2008 - E70 - X5 xdrive3.0d sportpakket

Gestart door pieterjan99, 12 juli 2014, 20:43:54

pieterjan99

Hey,

Na maanden of zeg maar een jaar of 2 af en toe eens actief te zoeken naar iets anders. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt.
De kinderen worden groter en de hobby wordt serieuzer, dus is het tijd voor iets ruimers.
Na een week of 2 actief het net af te speuren, besloten om telkens beetje bij beetje het budget omhoog te trekken. Eerst had ik enkele wagens op het oog, maar ze hadden ofwel behoorlijk wat km's of niet de juiste opties.
Ik had geen zin meer om de wagen naar mijn goesting te zetten en de nodige euro's erin te pompen. Maar wou een wagen die volledig naar mijn smaak was.
Wat moest deze zeker hebben:
- M pakket
- Bleek interieur
- 7! zitplaatsen, ja u leest het goed. Dit was een zeldzame optie bij bmw
- Niet meer dan 125.000km

Op het net voldoende X5'n, maar slechts enkele X5'n met 7 zitplaatsen.
Tot ik plots op een Nederlandse site terecht kwam en daar stond hij. Volledig mijn ding en slechts 61.000km op de teller. Zowel van binnen als van buiten ziet hij er nieuw uit.
Daar aangekomen bleek alles te kloppen, de staat, het interieur, de km's en het onderhoudsboekje.

Volgende opties:

CO2 package
S220A    Self-levelling suspension
S226A    Sports suspension settings
S230A    Extra package, EU-specific
S2M9A    BMW M LA wheel, V spoke 227
S2PAA    Lug bolt retainer
S320A    Deleted, model lettering
P337A    M Sports package
S3MBA    Ext. Line, burnished aluminium
S3MCA    Indiv. roof rail high-gloss Shadow Line
S413A    Trunk room net
S417A    Roller sun vizor, rear door
S423A    Floor mats, velours
S428A    Warning triangle and first aid kit
S430A    Interior/outside mirror with auto dip
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S431A    Interior mirror with automatic-dip
S441A    Smoker package
S459A    Seat adjuster, electric, with memory
S481A    Sports seat
S4BPA    Fine-wood trim poplar grain light
S4NCA    Additional heating/ventilation
S4UBA    3rd seat row
S502A    Headlight cleaning system
S508A    Park Distance Control (PDC)
S521A    Rain sensor
S522A    Xenon Light
S534A    Automatic air conditioning
S544A    Cruise control with brake function
S563A    Light package
S609A    Navigation system Professional
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S612A    BMW Assist
S616A    BMW Online
S633A    Preparation, mobile phone, Business
S694A    Provisions for BMW 6 CD changer
S698A    Area-Code 2 for DVD
S6AAA    BMW TeleServices
S6ABA    Control for Teleservices
S6FLA    USB/Audio interface
S710A    M leather steering wheel
S761A    Individual sunshade glazing
S775A    Headlining anthracite
S7M5A    M Exterior equipment
S840A    High speed synchronization

Voorlopig enkele foto's bij aankoop, de rest volgt...

Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

pieterjan99

Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Bananenman

Nice! Geloof het of niet de E70 vind ik echt dé knapste X5 ever...
Mijn smaak is knal dezelfde maar als snotter-tiener heb ik die 7 plaatsen niet nodig...
Alhoewel -> perfecte fuifbus  ;D
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

pieterjan99

:)
Ik beschik over 3 kinderen. Dan is het altijd fijn dat er nog 2 zitplaatsen over zijn, moest er nog iemand meewillen...:)

Bananenman

Citaat van: pieterjan99 op 12 juli 2014, 20:53:05
:)
Ik beschik over 3 kinderen. Dan is het altijd fijn dat er nog 2 zitplaatsen over zijn, moest er nog iemand meewillen...:)
True! Ik heb ook een zwak voor lichtere/specialere tinten binnenin, fijn een partner in crime gevonden te hebben  ;D
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

Grote Smurf

Vroeger was alles beter ,zelfs mijn exen
E46///M3 sold
E39///M5 sold 🤦�♂️
Megane Rs sold
GolfVI Gti sold
GolfVII R sold

pieterjan99

Jables

Knappe X5, juist dat bleek interieur vind ik niet zo mooi. Wel een auto waar je veel plezier aan gaat beleven...
/

pieterjan99

Citaat van: Jables op 13 juli 2014, 08:36:41
Knappe X5, juist dat bleek interieur vind ik niet zo mooi. Wel een auto waar je veel plezier aan gaat beleven...

Dat zijn idd smaken :)
Ik moest persé een bleek interieur hebben :)

dannyro

Proficiat PJ! Veel succes en veilige km'ers gewenst. :thumbsup:

E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8 Sold

Woodykipo

Knappe X5 :thumbsup: Ik hoef niet persé bleek interieur maar heb gewoon een hekel aan een zwart interieur,alles is zo zwart en donker,vind het veel mooier met een kleurtje(wit,beige,rood,bruin,...).

pieterjan99

Citaat van: Woodykipo op 14 juli 2014, 12:41:05
Knappe X5 :thumbsup: Ik hoef niet persé bleek interieur maar heb gewoon een hekel aan een zwart interieur,alles is zo zwart en donker,vind het veel mooier met een kleurtje(wit,beige,rood,bruin,...).

Zo denk ik er ook over.. lichtgrijs of bruinachtig was ook goed geweest :)

JD1981

Zéér knappe aankoop.  :thumbsup:
Dit zal de e61 toch wat doen vergeten.

MVW

Ik hou ook erg van een bleek/bruin interieur. Maakt de wagen zoveel knapper. Proficiat!
Audi A4 35 TFSI
Volvo XC40 Recharge
Mercedes-Benz SLK200

Spasta

Heel wat anders dan de E61.
Dik machien!
De juiste opties voor een E70.
Veel plezier ermee. Ben wel eens benieuwd of je de 2 extra zetels zoveel gaat gebruiken als verwacht.
Moest je ze nodig hebben zijn ze er in ieder geval :D.

Gr. Hans :thumbsup:

pieterjan99

Neen, deze gaan niet veel (lees zelden) gebruikt worden. Maar in nood heb ik ze wel :)

Lectra

Mooie upgrade & nog steeds mooier als de nieuwe (en de oudste).

MSTRQ

Proficiat met de aankoop, naar mijn mening de perfecte gezinswagen met meer dan 2 kinderen.
Zelf ben ik nu meer aan 't kijken naar een SUV sinds men e60 verkocht is, meer bepaald een X6 maar heb onlangs pas ontdekt dat de X6 achteraan maar plaats bied voor 2 personen en aangezien we al een dochter hebben er een tweeling op komst is ben ik aan het kijken naar zijn broer, de X5.

Heerlijke combo, ik zou hem wss ook niet kunnen laten staan hebben, gewoon prachtig in die kleurencombinatie  :bow:

Je mag altijd je bevindingen hier neerpennen qua comfort, gebruiksgemak, verbruik, daar ben ik ook nieuwsgierig achter  :thumbsup:

Nog veel leuke kilometers toegewenst  8)
1998 e46 320d --- sold
1998 e36 318i M Pack --- sold
2000 e46 320d M Pack --- sold
2003 e39 525d M Pack --- sold
2006 e60 520d M Pack --- sold
2008 e70 X5 35d M Pack --- sold
2007 e61 520d M Pack --- sold
2014 ///M135i - daily

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben...

Ubetya

BMW 3 F30 328i - daily drive
BMW 1 E87 116i - sold!

pieterjan99

Ik rij er nu een paar weken mee rond en verschiet toch steeds hoe sportief je er kan mee rijden. Om iemand voorbij te steken gaat dit heel vloeiend! Even op het gaspedaal en weg is hij.
Wel vind ik hem behoorlijk hard... Dit heeft misschien te maken met de sportverlaging die eronder zit.
De kinderen hebben een zee van beenruimte achteraan! Ook de koffervolume is meer dan ok!
Verbruik. Ik heb nog maar 1 maal getankt... ging een 84 liter in en 115 euro of zoiets. Was even slikken, maar wist dit wel :)
Voorlopig denk ik een goeie 700 km te kunnen doen met de tank. Dat is een 12 liter, maar heb nog niet echt lange afstanden gedaan. Ik hoop op een gemiddeld verbruik van 11 liter te komen.

Vorige week heel wat producten aangekocht bij dforce, waaronder een dual action poliermachine en al de nodige producten. Als ik eens 2 dagen tijd heb zet ik de lak in nieuwstaat.
De velgen vind ik heel knap, maar behoorlijk wat kuiswerk aan.

Tot nu toe dus heel tevreden van mijn keuze! Lomp met veel ruimte, kmvreter en toch sportief!

Toekomst toe: (misschien)
- spoorverbreder achteraan
- chippen
- andere uitlaten

Maar dat is ten eerste misschien en dan ook zeker niet meer dan dat :)

Onderaan een crappy picture van de vers gewassen velgen :)
betere volgen na de detail beurt!

Mvg

kalKoen

Velgen zien er proper uit! :thumbsup:

Mpakket staat hem goed! Zeker die verbrede wielkassen vind ik een must op de X-reeksen! Icm een dikke velg eronder maakt het de X5 nog bruter..
Het interieur is ook volledig mijn ding, alleen zou ik nog zetelverwarming prefereren.

Die 2 extra zetels gaan ten koste van het reservewiel of..?
Misschien heb ik erover gelezen, maar heb je de 211 of de 235pk? Chippen zouden beide rond de 285pk brengen..

Veel plezier ermee!
Cruisin down the street in my E87.. Jockin the bitches, slappin the hoes!

Mijn Grijze Eend

Woodykipo

pieterjan99

Citaat van: kalKoen op  8 augustus 2014, 15:35:29
Velgen zien er proper uit! :thumbsup:

Mpakket staat hem goed! Zeker die verbrede wielkassen vind ik een must op de X-reeksen! Icm een dikke velg eronder maakt het de X5 nog bruter..
Het interieur is ook volledig mijn ding, alleen zou ik nog zetelverwarming prefereren.

Die 2 extra zetels gaan ten koste van het reservewiel of..?
Misschien heb ik erover gelezen, maar heb je de 211 of de 235pk? Chippen zouden beide rond de 285pk brengen..

Veel plezier ermee!

Het is de 235pk versie.
Ik heb idd. geen reservewiel.

Mvg

Nothing Else

Ben niet zo voor SUV en con-soorten maar moet toegeven dat deze veel knapper is dan de doorsnee X5 dat je regelmatig ziet. Zeer mooie kleurcombinatie binnen/buiten en zeer goed uitgerust.  :thumbsup:

Monky

The Daily  -  F20 125d    i4 eDrive35
The Oldie  -  E30 318iS

little n

Mooie x5 Pieter Jan!

Ben ook lang op zoek geweest naar eentje was altijd wel wat he!
Persoonlijk ben ik ook voorstander van lichtkleurig interieur maar dan icm donkere vloerbekleding voor mij perfect match.

Heb nu alles zwart kijk ma op men topic....

Veel plezier gewenst.....

grtz

Nico.

pieterjan99

Dat van die donkere vloerbekleding; daar geef ik je gelijk in!
Maar je hebt niet altijd te kiezen hé teweedehands :)
Ik ga er sowieso nog zwarte vloermatjes inleggen...

little n

Inderdaad is zo maar een mens moet eens content zijn he  :clap:

realgenius

Op welke Nederlandse site heb je deze gevonden?
Ben zelf ook al enige maanden aant zoeken maar tot nog toe mijn goesting nog niet gevonden 8)