1987 - E28 - ///M535i - Gandalf

Gestart door vinox, 13 januari 2014, 23:18:58

vinox

So yeah dit is lang geleden, hi all :) And I guess I'm that guy. The guy that bought Jables' baby :)

Na meer dan twee jaar geen echt rijplezier te hebben gehad omwille van gebrek aan budget, kon ik doordat ik er nu niet meer alleen voor sta terug op zoek naar een échte auto, want fuck leasing Golf. Mijn aanstaande echtgenote (jaja, ook dat nog, binnen exact vier weken ben ik een getrouwd man :o ) stònd erop dat ik zo snel het kon terug op zoek ging, omdat ze weet wat het voor mij betekent. Mind you, auto's interesseren haar geen hol. For now ;) Dus ik terug op zoek naar een :///M:. Terug op zoek naar een E36 meer specifiek. Na mezelf wat te verdiepen in de nieuwe CO² wetgeving, werd dat al gauw een E46, aangezien de inschrijving en baantax gewoon zo dicht bij mekaar liggen nu. Maar ja, de rekening bleef hoog hè. Besproken, en toch besloten het te doen. Autoscout op, een aantal interessante aanbiedingen gevonden, geen uitschieters, wat opgeslagen, en dan "als ik nu eens op BB ga zien, who knows".

En dan stond daar de E28 van Jables te koop. Nooit gedacht dat hij die zou wegdoen, en het was in eerste instantie niet waarnaar ik op zoek was, maar zoals het een bmw liefhebber betaamt toch eens gaan kijken in het verkooptopic. Ik kende hem als die grijze waar iedereen zo gek van stond. Ik kwam in het topic... :omg: :exited: Instant grote liefde. WANT. NOW. Ik was de laatste jaren meer en meer aan het vallen voor de charme van de klassieke auto's, en dan vooral klassieke racers. De 3.0 CSL, de E28 M5 CSL, de E30 M3 uiteraard, enz, om voordehandliggende redenen hè :) Die dingen hebben gewoon zoveel meer "fuck you i'm a race car I can be loud as fuck and you will enjoy it" allures dan de hedendaagse machines vol elektronica, hulpmiddelen en tot in de rand afgestelde technologie. Knap allemaal, maar veel minder charmant.

Ik moest snel zijn, want er kwam nog iemand kijken, dus ik ben de dag erna nog gaan kijken, en ondanks de vochtige omstandigheden zijn we toch een ritje gaan maken. Met hem aan het stuur, want hij kent hem, het was lang geleden dat ik nog eens met iets nasty had gereden, dus liever voorzichtig. Dat coritje was al top, echt beleving ten top he die kar, niet normaal. Ge voelt alles, de auto praat met u, zelfs als ge niet aan het stuur zit. Toen hij dan vroeg of ik toch niet eens zelf wou rijden kon ik echt geen nee meer zeggen. En de liefde werd alleen maar groter achter het stuur... De zitpositie, de feel van die auto, de pedalen, de boite, het stuur dat supergoed alle gevoel doorgeeft, gewoon alles voelde aan alsof het op mijn lijf geschreven stond. Wat een TOPKAR. We kwamen dan ook, zoals hij in zijn verkooptopic vermeldde, meteen tot een overeenkomst. Vandaag zijn we de overhandiging gaan doen, de onwaarschijnlijke hoeveelheid aan velgen, banden en OEM onderdelen liggen nu in mijn garage, maar niet voor lang, want daar zal hij altijd slapen. Die Golf moet maar buiten dan, ik zal wel krabben :)

En omdat een draadje waardeloos is zonder foto's, heb ik meteen de dslr meegepakt en snel wat eigen kiekjes getrokken. Hoefde niet echt, want ik denk niet dat iemand hem hier niét kent hè :) Aja de naam... was eigenlijk ne no brainer. Gandalf The White, formerly Gandalf The Grey, may be old but powerful and awesome as hell. Yeah that'll do :)

Tot op één of andere meeting of trackday hé, 't zal fijn zijn velen onder jullie terug te zien!

Jables

Coole intro :D
Bijna zo cool dat ik hem terug wil!

/

stoffie

Leuke intro! En niets boven zo'n oude ketel voor rijbeleving ;)

Geniet er van!

Marijn

Ik zag je onlangs terug online in 1 of ander topic en dacht bij mezelf dat je die golf beu ging zijn ;D
Zalig om te lezen dat je deze kist nu gekocht hebt :exited:
Die biv van de E36's is echt schandalig geworden :jpshakehead:
Geniet van deze bak ;)
Grts!

Zaskar

Proficiat met de aankoop en de toekomstige trouwerij.

dadoke

Welkom terug!
Hoop deze kar snel terug tegen te komen op een trackday...

Denthrax

Zalig man!  8) Binnenkort onze 2 ouwe rakkers eens samen op de gevoelige plaat vastleggen  :thumbsup:
1986 BMW E28 M535i 'Fred'
2016 Lotus Exige EX460
2018 BMW i3 Sport 120A
2020 BMW X5 45e Msport

erq

"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da - F31 330d
IX3

Angryoldman

Zalige aankoop. Wat een design!

proficiat

b_ken

Deze is duidelijk goed terecht gekomen bij een echte liefhebber.  :thumbsup:

bt.

'79 BMW 635CSi
'99 BMW 328i - Slunse
'71 Peugeot 504 Cabriolet
'76 Jaguar XJ-C 4.2

Lectra

Tof om te zien dat deze op BB blijft.
Lekker hok.
En nu snel terug die witte wielen eronder...

joris

veel plezier er mee maar dat zal wel lukken.

had zelf ook interesse en ben ook gaan kijken geweest.

heb je al plannen om dingen,s te veranderen of aan te passen?
en voor wat ga je hem gebruiken, als ik de uitleg lees ga ik er vanuit dat het een daily wordt?

Snorkel

Dikke bak!!   :thumbsup:
Knappe vormgeving.  Een waardige classic...
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

vinox

In doubt daarover eigenlijk. Ik vind de witte velgen ZOveel mooier, dus die genieten definitely mijn voorkeur voor op de gewone weg. Feit is... On track weet ge waar de gevaarlijke kerbs liggen, en de welke ge kunt pakken. Op die manier zout ge uw velgen normaal niet te hard mogen beschadigen. Op de Belgische openbare weg however... Ander paar mouwen. Ene stevige put (en die zijn der verdoeme genoeg) en ge rijdt uw velg naar de knoppen. Dus tbh, zou ik ze liever voor de semi's bewaren. Dat zou dan ook betekenen dat de wagen lichter is waar het van belang is ;D

Bedankt voor de fijne comments tot dusver allemaal, het is duidelijk dat deze goed in de smaak valt, zoals verwacht :) Wel Joris, dat ge hem al mist en dat het gevoel gemengd is, da's normaal, dat gevoel ken ik maar al te goed van toen ik Jessica moest verkopen en eigenlijk nog meer toen ik Daffy weg deed. Toen ging ik naar ne major upgrade, van 118D naar M3 en toch deed dat pijn, want als ge echt ne liefhebber zijt, vormt ge nen band. Ge bouwt herinneringen op, positief en negatief, ge ervaart emoties, de auto wordt meer dan gewoon een auto, het wordt deel van jezelf. Ik ga mezelf helemaal laten opnemen door deze, die band zal er snel zijn, daar ben ik zeker van, en ik laat hem niet meer gaan. Frits blijft verantwoordelijk voor de werken eraan, in hem hebben we beiden het volste vertrouwen (terecht :wiggleyes: ;D ), en ik zal kosten nog moeite sparen als dat nodig is! :thumbsup:

Wat het gebruik betreft, Gandalf zal zeker niet als daily gebruikt worden, daarvoor heb ik de leaseslet. Hij komt enkel buiten voor plezierritjes, daarom niet alleen in het weekend, dat kan in de week ook, bvb als ontspanning na ne klotewerkdag. :) Maar zijn hoofddoel wordt toch waarvoor hij stilaan meer en meer gebouwd werd door Joris tot nu toe, en in de toekomst door mij: trackdays, Nordschleifetrips, en uiteraard ook af en toe een BB-tripje naar Weeze :D De upgrades zullen gebaseerd zijn op wat mag en niet mag voor oldtimers en op de openbare weg, en ik ga zeker ook rekening houden met hoe makkelijk ze omkeerbaar zijn. Een rolkooi bvb is niet omkeerbaar, dat zal dus goed overwogen worden voor ik daarvoor ga. Een kuipstoelke ter vervanging van de chauffeursstoel kan bvb ook, al zijn die originele M stoelen eigenlijk waanzinnig comfortabel. Verder zullen er mss wat motorische upgrades volgen, maar daarmee wacht ik liefst zo lang mogelijk, want pk's wennen uiteindelijk zo snel... Ik vind handling véél belangrijker. Het zal allemaal met mondjesmaat gebeuren, upgrades zijn wat mij betreft volledig ondergeschikt aan het in orde houden van de wagen.

JD1981

Zeer knappe aankoop.
Véél plezier ermee.  :thumbsup:

Trebo91

Veel succes met de nieuwe aanwinst  dat je er nog veel plezier mee mag beleven  :thumbsup:

Bananenman

Enorm veel plezier met Gandalf!
Vele veilige km's toegewenst !  8)
2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

Snorkel

Citaat Gandalf : "Youuuu shall not passsss!!!!"

Ik denk dat dit ook wel van toepassing is op deze wagen   >:D
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

d.fine

Dikke proficiat!
Top dat hij op BB blijft! :bow:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Joris G

1996 E36 Z3 1.9 --> sold
2004 E46  ///M3 motorschade --> sold
2008 E63 630i  --> Sold
2003 Mercedes C32 AMG --> sold
2014 BMW F31 320 —> mijn daily
2016 Harley Davidson Dyna —> moto fun!

Straight_Six

Prachtig stukje bmw !!
Take good care of it 😉

Rik Taminol

Prachtwagen , geniet ervan

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

E61 - 525dA ( sold )
E30 - 320i sedan ( sold )
E30 - 318i cabbie ( sold )
E46 - 320d Touring ( sold )

vinox

Na het opofferen van een hele dag congé ipv de geplande halve, een boel geloop, uren in de file van Herentals tot Wommelgem door debiele kutmensen die die arme man zijn vrouw haar lijk hoopten te zien liggen :censor:, en dan nog een dik uur met als ontspanning The Hobbit op een stoeltje wachten bij de DIV is hij:

- gekeurd (tnx Frits voor de snelle service!)
- ingeschreven
- verzekerd, groene kaart ligt klaar

Morgen komen de platen aan op het werk en dan... :wiggleyes: :exited: :exited: :exited:

725

BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

vinox

vinox

Hier staat ie dan, te tikken en blazen, klaar om zijn eerste nacht in zijn nieuwe slaapplek door te brengen. De buurman is hem met mij bij Frits gaan oppikken, en zijn vrouw stond al in hare peignoir voor de deur te wachten. "Ik hoorde u de straat indraaien, ik wist zo da gij het waart! Is da normaal da dieje zoveel lawaai maakt?" ;D Man wat een kist... Het grootste stuk rustig gekard, maar toen ik eens terugschakelde en gas gaf... Pffff :bow:

stoffie

mineral

vinox

Vandaag mijn eerste échte ritje gedaan. Man wat een HEERLIJKE KIST IS DAT TOCH!!!!! :bow: Echt, geen woorden voor. Beast. Hell. Inferno. Thunderforged. Epic. Legendary. Awesome. Allemaal schieten ze tekort aan hoeveel rijplezier die kar mij geeft, mijn E36 M3 indertijd komt nog niet in de buurt. De liefde wordt met het ritje groter, hiermee ga ik een zalige automotive hoofdstuk van mijn leven in!

Mijn broer was mee, hij heeft wat (ietwat shaky, mabon, toch fijn) beeldjes geschoten met den iPhone. Afspelen op gsm is verboden. Minstens 2.1 speakers of nen degelijke koptelefon, en opensmijten da volume verdoeme!!!