Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar 525d X-drive

Gestart door silverfox, 21 februari 2016, 11:09:35

silverfox

BMW 525 d X-Drive : nog geen 4 jaar oud en amper 57.000 km.
Ik krijg de laatste tijd herhaaldelijk de volgende foutmelding op de display:

" Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw service partner laten nakijken "

Deze error gaat gepaard met een aanzienlijk vermogensverlies.  Auto heeft nog maar groot onderhoud gehad op 50.000 km.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe eraan te verhelpen?

mvg

Silverfox en BMW freak

kraftbayer

De auto heeft zelf de oplossing al aangegeven.
Laten uitlezen bij uw BMW Dealer.
Dus dat moet je dan eerst doen en dan zal er wel wat uit voorkomen dat dan opgelost moet worden.
Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Hustler

Het is onmogelijk om aan de hand van dergelijke melding te bepalen wat het probleem is. Dit kan van een kleine goedkope sensor tot een dure reparatie gaan.

Phantom Five

Kan idd een domme sensor zijn, maar het kan ook erger zijn.
Net zoals afgelopen week de 320d van mijn vrouw. Ping een melding dat de motor oververhit zou zijn en geen power meer beschikbaar.
Ik heb hem uitgelezen (heb er de programma's en apparatuur voor) en bleek dat het de koelvloeistof sensor op de blok was.
Deze bij de dealer gaan halen (28 €) vervangen, alles gewist en klaar.
Er is helemaal geen sprake van geweest dat de motor oververhit is geweest want ze was koud met hem vertrokken en 3km verder kreeg ze die melding terwijl alles nog koud was.
Grappig detail was dat er ook een melding in het scherm kwam "motorkap niet openen wegens verbrandingsgevaar"  :D
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

kraftbayer

Citaat van: PHANTOM FIVE op 21 februari 2016, 12:22:55
Kan idd een domme sensor zijn, maar het kan ook erger zijn.
Net zoals afgelopen week de 320d van mijn vrouw. Ping een melding dat de motor oververhit zou zijn en geen power meer beschikbaar.
Ik heb hem uitgelezen (heb er de programma's en apparatuur voor) en bleek dat het de koelvloeistof sensor op de blok was.
Deze bij de dealer gaan halen (28 €) vervangen, alles gewist en klaar.
Er is helemaal geen sprake van geweest dat de motor oververhit is geweest want ze was koud met hem vertrokken en 3km verder kreeg ze die melding terwijl alles nog koud was.
Grappig detail was dat er ook een melding in het scherm kwam "motorkap niet openen wegens verbrandingsgevaar"  :D

Dat is een vrij gekend probleem op die motoren.
Dan beginnen de koelventilators soms al volle bak te draaien bij koude motor
Kijk ook de stekker van de sensor eens goed na want die veroorzaken meestal het probleem.
Grtn,
BMW...Kraftbayers!

Phantom Five

Citaat van: kraftbayer op 21 februari 2016, 19:06:51Dan beginnen de koelventilators soms al volle bak te draaien bij koude motor
Kijk ook de stekker van de sensor eens goed na want die veroorzaken meestal het probleem.
Grtn,
Inderdaad de koelventilators draaiden op volle toeren en nee in dit geval lag het niet aan de stekker maar het was meer dan overduidelijk de sensor zelf hoor.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

BimmerFan

Ik heb dat ook voor op volle toeren draaien van ventilator donderdag ga mijne e90 binnen bij Vanosch daarvoor.Ik ben er al is geweest ,maar ze wilden de auto zien als hij koud staat omdat ze niks abnormaal zien.

Mijne heeft dit alleen koud en toen ik bij hun kwam was die warm.

Ik had gevraagd voor de koelvloeistof sensor te vervangen,maar dit hadden ze niet liggen.Ik hoop dat dit snel opgelost word.

silverfox

Zoals een iemand me waarschuwde, was het effectief een heel groot probleem. Mijn twee turbo's waren defect. Ondertussen is alles hersteld door mijn dealer. Was wel even schrikken dat die turbo's zo vlug de geest gaven.

Woodykipo

Bimmerstyle

2.0l versie vanaf 2012 wel.

Verstuurd vanaf mijn Oneplus One met Tapatalk

Monky

Citaat van: silverfox op 12 april 2016, 22:40:48
Zoals een iemand me waarschuwde, was het effectief een heel groot probleem. Mijn twee turbo's waren defect. Ondertussen is alles hersteld door mijn dealer. Was wel even schrikken dat die turbo's zo vlug de geest gaven.

Kwam dit zo naar boven in de foutcodes (bij uitlezen) of na verder onderzoek?
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

DimiBRP

Citaat van: silverfox op 12 april 2016, 22:40:48