2010 - E89 - Z4 - sDrive23i - Tiefseeblau

Gestart door Snorkel, 15 maart 2014, 19:20:43

Snorkel

Op 15 juli 2012 meldde ik me aan op Bimmerboard om meer info te verzamelen over de E85 z4. Deze wagen intrigeerde me al lange tijd en met de verkoop van de moto werd het tijd om terug een tweezitter aan te schaffen. Al snel bleek dat er hier wel wat info te vinden was over dit type. Dus bij deze: Bedankt allemaal, voor de reacties in het topic 'E85 of E89'.  ^-^

Na een lange zoektocht tussen recente tweedehandswagens, kon ik evenwel niet geloven hoe slecht sommige mensen hun wagen verzorgden. Ik keek bewust rond naar de laatst geproduceerde wagens, schuimde heel wat steden in België af, maar geen enkele wagen was zoals ik het graag had.  :'(

Na een zoektocht van een dik jaar dacht ik niet dat ik nog een Z naar m'n zin zou vinden. Maar op de één of andere manier bleef de wagen mij intrigeren. Ondertussen ook wat rondgekeken voor een TT of SLK, maar bij deze wagens kreeg ik toch nooit dat 'wow'-gevoel.
Het spaarvarken werd hierdoor wel elke maand wat dikker en wat bleek? De E89 begon stilaan in de buurt te komen van mijn budget (enfin, het is te zeggen: ik had me voorgenomen om 16500 te spenderen aan een Z, daarna werd dat 18000, 20000 en uiteindelijk begin je dan te snuffelen tussen wagens van ca. 25000... Herkenbaar misschien voor sommigen?  ;D)

Ondertussen was het tijd voor het Autosalon 2014, en ik had me voorgenomen om objectief rond te kijken tussen alle wagens van verschillende merken, om te zien of er nog andere modellen mijn hart sneller konden doen kloppen.

Het is misschien onnozel, maar toen de zilveren E89 in het hoekje van de BMW-stand naar mij stond te glimlachen, was ik rotsvast ervan overtuigd: dit wordt 'm!  :drool:

Ik heb nog een drietal andere exemplaren  bekeken die ook wel OK waren, maar toen twee weken geleden er plots een nieuwe advertentie geplaatst werd op Autoscout, heb ik direct contact opgenomen met de huidige eigenaar. Ik kwam terecht bij een zeer toffe man waarmee ik letterlijk enkele uren samen op stap mee ben geweest met de Z. Alle soorten wegen hebben we uitgetest, alle soorten snelheden, met open en gesloten dak. Eén woord: subliem

Ik mocht van deze man alles uitspitten wat ik maar wilde, de dealer heeft mij ook alle gegevens bezorgd (die volledig overeenkwamen met de verhalen van de man), ik ben mee naar de tweedehandskeuring geweest om daar die mannen nog wat lastig te vallen met vragen, de Carpasskilometers kwamen overeen met de kilometers van de garage: kortom, een zuivere bolide. 100 procent ongevalvrij, eerste eigenaar, prima onderhouden, geen herstellingen tot nu , proper in zijn garage geparkeerd... Enkel een beetje borduurschade op de velgen, maar dat is op te lossen.

Ik had me nochtans voorgenomen om voor een Premium te gaan, speciaal voor de garantie, maar het voordeel is nu wel dat ik een héééél lange rit heb gemaakt met de wagen, alles van naadje tot draadje heb kunnen uitspitten en uiteraard een stuk onder de Premiumprijs ben kunnen gaan. De besparing hiermee wordt speciaal opzijgezet voor eventuele problemen, dus er moeten al serieus zware problemen zijn vooraleer ik boven dat bedrag uitkom.

Omdat deze man zijn wagen pas werd geleverd in de week van 17/03/2014 –en het zijn enige vervoersmiddel was- kan ik pas vanaf 19/03 erover beschikken.

Dit is 'm dus geworden:
BMW z4 E89
sDrive 2.3
150 kw/204 pk
02/2010
Km.stand = 60 500
Tiefseeblau met Canberrabeige interieur en geborsteld aluminium-inleglijsten
Navigatie systeem Professioneel
Telefoonvoorbereiding Bluetooth
Windscherm
Alarm
Automatische airco
Licht- en regensensoren
Lichtpakket
Extra opbergvakken
18" velgen, style 293
Zetelverwarming
Cruise control

Enfin, nog enkele dagen aftellen en dan kan ik de wagen gaan afhalen...
Foto's volgen  ^-^

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

denkris

Mooi ,ze zijn zeldzaam echt mooie exemplaren .Maar zo te lezen heb je de wagen grondig aan de tand gevoeld .Je ziet, soms  kan wachte een deugd zijn... succes met de z man .Dit wordt een lange week voor u :toofunny:
f 32 428i - Suzuki bandit 600
e92 320i sold - w 203 sport coupe c220D sold - Seat toledo 19 tdi sold - Seat toledo 19 td sold - Peugeot 305 1500 sr sold

Snorkel

Bedankt! Ja, ik heb op 07/03 de overeenkomst getekend, dus ik ben al een hele week in spanning. Er zijn al wat slapeloze nachten gepasseerd...  ;D

Uiteindelijk ben ik inderdaad tevreden dat ik gewacht heb  8)

d.fine

Yes yes yes! :exited:
Dikke proficiat jong :thumbsup: het was inderdaad een lange (soms moeizame) zoektocht maar je geduld en doorzetting worden beloond!

Nu moet je gewoon naar de Z meet komen he, dat weet je toch ;D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

peke

Ferm mooie kleur gekozen vooral als de zon erop staat awel proficiat nu nog een paar dagen kunnen slapen ;D

Snorkel

Merci, mannen!  :thumbsup:

Hier al een foto...

Snorkel

Citaat van: d.fine op 15 maart 2014, 19:56:58
Yes yes yes! :exited:
Dikke proficiat jong :thumbsup: het was inderdaad een lange (soms moeizame) zoektocht maar je geduld en doorzetting worden beloond!

Nu moet je gewoon naar de Z meet komen he, dat weet je toch ;D

Al ontploft de aardbol, ik zal aanwezig zijn!   :bow:

Snorkel

Citaat van: peke op 15 maart 2014, 20:02:00
Ferm mooie kleur gekozen vooral als de zon erop staat awel proficiat nu nog een paar dagen kunnen slapen ;D
Ja, ik ben echt wel zot van die kleur. In het echt vind ik het nog mooier dan op foto.
Sinds ik 14 jaar ben had ik al graag een blauwe auto.  Dat is altijd zo een beetje gebleven, maar het is wel het eerste exemplaar in die kleur dat ik nu bezit.

d.fine

Citaat van: Snorkel op 15 maart 2014, 20:06:45
Al ontploft de aardbol, ik zal aanwezig zijn!   :bow:

That's the spirit :bow:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Zorro

Proficiat met jouw aanwinst  :clap:
Benieuwd naar je ervaringen eenmaal je hem hebt. :)

Snorkel

Citaat van: Zorro op 15 maart 2014, 20:54:36
Proficiat met jouw aanwinst  :clap:
Benieuwd naar je ervaringen eenmaal je hem hebt. :)

Dan posten we dat hier in geuren en kleuren!   :exited:

Snorkel

:exited:     :exited:    :exited:

Nog 57 uren!!!!   :greddy:

d.fine

Snorkel

Citaat van: d.fine op 16 maart 2014, 18:47:06
Countdown ;D

:toofunny:

Schitterend!!!! 

Ik vrees da ik wel een telfout heb gemaakt  :P... het zijn er nog 66  :-[

order66

Aah hier staat ie, had het topic nog niet gezien  :blink:

Dikke proficiat met de mooie aankoop wagen ziet er TOP uit, benieuwd naar meer foto's  :exited:

Anyway... Tik tak tik tak tik tak  ;D

d.fine

Citaat van: Snorkel op 16 maart 2014, 18:48:41
:toofunny:

Schitterend!!!! 

Ik vrees da ik wel een telfout heb gemaakt  :P... het zijn er nog 66  :-[

Maakt niet uit, het is al 'te lang' nietwaar ;D

MDG

Snorkel

Citaat van: order66 op 16 maart 2014, 18:50:00
Aah hier staat ie, had het topic nog niet gezien  :blink:

Dikke proficiat met de mooie aankoop wagen ziet er TOP uit, benieuwd naar meer foto's  :exited:

Anyway... Tik tak tik tak tik tak  ;D

Dank u, dank u   ;)

Als hij (of is het zij?) voor de deur staat, zal een explosie van foto's volgen...

Snorkel

Citaat van: d.fine op 16 maart 2014, 18:53:49
Maakt niet uit, het is al 'te lang' nietwaar ;D

Echt waar, blij dat ik morgen kan gaan werken. Dat verzet mijn gedachten toch een beetje  ^-^

Citaat van: Matti_DG op 16 maart 2014, 18:54:08
Proficiat met de knappe aankoop!  :thumbsup:

Merci!

Nostra

dikke Z gekocht Snorkel, have fun ermee  :exited:  :thumbsup:

wat een prachtige kleur  :drool:
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Woodykipo

Knappe Z!Kleurencombo blauw met beige interieur is lekker :thumbsup:

Snorkel

Citaat van: Nostra op 16 maart 2014, 22:39:54
dikke Z gekocht Snorkel, have fun ermee  :exited:  :thumbsup:

wat een prachtige kleur  :drool:

Citaat van: Woodykipo op 17 maart 2014, 11:18:44
Knappe Z!Kleurencombo blauw met beige interieur is lekker :thumbsup:

Merci, mannen  :thumbsup:

Snorkel

Citaat van: GunSpeed op 17 maart 2014, 18:02:14
En nog eentje erbij!!  :thumbsup:

Yep! Een Z4 op m'n 34 vond ik wel tof  ^-^
Ideaal verjaardagscadeau.

peke

Hoe ben je eigenlijk tot de keuze gekomen om voor een Z roadster te kiezen?

Snorkel

Citaat van: peke op 17 maart 2014, 19:18:19
Hoe ben je eigenlijk tot de keuze gekomen om voor een Z roadster te kiezen?

Lang, lang geleden had al ik besloten dat ik binnen afzienbare tijd een tweezitter zou willen. Enkele voorwaarden waren: dagelijks inzetbaar, alle kosten binnen een vooropgesteld budget, betrouwbaar, mooi enz...

Dan kom je onvermijdelijk uit bij o.a. de E85. Dit is zo'n wagen van 'love it or hate it', er is niet echt een weg tussenin. Het Bangle-design deed heel wat wenkbrauwen fronsen, maar ik hou eigenlijk wel van de underdog. Als de kudde wit zegt, hou ik meestal meer van zwart, snap je?  ;)
Dit design was in mijn ogen echt baanbrekend: terwijl andere merken voortpuften op hun oude ontwerpen, kwam Bangle af met iets compleet nieuws. Dat werd niet door iedereen in dank afgenomen (zoals bv. de 7), maar ik vond het geweldig. De coupé is gewoonweg subliem -nog mooier dan de E85 imho-, maar door de zware motorisaties (verbruik, verkeersbelasting, verzekering) viel dit buiten budget. En de cabrio was dan 'the next best thing'  ^-^, omdat het motorenpallet een beetje breder was.

Vond ik wel een leuke vraag, Peke  ^-^

peke

Ja ik ken dat gevoel ook je kijkt rond praat met mensen over het open(of dicht) rijden en dan begint het
te kriebelen!
Het verhaal rond het ontwerpen van de Z modellen en de lach van de mensen achter het stuur maakt het allemaal speciaal
om voor dat type van auto te dromen.
En eenmaal beslist komen de slapenloze nachten ^-^ dat kennen wij dan allemaal zeker?

Snorkel

Citaat van: peke op 17 maart 2014, 20:14:11
Ja ik ken dat gevoel ook je kijkt rond praat met mensen over het open(of dicht) rijden en dan begint het
te kriebelen!
Het verhaal rond het ontwerpen van de Z modellen en de lach van de mensen achter het stuur maakt het allemaal speciaal
om voor dat type van auto te dromen.
En eenmaal beslist komen de slapenloze nachten ^-^ dat kennen wij dan allemaal zeker?

Jazeker  ;D

Mja, en wat die Z4's allemaal hebben: een gigantische neus  >:D   >:D   >:D
Man, wat een smoelwerk op die wagen. Fantastisch  :bow:

Fiets

Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily - BMW F20 120dA - Sold - BMW E82 1M Coupé - BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold - BMW E87 120dA - Sold

Nostra

Citaat van: Snorkel op 17 maart 2014, 20:16:26
Jazeker  ;D

Mja, en wat die Z4's allemaal hebben: een gigantische neus  >:D   >:D   >:D
Man, wat een smoelwerk op die wagen. Fantastisch  :bow:

en dat is iets wat de meeste mensen niet graag zien op een Z  :thumbdwn:

men vriendin ook niet, maar begin haar toch meer om meer te overtuigen  >:D
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???