2017 - F20 - 120i - M-Pack - Mineral Grau - Skytune uitlaat - HK upgrade

Gestart door gfk807, 26 januari 2017, 11:43:39

gfk807

Hallo allemaal,

Na een bezoekje aan het autosalon  (mooie voorwaarden) beslist om voor de bestelde 225XE (week 8 ) alvast ook een broertje te bestellen als 2de auto in de plaats van de Alfa 159 Sportwagon 2.0 JtdM.

Gaat er zo ongeveer uitzien:

Het wordt dus deze met levering 25/04/2017:

BMW 120i Hatch (1S11) (184pk)

Technische gegevens:

Cilinderinhoud (cc) 1998
CO2-uitstoot (g/km) 140

Kleur & Binnenbekleding:

kleur: Mineral Grau
interieur: Stof/Alcantara Hexagon Anthrazit

Standaard uitrusting:

1CB Interne Code
2VB Weergave bandendruk
423 Fluwelen tapijten
4AE Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
521 Regen- en lichtsensor
6AC Intelligent Emergency Call- eCall
6AE BMW Teleservices
7CG BMW verlengde garantie tot 3 jaar
886 Handleiding Nederlands

Opties:

337 M sportpakket

481 Sportzetels vooraan
4WF Decoratieve lijsten Aluminium Hexagon met sierlijst zwart matt
5A1 LED mistlampen
704 M sportophanging
710 M sportstuur
715 M Aerodynamicapakket
760 Shadow Line Hochglanzend
775 Hemelbekleding Anthrazit

7LF Model M Sport

249 Multifunctioneel M Sportstuur
493 Opbergpakket
508 Park Distance Control(PDC)
563 Lichtpakket
544 Cruise Control met remfunctie

Business Pack Plus:

2PU Alu Velgen styling 461 M 18" NON RUNFLAT
609 Navigatiesysteem Professional
6NH Handsfree systeem met USB-aansluiting

Andere:

2NH M Sport remmen
320 Zonder Monogram
302 Alarmsysteem
868 Spraakversie Nederlands
ZKS Veiligheidskit
Electrische zetels met geheugen

Ik wou persé toch de nieuwe 2liter 4 cilinder want wie weet volstaan die 184 pktjes na een tijdje niet meer en daar kan heel veel mee  >:D

EN nu aftellen he tot eind april... en de Alfa te koop zetten  8)

Nog een vraagje voor de kenners hier:

Ik zie deze optie soms staan, wat is dat juist ?
6WA Instrumentencombi High

De moeite waard om er nog bij te bestellen ?  :iono:

Woodykipo

Als je navigatiesysteem professional hebt dan heb je zowiezo ook de optie 6WA Instrumentencombi High.

Bovenaan is de high,en onderaan is de gewone.Bij de high komen er dan aanwijzingen(pijlen,afstand,...) op van de navigatie.

gfk807

Thx Woodykipo.  :bow:

Dus ook wat meer van die Efficient Dynamics (o.a. batterij-status in je voorbeeld) of staat dat er los van  ?

Woodykipo

Hier zie je voorbeeld van de navi-aanwijzigingen op een instrumentencombi high:

Dat aan de rechtkant bij is eigenlijk je brandstofverbruik(foto van vergelijking is van een engelse wagen denk ik want staat in MPG in plaats van l/100 km).Als je het gaspedaal volledig loslaat terwijl je rijd of remt dan gaat de balk in die blauwe zone bij de batterij staan,dat is omdat er dan energie gerecupereerd wordt waarmee de batterij bijgeladen wordt(vandaar de vermelding EfficientDynamics wat een verzamelnaam is voor al hun brandstofbesparende/mileuvriendelijke toestanden).Als je de wagen in ECO-PRO zet dan krijg je het voorbeeld van hierboven,de blauwe balk is dan hoeveel gas je geeft en als je teveel gas geeft dan wordt die balk grijs en komt er symbooltje bij van een pedaal met voet en pijl naar boven dat je minder gas moet geven.

Blue

Spijtig dat er op de 1 nog altijd geen hud wordt aangeboden.

En die blauwe/rode/... balk die constant zit te bewegen heb ik vrij snel afgezet :).

Trouwens:

Proficiat met beide aankopen!!!
Gaan leuke weken worden!

wimke1971

Cool zeg!!!
Dikke proficiat.  :clap: :clap: :exited: :exited: :wow: :wow: :wow: :clap:
Ik had al gedacht dat je niet lang met die Alfa ging rondbollen...
Drive it like you stole it!

Volvo XC40 P8 Full electro
Bmw E93 - 325i
Porsche Cayman 2.9
BMW GS1200

Stefan.1207

Die 2-liter is een leuk blokje. Heb sinds twee weken een 220i coupé. Vanaf 4.000 toeren voel je dat die nog een tweede flinke duw in de rug krijgt. Alleen voorlopig jammer dat de pret er snel af is natuurlijk: eerste 2.000 km mag je volgens 't boekje maar tot 4.500 toeren gaan en dus doen we dat maar :-) Maar is zelfs zonder 'doortrekken' al snel genoeg om veel auto's achter te laten. Over Alfa Romeo gesproken: ik had tot twee weken geleden een Alfa Romeo 1.8 Twin Spark. Het geluidje van die Alfa mis ik wel: de Bimmer is muisstil.
BMW 316i 1990 coach -> Daar begon de verslaving mee - BMW 318iS 1991 coach-> Al heel lang geleden verkocht - BMW 318i 1993 sedan-> Al heel lang geleden verkocht - BMW  - 25i 1994 coupé-> Al heel lang geleden verkocht - BMW 318 iS 1997 coupé-> Verkocht - BMW 320 i coupé 1998 coupé-> Verkocht - BMW 320D 2005 berline -> Verkocht - BMW  - 20D 2006 Touring -> Verkocht - BMW 318i 1999 Cabriolet Magritte -> Verkocht - BMW X5 3.0D 2007 -> Verkocht - Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark -> Een autoliefhebber moet  - och ooit eens een Alfa bezeten hebben? - BMW 220i coupé 2017 -> my Lady in Red

gfk807

Citaat van: Blue op 26 januari 2017, 14:24:15
Spijtig dat er op de 1 nog altijd geen hud wordt aangeboden.

En die blauwe/rode/... balk die constant zit te bewegen heb ik vrij snel afgezet :).

Trouwens:

Proficiat met beide aankopen!!!
Gaan leuke weken worden!

Thx Blue  :thumbsup: :bow:

Ja gaan idd leuke maanden worden  :exited:

Wat is "hud" eigenlijk ?  :iono:  :thinking:

gfk807

Citaat van: wimke1971 op 26 januari 2017, 15:18:27
Cool zeg!!!
Dikke proficiat.  :clap: :clap: :exited: :exited: :wow: :wow: :wow: :clap:
Ik had al gedacht dat je niet lang met die Alfa ging rondbollen...

Thx Wim  :thumbsup:

Goh ja ik stond al 2j te kwijlen toen ik den Dimmie zijn vrouw zag...en heu ik bedoel haren Mineral grey M135i >:D

Dit is de light versie ervan natuurlijk...maar is makkelijk te tunen naaar 280pk moest die 184 niet volstaan  >:D

gfk807

Citaat van: Stefan.1207 op 26 januari 2017, 17:11:40
Die 2-liter is een leuk blokje. Heb sinds twee weken een 220i coupé. Vanaf 4.000 toeren voel je dat die nog een tweede flinke duw in de rug krijgt. Alleen voorlopig jammer dat de pret er snel af is natuurlijk: eerste 2.000 km mag je volgens 't boekje maar tot 4.500 toeren gaan en dus doen we dat maar :-) Maar is zelfs zonder 'doortrekken' al snel genoeg om veel auto's achter te laten. Over Alfa Romeo gesproken: ik had tot twee weken geleden een Alfa Romeo 1.8 Twin Spark. Het geluidje van die Alfa mis ik wel: de Bimmer is muisstil.

Denk ook wel dat dat blokje me zal bevallen...testrit kon enkel met een 120d met 184 pk, heb ik maar zo gelaten...heb even mijn buik vol van die roetuitstoters  :jpshakehead:

In de PFL had de 216i of 218i wel volstaan wegens 4cil...maar nu met de facelift begint het plezier maar bij de 120i vrees ik dus ja kost me iets meer maar zal me ook wel bevallen  :clap:
We zijn in blijde verwachting he...eerst de 225XE...  8)

Blue

Head Up Display.

De enige optie die ik mis in de 1 reeks.
Dat en de comfort stoelen van de 5 :)

gfk807

Citaat van: Blue op 26 januari 2017, 19:07:54
Head Up Display.

De enige optie die ik mis in de 1 reeks.
Dat en de comfort stoelen van de 5 :)

Ja ok nu je 't zegt... ::)

Had ik nog nooit dus dan zal ik ' t ook niet missen  :jpshakehead:

Ik ben al blij dat ik toch voet hij stuk gehouden heb ivm de electr.zetels met geheugen... 990€ is veel geld maar dat vind ik nou echt een zegen en een must om de perfecte afstelling vd zetels te verkrijgen.

Blue

Yep en eens je er niet meer aan denkt ist gevoel ook weg hoor.

De 1 voelt gewoon super goed aan en is geen slagschip :)

Nostra

Zeker geld te veel ten huize gfk :neener:

Proficiat makker!

Ik ben benieuwd naar dit blokje :exited:

De pfl 1.8i ging al als een speer
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

gfk807

Citaat van: Nostra op 27 januari 2017, 16:04:45

Proficiat makker!

Ik ben benieuwd naar dit blokje :exited:

De pfl 1.8i ging al als een speer

Thx makker  :bow:

Geld moet rollen he...brengt toch niks op  :iono:

Zal denk ik wel een leuk blokje zijn  >:D

Alcantara vind ik ook de max...eerste keer IRL gezien op het salon en ik was verkocht  :///M:

zaij

Veel plezier ermee!!! Goed geluisterd naar mij 😀
I have lived...

gfk807

Kan er me iemand uitleggen wat nou buiten het grotere scherm het pluspunt is van de prof. navigatie ?

Heeft dat ook grote impact op het hifi-systeem of beter het multimedia-systeem ?

Is denk ik veel meer dan enkel dat grotere scherm en twijfel om het nog bij te bestellen  :thinking:

Ik heb bvb. een deezer-abonnement, kan ik dat beluisteren in de auto via mijn iphone of kan ik dat evengoed met de bussiness navi ?

Ik dacht hier al ergens een duidelijk topic gezien te hebben met veel foto's in een 1 Of 2-reeks maar nu ik het nodig heb vind ik het niet meer terug  :wiggleyes:

Alvast bedankt  :bow:

gfk807

Citaat van: zaij op 27 januari 2017, 19:06:58
Veel plezier ermee!!! Goed geluisterd naar mij 😀

Thx  :thumbsup:

En ja van goede raad maak ik altijd gebruik hoor  :thumbsup:

Nu nog business navi of toch de professional ?  :thinking:

Navi zelf heb ik niet zoveel nodig maar ik denk dat het grotere en betere HD scherm alle infotainment vd auto veel leuker en knapper maakt ?  :iono:

Is die herkenning vd snelheidsborden ook standaard bij de professional ?

denkris

Proficiat  met de nieuwe aanwinst  :thumbsup:
Over de navi ,mijn  gedacht als het kan zou ik voor de professional kiezen ,zitten toch een paar leuke extra's op die mij aanspreken ,zoals de sportmeter ,muziekopslag , beeldweergave .
Kan enkel niet antwoorden op uw vraag ivm de verkeersborden...maar zoals we bmw kennen zal het mss wel een optie zijn  :thinking:

f 32 428i - Suzuki bandit 600
e92 320i sold - w 203 sport coupe c220D sold - Seat toledo 19 tdi sold - Seat toledo 19 td sold - Peugeot 305 1500 sr sold

Blue

Snelheidsborden herkenning is altijd een optie apart.

Speed limit info.

gfk807

Citaat van: denkris op 28 januari 2017, 06:51:08
Proficiat  met de nieuwe aanwinst  :thumbsup:
Over de navi ,mijn  gedacht als het kan zou ik voor de professional kiezen ,zitten toch een paar leuke extra's op die mij aanspreken ,zoals de sportmeter ,muziekopslag , beeldweergave .
Kan enkel niet antwoorden op uw vraag ivm de verkeersborden...maar zoals we bmw kennen zal het mss wel een optie zijn  :thinking:

Thx Kris  :thumbsup:

Heb al mailtje gestuurd om de prof.navi bij te voegen  >:D anders blijf ik me daar toch aan storen  :wiggleyes:

Die vd 4 , met de nieuwe software is DE MAX met die pictogrammen naast elkaar ipv onder elkaar, maar denk niet dat die software zal beschikbaar komen op die vd 1-reeks?  :jpshakehead:

GunSpeed

Citaat van: Nostra op 27 januari 2017, 16:04:45
Je zou het denken hé Nostra  :iono:  Hé gfk kon je het weer niet kroppen dat je vrouw een veel snellere wagen heeft dan jij ofwa??  :razz:

Nostra

Citaat van: GunSpeed op 31 januari 2017, 19:52:57
Je zou het denken hé Nostra  :iono:  Hé gfk kon je het weer niet kroppen dat je vrouw een veel snellere wagen heeft dan jij ofwa??  :razz:

Ik begin da ook zo stilaan te denken gun ;)

gfk807

Citaat van: GunSpeed op 31 januari 2017, 19:52:57

:thinking:

Heu...ik rij voor 90% met de lease hoor  :iono:

Ben gewoon die roetstoven beu en met de kms die ik doe  :blink:

Geld teveel spijtig genoeg niet  :jpshakehead: anders stond er  :///M: 140i op de bestelbon natuurlijk  >:D

GunSpeed

Citaat van: gfk807 op 31 januari 2017, 20:25:49
Geld teveel spijtig genoeg niet  :jpshakehead: anders stond er  :///M: 140i op de bestelbon natuurlijk  >:D
Nee nee nee dan stond er al 1 Z5 :///M: op de planning bij BMW  :locked:

gfk807

Citaat van: GunSpeed op 31 januari 2017, 20:52:12
Nee nee nee dan stond er al 1 Z5 :///M: op de planning bij BMW  :locked:

:thinking: dat denk ik niet...in samenwerking met Toyota  8) dat moet ik eerst zien  >:D

Nostra

Citaat van: gfk807 op 31 januari 2017, 20:57:33
:thinking: dat denk ik niet...in samenwerking met Toyota  8) dat moet ik eerst zien  >:D
Chassis van de ft-86 he!

Dat karretje rijdt verdomt lekker :exited:

gfk807

Gisteren nog een extraatje toegevoegd: privacy glass.

Ik vond het in de showroom te donker maar nu ik er begin op te letten is zonder toch niet "af" dus bij deze  :thumbsup:

Er nadien opzetten vind ik lelijk want dat blijf je zien.

Ondertussen zit ik net niet (180€)  van de 10k aan opties  :o

Gaat wel snel...

gfk807

Om me wat bezig te houden al een beetje opzoek naar een leuke winterset  :thinking:

Liefst in gunmetal om toch wat anders te zijn dan mijn zomerset.

Denk ook aan 18" want ik vind dat een winterset even knap mag zijn dan de zomerset want uiteindelijk rij je er de helft vd tijd mee rond  :iono:

Alle foto's zijn welkom  :thumbsup:

Nostra

Bbs sr in 18" gaat wel dik zijn als winterset.

Tip: geef de velgen een goede laag wax en gebruik de quick detailler er ook maar op na iedere wasbeurt, blijven die mooi en kuisen ze echt gemakkelijk ;)