2017 - F45 - Active Tourer iPerformance 225XE - Hybride

Gestart door gfk807, 11 september 2016, 08:49:58

gfk807

Hallo allemaal,

Na eventjes weg geweest in de bimmerwereld (Z4 E85 en X3) gisteren als daily een 225XE Active Tourer besteld als vervanger voor onze Hyundai i40 Tourer lease.

Ik weet zo een F46 is zeker niet het favoriete model van de bmw-aanhangers maar ik moet toegeven de Active Tourer valt serieus mee hoor, de Gran Tourer vind ik door zijn 10cm hogere koets en rechte achterkant ook niet mijn ding.

Gisteren test gereden met de hybride versie ( gebaseerd op de i8 maar dan zonder turbo ) en wauwww wat een leuke wagen zeg.  :clap:

Fluisterstil in electrische modus maar een echt sportieve sound en roffel als je de benzinemotor aanspreekt ! Met bijna  :///M: allures. Echt een wolf in schapenvacht... >:D

De laatste wagen waar ik mee gereden heb en die me dezelfde rijervaring gaf als deze was een recente Audi A6 3.0Tdi automaat van een vriend en dat wil wat zeggen hoor  >:D

Van 0-100 in 6,7s  en het koppel van 380Nm dat direct beschikbaar is  :exited:

Als kleur hebben we mineralgrau genomen met bleek interieur.

De standaard uitrusting bd 225XE is al niet min dus enkel metaalkleur, chrome-line en beige sensatec genomen.

Goede raad aan zij die wat neerkijken op dit model...ga zeker eens test rijden je zal versteld staan. De 136pk benzine op de vooras en de 88pk electromotor ( tesamen dus 224 pk en 4WDrive ) staan garant voor heel veel rijplezier :thumbsup:

Zal wel wachten zijn tot dec of januari  :wiggleyes:

Enfin alvast enkele foto's omdat die meer zeggen dan woorden.

gfk807

En om het af te leren :  :neener:

henotteke

proficiat GFK!

we zijn ook een tijdje aan het zien geweest ter vervanging van de leasewagen van mijn vrouw.
maar ik vond de active tourer te klein voor ons, dus was het een keuze tussen de gran tourer en een X1
dus heb ik voor de X1 gekozen omdat ik die toch net iets mooier vond.
spijtig genoeg moeten zij nog steeds een diesel nemen, dus geen mogelijkheid voor hybride
levertermijn wel 8 maanden

GunSpeed

Zal wel lekker rijden met die motorisatie!!  :wow:  Kleurcombo vind ik ook wel top!!  :drool:

neil

Ik kijk alvast niet neer op het model.
Wel vind ik persoonlijk de carrosserie niet echt aantrekkelijk  :)
Daarintegen vind ik de binnenkant zeer geslaagd  :thumbsup:
Life's too short to drive boring cars

gfk807

Citaat van: henotteke op 11 september 2016, 09:32:19
proficiat GFK!

we zijn ook een tijdje aan het zien geweest ter vervanging van de leasewagen van mijn vrouw.
maar ik vond de active tourer te klein voor ons, dus was het een keuze tussen de gran tourer en een X1
dus heb ik voor de X1 gekozen omdat ik die toch net iets mooier vond.
spijtig genoeg moeten zij nog steeds een diesel nemen, dus geen mogelijkheid voor hybride
levertermijn wel 8 maanden

Jaja X1 is zeker mooier ...vind ik ook hoor...maar als ik mag kiezen X1 1.6 d of 1.8 d of 225XE dan is het totaalpakket vd laatste toch wel  :exited: want in de X1 geen hybride...

225XE staat op onderstel vd X1 btw...en ja de Gran Toirer is 20 cm langer maar minder mooi (lees "afschuwelijk") en ook alweer geen hybride in de Gran Tourer  :iono:

Ben echt in positieve zin verschoten van de krachtbron van deze ...had "iets"verwacht maar dit  :wiggleyes: :thinking:

:exited: :wow: :clap:

gfk807

Citaat van: neil op 11 september 2016, 11:34:55
Ik kijk alvast niet neer op het model.
Wel vind ik persoonlijk de carrosserie niet echt aantrekkelijk  :)
Daarintegen vind ik de binnenkant zeer geslaagd  :thumbsup:

Ja is niet te vergelijken met de sportievere modellen he...zeker toegegeven ...maar hij kan er mee door en inderdaad interieur is top en de motor meer dan top dus ik ga zeker niet klagen voor een green mobility lease bakje  :jpshakehead:

:bump:

davy78

Rijplezier en AT/ GT in 1 zin, t is naar de kloten. :'(

gfk807

Citaat van: GunSpeed op 11 september 2016, 11:07:19
Zal wel lekker rijden met die motorisatie!!  :wow:  Kleurcombo vind ik ook wel top!!  :drool:

Thx Gun !

Ja hij rijdt super...is geen E89...maar ik ga er zeker van genieten...aan de rode lichten en in de hernemingen gaat die veel plezier leveren....meer dan een wolf in schaapskleren  >:D 8)

Top wat ze bij bmw hier hebben klaar gespeeld....zelfs de sound als de benzine mee helpt is lekkerrrrr x 1000 !

Tja is nou eenmaal een afkooksel vd aandrijflijn vd i8 he... Moet er nog zand zijn ?  :iono:

Ben tamelijk wat gewoon hoor maar ik was onder de indruk tijdens de testrit  :wow:

Ben er met ne GROTE SMILE uitgestapt  :exited:

:clap:

gfk807

Citaat van: davy78 op 11 september 2016, 13:25:27

Rij er eens mee...echt... 8)

Heb al wat onder mijn kont gehad hoor ( zie mijn avatar) en had nooit gedacht dat een leasebakje zoveel plezier zou geven  :iono:

Als het om de voorwielaandrijving gaat dan zit je verkeerd want deze heeft zowel voorwiel als achterwiel en de grootste trekkracht komt vd elektromotor en die drijft de achterwielen aan hoor  :razz:

gfk807

Citaat van: davy78 op 11 september 2016, 13:25:27

Dat schreven ze waarschijnlijk ook 20j geleden nog over een dieselstoof in een sportieve auto  :iono:

En zie nu  :razz:

Nostra

Proficiat maat!

Zal deze als je hem hebt wel eens komen besnuffelen ;)

Qua tijd van 0-100 zit die niet ver van de brz af. Ik ben benieuwd!
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

gfk807

Citaat van: Nostra op 12 september 2016, 23:41:19
Proficiat maat!

Zal deze als je hem hebt wel eens komen besnuffelen ;)

Qua tijd van 0-100 zit die niet ver van de brz af. Ik ben benieuwd!

Thx Nostratje  :bow:

Yep moet je zeker doen...en heu sorry ik denk dat hij brandhout maakt hoor van een Brz  :thinking:

Koppel is vanaf moment nul ... en dan daarbovenop een supersnelle automatische versnellingsbak  :iono:

Brz zal zeker wel op bochtige wegen zijn meerdere zijn hoor...  8)

Is geen sportcoupé he...

gfk807

En nog wat leuke foto's van interieur...onderstel en de leuke app waarmee je bijna alles kan bedienen vanop afstand met de smartphone  :thumbsup:

Raf

Proficiat!

Mijn vrouw is een overtuigd monovolume-aanhanger (Mitsubishi, Zafira, Sharan) en dus een goede zet van BMW voor de mensen die graag iets hoger zitten.

De AT valt best nog mee van styling, dus ik zie er hier ook nog ooit wel eentje in huis komen (zolang ze maar niet voor de lelijke uitgerokken versie wil gaan!)

Veel plezier hiermee!
Exen: 78' Audi 100 Typ 43, '85 Ford Orion 1.6DGL, '87 Saab 9000 Turbo 16V, '90 BMW E30 316i, '94 Volvo 855 GLT 2.5-20V
Nu: '99 Mitsubishi Spacestar 1.3, '02 Opel Zafira 1.8 A, '08 VW Sharan tdi A, '87 BMW E30 M3, '90 BMW E30 320i cabrio, '97 E36 318iA cabrio, '01 E39 BMW 520iA Touring

gfk807

Thx Raf  :bow:

En ja goed omschreven:" de lelijk uitgerokken versie "  :toofunny:

Wij konden wat extra plaats wel gebruiken hoor maar voor die 20cm langer en 10cm hoger wou ik zeker niet zo een misbaksel en dan nog zonder die formidabele hybride-motor , want die is enkel te krijgen in de active tourer.

Bij bmw wisten ze me te vertellen dat de nieuwe 5-reeks ook zeker een variant van deze hybride zou krijgen  :thumbsup:

Ik vond nog een leuke foto die het berschil aantoont tss de active tourer en de lelijk uitgerokken Gran Tourer  :gayfight:

Daaronder enkel vd nieuwe X1 t.o.v. de active tourer.

X1 knapper maar zijn duidelijk afkooksels van mekaar met zelfde onderstel.

arbe

Proficiat, mooi bakje. Ik vind ze eigenlijk wel mooi. Schoonzus heeft de 225dX grantourer en die is minder mooi alhoewel de rode kleur en het sport-pakket 'm genietbaar maakt.
Ik vind het alleen jammer van de Sensatec, vind ik echt veel minder als leder.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

gfk807

Citaat van: arbe op 16 september 2016, 09:32:22
Proficiat, mooi bakje. Ik vind ze eigenlijk wel mooi. Schoonzus heeft de 225dX grantourer en die is minder mooi alhoewel de rode kleur en het sport-pakket 'm genietbaar maakt.
Ik vind het alleen jammer van de Sensatec, vind ik echt veel minder als leder.

Echt leder is zeker mooier, prijsverschil is er ook he, maar we zitten nou eenmaal met een leasebudget en ook met 3 kids die nog maar weinig respect hebben voor de achterbank  ::)

arbe

Zo'n groot verschil is dat toch niet op de Hybrid? Die is al duur genoeg van zijn eigen. Qua lease gaat dat niet veel verschil maken, herverkoop gaat ook makkelijker gaan.
Bij ons zitten er ook 2 klein mannen op, dat leder ziet daar niet van af. :) .
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

gfk807

Citaat van: arbe op 16 september 2016, 10:24:21
Zo'n groot verschil is dat toch niet op de Hybrid? Die is al duur genoeg van zijn eigen. Qua lease gaat dat niet veel verschil maken, herverkoop gaat ook makkelijker gaan.
Bij ons zitten er ook 2 klein mannen op, dat leder ziet daar niet van af. :) .

Dat was 1600€ ipv 330€  8)

Raf

Citaat van: gfk807 op 16 september 2016, 08:53:40

Wij konden wat extra plaats wel gebruiken hoor maar voor die 20cm langer en 10cm hoger wou ik zeker niet zo een misbaksel en dan nog zonder die formidabele hybride-motor , want die is enkel te krijgen in de active tourer.

Bij bmw wisten ze me te vertellen dat de nieuwe 5-reeks ook zeker een variant van deze hybride zou krijgen  :thumbsup:

Het  zal niet voor direct zijn hier. Zolang de huidige op woensdagen en in week-ends nog vaak gebruikt worden als 7-zits "taxi", zit vervanging er niet in (particulier ook).

Marketing gewijs wel goed gezien van BMW : 3-reeks Touring en X1 zijn niet verkrijgbaar in hybride, maar de AT Tourer wel. Ik zou gokken dat de toekomstige 5 ook enkel als sedan in hybride zal te krijgen zijn.

Qua Sensatec : de schoonzus had een E91 318d leasing met Sensatec en 3 kids. Die zijn allesbehalve voorzichtig met een auto en bij einde lease was hun interieur nog in perfecte staat.

Ik ben wel benieuwd naar uw toekomstige ervaringen met de hybride, dus ga proberen uw topic op te volgen  :)

Exen: 78' Audi 100 Typ 43, '85 Ford Orion 1.6DGL, '87 Saab 9000 Turbo 16V, '90 BMW E30 316i, '94 Volvo 855 GLT 2.5-20V
Nu: '99 Mitsubishi Spacestar 1.3, '02 Opel Zafira 1.8 A, '08 VW Sharan tdi A, '87 BMW E30 M3, '90 BMW E30 320i cabrio, '97 E36 318iA cabrio, '01 E39 BMW 520iA Touring

wimke1971

Wij zijn deze morgen gaan testrijden met de x1 en de active tourer...

Hart en verstand dus... Het hart heeft gewonnen...
Drive it like you stole it!

Volvo XC40 P8 Full electro
Bmw E93 - 325i
Porsche Cayman 2.9
BMW GS1200

NSXJAN

Proficiat met de aanschaf ! Daar heb ik ook nog eens naar gekeken !
het verleden: te veel om op te noemen
Acura NSX
BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge

gfk807

Citaat van: wimke1971 op 17 september 2016, 15:05:26
Wij zijn deze morgen gaan testrijden met de x1 en de active tourer...

Hart en verstand dus... Het hart heeft gewonnen...

Enkel de looks dus en niet de power en sound ?  :iono:

:thinking: :wiggleyes:

:jpshakehead:

gfk807

Citaat van: z2000jan op 17 september 2016, 15:11:59
Proficiat met de aanschaf ! Daar heb ik ook nog eens naar gekeken !

Bedankt Jan !  :bow:

Ben benieuwd...zal toch een leuke ervaring zijn na een 1.7 crdi met 117pk  >:D

gfk807

Citaat van: gfk807 op 16 september 2016, 08:53:40