1987 - E24 - M635Csi - Anthrazit Metallic - Princess of the Night

Gestart door ADR, 17 juli 2014, 08:36:27

bt.

Citaat van: ADR op  8 september 2015, 09:36:35
vind ik ook, en de kans is groot dat de borbetjes die nu op de 6 liggen, verhuizen naar de 7 want daar ligt nu trx rommel op. Ik ben zelf ook benieuwd naar het resultaat.

Kan niet misgaan! (met de Melbers, die Borbets vind ik persoonlijk maar niks  >:D)
'79 BMW 635CSi
'99 BMW 328i - Slunse
'71 Peugeot 504 Cabriolet
'76 Jaguar XJ-C 4.2

vinox

Bah TRX. Enkel puristen leggen dat erop. Ge moet het maar willen hè, een paar 100 euro dokken elke keer per band, da's gewoon waanzin. Then again, die puristen doen daar makkelijk 10000en km's mee, want die liggen niet te batsen met hun auto's, die blinken hun bolides op en gaan op't gemakske naar oldtimer meetings, of doen een ritje met het gezin. Voor elk wat wils, bij mij zijn ze in elk geval de deur uit gegaan.

b_ken

Als het bij een paar honderd per band zou blijven ... Reken eerder op 2000 voor een setje. Kan afhankelijk van de maat lichtjes schommelen.

Nostra

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

b_ken

De meeste van die TRX banden die je nu nog vindt zijn 20 jaar oud. Zijn zo hard als beton geworden en hebben idd. 0.0 grip.
Met gloednieuwe TRX'en is de grip meer dan in orde. Toen ze op de markt kwamen waren het van de beste banden die er waren. Werden af fabriek gemonteerd op Jaguar, BMW, Ferrari etc. Dat was echt niet omdat ze geen grip hadden.

stoffie

TRX was zo een beetje de eerste modernere sportieve laagprofielband als ik het goed voorheb, heden ten dage natuurlijk voorbijgestreefd maar een echte nieuwe zal nog wel meer dan ok zijn qua grip en wegligging. Heb me altijd al afgevraagd hoe dat zou rijden op nieuw TRX rubber...

Met mijn 24 jaar oude TRX'en er op, schoof mijn kar zelfs over zijn voorwielen in een 90° bocht aan 20km/h. Wel effe schrikken dan. Dat uitbreken achteraan waren we toen wel al gewend, droog of nat, weg was die kont.  :o

stephan155

Er zijn nieuwe TRX-en met een ander profiel als vroeger. Zouden zeer goed moeten zijn.
Ik was vroeger een hevige Saab 900 turbo van (van voor 82, met dikke 'regelbare' turbo), nooit te klagen gehad.
Eens de band goed warm plakte hij aan de weg.
Mij is toen verteld, dat deze band niet kon klappen bij hoge snelheden, geen klapband dus, maar meer
weet ik er ook niet van.
Onder de mijne ga ik de nieuwe TRX-en leggen als hij klaar is.

b_ken

stoffie

Wellicht de TRX GT maar zo 'nieuw' is dat niet. Ander profiel dan de originele typerende TRX. Liggen er ook zo twee op die van mij.