd voor de rug  ^-^
De automaat is uiteraard niet te vergelijken met de ZF, maar ik mag niet klagen om de responstijd. Auto is ook gemaakt voor te cruisen eerder en niet mee te 'racen'
AWD is een verdomd plezier om mee te rijden in de scherpere bochten en regen vergeleken met FWD versie van de vader.

Uiteraard scheelt er altijd wel iets aan een 2dehands wagen :

Airco lijkt mij niet meer gevuld te zijn wegens geen koude lucht meer
Remmen zijn wel nieuw maar piepen
Bestuurdersvloermat is al lichtjes aan het scheuren thv de afzet en steun van de rechtervoet (gekend probleem)
Velgen hebben lichte borduurschade

Ik zou mezelf niet zijn en al een paar zaken in mijn hoofd hebben om aan te pakken :

Airco laten nakijken
GPS & radio laten updaten
Rubberen matten en kofferbakmat aankopen (werk nu in recyclagepark en betoncentrale dus velours is niet de beste optie hier)
Uitkijken naar een winterset
Sterke twijfel om een kuur te geven. Gaat redelijk goed vooruit met 163 maar er lijkt meer in te zitten (zwaarste versie is 143 kw) Maar ik twijfel nog hard door de automaat..
Eens langsgaan voor een offerte voor interieur- en exterieurbehandeling

Voor de rest, genieten met grote G  :exited:

DanyDC

Nostra

Knappe kist Jo!

Veel plezier ermee en veilige kms!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

patje007

BMW Z4 (E89)   &  MINI F55 Cooper  &  3X  Vespa  300 "SuperSport"

MrpBen

2021 Cupra Ateca: Daily
2003 Bmw E46 325ti Compact: Tracktoy
2008 Bmw E82 135i: Tracktoy 2.0

Draje

Citaat van: DanyDC op 20 juni 2020, 02:48:06
Veel geluk met de nieuwe aanwinst !  :thumbsup:

Danku !
Citaat van: Nostra op 20 juni 2020, 10:07:39
Knappe kist Jo!
Veel plezier ermee en veilige kms!

Thanks Fre, zal ik ook doen :)

Citaat van: patje007 op 20 juni 2020, 10:17:33
ferm, knappe kleur ook  :thumbsup:
Citaat van: MrpBen op 20 juni 2020, 16:00:57
Knappe wagen, zalige kleur!  :)

Danku heren.

Kleur was ook voor mij een vereiste :D Ik wou geen zwart, grijs of blauw. Wit was ook een optie, maar staat niet echt op dit model.
En deze heeft metallic flake in de zon ongeveer. Toen ik hem de eerste keer gezien heb irl en de stestrit vond ik de kleur donkergroen. Bij de ophaling stond die mooi buiten in de zon en was dat al een totaal ander groen voor mij.  ^-^

d.fine

'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

JD1981

Knappe aanwinst. Wist niet dat deze versie ook bestond, een country tourer.
Altijd al fan geweest van de Insignia.
Veel succes en rjjplezier ermee

Draje

Citaat van: Jamme1981 op 26 juni 2020, 20:46:25
Knappe aanwinst. Wist niet dat deze versie ook bestond, een country tourer.
Altijd al fan geweest van de Insignia.
Veel succes en rjjplezier ermee

Danku  ^-^

Ik wou enkel deze, omdat de pre-fl een niet interessant interieur had.

FJRdude

Ik had al via andere kanalen foto's gezien van deze wagen; dikke comfy bak!
Veel plezier ermee Jo!  :thumbsup:
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Draje

Citaat van: FJRdude op 19 september 2020, 21:07:24
Ik had al via andere kanalen foto's gezien van deze wagen; dikke comfy bak!
Veel plezier ermee Jo!  :thumbsup:

Ooh, i am having that :)

Draje

Ondertussen al 5 maand en 9000km in mijn bezit en nog steeds zeer tevreden van.

Ondertussen ook enkele zaken veranderd :

Originele rubberen vloermatten en kofferbakmat in mijn bezit
Airco is nagekeken en was volledig leeg. ( was nog de orginele ) Is dus volledig nagekeken en opgevuld.
Preventief mijn distributieriem en waterpomp vervangen.
Nieuwe set velgen aangekocht. Zijn identiek dezelfde als ik momenteel heb maar in de originele kleurstelling.
Afspraak is gemaakt voor binnen 2 weken bij detailer   :exited:

oja, de 4x4 ook eens getest op het werk op de helling (+45%) No problems there  ^-^

Draje

Ondertussen al meer dan 14k km rondgereden met de Opel.

Enigste wat er nog mee gedaan is de detailing, de velgenwissel en de 'nieuwe zomervelgen'laten coaten.

Enigste nog op de planning : gps update. En vermoedelijk zal het daarbij blijven. Twijfel soms nog voor een tune, maar ik ga beginnen met bouwen en de ligging is veel dichter bij mijn werk dan waar ik nu woon, dus misschien gaat deze ooit weg en dan een benzine kopen. De droomauto is momenteel niet voorhanden voor te kopen omdat dat budget naar het huis moet, maar keuzes moeten gemaakt worden eenmaal.

Draje

Ook al 2 weken geleden kunnen wassen,

zelf tussen de modder en het stof blinkt hij nog