2020 - G05 - X5 45e - Artikgrau

Gestart door juve, 13 januari 2020, 19:34:25

juve

Om een beetje klimaatneutraal te zijn naast de M3 en omdat de X1 maar 53% aftrekbaar is vanaf 2020 (en ik die bak haat) de knoop doorgehakt en een vervanging gezocht. Aangezien ik een trekhaak nodig had was de X5 de enige keuze binnen BMW (tot een paar dagen na de bestelling toch  :-X). Prijs bekeken, wat berekeningen gedaan en een welgemeende 'fuck it, yolo' later op 29/8 een krabbel gezet onder de bestelbon. Een goeie 4 maand later nu en de X5 is in België (initieel gepland voor Valentijn, dus mij hoor je niet klagen).

- Artikgrau Brillanteffekt
- Individual uitgebreid leder Merino Elfenbeinweiss / Schwarz
- Aluminium tetragon lijsten
- Shadow line met uitgebreide elementen

Opties:
- M sportpakket
- Business pack plus
- Innovation pack
- Integral active steering
- trekhaak elektrisch wegklapbaar
- kofferruimtepakket
- Zonnewerend glas achteraan
- Bekerhouders verwarmd/gekoeld
- Travel & Comfort System
- Verwarmde zetels vooraan en achteraan
- 4-zone airco
- Active protection
- DAB tuner
- Harman/Kardon

Woensdag de X1 weg doen. Hopelijk staat hij tegen dan bij de garage voor een sneak peak :exited:
G83 M4 CP - I4 M50

F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold) - F80 M3 CP (sold) - G05 X5 45e (sold)

grijs bockje

Proficiat. Zo snel geleverd!  :o Ik wacht al van midden mei. Staat ondertussen al twee weken stil in Zeebrugge om god weet welke reden en dan moet er nog een tt3 track & trace systeem geïnstalleerd worden.
Wachten wachten..
2020 - BMW X5 xdrive45e
2022 - BMW M3 G80 - Skyscraper Grau

juve

Citaat van: grijs_bockje op 14 januari 2020, 10:13:41
Proficiat. Zo snel geleverd!  :o Ik wacht al van midden mei. Staat ondertussen al twee weken stil in Zeebrugge om god weet welke reden en dan moet er nog een tt3 track & trace systeem geïnstalleerd worden.
Wachten wachten..

Dat is ook niet leuk. Ik snap ook niet hoe ze niet kunnen weten waarom die daar zo staat... TT3 is normaal snel gedaan, dat heb ik op de M3 ook moeten laten zetten en heeft de aflevering op zich niet vertraagd.

G83 M4 CP - I4 M50

F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold) - F80 M3 CP (sold) - G05 X5 45e (sold)

HeavyD

Mijn verzekering eist zo'n track & trace systeem niet.

grijs bockje

Citaat van: juve op 14 januari 2020, 16:45:30
Dat is ook niet leuk. Ik snap ook niet hoe ze niet kunnen weten waarom die daar zo staat... TT3 is normaal snel gedaan, dat heb ik op de M3 ook moeten laten zetten en heeft de aflevering op zich niet vertraagd.
Ben je dan ook goed verzekerd tegen diefstal van de wagen? Dat was de vereiste bij ING, DVV en Ethias.
2020 - BMW X5 xdrive45e
2022 - BMW M3 G80 - Skyscraper Grau

juve

Full omnium met 450€ vrijstelling en 36 maand nieuwwaarde op catalogusprijs, net als op de M3 bij AG insurance. Naar wat ik begrepen heb ligt de catalogusprijsdrempel hoger bij hybride dan bij gewone/sportwagens, maar ben er ook niet 100% zeker van
G83 M4 CP - I4 M50

juve

Vandaag de X1 weggedaan. Bleek dat de X5 toegekomen was. Een rap fotootje in de regen, de roze kaart al mee en eind volgende week zou hij op de oprit moeten staan :exited:

G83 M4 CP - I4 M50

stevos

Citaat van: juve op 15 januari 2020, 08:10:55
Full omnium met 450€ vrijstelling en 36 maand nieuwwaarde op catalogusprijs, net als op de M3 bij AG insurance. Naar wat ik begrepen heb ligt de catalogusprijsdrempel hoger bij hybride dan bij gewone/sportwagens, maar ben er ook niet 100% zeker van

Ik zit met de 330 ook bij AG.
Die TT3, wie bouwt dat in bmw zelf of? Kostprijs?

Hij is al gedoopt in belgisch weer zie ik ;-)

HeavyD

Geen alarm en tracking nodig bij KBC voor de X5 45e.

stijnbwillems

Wel, dat is een meevaller als deze een maand voor datum geleverd wordt!  :thumbsup:
Bij welke concessie heb je besteld? Veel plezier met de auto!

kitesmurfke

Proficiat met de aankoop makker!
Al had een 2de groene wel leuker geweest he maar Nadja de vrouw kon niet overtuigd worden zeker?!
Veel veilige km’s!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

juve

@stevos . Ff opgezocht. Installatie is gedaan door externe firma maar via de garage gefactureerd, 1000€ ex. BTW. En dan abonnementje per jaar 265 ex. BTW. En als ze hem pikken is dat al gejammed/uitgeschakeld tegen dat ze vertrekken, pure geldklopperij.

@stijnbwillems Van Osch Tienen. De mijne is geleverd samen met een paar andere die salon vorig jaar besteld zijn, dus chanceke gehad :). Ik klaag niet.

@kitesmurfke Verde ermes he... :drool: maar ja dan had ik beter in mijn miserie gebleven vorig jaar, dat was tenminste de korte pijn geweest.... ze klaagt nu al van veel te groot veel te lomp veel te duur veel te onverantwoord, .... Alleen veel te hard afgeveerd kan ze ni zeggen met de luchtvering (maar zeg nooit nooit :iono: )
G83 M4 CP - I4 M50

stevos

Mijn antwoord zou zijn, veranderen van auto is goedkoper dan van vrouw  8) :gayfight:

Ik denk dat ik vandaag op een rit van 120km zeker 5 stuks X5 45e ben tegengekomen.

juve

Er stonden er een stuk of 5 bij Van Osch. 'Ze komen vlot binnen' is een understatement, ze kunnen gewoon niet volgen met leveren voor de moment.

Vrijdag om 16u afhalen, nog 6 dagen volhouden...
G83 M4 CP - I4 M50

Blackpearl

Ai, dat is minder leuk dat gereduceerd vermogen. Op de M3 TT3 moeten installeren, niet nodig voor de X6. Maar totaal nutteloos en idd geldklopperij!
Life is too short to drive slow cars!!!!

stijnbwillems

Citaat van: juve op 18 januari 2020, 11:02:08
Er stonden er een stuk of 5 bij Van Osch. 'Ze komen vlot binnen' is een understatement, ze kunnen gewoon niet volgen met leveren voor de moment.

Vrijdag om 16u afhalen, nog 6 dagen volhouden...

Morgen grote dag ?!?!

juve

13u ipv 16u. Sebiet vertrekken, maar eerst nog is naar 't toilet van de zenuwen :exited: :exited: :exited: :exited:
G83 M4 CP - I4 M50

juve

She's home!

Eerste indruk: hoog, hyper comfortabel, bolt zalig, IAS draait superkort (alsof het een klein tufautootje is). Zijn gewicht komt wel naar boven bij harder remmen, dan duwt die 2,5 ton u wel verder dan je zou willen. Dat was even schrikken toen ik bijna midden op het rond punt stond ipv voor de lijn... inclusief kwade vrouw :toofunny:

De terugweg grotendeels als passagier gedaan, maar straks nog een paar ritjes maken achter het stuur. Tot nu toe heel tevreden in elk geval.
G83 M4 CP - I4 M50

stijnbwillems

Veel plezier en voorzichtig met dit flagship!

kazzz

Proficiat! Als je had gezegd dat het bij VO was had ik eens komen piepen :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HeavyD

Schoon gerief!
Toch wel mooi die AG met bijkomende zwarte elementen.
Ik heb er ook eentje in bestelling maar dan met de zwarte 22" velgen en Merino Coffee leder en voor de rest alles op en aan ;D
Nog 81 dagen te gaan :exited: :exited:

bhe

Bij mij nog 4 dagen en ik mag hem ophalen. Op het allerlaatste moment nog zwarte 20 duim winterwielen besteld, auto safier zwart. De 20 duim 740m zomerwielen zullen als nieuw de verkoop ingaan, ik wil 22 duim zomerwielen maar de optie ging niet samen met de trekhaak.

juve

Ik weet niet of ik nog de moeite ga doen om winterwielen te bestellen voor enkel februari nog. In elk geval geen OEM, veel te duur in BE en ook geen mooie modellen (enkel de 740M bicolor maar die zijn na 2 jaar kapot door het zout). Al wat aan het rondsurfen geweest en deze Breytons staan mij wel aan voor de winter.

G83 M4 CP - I4 M50

bhe

Die zaten op mijn f11 535 die ik net weg gedaan heb voor de x5 e45. Ik had een breedset, met een paar goede banden en druksensors zit je ook al snel boven de 3000. Vooraan waren er bij de f11 met m sport ook spacers nodig van 1 cm. Dat moet je bij breyton altijd goed nagaan. Spijtig dat ze in 22" nog niet te veel keus hebben. Twijfel wel over de LS2 als zomerwiel.

juve

Citaat van: bhe op 25 januari 2020, 17:46:02
Die zaten op mijn f11 535 die ik net weg gedaan heb voor de x5 e45. Ik had een breedset, met een paar goede banden en druksensors zit je ook al snel boven de 3000. Vooraan waren er bij de f11 met m sport ook spacers nodig van 1 cm. Dat moet je bij breyton altijd goed nagaan. Spijtig dat ze in 22" nog niet te veel keus hebben. Twijfel wel over de LS2 als zomerwiel.

Breyton Race GTS Matt gunmetal
10.0J x 20 inch ET38
5x112 CB 66.50

zou zonder iets van spacer moeten passen. +- € 3100 exclusief levering met Pirelli scorpion XL non-rft winterbanden en druksensoren/zware ventielen.

Bij Ekris is het € 3670 excl. levering voor de 740M (wel met Michelin Pilot XL Alpine 5 RFT ster band). Maar dat is een gepolijste velg, dat geeft weer miserie met zout. Bij de dealer € 4500 voor de 748M in het zwart, maar die vind ik echt niet mooi.

Nog een beetje blijven twijfelen, dan heb ik 8 maand extra om te kiezen en komen er misschien een paar setjes op 2dehands van 'afgeschreven' exemplaren.
G83 M4 CP - I4 M50

Blackpearl

Life is too short to drive slow cars!!!!

Denthrax

Proficiat, veilige kilometers!

Citaat van: juve op 24 januari 2020, 16:05:12
Eerste indruk: hoog, hyper comfortabel, bolt zalig, IAS draait superkort (alsof het een klein tufautootje is). Zijn gewicht komt wel naar boven bij harder remmen, dan duwt die 2,5 ton u wel verder dan je zou willen. Dat was even schrikken toen ik bijna midden op het rond punt stond ipv voor de lijn... inclusief kwade vrouw :toofunny:

:toofunny:  :toofunny:  Had hetzelfde voor tijdens de testrit, de gordelspanners deden wel goed hun werk. Je mispakt jezelf er inderdaad aan door het feit dat hij anders niet zo "zwaar" voelt. In het bochtenwerk had ik hem daar bijvoorbeeld erger ingeschat.

Voor een winterset heb je inderdaad nog tijd zat om iets te zoeken, zo ga ik dat zelf ook doen en ergens rond de zomer wat uitkijken naar iets.
1986 BMW E28 M535i 'Fred'
2016 Lotus Exige EX460
2018 BMW i3 Sport 120A
2020 BMW X5 45e Msport

juve

Toch maar een set OEM winterwielen besteld toen ik in november op onderhoud moest. Voor een keer met het verstand gekozen. Wel nipt met de remmen vooraan, maar ze passen.

Mechanisme van de laadklep is ook vervangen onder garantie. Die wou bijna niet meer open of dicht zonder een hoop gewring.
G83 M4 CP - I4 M50

pukkie007

Heb je daar een S4 staan? Komt ie nog regelmatig buiten? Bevindingen?