Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

2015 - F31 - 320d - M-pakket - Mineralgrau

Gestart door Aldabra, 1 december 2014, 13:10:29

Aldabra

Hallo,

Nieuw op Bimmerboard en heb me ondertussen even kort voorgesteld op de juiste plek. Leuk om hier nu iets te kunnen posten.

Vorige week mijn bestelling geplaatst voor een 320d touring.
Het betreft een leasingwagen voor de komende 5 jaar. Zo'n contract heeft zo zijn voor- en nadelen. Grote voordeel is dat vrijwel alles gedekt is in het huurcontract en je zonder grote zorgen de baan op kunt. Nadeel is dat je beperkt bent door het gevoerde bedrijfswagenbeleid rond CO²-uitstoot en opties, ook timing van bestelling ligt redelijk vast. Als je als autofanaat dan soms specifieke wensen hebt, kan het zijn dat die niet altijd mogelijk zijn. Al bij al valt dat nog wel mee, mag ik zeker niet klagen en ben ik tevreden over de keuze die ik heb mogen maken.

Wat is het geworden na veel spelen met de configurator en de dealer lastig gevallen te hebben met allerlei vragen (gegevens van offerte overgenomen):

Technische gegevens
Cilinderinhoud (cc) 1995
CO2-uitstoot (g/km) 125
843 Gereduceerd vermogen

Kleur & Binnenbekleding
B39    Mineralgrau
HAAT    Stof/Alcantara Hexagon Anthrazit

Standaard uitrusting (niet exhaustief)
249    Multifunctioneel stuur
2PA    Antidiefstalbouten
2VB    Weergave bandendruk
423    Fluwelen tapijten
465    Doorlaadsysteem (40/20/40)
520    Mistlampen vooraan
886    Handleiding Nederlands
868    Spraakversie Nederlands
ZKS    Veiligheidskit

Optiepakketten
337    M sportpakket
481    Sportzetels vooraan
4AD    Decoratieve lijsten Aluminium Längsschliff fein
4DL    Sierlijst in Schwarz hochglänzend
704    M sportophanging
710    M sportstuur
715    M Aërodynamicapakket
760    Shadow Line hochglänzend
775    Hemelbekleding Anthrazit

ZB0 Business Pack
606 Navigatiesysteem Business
6NH Handsfree systeem met USB-aansluiting

ZB2 Comfort Pack Plus
216 Servotronic
3AA Dakrails schwarz
431 Automatisch dimmende binnenspiegel
493 Opbergpakket
4AE Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
507 Park Distance Control achteraan (PDC)
521 Regen- en lichtsensor
534 Automatische airconditioning met 2 zones
544 Cruise Control met remfunctie
563 Lichtpakket
5DC Neerklapbare hoofdsteunen achteraan

Losse opties
2PF    Alu velgen styling 403 M 19" (met Runflat banden)
502    Hogedrukreiniging koplampen
522    Xenonlichten
6WA    Instrumentencombi High
320    Zonder monogram

De 2 fotootjes zijn gewoon uit de standaard configurator van BMW. Ik heb in laatste instantie nog de decoratieve lijsten vervangen door de Längsschliff fein aluminium lijsten, dus die zullen er nog lichtjes anders uitzien.

Ik weet dat er van de F30/31 in 2015 een LCI zal komen en bovendien de N47 wordt geactualiseerd naar de B47 motor (met 190pk), maar ik dien van wagen te veranderen wegens maximale kilometers met mijn huidige wagen. Ik heb nog zitten dralen met mijn bestelling, maar de LCI zou volgens BMW maar tegen kwartaal 3 van 2015 bestelbaar worden en uiteindelijk bleek ik de 320d beter in de 163pk versie dan in 184pk te nemen wegens fiscaliteit en hierdoor dan meer budget voor andere zaken/opties.

Voilà, dat wordt het. Levertijd volgens de dealer zou 6 à 8 weken zijn. Maar met alle administratieve rompslomp zet ik dat voor mezelf wat ruimer, al hoop ik natuurlijk op 6 weken :-)

Oh ja.
Dealer zal bij levering nog de M-Performance nieren, dubbel uitlaatsierstuk en aangepaste diffusor achteraan monteren.
Dan zijn er nog plannen om de ruiten achteraan te tinten. Ik had liever het zonnewerend glas van BMW genomen, maar dat viel spijtig genoeg niet meer binnen budget van huurcontract. Dus los ik dat waarschijnlijk zo op.
Heel misschien nog een set andere velgen voor in de winter. Dat bekijk ik nog. Maar het zou dan niet gaan over originele BMW velgen (het zou dan als een accessoire moeten aangekocht worden, wat zeer kostelijk is, ondanks korting)... Initieel wilde ik de 442M velgen nemen, maar dan moest ik het Comfort Plus inruilen tegen een Comfort pack. Daarom heb ik het op de 403M velgen gehouden.
En misschien later herprogrammatie van het motormanagement. Indien standaard vermogen mij voldoende plezier geeft, doe ik dat niet. Ik wacht sowieso 15 à 20.000 km en beslis dan.

Groeten
Aldabra

dadoke

Niet slecht als leasewagen!

Automatische versnellingsbak valt buiten budget?

Ben.

Citaat van: dadoke op  1 december 2014, 13:17:22
Niet slecht als leasewagen!

Automatische versnellingsbak valt buiten budget?

Automaat in leasing is een pak duurder ;)
Ken veel mensen dat dit laten vallen om een extra pack erbij te nemen aan andere opties.

Ik Ben Lui

is de co2 van een automaat niet lager dan van de handgeschakelde ?
het verleden: te veel om op te noemen
het heden: Polestar 2 Snow - Honda NT 1100 DCT

jellevanschelle

Bij mijn leasewagen (f30 316dA) maakte een automaat niet veel uit in het leasebedrag. Ik heb zelfs ondanks het feit dat ik een automaat heb meer opties kunnen nemen dan mijn collega's zonder automaat...

GeoBem007

Normaal gezien is, de laatste jaren, een automaat toch bijna een nul-operatie bij een lease.
Kost in aankoop meer, maar herverkoopwaarde is hoger + lagere CO2.

Kan me vergissen natuurlijk. (over de CO2 ben ik zeker :D)

Ben.

Hmm vreemd... vriend van me moest een pak opties laten vallen voor zijn automaat..
Soit, ;D veel plezier met je nieuwe auto ;)

bigdave

goede keuze om voor de aluminium inlegstukken te kiezen . heeft echt meerwaarde ( heb die ook ) en co is zelfde manueel of geschakeld bij 2.0 . bij de zwaardere motorversies heeft de automaat zelfs betere co waarden dan manueel . ja en tegenwoordig moet je echt inboeten op de motorversies voor firmawagens met de
co-belasting . ikzelf ging normaal 328i kopen maar mocht niet van boekhouder dus maar een 320i gekocht dan  :greddy:
bimmer till death

Aldabra

Merci!

Ik dacht eerst dat de automaat 1 grammetje CO² minder gaf en dat maakt dan niet veel extra budget vrij.  Want mijn simulatie met manuele bak komt uit op 125 CO² i.p.v. de standaard 124. Blijkt (logisch) dat dit door de 19" velgen komt.  Dat is ook de reden waarom ik geen ED editie heb genomen, want daarop kan je geen grotere velgen (binnen contract dan toch) zetten, plus dan zit je met ellelange bakverhoudingen, niet?
Feit blijft dat een automaat gewoon een dure optie is, ook al wordt de restwaarde van de wagen daardoor iets beter. Het is zeker geen nuloperatie, toch niet in mijn geval.
Ik vind het ook niet erg om manueel te rijden. Heb ook eens met de automaat gereden en dat rijdt zeer goed (naar het schijnt één van de beste automaten op de markt als ik zo de automagazines lees), maar ik schakel gewoon liever zelf. Dat zeg ik misschien ook omdat ik niet veel file rij gelukkig.

Wordt vervolg...

Aldabra

Men laat mij vandaag weten dat de leveringsdatum 19/2/2015 zal zijn. Dit 'onder voorbehoud'.  :-\
De 6 à 8 weken die de dealer me dus meegaf, was eerder een verkoopspraatje denk ik dan. 4 weken langer wachten, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht.  :(

De week na 19/2 vertrekken we voor een weekje richting Alpen. Dat zou willen zeggen dat we met de splinternieuwe voiture meteen een ritje van bijna 2.000 km heen en terug zouden ondernemen.

Ik vroeg me vervolgens af of je nog altijd zelf de motor moet 'inrijden' of wordt de motor tegenwoordig in de fabriek reeds gerodeerd?  :iono: Zijn er kenners onder jullie (ongetwijfeld  :D) dit dat weten?
Indien je de wagen zelf moet inrijden, zou het dan kwaad kunnen om de eerste paar duizend kilometers aan een constante snelheid te doen of dien je eerder een 'gevarieerde' rijstijl te hanteren om de motor los en soepel te rijden?

De auto wordt van fabriek uit met zomerbanden geleverd. Ik ben niet van plan om op zomerbanden van 255mm breed (achteraan) richting winstersport te rijden. Dat is zelfs niet toegestaan in Duitsland in die periode.  Dus sowieso dien ik dan nog eerst wissel in bandencentrale te doen. 
Dus 9 op de 10, met alle administratieve rompslomp en bandenwissel die nog moet gebeuren, zal ik bij wijze van afscheid vermoedelijk de schnelle Autobahn trip met mijn goede oude vriend Golf maken.

grtz

Dylan-SRD

Citaat van: Aldabra op  3 december 2014, 16:52:43
Men laat mij vandaag weten dat de leveringsdatum 19/2/2015 zal zijn. Dit 'onder voorbehoud'.  :-\
De 6 à 8 weken die de dealer me dus meegaf, was eerder een verkoopspraatje denk ik dan. 4 weken langer wachten, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht.  :(

De week na 19/2 vertrekken we voor een weekje richting Alpen. Dat zou willen zeggen dat we met de splinternieuwe voiture meteen een ritje van bijna 2.000 km heen en terug zouden ondernemen.

Ik vroeg me vervolgens af of je nog altijd zelf de motor moet 'inrijden' of wordt de motor tegenwoordig in de fabriek reeds gerodeerd?  :iono: Zijn er kenners onder jullie (ongetwijfeld  :D) dit dat weten?
Indien je de wagen zelf moet inrijden, zou het dan kwaad kunnen om de eerste paar duizend kilometers aan een constante snelheid te doen of dien je eerder een 'gevarieerde' rijstijl te hanteren om de motor los en soepel te rijden?

De auto wordt van fabriek uit met zomerbanden geleverd. Ik ben niet van plan om op zomerbanden van 255mm breed (achteraan) richting winstersport te rijden. Dat is zelfs niet toegestaan in Duitsland in die periode.  Dus sowieso dien ik dan nog eerst wissel in bandencentrale te doen. 
Dus 9 op de 10, met alle administratieve rompslomp en bandenwissel die nog moet gebeuren, zal ik bij wijze van afscheid vermoedelijk de schnelle Autobahn trip met mijn goede oude vriend Golf maken.

grtz

Allereerst proficiat met de aankoop, ziet er mooi samengesteld uit  :thumbsup:

Uit fabriek hebben die motoren al wel wat gedraaid, maar zelf de eerste 2000 of 3000 km ''inrijden'' is altijd een goed idee  :thumbsup:.

Een constante snelheid kan dacht ik geen kwaad  :thinking: zolang je een bepaald toerental niet overschrijd. Bij diesel dacht ik 3500 tr/min, maar kan verkeerd zijn. Dit staat over het algemeen ook wel in je boekje  :)

Na die eerste 2000/3000 kan je dan geleidelijk het toerental wat opvoeren, maar altijd wel motor warm rijden. Trappen op een koude motor is moordend.

Wel jammer dat je langer moet wachten, maar je wachten zal wel beloond worden denk ik dan  ;D ;D
BMW e91 320d LCI - Sakura
BMW e36 320i cabrio
BMW e81 120D M-pack - Benihime

If you don't look back at your car after parking it, you're driving the wrong car!

JD1981

Mooie aankoop. Benieuwd naar de eerste foto's.

ST

Dat wachten is altijd  :censor:, maar de beloning volgt...
Nice ride!
Beware of the bimmer

BMW 2005 - E46 - 320cd (Sold)
BMW 2014 - F30 - 320d (Daily) http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=51971.0
BMW 2015 - F10 - 535d (Daily) http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=53299.0

Aldabra

Vandaag vernomen dat de wagen volgende week bij dealer zou zijn, yes!
Maar bon, ik tel er nog wel wat tijd bij vooraleer fleetbeheerder gans de papierenwinkel in orde heeft en afspraken zijn gemaakt voor aflevering/controle huidige wagen.

Dealer trakteerde me dan weer op minder leuk nieuws. Hij had me (op mail) de M performance zwarte nieren en dubbel uitlaatsierstuk met aangepaste diffusor beloofd tegen zeer scherpe prijs, gespoten en gemonteerd. Kreeg gisteren te horen dat de prijzen sterk waren gestegen, bijna maal 2.  :o ?
Heb ervoor bedankt en heb nu zelf de 3 stukken voor minder geld besteld bij Salesafter.eu.
De montage doet de dealer wel gratis. Beetje meer moeite moeten doen, maar scheelt me toch enkele euro's.

Kijk uit naar mijn eerste BMW ervaring      ;D
Achterwielaandrijving, je vindt het minder en minder in autoland. Met nostalgie denk ik terug aan de Volvo's van mijn pa: een 245 Turbo en 264. Iets zegt me dat m'n toekomstige ride iets smoothlier zal rijden  :P

We blijven "geduldig" verder aftellen...

Ik Ben Lui

het verleden: te veel om op te noemen
het heden: Polestar 2 Snow - Honda NT 1100 DCT

Aldabra

Soon...  :exited:
Wagen staat klaar bij de dealer en heeft al vies weer moeten doorstaan, ocharme. Zoals je kan zien op de foto.

Ben mijn paar M performance spulletjes gaan afgeven voor montage en einde volgende week zou hij zijn ingeschreven en ready to roll   :D

Ook nog geïnformeerd naar de M Performance power kit. Maar die is niet gehomologeerd in België en de BMW garage zal in geval van het zich voor doen van problemen die daarmee te maken zouden kunnen hebben, zijn handen terugtrekken. Ontgoochelend, want is OEM BMW  :thumbdwn: Nu ja, eerst zo wagen wat gewoon worden en daarna zien we wel.

Nu op zoek naar iemand die deftige getinte folie plaatst. Want zonder zonnewerend glas achteraan vind ik toch wat minder. Als ik kan leven met de kwaliteit van zo'n folie tenminste. Ervaring onder jullie BB'ers?

Groeten

Mr. Paprika

Knappe wagen, maar waarom gewoon geen getinte ruiten bijgenomen?
Kost toch de wereld niet? Of vergeten? :razz:
° BMW E90 - 318d - 2008 - 180 pk °

Aldabra

Heb max. budget voor leasing en mag daar niet boven gaan. Neen. Niet vergeten  ;D
Trust me, heb alle mogelijke opties zitten combineren. Maar al het overige dat er nu op zit, is wat ik zeker wou. Had bv. Xenon kunnen laten vallen of comfort ipv comfort plus pack, maar die dingen kan je nadien nog moeilijk monteren. Getint glas is hopelijk nog te benaderen met een goede folie. In deze combo heb ik mijn budget tot bijna de laatste euro benut  ;)

Aldabra

Ondertussen bijna 9000 km op de teller van de 320d Touring. Tijd om wat bevindingen te delen. Misschien zijn ze voor sommigen herkenbaar of zijn er totaal andere meningen. Laat maar horen dan.

Ik schrijf m'n bevindingen neer met vnl. een Golf 6 met 2.0 TDI als voorganger en referentie in gedachte. Die was compacter, lichter, heeft uiteraard voorwieltractie en werd voorzien van wat extra vitaminen (185pk/400Nm). De VW was een zeer betrouwbare wagen, zo bleek na 160.000km.

Ik heb de 320d Touring besteld met 19" velgen i.c.m. non-RFT banden en het M-pakket.  8) Een iets stuggere ophanging dus en ik verwachtte geen al te comfortabele ophanging. Maar dat blijkt goed mee te vallen. Hij rijdt minstens even zacht als de Golf die op 18" (RFT) stond. Ik heb ook nog met een Alfa Romeo 147 JTD (150pk/305Nm) gereden die sportief was opgehangen en erg plezierig op een bochtig parcours, maar lange ritten waren vermoeiender door iets te weinig comfort.

Qua afwerking vond ik de Golf echt subliem, de assemblage was perfect, geen krakje en piepje  tijdens zijn loopbaan. De 147 waar ik 170.000km zonder grote problemen mee heb gereden, kende af en toe wel wat kleine. De BMW doet echter niet onder voor de Golf qua afwerking (oké, hij is nog nieuw, dus nog geen krakjes en piepjes) en bovendien doet ie stuk beter qua windgeluiden en rolgeluiden, ondanks de brede banden. De motor is wel redelijk te horen als hij koud is en onder belasting, maar dat stoort niet al te erg. De Alfa maakte nog veel meer rijgeluiden (op 17"),  maar die wagen was van 2005. De Giulietta zal misschien wel beter doen ondertussen.

En natuurlijk wat meer bagageruimte nu, ook al zijn er concurrenten die pak beter doen. Ik kon gaan voor de nieuwe Passat, maar wat is dat lijnenspel saai en de lijnen van de F31 zijn zoveel boeiender en dynamischer. De 5-deurs Golf was t.o.v. de piepkleine 3-deurs 147 een verademing qua koffer. Nu nog stapje groter, maar niet uitzonderlijk.

De 163pk versie voelt best wel vlot aan, maar niet met dezelfde panache en soeplesse als de lichtere Golf. Ik hoop daar in de toekomst een oplossing voor te vinden (PPE, Heinz,...?). Qua verbruik zit ik op 6,5l/100km. Ik rij vrij vlot, maar wissel sportief rijden af met af en toe wat ecologisch cruisen. Wel een kleine tank zeg. Ik krijg er met moeite 55 liter in en kom niet verder dan 850km... (de benzineslurpers onder jullie denken hier lichtelijk anders over waarschijnlijk  ;D) De kleine 147 had een tank van 60 liter, in de Golf kreeg ik 57 liter in.

Qua wegligging is de gewichtsbalans voor/achter echt een stap vooruit. De Golf ging sneller op zijn vooras hangen, had weliswaar een zeer geruststellende wegligging, maar niet erg sportief. De 320d gaat erg goed de bochten in, leve de achterwieltractie (in de zomer  :)). De bochten uit rijden en terug rechtdoor gaan, vind ik echt wel minder. Het stuur van de Golf 6 was echt heel goed qua gevoel. Dat van de BMW gaat moeizaam naar de rechtuitstand en bij wat wind, voel ik hem meer zoeken en rijdt hij een stuk minder stabiel in rechte lijn. Maar dat kunstmatig stuurgevoel is ook erg aanwezig op de Golf 7, dus ik denk dat die evolutie algemeen te noemen is, spijtig genoeg. De 147 had een zeer direct stuur wat een tof go-kart gevoel gaf  ;D

Tenslotte misschien nog iets over de zetels. De 147 was voor mijn lengte eigenlijk niet ideaal. Een te korte zit van de zetels is voor de Italianen misschien geen probleem, wel voor mij. Dat werd in de Golf al veel beter gedaan. Dat was eigenlijk het tegenovergestelde, plaats genoeg voor de 'grotere' Duitser. Ik had toen sportzetels, maar met niet al te veel verstelmogelijkheden. In de BMW heb ik de sportzetels (uit het M-pakket) en dat is eindelijk meer op mijn maat. Oké, de wangen van de zit hadden nog iets hoger gemogen, maar de verlengbare zit geeft een fantastische ondersteuning van de benen en de lendensteun kan op mijn (smalle) maat worden gezet en houden me goed vast in de alcantara zetels. Ik schuif niet meer van links naar rechts in de bochten  :P

Ondertussen zijn er een paar kleine optische wijzigingen gebeurd: M Performance nieren, dito uitlaatstuk en aangepaste difussor, ruiten achteraan getint (slechts 65% dankzij B&K) en LED mistlichten die aanfloepen met de WL en statische bochtenverlichting (dankzij BimmerID)  8). Op deze foto's staat hij nog op de M403 velgen. Zal volgende keer eens foto's posten met de 'zomer'velgen waarop hij nu staat. Maar voor nu genoeg geleuterd :blah:  :D.

MaestroMaes

knappe wagen,

bij de chiptuners zullen ze er wel nog deftig wat pk's uitkrijgen

pvz

De mods die je uitvoert (bvb. tinten van ramen, ...) en het gepland chippen van je leasewagen.

Kan dit geen problemen geven (want eindelijk is het jouw eigendom niet)  :-\?

Ferme kar  :thumbsup:

Aldabra

Inderdaad. Daar moet je voorzichtig mee omspringen.
Het tinten heb ik gedaan in een verduisteringsgraad die het origineel het meest benaderd.
Meer wilde ik zelf ook niet.
Stel dat het tinten bij einde van leasingcontract slijtage vertoont (luchtbellen, verkleuring,...), dan haal ik die er af. Idem dito met de nieren en uitlaatstuk. De originelen kunnen er terug op.
Daar verwacht ik geen problemen mee. Het geeft uiteindelijk een meerwaarde (al geef ik toe dat de eigenaar daar geen boodschap aan heeft).
Dat chippen is inderdaad al iets anders. Ik wil mij eerst goed informeren over wat kan en niet kan. Ik ben geen fan van een powerbox, hoe gesofisticeerd die ook kan zijn. Dus dat zou dan betekenen dat ik dien te wachten tot de fabrieksgarantie vervalt. We zien nog.

Monky

Fantastische kont die F31's he  :drool:
Toffe bevindingen  :thumbsup:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Aldabra

Citaat van: Monky op 11 juni 2015, 22:36:28
Fantastische kont die F31's he  :drool:
Toffe bevindingen  :thumbsup:
Merci Monkey  :)

Als zomervelg heb ik gekozen voor de unicolor M442 velgen.
De wintervelg is de M403.

Ik vind ze zeer mooi uitkomen, lekker OEM sportief :D
En bovendien ben ik ze nog niet zo vaak tegengekomen onder een F31.

Het enigste dat het helemaal zou afmaken, zou een subtiele verlaging zijn. Maar die gaat er toch niet onder komen. Maar het is goed zo. Ben voorlopig een tevreden man.

groeten,
Aldabra

Marco87

ST

Knappe mods :thumbsup:
Je bevindingen zijn ook tof om te lezen ;D
Beware of the bimmer

BMW 2005 - E46 - 320cd (Sold)
BMW 2014 - F30 - 320d (Daily) http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=51971.0
BMW 2015 - F10 - 535d (Daily) http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=53299.0

Aldabra

Even het stof afblazen van mijn topic, meer als 4 jaar verder  :)
Met een lease wagen kan je natuurlijk niet veel modden. Daarom ben ik eerder de man die andere topics geïnteresseerd volgt, dan zelf te posten.
Ik kan wel mijn ervaringen meegeven van mijn eerste BMW ooit. Een dikke 120.000 km verder en nog altijd stap ik met evenveel zin in de wagen.
Een praktische wagen die erg plezierig rijdt en goed gebouwd is.
Sterke punten voor mij? Fijne wegligging met de verlaagde en iets stuggere M ophanging, ook al mocht het stuur nog iets meer voeling geven, dat M sportstuur is dan weer een pareltje qua look & feel, een goede rijpositie met sportzetels die manueel erg laag kunnen afgesteld worden, goede standaard remmen, prima handbak, aangename soepele motor boven de 1800 rpm en zuinig. Het mag niet, maar ik heb hem toch laten herprogrammeren en daardoor kreeg ie het karakter van een 325d (4-cilinder), hoogtoeriger met 450NM vanaf 2800 rpm. Misschien beetje vreemd om een diesel zo af te stellen, maar handgeschakeld vind ik dit echt genieten. Normale 320d in gewoon verkeer en als je wil, kan je eens doortrekken. Het verbruik bij normaal gebruik heeft er alleen maar wel bij gevaren, al is dat voor mij ondergeschikt aan rijplezier. Ik rij gemiddeld na al die kilometers aan 6,5l/100km denk ik. Met het dakkoffer er op doorheen Duitsland zal het iets meer zijn  ;).
Minpunten? Die M ophanging is op bepaalde wegen misschien te stug (voor het gezin), de standaard radio is brol, de N47 klettert koud als een diesel  :P en de kwaliteit van de lederen schakelpook en lederen handrem is niet dat.

Recent melding gekregen dat ik nieuwe lease wagen moet bestellen... dubbel gevoel, want rij echt graag met deze. De G21 komt er wel aan, dus zou mooie timing zijn om die nu te bestellen om er begin volgend jaar mee rond te kunnen rijden. Rij je met een kraaknieuw model wat wel leuk is. Ik heb ofwel vrije keuze in diesel wagens of benzine waarbij de benzine als maximum slechts een erg lage CO² mag hebben waardoor dit voor mij geen optie is. Of ik kan kiezen uit een lijst van hybride wagens waar je meer budget voor krijgt. Bv. Mercedes C300de Break of E300e, Volvo V60 T8, BMW 330e of 530e. Maar als ik dan de recensies over het goede chassis van de G20 lees, lijkt de opvolger van de F31 een goede kanshebber. De hybrides rijden ongetwijfeld heel sereen, maar de kofferruimte is dan vaak minder en ik vrees vooral het meergewicht dat nefast is voor een sportieve wegligging. Een C300de en E300e rijden erg comfortabel, maar misschien te comfort gericht voor mij, de T8 rijdt blijkbaar iets onrustiger. Een 330e of 530e is niet beschikbaar in Touring, toch niet op tijd voor mij. Soit, ik zal de komende weken enkele testritten moeten boeken.

Ik trek zelden foto's van mijn wagen, al is dat juist hetgene ik in andere topics altijd zo apprecieer.  ::) Fotootje is van vóór vertrek op reis, zelden dat ie eens zo mooi gepoetst stond  :D, ik ben geen kuiser helaas, ik ga liever rijden  :-[ Kindjes zitten daar ook voor iets tussen, tijd! Het is pijnlijk als ik hem eens grondig kuis, want dan zie ik alle steenslag op de voorbumper onderaan en krasjes hier en daar. Maar het blijft een gebruiksgoed, dus ik moet dat van me afzetten.

Nu nog enkele maanden genieten van de F31 wat geen probleem is. Deze wagen staat echt zoals ik hem altijd heb gewild. Mij hoor je niet klagen  :D

Groeten!

Aldabra

Hey,

:-[ Ik heb als volgende leasingwagen een Volvo V60 T8 R-Design besteld...

Damn, hoe is het zo ver kunnen komen. Tja, een wagenpark beheerder heeft meestal andere (fiscale) objectieven dan wat een individuele autoliefhebber in zijn hoofd heeft  ::) ;)
Ik heb lang gedacht van "yes, de lancering van de gloednieuwe G21 komt deze keer zo goed uit, net als mijn huidige F31 uit contract komt". Ik ging er lange tijd van uit dat de G21 320d in M Sport livrei sowieso de opvolger ging worden, want ik vind die er gewoon heel knap uitzien. En dan als achterwielaandrijver met goede recensies wat de wegligging betreft. Deze keer wel met sportautomaat. Maar na veel vergelijken, kwam in de shortlist toch ook de V60 prijken.
Testritten overtuigde me van de bouwkwaliteit van de Volvo, ook de looks kunnen me wel bekoren. Het gewicht is een andere zaak, ben benieuwd hoe ik dit op langere termijn ga ervaren. Wat me wel heeft overtuigd is de integratie van de batterijen in de middentunnel en de gevrijwaarde kofferruimte die voor mij zeker ook van belang is. En als een wagenparkbeheerder uiteindelijk een groen wagenpark stimuleert met budgetten waardoor je bijna een full option T8 hebt terwijl de 320d Touring eigenlijk gewoon buiten spel wordt gezet, tja...
En mijn woon-werk verkeer is nu eenmaal ideaal voor een plug-in hybride. Ik zou de techniek optimaal moeten kunnen inzetten.
Spijtig dat de 330e Touring pas half 2020 beschikbaar wordt.

Maar hey, er zijn slechtere dingen in het leven  :o

Ga zeker op Bimmerboard blijven rondsnuisteren! Maar ook Volvo forum opgezocht  ;)

jona86

Citaat van: Aldabra op 24 oktober 2019, 00:09:10
Hey,

:-[ Ik heb als volgende leasingwagen een Volvo V60 T8 R-Design besteld...

Damn, hoe is het zo ver kunnen komen. Tja, een wagenpark beheerder heeft meestal andere (fiscale) objectieven dan wat een individuele autoliefhebber in zijn hoofd heeft  ::) ;)
Ik heb lang gedacht van "yes, de lancering van de gloednieuwe G21 komt deze keer zo goed uit, net als mijn huidige F31 uit contract komt". Ik ging er lange tijd van uit dat de G21 320d in M Sport livrei sowieso de opvolger ging worden, want ik vind die er gewoon heel knap uitzien. En dan als achterwielaandrijver met goede recensies wat de wegligging betreft. Deze keer wel met sportautomaat. Maar na veel vergelijken, kwam in de shortlist toch ook de V60 prijken.
Testritten overtuigde me van de bouwkwaliteit van de Volvo, ook de looks kunnen me wel bekoren. Het gewicht is een andere zaak, ben benieuwd hoe ik dit op langere termijn ga ervaren. Wat me wel heeft overtuigd is de integratie van de batterijen in de middentunnel en de gevrijwaarde kofferruimte die voor mij zeker ook van belang is. En als een wagenparkbeheerder uiteindelijk een groen wagenpark stimuleert met budgetten waardoor je bijna een full option T8 hebt terwijl de 320d Touring eigenlijk gewoon buiten spel wordt gezet, tja...
En mijn woon-werk verkeer is nu eenmaal ideaal voor een plug-in hybride. Ik zou de techniek optimaal moeten kunnen inzetten.
Spijtig dat de 330e Touring pas half 2020 beschikbaar wordt.

Maar hey, er zijn slechtere dingen in het leven  :o

Ga zeker op Bimmerboard blijven rondsnuisteren! Maar ook Volvo forum opgezocht  ;)

Proficiat met de nieuwe.
Stel je hem ook voor op dit forum?

Ik kan je keuze volledig snappen.
Begin dit jaar de 1 reeks verkocht en uitgekeken naar iets anders. Beginnen vergelijken en dan merken dat een X3 23000euro duurder uitkwam dan men huidige Karoq... zelfde motorinhoud + KW, gelijke opties enz...
Dat bedrag was erover en heeft me de beslissing doen inzien. Tot hiertoe nog altijd bijzonder tevreden van de nieuwe.
Veel succes ermee