2004 - BMW F650 GS Verkocht

Gestart door Draje, 29 mei 2017, 21:05:45

Draje

Bij deze stel ik mijn allereerste moto voor. Sommigen gaan misschien raar opkijken als ze weten dat ik mijn rijbewijs hiervoor nog moet halen (zal in de zomermaanden zijn), maar ik kon de kans niet laten liggen om deze over te kopen van mijn broer een familieprijs.

Het gaat hier om een BMW F650 GS van productiejaar 2004.

Optielijst :
ColorEisbergsilber-met. - 925
382Su Betriebsanl.franzoesisch
386Su Betriebsanl.niederlaendisch
519Sa Heizgriffe (verwarmde handgrepen  ^-^ )
524Sa Abs Elektronisch
755Sa Doppelsitzbank Sw
992Market Launch Equipment (geen verdere info nog gevonden wat dit precies inhoudt)

Momenteel heeft ze 14.581 km  :exited:

Ze heeft de voorbij maanden tot bijna een jaar stilgestaan in de garage van mijn broer, dus er moet wat aan opgeknapt worden.

Morgen gaat ze naar de garagist en hij gaat die is bekijken om te zien wat er allemaal veranderd aan moet worden zodat hij rijwaardig is.
(Weet enkel nu dat ik al een zekering voor de pinkers kan veranderen en dat hij niet start zonder extra batterij hulp, dus vermoed de starter en batterij die ver dood zijn..)

Momenteel heb ik al 1 topmount kofferset.
Bedoeling is dat ik hier wat extra'tjes aan ga doen, maar eerst me wat inleven in de motowereld.
Sowieso krijgt ze een schoonheidsbehandeling, al enkele mensen gecontacteerd daarvoor :)

Alle tips en trics voor de onderhouden van een moto zijn zeker welkom of whatever, nieuw daarin dus ik moet nog een beetje alles leren, behalve het rijden ;)

Hierbij de foto's, momenteel wel geen fameuse foto's..

Xasuntox

Schone moto. Een goede motor om mee te beginnen. Het onderhoud zelf doen is meestal niet zo moeilijk, alles wijst zichzelf uit. En als je ergens niet zeker van bent het internet en youtube staat er vol van. Ik weet niet of je broer de motor recent nog gebruikt heeft maar kijk zeker de banden na, deze mogen normaal niet ouder zijn dan 2 jaar oud.

Veel succes en plezier ermee! :thumbsup:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Bananenman

Knappe aankoop Draje. Zo eentje is exact hetgeen waar ik naartoe wil gaan qua motorrijden maar dat plan staat nog even in de frigo...
Nog een tip die ik kan geven, met een allround polish + wat microvezel doekjes + enkele goeie weekenduurtjes wrijven brengt je al een heel eind verder  :thumbsup:
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

noobke

Ziet er ni slecht uit :thumbsup:

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

E39-520i ---> 322.475km===>sold
2001 subaru impreza wrx plus ===>foetsie
2001 subaru impreza wrx

"oh! Hang on! That is the throb of a turbo-charged flat-four engine. A sound, which all over the world, heralds the imminent arrival of a moron." -Jeremy Clarkson

Draje

@Bananenman @noobke @Xasuntox

Thanks boys :)

Gisterenavond de offerte ontvangen voor het rijwaardig maken van de moto. Was de helft minder als ik had ingecalculeerd  :clap:
Hopelijk ergens volgende week of de week erachter er terug omgaan  :exited:

Overig budget gaat dan naar iets anders voor de moto nadat ik ermee rijd  :thumbsup:

BIG charlie

Toffe motorfiets.
Have fun with it

Grtz
BMW AT 220i Msport 2023
YAMAHA XJR 1300

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

Draje

Nu een beetje aan het kijken voor de verzekering, wel  heel uiteenlopende bedragen dat ik toegestuurd krijg..

Helaas ontvang ik niet van allemaal een offerte, dus eenmaal in belgie daar is werk van maken  ^-^

Binnen 3 weken zijn de rijlessen  :thumbsup:

jan.van.gent

Veel succes!

Wat staat er allemaal op het lijstje van de garagist om aan te pakken?
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Draje

Citaat van: jan.van.gent op 28 juni 2017, 15:01:01
Veel succes!

Wat staat er allemaal op het lijstje van de garagist om aan te pakken?

Is ondertussen al gebeurd : Batterij vervangen en de shit dat daarbij hoorde ook in orde gebracht, ketting en tandwielen zijn vernieuwd, olie ook etc..

Nu staat ze thuis en laat ik ze 2 keer per week warm draaien en stap ik eens met de moto de straat op en af ( erop zitten en ermee rijden kan ik, maar geen verzekering en nog geen rijbewijs, dus risky business ( ook in de walen) )

Straks effe moeten slikken om de lessen te betalen, maar gelukkig moet ik bijna geen materiaal meer kopen  :thumbsup:

FJRdude

Dit is DE ideale opstapper!!!  Veel plezier ermee  :thumbsup:
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Draje

Citaat van: FJRdude op 29 juni 2017, 21:20:34
Dit is DE ideale opstapper!!!  Veel plezier ermee  :thumbsup:

Bedankt ! Ik kan niet wachten tot eind juli  >:D

Draje

Voila Rijbewijs is binnen  :exited: :exited:

Nu wel 2 weken wachten : inschrijven en rijbewijs afhalen. Maar het komt in ordeeeeeuuh :thumbsup:

Ben.

Proficiat! Dat gaan een lange 2 weken worden :D

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Draje

Citaat van: Ben. op 20 juli 2017, 21:19:28
Proficiat! Dat gaan een lange 2 weken worden :D

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Minder lang als ik weet hoelang ik gewacht heb voor het rijbewijs  :thumbsup:

Xasuntox

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

FJRdude

Citaat van: Draje op 20 juli 2017, 21:16:11
Voila Rijbewijs is binnen  :exited: :exited:

Nu wel 2 weken wachten : inschrijven en rijbewijs afhalen. Maar het komt in ordeeeeeuuh :thumbsup:

Proficiat !!  Al verzekering gevonden?  Zoniet,  kijk eens bij MAG.  Je moet er wel lid zijn,  maar het kan de moeite lonen. Zelf ben ik bij Axa aangesloten en de polis van MAG kon hier niet aan tippen,  maar er zijn er vele beginnende motards die er verzekering hebben.....
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Draje

Citaat van: FJRdude op 21 juli 2017, 13:26:15

Proficiat !!  Al verzekering gevonden?  Zoniet,  kijk eens bij MAG.  Je moet er wel lid zijn,  maar het kan de moeite lonen. Zelf ben ik bij Axa aangesloten en de polis van MAG kon hier niet aan tippen,  maar er zijn er vele beginnende motards die er verzekering hebben.....

Is bekeken, en vaak is dat in combinatie met een wagen... Maar helaas ga ik dit niet hebben eerst komend jaar..

De goedkoopste dat ik gevonden heb zonder combinatie auto en standaar BA is 298euro.

FJRdude

Citaat van: Draje op 21 juli 2017, 13:34:57
Is bekeken, en vaak is dat in combinatie met een wagen... Maar helaas ga ik dit niet hebben eerst komend jaar..

De goedkoopste dat ik gevonden heb zonder combinatie auto en standaar BA is 298euro.

298 is scherpe prijs om te beginnen, zeker als dat geen combi-auto is !
als de voorwaarden goed zijn tenminste.....

Draje

Citaat van: FJRdude op 21 juli 2017, 14:13:40
298 is scherpe prijs om te beginnen, zeker als dat geen combi-auto is !
als de voorwaarden goed zijn tenminste.....

Denk ik ook, maar is natuurlijk weer iets speciaal. Ik ging langsgaan normaal, maar ben er niet geraakt..

Zal voor na de conge zijn

Draje

Andere tweelieren in de familie ook tot bij mij thuis gebracht voor hier te stallen. Nu nog de druppellader zoeken...

Draje

Eerste rit zit erop  ^-^

Zalig gevoel  ^-^

Draje

Voorlopig laatste rit zit erop...

Boele

BMW E36 - 318tds - 1996 - SOLD (2x)
Toyota TA22 - Celica GT - 1974 - SOLD
BMW E90 - 325d - 2008 - SOLD
BMW E46 - 320ci - 2004 - Imolarot II - SOLD
Next - In progress

Draje

Resultaat van vandaag : start helemaal niet meer.. Batterij is geen probleem precies, alle daarvan werkt perfect zo te zien. Maar hij slaagde niet meer aan, precies de starter, en ook ontdekt dat ze redelijk nat is vanonder (weet dat bij mijn auto dit niet goed is, dus vermoed moto idem..)

Draje

Motor is nog in de garage.

Probleem was dubbel : veel vuil en roest ( van de beznine tank die leeg stond tijdens stalling) zijn in de filter gekomen waardoor die veel blokkeerde en de bougies naar de vaantjes waren.

Wel 'grappig'dat de vorige garage daar niets op zei tijdens mijn onderhoud in juni... Dus daar ga ik nooit meer binnen..

2de deel was zoals iets electrische en aansturing..

Bougies die dan kapot waren zo goed als kregen geen 'spraks' meer van de impulsgenerator die ook bijna aan zijn einde zat...

Kostelijke grap in totaal, maar nieuwe banden aan 30 % gekregen zonder klant te zijn. En nu weet ik tenminste dat die volledig in orde is gezeten, versie olie, 'verse benzinetank', nieuwe bougies, nieuwe banden en nieuwe impulsgenerator.

Xasuntox

Citaat van: Draje op  2 september 2017, 22:00:55
Motor is nog in de garage.

Probleem was dubbel : veel vuil en roest ( van de beznine tank die leeg stond tijdens stalling) zijn in de filter gekomen waardoor die veel blokkeerde en de bougies naar de vaantjes waren.

Wel 'grappig'dat de vorige garage daar niets op zei tijdens mijn onderhoud in juni... Dus daar ga ik nooit meer binnen..

2de deel was zoals iets electrische en aansturing..

Bougies die dan kapot waren zo goed als kregen geen 'spraks' meer van de impulsgenerator die ook bijna aan zijn einde zat...

Kostelijke grap in totaal, maar nieuwe banden aan 30 % gekregen zonder klant te zijn. En nu weet ik tenminste dat die volledig in orde is gezeten, versie olie, 'verse benzinetank', nieuwe bougies, nieuwe banden en nieuwe impulsgenerator.

Valt wel mee, het kon nog erger natuurlijk. Na dit onderhoud zal je wel weer veel zorgeloze kilometers kunnen rijden  :thumbsup:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Draje

Citaat van: Xasuntox op  2 september 2017, 22:15:01
Valt wel mee, het kon nog erger natuurlijk. Na dit onderhoud zal je wel weer veel zorgeloze kilometers kunnen rijden  :thumbsup:

Laten we hopen dat het hierbij blijft   ^-^

Draje

Home sweet home  ^-^

Draje

Daags nadien dat ik hem was gaan halen van de garage smoorde die bij het starten en rijden.

Heeft weer een week binnen gestaan bij Depotter.

Resultaat : waterpompsysteem helemaal vervangen, alle joins vervangen.

Dan hebben ze gebeld om te vragen of hij nog een dag mocht blijven, had gezegd dat ik donderdag langs kwam om ze op te halen,  omdat ze zeker wouden zijn.

Chance, want 's ochtends hadden ze een groot olielek. Dus daar hebben ze het ook weer helemaal vervangen.

Daarnet gaan halen, en ze reed al vele beter :) Niet meer stilvallen, geen haperingen meer, grip op de baan door de nieuwe banden, veel minder stuteringen in de uitlaat..

Leuke van al was dat ze er dus veel langer aan hebben gewerkt en uiteindelijk dubbel werk hebben moeten doen ivm olieshizzle, maar ze gaan het intern nog bekijken wat ze gaan factureren van de laatste week :)

Heel blij met de service daar bij Depotter ( mijn frans is niet slecht, maar technische kennis in het frans trekt op ni veel), mij alles altijd uitgelegd in mensenwoorden, altijd gebeld als er iets was, berichten gestuurd etc...

Enorm blij van die garage gevonden te hebben en nu dus eigenlijk met een bijna nieuwe motorfiets te rijden  :thumbsup: