Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

Testrit: Tesla Model S (UPDATE: TESTVERSLAG)

Gestart door STASSER, 22 juli 2014, 18:26:36

STASSER

Leden,

Gisteren was ik zo gewoon eens wat aan het rondsnuffelen hoe een electrische wagen nu eigenlijk echt werkt.
Ik kwam natuurlijk ook uit op de Tesla S, en de wagen sprak mij direct aan!

Na wat neuzen op hun site heb ik toch eens een mailtje gezonden om een testrit te bemachtigen, en ja hoor !!! Met succes.
Volgende week woensdag word ik om 10:00 bij Tesla verwacht !

Ik wil jullie hier verder op de hoogte houden met wat ik zelf vond van zo een electrische wagen.
Foto's en filmpjes zullen dus 9/10 ook wel volgen.

Tot snel !

______________________________________________________________________________________________________________

TESTRIT VERSLAG:

Jow mannekes!
Woensdag was het zo ver, rond 09:45 aangekomen in Sint-Stevens-Woluwe voor de testrit met de Tesla Model S.
Ik ben daar heel vriendelijk ontvangen. Heb zo een 5 tal minuutjes moeten wachten op de bijrijder, en daar kwam hij dan van de trap.
Een redelijk jonge gast, ik schat rond de 23/27 jaar. Die kerel is woonachtig te Mons (Bergen) en rijd ELKE DAG 75km HEEN en 75km TERUG om testritjes te geven aan mensen.
Voor we in de auto stapten heeft hij een heel verzorgde uitleg gegeven over de Tesla die ik ging mogen besturen.
Eens in de wagen nog zo een 10-tal minuten uitleg over hoe de besturing werkte.. Hoe de boordcomputer werkt en noem maar op.
Ik moet zeggen, ik was serieus verschoten van de middenconsole. Heel uitgebreide software, en ik denk dat GEEN ENKEL automerk hier aan kan tippen op dit moment.
De wagen die ik moest besturen stond bal tussen 2 auto's en ik kan u verzekeren, veel plaats had ik niet over.
Maar ... "no panic" wist de bijrijder mij te zeggen,...je zal wel zien.
Ik zet de auto in "R / achteruit" en toen verscheen er ineens een serieuse camera op het touchscreen.
En het was dus inderdaad "peace of cake" om de wagen daar uit te knallen :D
De manier waarop de camera en sensoren werkte vond ik persoonlijk uitstekend!
Goed, nog geen 2 minuten vertrokken en ik moest de expressweg al op rijden. En ik had geluk met mijn bijrijder denk ik. Het eerstvolgende wat hij zé was "gas volledig naar beneden"
En WOW, het was precies of ik zat in een extreme supercar! De manier waarop deze wagen reageerde was formidabel. Geluidsloods en ik voelde mij echt in de zetel drukken (mijn vriend had al heel rap haar gordelke aangedaan achteraan xD).
Qua baanligging vond ik de wagen ook goed scoren ! Tussen het rijden in gaf de jonge gast ook nog wat uitleg, het ging hem dan vooral over het surroundsysteem, navigatie, muziek/mp3, airco en noem maar op. Hij nam echt zijn tijd om het rustig en GOED uit te leggen. Wat ik vooral een serieus voordeel vond was het remsysteem. Je kan instellen of de wagen automatisch moet afremmen wanneer je het gaspedaal loslaat. En ik kan jullie zeggen.. Ik heb een testrit mogen doen van 40 MINUTEN, en ik heb uiteindelijk maar 2x op de rem moeten staan. Maar je kan ook bijvoorbeeld instellen of de wagen gewoon moet uitbollen. MAAR wanneer je de instelling toepast dat deze automatisch moet afremmen, dan gaat de verloren energie terug in je batterij. Dus op die manier bespaar je dan terug "een beetje" batterij.
Bij sportief rijgedrag kan je met een volgeladen Model S zo een 370/410km rijden. Maar bij gewoon normaal rijgedrag kan je zo een 450/470km rijden met een volgeladen wagen.
Uiteindelijk is dat niet zoveel denk ik. Maar ik denk niet dat je zo een wagen zou kopen om van pier naar pol te rijden. Eerder zou ik zo een wagen kopen om af en toe eens ergens naar toe te gaan of om vooral stadskm's te doen.

Voila, een niet al te groot verslag.. Maar ik hoop jullie toch genoeg info te hebben kunnen geven over de Tesla S.
Ik kan hier met veel fierheid zeggen, IK HEB GENOTEN VAN DE TESTRIT & moest ik het budget hebben om zo een wagen aan te kopen dan zou ik niet twijfelen!

Ik ben ook heel benieuwd naar Fonny zijn ervaring met de Tesla Model S !

West-Side Hooligans ! Niet de grootste .. Wel de gekste !

Shitze

Al eens met de tesla roadster sport van mijne neef gereden en dat rijd toch serieus snel hoor.
Comfort is wel 0 vind ik.
Trekt enorm op, heeft altijd power, maar toch mis je enorm de sound (vind ik persoonlijk)

Capitol

Ik heb een tijdje geleden kunnen meerijden met een Model S. Power is er genoeg, optrekken gaat meer dan vlot, maar ik vond de remmen tegenvallen: na het optrekken vol in de ankers en de auto voelde onstabiel aan en leek moeite te hebben om het gewicht gestopt te krijgen. In het interieur valt de middenconsole echt op, die is even groot dan 2 Ipads boven elkaar! En ja het geluid....

fonny

Live your life.

STASSER

Citaat van: fonny op 22 juli 2014, 22:49:57
Ik heb deze vrijdag ook een testrit. :thumbsup:

Juij :D enjoy the ride zou ik zeggen! Misschien ook een topic aanmaken met jouw ervaring ermee?

fonny

Citaat van: Stasser op 23 juli 2014, 01:11:05
Juij :D enjoy the ride zou ik zeggen! Misschien ook een topic aanmaken met jouw ervaring ermee?

Ik zal hier wel posten na jouw rit, jij hebt het topic begonnen. Kwestie dat alles zowat bijeen staat.

Ik heb wel het geluk gehad de p85+ te mogen rijden. (M5 viel in de smaak  :P)
Live your life.

Janske21

En en???

Ben eens benieuwd naar jullie ervaringen.

Janske21

Citaat van: Laurent1602 op 31 juli 2014, 21:01:55
Dinsdag doe ik ook een testrit, om 16u :D
Is dat in Brussel dat jullie die testrit doen?
Als dit zo maar gaat ook eens een ritje boeken denk  :P

STASSER

Ik heb mijn testrit in Brussel gedaan. In de loop van het weekend ga ik eens deftig reageren want heb nog niet echt veel tijd gehad. Ik kan jullie wel al zeggen dat het een zalige testrit was ! ;)

fonny

Citaat van: janske21 op  1 augustus 2014, 00:46:08

In Antwerpen is er een nieuw servicepunt op de Boomsesteenweg naast de smart toren.
Live your life.

dobbelsteen

Work hard, play hard

fonny

Citaat van: dobbelsteen op  1 augustus 2014, 11:36:06
En die laten zomaar iedereen testen ofzo?

Ja, er rijd wel altijd iemand mee van Tesla zelf.
Live your life.

Laurent1602

Citaat van: janske21 op  1 augustus 2014, 00:46:08

In Gent is er van 3 tot 5/8 een testevenement van Tesla zelf waarvoor je gewoon kon inschrijven, staat ergens op hun site ;) (zit op gsm dus kan de link niet geven...)

dobbelsteen

Citaat van: Stasser op 22 juli 2014, 18:26:36
Bij sportief rijgedrag kan je met een volgeladen Model S zo een 370/410km rijden. Maar bij gewoon normaal rijgedrag kan je zo een 450/470km rijden met een volgeladen wagen.

Volgens ervaringen van eigenaars van Tesla Model S blijkt het toch te zijn dat je moeilijk boven 400km geraakt. 350km is eerder de norm.

edit: ik was verkeerd, bij sportief rijden is het eerder moeilijk om 350 te halen, maar 450 bij normaal moet blijkbaar idd mogelijk zijn
Work hard, play hard

STASSER

Citaat van: dobbelsteen op  2 augustus 2014, 17:18:53
Volgens ervaringen van eigenaars van Tesla Model S blijkt het toch te zijn dat je moeilijk boven 400km geraakt. 350km is eerder de norm.

Zou gerust kunnen hoor. Ik vertel alleen wat de bijrijder mij als info gaf. Heb nu gisteren ook net een nieuwsartikel gelezen dat tesla zwaar in het rood staat met hun cijfers

Momenol

Woensdag eens een Tesla shooten en testrijden  :)
The Racecar - BMW E36 325iThe Oldie - E30 316i
The Roofless - Mazda MX-5 10th AEThe Blower - Audi S4 B5
The Boiler - BMW E39 530DThe Rotary - Mazda RX8
The Italian - Alfa 1.9 JTDmThat other Boiler - BMW E91 320D
69000 banpunten

Laurent1602

Net terug en het geluk gehad om met een P85 te mogen rijden :D

Dikke bak! In mijn ogen een ideale cruiser of daily maar niet echt een funkar, rijdt heel ontspannend en spoort niet aan om echt snel te gaan. Als je wil is er natuurlijk wel een duwtje in de rug mogelijk :D
Het koppel vanaf 0 is echt gigantisch en leuk om snel ergens tussen te gaan.
Hij is ook een heel stuk ruimer vanbinnen dan ik dacht, achteraan is er echt veel beenruimte! Ik de hoogte valt het achteraan wel tegen, ik ben zeker niet van de grootste maar mijn hoofd raakte wel soms het dak al.

Al bij al, I want one! Helaas iets te duur :P

STASSER

Citaat van: Momenol op  4 augustus 2014, 14:56:51
Woensdag eens een Tesla shooten en testrijden  :)

cool!

Als je kan/wil .. wil je dan ook even de foto's hier posten? Of misschien een link doorsturen waar ik deze kan downloaden ofzo?

Groeten

Elathril

wa is da voor een middenconsole seg. :wow: Ik vind het persoonlijk wel enorm stoer.

en als je eens in de file staat, op de achterbank zitten en playstation aansluiten.  ;D

dobbelsteen

Ik vind dat scherm net het grootste minpunt eigenlijk.
En de interface zelf mocht ook wel wat beter, ze zouden beter iemand van Apple lenen om daar eens het grafische gedeelte in orde te zetten  ;D .
Work hard, play hard

Elathril

Citaat van: dobbelsteen op  6 augustus 2014, 10:36:48
Ik vind dat scherm net het grootste minpunt eigenlijk.
En de interface zelf mocht ook wel wat beter, ze zouden beter iemand van Apple lenen om daar eens het grafische gedeelte in orde te zetten  ;D .
Als je dat door apple laat doen, moet je elk jaar een nieuwe console kopen...

dobbelsteen

... apple haters zitten echt wel overal blijkbaar  :jpshakehead:
Kan je eigenlijk qua grafisch uiterlijk (dus niet de indeling) veel kiezen over hoe het er uit moet zien?
Work hard, play hard

STASSER

Citaat van: dobbelsteen op  6 augustus 2014, 12:58:13
... apple haters zitten echt wel overal blijkbaar  :jpshakehead:
Kan je eigenlijk qua grafisch uiterlijk (dus niet de indeling) veel kiezen over hoe het er uit moet zien?

Dat weet ik niet. Ik dacht dat er gewoon 1 design is, die je niet kan aanpassen .. Je kan wel een nightvision selecteren

Momenol

Vandaag in het nieuwe testcentrum geweest in Antwerpen. Het was nog maar 2 dagen open en nog niet officieel.
Vriendelijk ontvangen door 2 jonge gasten. Ze vroegen meteen naar mijn leeftijd. Omdat testritten maar vanaf 25 jaar mochten, viel ik dus al uit de boot.
Gelukkig was mijn lichtassistent erbij  :P
Hij is 25 en mocht een ritje maken in de P85+.

Wat mij meteen opviel was de stilte. Je hoort letterlijk niets. Best lastig om te weten of hij al aan staat :D
Het leuke van elektrisch rijden is het direct beschikbaar hebben van al het vermogen. Eender wanneer kan het gaspedaal platgedrukt worden en schiet je als een speer vooruit.

Ik was aangenaam verrast door de degelijkheid van het dashboard. Alles wordt bedient door de 2 "iPad's" in het midden.
Maserati ect. gebruikt een soortgelijk systeem welk nog niet op punt staat. Bij de Tesla werkt dit echter vlekkeloos en zonder enige hapering of vertraging.

Wat snelle foto's:

69000 banpunten

Snorkel

Goh, persoonlijk vind ik het interieur wel 'kaal', enkel een gigantische iPad en wat luchtblazers. Ik zie toch liever wat meer echte knoppen en andere prul.

Voor het overige is die wel  :drool:

Carlo staat daar ook wel stoer te wezen  ^-^
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Tom

Ik vind dat interieur echt Lelijk met de grote L.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Bimmerstyle

Ik deel de meningen hier betreffende het interieur. Vind het maar niks, dat grote scherm daar in't midden van dat dashboard. Zelfs in mijn zotste tjoeningjaren zou ik het niet gedurft hebben zo'n joekel van een scherm in mijn auto te duwen, nu doen ze dit blijkbaar standaard. Verder vind ik ook de zwarte zetels met dat rood biesje op niet veel trekken. Precies overtrekken uit den Auto5. Het beige interieur waar Stasser in gezeten heeft ziet er dan precies weer iets smaakvoller uit maar toch, wild wordt ik er in alle geval niet van...

Momenol

Interieur was een combinatie van leder en alcantara trouwens.
Vond het zeker geslaagd.
69000 banpunten

M-Power

Een week of 2-3 geleden was er op VOX NOW in Auto-Mobil een vergelijkende test in verschillende buitentemperaturen tussen elektro-auto's als BMW I3 , Nissan Leaf , Tesla Model S , VW GolfE => de BMW I3 kwam er beter uit omdat de reikwijdte daarbij veel minder beinvloedt werd door buitentemperaturen

http://www.voxnow.de/auto-mobil/neuer-smart-fortwo.php?film_id=163414&player=1&season=0

http://www.voxnow.de/auto-mobil/neuer-smart-fortwo.php?container_id=171114&player=1&season=0

Het is in Teil 2 dat de test te zien is