2011 - F11 - 525d - M-pack

Gestart door dadoke, 7 december 2010, 10:12:10

dadoke

Vanmorgen heb ik de bevestiging voor mijn volgende daily doorgestuurd en dus is het tijd om hem hier voor te stellen.
Tot 4 dagen terug had ik niet gedacht om met een nieuwe 5 rond te rijden binnenkort, maar dat wil niet zeggen dat ik er nu niet naar uitkijk.

Even uitleggen hoe de keuze dan wel op een F11 gevallen is ... Mijn eerste keuze ging uit naar een E61 535d van een jaartje of 3 oud; daar was ik al jaren over aan het dromen en toen ik een week of 3 terug mijn non-bimmer daily verkocht heb begon de zoektocht naar een 535d met m-pack en veel leuke opties. Al vrij snel had ik er een aantal op het oog, maar er bleken wel wat "adders" onder het gras te zitten (ééntje met vochtproblemen en foutmeldingen, een andere met een ongevaletje van 6000 euro; beiden waren Premium Selections met waarborg?!). Dus mijn vertrouwen en hoop om een goeie en recente 535d te vinden werd kleiner.  Daarenboven had de vriendin al aangegeven dat een tweedehands niet haar ding was en omdat je niet weet wat er mee gebeurd is ... ik kon niet anders dan haar gelijk geven na de 2 'gevallen'.

Na op BB het chipnieuws te volgen leek de 325d ook wel iets, fiscaal interessant en een motor met potentieel ... me wanna! Dus afgelopen zaterdag naar de bmw-dealer om eens een 3 in het echt te zien.  Viel me dat ff tegen qua ruimte; ik ben zelf niet van de kleinste en na het goedzetten van zetel zat ik bijna achter de B-stijl. Toen we toch in de garage waren ook eens geloerd naar de nieuwe 5-reeks en wat een verschil; dan valt het op dat de 3-reeks al een aantal jaren meedraait; niet dat deze oud-bollig is, maar tegenover de 5 toch minder modern. Qua ruimte was de 5 ook meer mijn formaat uiteraard ... Ook de madam was vrij rap verkocht.

Aangezien in 525d, 530d en 535d min of meer dezelfde motor zit en de 525d qua pk's nog net onder de 211 pk grens valt van de BIV-hoofdprijs, leek deze het (fiscaal) interessantst. Ok, geen 285pk, geen twin-turbo dieselpower, maar ik denk dat voor dagelijks gebruik 204 pk toch genoeg gaat zijn.

Qua opties zit er the usual stuff op, m-pack wou ik eerst niet nemen, maar toen bleek dat ik zo goed als de meeste opties genomen had, heb ik het er toch maar bijgenomen. Velgen zijn de standaard 18"-ers van het m-pack; in de garage stonden een aantal F10 en F11 met 20" velgen en dat was nét groot genoeg vond ik ... maar das misschien iets voor later ;)

En de kleur     *tromgeroffel*     is geen zwart geworden. Imperialblauw leek me eerst wel iets, maar IRL leek Sophistograu me toch iets meer hebben.
Dus sorry wannes, de eerste look-a-like is een feit ;) Interieur heb ik op veilig gespeeld; zwart op zwart met de alu-hexaform-interieurlijsten (van het m-pack).

En met wat sjans staat de 5 over een maand al voor mijn deur; momenteel zijn er veel lopende orders van BMW Belgie om stock/showroomwagens te leveren, dus zo'n bestelling kan aangepast worden naar mijn wensen en zo wordt hij normaal in week 52 al geleverd.

Voor de volledigheid de optielijst:

Kleur: Sophistograu
Interieur: Leder Dakota Schwarz
Interieurlijsten: Aluminium Hexagon

Exclusive Line
  • Metaalkleur
  • LCSW Leder Dakota
  • 386 Dakrails
  • 418 Kofferruimtepakket
  • 431 Automatisch dimmende binnenspiegel
  • 494 Verwarmde voorzetels
  • 4UR Sfeerverlichting
  • 502 Hogedrukreiniging van de koplampen
  • 508 Park Distance Control
  • 522 Xenonlichten
  • 534 Elektronisch gestuurde airconditioning, 2-zone regeling, met bijkomende fct.
  • 609 Navigatiesysteem Professional
  • 644 GSM-voorbereiding Bluetooth
  • 6FL USB-aansluiting

M sportpakket

• 2NA BMW M lichtmetalen velgen, dubbelspaak 350 M
  • 481 Sportzetels vooraan
  • 4MR Decoratieve lijsten in Aluminium Hexagon
  • 704 M Sportophanging
  • 710 M sportstuur
  • 715 M aerodynamicpakket kit
  • 760 Shadow Line hochglänzend
  • 775 Hemelbekleding in Anthrazit
  • Mistlampen
  • Deurdrempels met M logo
  • M voetsteun

• Sportautomatische versnellingsbak Steptronic
  • Aanhangerkoppeling met elektrisch wegklapbare bol
  • Professional HiFi-systeem
  • Zonnewerend glas achteraan

dadoke

16/01/2011: eerste foto's

J A N

Proficiat !   :thumbsup:

Gaat een knap machien zijn !

Eerste ritje (mee)rijden gereserveerd  ;D
het verleden: te veel om op te noemen
BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge

volonte

Nice  8)
Proficiat hè menneke  :thumbsup:

Tweede ritje (mee)rijden gereserveerd  ;D
https://trackaday.be/
---
2022 GR Yaris trackpack
2020 Skoda kodiaq sportline
2024 Volvo XC40 recharge
---
Noteworthy exes: 1998 Z3 2.8 / 2001 E46M3 / R33 GTST / R32 GTR /  2003 E46M3 / 2014 FtypeV6S coup / 2013 TT RS / 2013 FtypeV6S roadster

pieterjan99

Proficiat!!
Deze wagen kan toch tegen de 300 pk gechipt worden, niet?

ps: Bij deze het 3de ritje gereserveerd.
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

J A N

en wetende dat hij hiervoor nen Honda heeft buitengesjot .... maar soit, ik ben er niet kwaad om ! BMW heeft zich voor mij bewezen en staat minstens op gelijke voet met Honda ....  ;D

BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge

dadoke

tx guys en dado-taxi-service is een feit ;)

chippen kan volgens mij wel, maar voorlopig maar eens zien wat 204pk geeft ...

J A N

Citaat van: dadoke op  7 december 2010, 10:35:16
tx guys en dado-taxi-RING-service is een feit ;)

chippen kan volgens mij wel, maar voorlopig maar eens zien wat 204pk geeft ...

*edit*

;D
BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge

JATO

Vette bimmer  :thumbsup:

FOTOKES ......... :clap:
Tony's cars
         E36 318 Ti MCompact 1996 ( sold )
         E30 baur 320 Ia 1989 ( sold)
         E30 Coupé 323 I 1985 (sold)
         E36 Coupé  320 Ia 1994 ( sold)
         E36 Coupé  325 I 1995 full M3 ( sold)
         E39 525 Da  2002 (sold)
         E39 525 TDSa 1998 (sold)
          VOLVO C70 2.5 TURBO 20V  (1998)

stoffel 335i

e90 - 335i - 2009 - Alpin wit - M pack - chip PPE - performance grill en pedals - work wheels 19" - tinted windows - carbon roof wrap - m3 spoiler - bistein pss10 - shortshift - performance remmen en uitlaat

Dav1d

Knap man! Proficiat met je keuze  :thumbsup:
Ik ben echt eens curieus naar die sportautomatische versnellingsbak. Is dat de versnellingsbak die in 200 ms schakelt?

dadoke

Citaat van: Dav1d op  7 december 2010, 13:31:25
Ik ben echt eens curieus naar die sportautomatische versnellingsbak. Is dat de versnellingsbak die in 200 ms schakelt?

Tx guys
weinig info gevonden over die automaat, dit is wat het boekske zegt

Sportautomatische versnellingsbak Steptronic
8 versnellingen - paddles aan het stuur - specifieke selectorhendel - incl. Driving Dynamic Control met keuze tussen 'normaal', 'sport' en sport+' stand - snellere reacties van motor en versnellingsbak in sportstand - alleen met 255 / 710

Eight-speed automatic transmission Steptronic.The most comfortable way to save: the eight-speed automatic transmission Steptronic not only ensures incredibly soft changes and reduces background noise at high speeds, it also significantly reduces fuel consumption.

Only the tachometer will reveal how fast and seamlessly the new eight-speed automatic transmission Steptronic shifts gears. The additional gears reduce the engine's rev interval between shifts, so the transmission process is barely noticeable. At the same time, the engine is always held at the performance level at which it can optimally utilise its strength and efficiency.

The eighth gear reduces the number of revolutions at high speeds, tangibly increasing comfort while reducing fuel consumption and emissions. The system is supported by the newly developed and more efficient converter clutch – even if you use the electronic gearshift lever to change gear manually.

Dav1d

Citaat van: dadoke op  7 december 2010, 13:34:53
Citaat van: Dav1d op  7 december 2010, 13:31:25

Tx guys
weinig info gevonden over die automaat, dit is wat het boekske zegt

Sportautomatische versnellingsbak Steptronic
8 versnellingen - paddles aan het stuur - specifieke selectorhendel - incl. Driving Dynamic Control met keuze tussen 'normaal', 'sport' en sport+' stand - snellere reacties van motor en versnellingsbak in sportstand - alleen met 255 / 710

Ik zat vanmorgen in de BMW garage om winterbanden te laten steken en tijdens het wachten zat ik in een BMW boekje te bladeren. Het ging over hun technische innovaties en ik meen me te herinneren
dat ik dat gelezen heb over hun sportautomatische versnellingsbak. Er stond allesinds bij dat die sneller schakelt dan het menselijk reactievermogen (en daarom dus sneller schakelt dan een mens)
Te hopen voor u dat het die is...

patE61

Gefeliciteerd man ! Schitterende keuze !  :thumbsup:
1977 Ford Capri I - 1980 Ford Capri III - 1982 BMW520i E12 - 1986 BMW525i E28 - 1990 Audi 100quattro - 1994 BMW525tds E34(touring) - 1998 BMW525tds E39(touring) - 2002 BMW 525d E39FL(touring) - 2006 BMW520d E61 - 2009 BMW520d E61LCI - 2013 BMW520da F11 - 2016 BMW520da F11 LCI - 2019 BMW X3 G01

BartJanssen

VET! Super knappen daily! Echt af! Ik zou hem ook zo nemen! Alleen in het Alpine wit :D maar ook de 525d (en achteraf beetje bijkietelen)
BMW E36 M3 3.0 - Track
Tesla Model 3 - Daily

dadoke

Citaat van: BartJanssen op  7 december 2010, 14:28:32
VET! Super knappen daily! Echt af! Ik zou hem ook zo nemen! Alleen in het Alpine wit :D maar ook de 525d (en achteraf beetje bijkietelen)
heb eventjes wit overwogen, maar ben toch maar voor een "brave" kleur gegaan ;)

Monky

Zeer knappe keuze!  :thumbsup:
En prachtige kleur he!  ;D
The Daily  -  F20 125d    i4 eDrive35
The Oldie  -  E30 318iS

dArtagnan

Mooie wagen indeed ! Leveringstijden vallen inderdaad mee. Enfin de mijne had plots week 48 doen we zaterdag  (eerst 52).. dus hij zou al af moeten zijn.. maar hij is er wel nog niet :-/ Enfin, we zien wel. Ondertussen bollen we wel verder met mijn 535 d E61, een straf is dat ook niet :-)

525 d - ook goede keuze, zit nog altijd te twijfelen of ik dat ook niet beter had gedaan - met chip upgrade later. (nu 530 d besteld).

dadoke

Citaat van: dArtagnan op 11 december 2010, 18:35:30
Mooie wagen indeed ! Leveringstijden vallen inderdaad mee. Enfin de mijne had plots week 48 doen we zaterdag  (eerst 52).. dus hij zou al af moeten zijn.. maar hij is er wel nog niet :-/ Enfin, we zien wel. Ondertussen bollen we wel verder met mijn 535 d E61, een straf is dat ook niet :-)

525 d - ook goede keuze, zit nog altijd te twijfelen of ik dat ook niet beter had gedaan - met chip upgrade later. (nu 530 d besteld).

Thanks!
Mijne is geproduceerd volgens de garage en zou zeker op tijd zijn ... alleszins wordt pas ingeschreven in 2011

525d en 530d zijn zga identiek, zeker qua motor, alleen heeft de 530d een zwaardere versie van de automaat (tot 700Nm ipv 500Nm), maar daar zal in mijn geval wel een mouw aan te passen zijn als dat nodig is hoop ik ;)

wannes

proficiat kerel !!
en tegenwoordig kan je bij BMW sneller een auto bestellen dan winterbanden  ::) ;)

Geert

Goeie keuze man, echt schitterend zo'n nieuwe 5 touring! :drool:
1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5

Barney

proficiat! héél knappe aankoop! :thumbsup:

dadoke

tx voor reacties guys  :)

klopt wat betreft die winterbanden ... had gevraagd voor winter- ipv de standaard zomerbanden, op zich geen probleem, maar of ze op tijd geleverd gingen zijn was een ander vraag ;)

devildriver

Proficiat met uw knappe aankoop  :wow:

dArtagnan

Citaat van: wannes op 12 december 2010, 21:00:51
proficiat kerel !!
en tegenwoordig kan je bij BMW sneller een auto bestellen dan winterbanden  ::) ;)
Yup.. BMW staat er, papieren zijn er.. winterset ... geen idee wanneer, in back order...  @dadoke zomerbanden wisselen met winterbanden, dat zal je garage zijn die dat dan doet, want via BMW gaat dat niet, dacht ik ?

Dav1d

Citaat van: dadoke op  7 december 2010, 10:12:10
    Vanmorgen heb ik de bevestiging voor mijn volgende daily doorgestuurd en dus is het tijd om hem hier voor te stellen.
    Tot 4 dagen terug had ik niet gedacht om met een nieuwe 5 rond te rijden binnenkort, maar dat wil niet zeggen dat ik er nu niet naar uitkijk.

Even uitleggen hoe de keuze dan wel op een F11 gevallen is ... Mijn eerste keuze ging uit naar een E61 535d van een jaartje of 3 oud; daar was ik al jaren over aan het dromen en toen ik een week of 3 terug mijn non-bimmer daily verkocht heb begon de zoektocht naar een 535d met m-pack en veel leuke opties. Al vrij snel had ik er een aantal op het oog, maar er bleken wel wat "adders" onder het gras te zitten (ééntje met vochtproblemen en foutmeldingen, een andere met een ongevaletje van 6000 euro; beiden waren Premium Selections met waarborg?!). Dus mijn vertrouwen en hoop om een goeie en recente 535d te vinden werd kleiner.  Daarenboven had de vriendin al aangegeven dat een tweedehands niet haar ding was en omdat je niet weet wat er mee gebeurd is ... ik kon niet anders dan haar gelijk geven na de 2 'gevallen'.
Bij mij was het net het omgekeerde: Ik wou de F10/525d kopen maar had een recente E60/525d gekocht op de 2de handsmarkt.
Het was november 2009 en mijn huidige wagen, een Renault Espace, was bijna 4 jaar oud (lees: was bijna afgeschreven).
Ik had mijn zinnen al op die F10/525d gezet maar toen ik bij BMW naar de levertijd informeerde was het toch even slikken: de vraag ernaar
was vrij groot en rond juli 2010 zou die geleverd kunnen worden... Dat was me toch iets te lang wachten en uit curieusiteit eens op de 2de hands-site's
gaan kijken. Toeval of niet maar de markt was toen een beetje verzadigd van recente (bj2008) E60/525d's. Ik heb de indruk dat een 3.0L niet echt gewild is bij een 2dehands publiek en bedrijfsleiders/managers willen zo'n wagen liefst nieuw kopen.
De prijs viel dus goed mee... Ik heb die 40-45% minder betaald dan de nieuwprijs en dat
voor een wagen van anderhalf jaar oud.

En bij mij was het ook van hetzelfde: Ik ben 4 BMW's gaan bekijken: met 2 was 'iets' voorgevallen, de 3de weet ik niet zeker en de 4de heb ik gekocht ;)
Eerst bij een garage geweest die zich exclusief bezighoudt met duurdere merken(Porsche, Mercedes, BMW, ...) en daar stond een 525d en een 530d.
In de advertentie stond dat de 530d van 09/2007 was maar toen ik toekwam bleek die van 09/2006 te zijn. Toen ik de verkoper hierover aansprak wist die van
niets, het zal waarschijnlijk een tijpfout geweest zijn maar hij voegde er doodleuk aan toe dat het niets aan de prijs veranderde... right.
Ik had toen al zo iets van: Als je al begint te liegen over dingen die makkelijk op te sporen zijn, wat dan met de rest?
En inderdaad. Die 525d, 100% schadevrij, bleek links vooraan bijgewerkt te zijn. Ik had het niet gezien maar gelukkig had ik een bevriend garagist meegenomen.
Die merkte een scheidingslijn in de lak op en toen we de motorkap openden kon hij me tonen dat de wagen hier en daar niet symmetrisch meer was.
Nummer 3 was bij een andere garage en daar hadden we een slecht gevoel bij de verkoper. Bij nummer 4 zat het dan wel weer goed. Uitvoerig getest en alles
bleek in orde te zijn. 100% zeker ben je natuurlijk nooit en dan is een nieuwkoop inderdaad beter. Je moet het maar voorhebben... opgelapte wagen als ongevalvrij kopen
Het voordel was dat er een pak van de prijs afgaat en na een week was ik aan het bollen  :) (jij mag ook wel in je handjes kloppen dat je na ca een maand al kan rijden met je
nieuwe wagen)
[/list]

dadoke

@dartagnan: ik vermoed dat de garage dat zelf oplost ja... er stond daar toch ook een F10 met m-pack op styling 356 ... :drool: ... en de m-pack 19"-ers stonden op de F10 ernaast

@dav1d: je moet idd een beetje geluk hebben, in mijn geval was de keuze beperkt, geen 535d's met m-pack in BE te vinden, en zelfs in DE lopen ze niet zo dik en zijn ze dus duur (sommige zelfs 10.000 euro duurder dan de niet-m-packs)
ochja ondertussen mag ik niet klagen en rij ik over een 3 weken al met mijn touring rond :D

dArtagnan

Niet hard genoeg gezocht, mijn 535d stond te koop :-)

d.fine

Proficiat dadoke! Ziet er een ferme kar uit!! Veel plezier...!
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'