1992 - E34 - ///M5 3.8 - Brilliantrot - The Road Crew

Gestart door ADR, 4 april 2014, 08:50:39

ADR

Het moet al een drietal jaren geleden zijn, toen we besloten om onze metalen honger te gaan stillen
bij den Duits - zoals mijn grootvader de Teutoonse buren placht te noemen.
De Engelse Rock 'n' Roll grootmacht Motörhead ging in het immer vredige Merzig een optreden ten berde brengen op het - ondertussen ter ziele gegane - Rock Am Bach.
Ik trok de hondstrouwe BMW 740i in gang.
Tijdens de rit keken we - onder begeleiding van luidruchte Scandinavische Vikinggezangen - reeds uit naar de jonge rondborstige Germaanse deerne wiens lot het ging zijn ons de ganse dag van pils te voorzien - WEIRKENDAG zou het worden voor dat kind ocharme!
Drie uur later parkeerden we tegenover het Schwemlinger Hof in - wat had U gedacht - Schwemlingen. (net zoals het Lils Hof ook in Lille ligt)
De V8 vertoefde graag op parkings die voorzien waren van Bitburger ornamenten, de chauffeur des te meer.
Na een kwart vierkante meter schnitzel naar binnen te hebben gespeeld, schakelde de hoteleigenaar Andrea in ... het was zijn 94-jarige moeder :(
Andrea kon lekkere frisse Bitburger tappen zoals ik 'm nog nooit proefde.
Omdat haar terras gevuld was met bierzwelgend langharig tuig, waande zij zichzelf terug in de Offizierenmess op de Obersalzberg in Berchtesgaden in 1939.
Haar spataders moeten die dag een hel geweest zijn.
Vier uurs later had ze even tijd om te komen kennismaken.
Zoals steeds gebeurt het dat een Duitser plotseling veel vriendelijker wordt als je hem vertelt dat je niet uit Nederland komt, maar uit België. Het gemoed van Andrea schoot vol: vol weemoed vertelde ze over haar man zaliger die haar steeds wist te vertellen hoe mooi Antwerpen en België toch wel waren.
Hij zat tijdens de tweede wereldoorlog bei der Wehrmacht in Sankt-Niklaas.
Bijgevolg lapten wij ook het laatste flardje etikette aan onze laars, en werden de Hitlermoppen aangesneden. Totale Zerstöring & Wir brennen hier alles ab bis auf die Grund:
Duitse slagzinnen op Duitse bodem zorgen steevast voor animo.

Het was op die moment - toen de gemoederen iets hoger oplaaiden - dat er een zwarte BMW E34 M5 de parking opdraaide en zich naast de 740i parkeerde. De turbines schitterden in de avondzon en daar stapte ze uit.
De rondborstige Germaanse deerne die ons voor de rest van de avond van pils zou voorzien. Exit Andrea Alzheimer, enter Yvonne.
Het was een schitterende avond in de Saarvallei.

De dag daarna was het Motörhead time. Een Reichhaltiges Frühstück doet een kater onmiddellijk verdwijnen! De ochtendzon scheen op het terras waar we de vorige dag nog lelijk huis hielden. Het enige tafeltje waarvan alle 4 de stoelen nog intact waren, was gedekt voor ons.
Tussen de ondergespauwde hortensias gingen mijn blikken op zoek naar de E34 van Yvonne, maar de 740i stond daar moederziel alleen ... :(

Als je dan twee jaar later met je maten over vroeger begint te mijmeren, en één idioot van het gezelschap zegt dat ie nog zo'n M5 te koop weet staan, tja, wat doe je dan?

Ik trok de hondstrouwe BMW 740i in gang.

Te koop stond een M5 met een overload aan kilometers (310.000), pas opnieuw in de kleur gezet en redelijk goed onderhouden, met een Ringpakketje.
Knalrood aan de buitenkant, zwart leder van binnen, een kleurencombo waarmee ik wel kan leven.  :drool:
Plus: Waarom genoegen nemen met een 3.6 als er een 3.8 bestaat?
Na een testritje heb ik de wagen onmiddellijk meegenomen voor een zacht prijsje.
Met een beetje geluk vond ik nog een originele E34 trekhaak (want een daily moet werken bij mij), en sinds een jaar verzorgt ie al mijn logistieke plannen.

Hierbij alvast enkele teaserkes.

Tom

Dikke kist , mooi stukje proza, meer foto's en details over bovenvernoemde E34 M5 aub  :P

Is het een originele 3.8 ? swap?  bouwjaar? 5 bak? ...  :)

Also: Lemmy for president !
Nur Tote Motoren werden beatmet

ADR

Originele 3.8 inderdaad, 5 bak

enneuh: Lemmy in Lokeren op 3 augustus 2014 (als ie weer nie afzegt)

Lectra

Great story.
Congrats & veel plezier ermee...
Lemmy approves

bmw e12 e21

MIJN e12  M535i  -  218pk  MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

vinox

Prachtkar man, damn die ziet er goed uit! Proficiat hè! Enneuh plz specify "Rinkpakketje" ;D

bhpaddict

E32 '92 740i zilvergrijs shadowline "Raceseven" (daily) - E32 '92 740i brokaatrood "Brokaatje" - E34 '95 540i Touring arcticgrijs 6-speed "El Ultimo" - E34 '92 525i Touring lazuurblauw "Hooligan" - E34 '95 525TDS Touring arctic grijs "toerstoof" - BMW Multitrailer wit "The Bubble" - DODGE RAM SRT-10 '06 "Diceros"

stoffie

Haha, zalig proza alweer!

Dikke kist, je blijft verbazen. Gele lichten zouden niet misstaan :D

Sent from my C5503 using Tapatalk

WJJ

Haha leuk stukje tekst!  :thumbsup:
En nog veel leukere foto's van een knappe kar!

Rik Taminol

E61 - 525dA ( sold )
E30 - 320i sedan ( sold )
E30 - 318i cabbie ( sold )
E46 - 320d Touring ( sold )

erq

"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da - F31 330d

m62power

Pracht wagen! :drool:

En inderdaad een leuke intro.. Nice!  :thumbsup:

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Nostra

Ik lag deze middag toe toen ik de intro las!

Heerlijk en ontspannend stukje lectuur voor op de overvolle middagmaag :D !

Prachtige wagen! Ben benieuwd naar meer pics!
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Interceptor

Prachtig om lezen, waarvoor dank.

Succes met de M5.

Whisper

Mit ganz vielem Vergnügen hab ich deine kleine Geschichte gelesen... Schönen Tekst!
Und dabei auch noch eine tolle rote Maschine. Dass hasst du schön gemacht mein Jungen.

Euh, een lekkere vette kist menneke  ;D
The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us...
Gun control means: using BOTH hands.
My level of sarcasm depends on your level of stupidity.
The car: E61 525D 06/2005 "Luther" - Swirl Flaps - DPF - EGR - ASD'd - Eibach Pro Kit
The boat: Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

LodewijkV

Hell yeah!
Bedankt voor deze zalig tekst ;D

Een M5 die gebruikt wordt, I love it! 8)
Give a man a fish and he eats for a day, but give a man an M5 on the Nürburgring and he smiles for a lifetime.

BMW E39 M5 '99
BMW E39 525d '03
BMW F11 520dM '11

Jables

Schitterend verhaal, thanks :)
Fantastisch cool ook, zo'n rode E34
/

order66

Knap verhaal, werd reeds gesmaakt door de juf Nederlands  ;)

Tom

Citaat van: order66 op  5 april 2014, 09:04:54
Knap verhaal, werd reeds gesmaakt door de juf Nederlands  ;)

Er staan best wel wat taal en stijlfouten in hoor. Maar in dit geval kan dat meer dan door de beugel  :P

ADR

Citaat van: Tom op  7 april 2014, 15:12:35

Er staan best wel wat taal en stijlfouten in hoor. Maar in dit geval kan dat meer dan door de beugel  :P
kan niet want ik heb geen stijl  ;)

Tom

ADR

Citaat van: Tom op  7 april 2014, 15:29:28
E34 M5 en geen stijl ? think again.
Met de E34 gaan we eerder steil (den berg op, binnenkort is het weer zover)

Tom

En je bent 1 van de weinigen die zegt : fuck it , ik pak een 3.8 en ik betaal de volle pot aan taksen.
De meesten wachten om 3.6 on the cheap te rijden me een o-plak. Maar dat is voor u niks nieuw onder de zon als V8 rijder  :)

order66

Citaat van: Tom op  7 april 2014, 15:12:35

Ik had het voorgelezen aan de juf  ;)
Als het verhaal goed is, kijken we graag over de rest  :thumbsup:

Jables

Citaat van: Tom op  7 april 2014, 16:15:53

De meesten wachten om 3.6 on the cheap te rijden me een o-plak.

Nog 8 dagen!  :P
/

ADR

Citaat van: Jables op  7 april 2014, 22:00:50
Nog 8 dagen!  :P
Nog efkes volhouden, maar je kan al beginnen kwijlen.
nen M5 met O-plaat, lachen met Elio  :thumbsup:

ADR

Citaat van: Tom op  7 april 2014, 16:15:53
En je bent 1 van de weinigen die zegt : fuck it , ik pak een 3.8 en ik betaal de volle pot aan taksen.
De meesten wachten om 3.6 on the cheap te rijden me een o-plak. Maar dat is voor u niks nieuw onder de zon als V8 rijder  :)
Was noodzaak.
De auto kwam te koop en het was take-it-or-leave-it.
Ik heb al enkele malen te lang gewacht om een beslissing te nemen om 'n classic te kopen (het was een zwarte 745i E23, snif :'( ), maar dat zou me bij deze rode M5 niet gebeuren!

Dave

Scooby Doo

Citaat van: ADR op  8 april 2014, 07:34:55
Nog efkes volhouden, maar je kan al beginnen kwijlen.
nen M5 met O-plaat, lachen met Elio  :thumbsup:

Met een gewone plaat kost die even veel aan taks  :exited:  Ik heb een lichtelijke aversie van O-platen, bij mij loopt alles op gewoon platen.

Chique kist.

ADR

Wel iet straf meegemaakt gisteren.
Ik rij rond half 5 op de ring van Antwerpen richting Breda, terwijl ik ter hoogte van Kleine Bareel een politiewagen (Audi) de snelweg zie oprijden.
Vanaf die moment heb ik dus - als een brave burger - de cruise control ingesteld op 120 en ter hoogte van St Job ga ik de Audi voorbij want die begon tergend traag te rijden.
Later kom ik dus te weten dat die mij al in het snuitje hadden.
Een halve kilometer later komt de Audi terug voor mij rijden met het STOP signaal verlicht en gebaart me de snelweg te verlaten bij de parking ter hoogte van St-Job.
Nu heb ik op de ring na Antwerpen Oost wel een paar death moves gedaan, maar die kerels zijn pas in Merksem op de snelweg gekomen ...
Okay, even alles overlopen.
Zou het kunnen dat ze gebriefd zijn? Nee, dan hadden ze me wel vroeger aan de kant gezet.
Technische Controle: check
Verzekering: check
's middags gezopen: negatief

Waarom moet ik dan stoppen?

Op de parking stappen de politiemannen uit en vragen me doodleuk of ze de wagen eens mogen bekijken.
Ze hadden al gecheckt of de technische schouwing in orde was, maar toen ze doorgekregen dat het een échte M5 betrof, hadden ze besloten mij aan de kant te zetten, want die zie je toch niet veel rondrijden :)
Na een korte checkup van de 6 cylinders en enkele vragen ivm gemiddeld verbruik, wegentaks, onderhoudskosten, ... mocht ik beschikken.

"Dat zal ongetwijfeld plezant rijden" en "Nog veel succes met de wagen" zijn mijn deel.

Vriendelijke jongens, de snelwegpolitie van de E19.

Fwiw: ik heb me gedragen in de hoop dat ze me mild gezind zijn als ze me ooit nog eens tegenhouden.

Dave ;)

GeoBem007

De algemene regel met de (snelweg)politie is: Behandel ze zoals je zelf behandeld wilt worden.

In september vorig jaar een hoop serieuze inbreuken gepleegd en ben vriendelijk gebleven, toegegeven dat ik in de fout was en dergelijke en die gasten zijn dan redelijk.
Zelfs te horen gekregen dat ze dan bij de procureur vermelden dat ik goed heb meegewerkt en dat weegt door bij de politierechtbank.

Ik zou toch nog altijd zweetpollekes krijgen in zo'n situatie :D