2013 - E89 - Z4 - sDrive28i - Valencia Orange

Gestart door selder, 5 februari 2021, 08:07:29

selder

Nooit gedacht dat ik zo snel een thread zou kunnen maken!

Het verhaal van deze Z4 begint in deze thread: http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=71509.0.
Heb uiteindelijk toch een paar verschillende Z4's gezien en test-gereden, maar bij geen enkele had ik van in het begin een goed gevoel of klik.  De grootste kanshebber was een grijze Z4 die aangeboden werd met 4 jaar BMW Premium garantie, maar dan achteraf bleek dat hier toch héél veel "verhaaltjes" naar boven kwamen (geïmporteerd schadegeval uit Duitsland, M-bumpers zonder M-pack, problemen met de servotronic,...) Geen vertrouwen meer in, en dus besloten van niet met deze verder te gaan.

Tot dat er begin deze week ineens een Valentia Orange op autoscoot te koop aangeboden werd.  Ik heb onmiddellijk gereageerd en was de eerste die er een testrit mee deed 😀

Het wordt dus een Z4 E89 sDrive28i LCI van in 2013 en 79K Km op de teller.
De kleur is Valentia Orange, en hoewel ik de exacte naam van het pack nog moet opzoeken denk ik dat het "Hyper Orange Pack" noemt, met dus ook oranje alcantara accenten op het dashboard, en oranje stiksels in het leer.

Deze heeft geen M-pack, maar bij het in het echt zien van deze kleur is dat echt niet noodzakelijk. Bij een M-pack heb je wat meer optisch geweld achteraan, en zonder M-pack lijkt hij wel braver achteraan.

Denk dat het nog zo'n 1,5 tot 2 weken zal duren eer ik hem kan ophalen, hij moet nog gekeurd worden voor verkoop en dat kan ten vroegste 10/2, daarna nog op onderhoud bij de BMW garage voor de motorolie, en dan nog de mallenmolen met de verzekering etc.

Alle foto's: https://imgur.com/gallery/LKmf230

Vooralsnog geen modificaties gepland, en ben er eigelijk betrekkelijk weinig van plan.
Ik wil wel eens onderzoeken of zwarte nieren en die chroom-accenten in in de voorbumper

Ik Ben Lui

het verleden: te veel om op te noemen
het heden: Polestar 2 Snow - Honda NT 1100 DCT

order66

selder

Inderdaad, dat "hyper orange pack" (moet daar nog bevestiging van krijgen of die de juiste benaming is) was inderdaad "speciaal" op de foto's, en eerlijk gezegd wou ik zéker afwachten om dat in het echt te zien.  In het echt is het namelijk verschrikkelijk mooi! Zoveel mooier dan op de foto, en zeker als je in de auto aan het rijden bent.  Echt heel goed gedaan en heel tevreden van 😀

order66

Dat is gecombineerd met alcantara zeker? Ik ben wel fan, altijd al fan geweest van Valencia, en de combo met het interieur heb ik nog nooit gezien. Zeer origineel! I like it ^-^

Mpack overbodig.

Benieuwd naar wat meer foto's  ;)

selder

Citaat van: order66 op  5 februari 2021, 09:14:03[...]

Benieuwd naar wat meer foto's  ;)

Onderaan de post staat een link naar een imgur gallery 😀

d.fine

'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

order66

Citaat van: selder op  5 februari 2021, 09:45:24
Onderaan de post staat een link naar een imgur gallery 😀

Gezien :thumbsup:

Veel krassen op de middenconsole, polieren geblazen ;D

selder

Ja, heb al gedacht van de middenconsole helemaal te vervangen zodat dat rokerspakket eruit is.
Daar maak ik binnenkort wel een andere thread over 😀

Iksree

- Signature adjusted for being outdated-

Woodykipo

Proficiat met de aankoop :thumbsup: Dat Hyper Orange pakket bestaat wel degelijk,maar ik dacht dat in dat pakket het dak in een contrasterende kleur(zwart) was.Is wel al een tijdje geleden dat ik nog die brochure gelezen heb toen ik zelf een E89 35iS had.

selder

Dat zwart dak is alleen voor de 35is dacht ik, alle lagere modellen gewoon dak in koetswerkkleur

Avus_3.0

Proficiat met deze knappe roadster. Zeer knappe kleuren combinatie die zoals je zelf zegt geen M-pack nodig heeft.  :thumbsup:
Veel plezier er mee en al een geluk dat je de grijze niet gekocht heb...

PS: Valentia --> Valencia orange.  ;)
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

patje007

BMW Z4 (E89)   &  MINI F55 Cooper  &  2X  Vespa  300

order66

Avus_3.0

* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

selder

Ah, dus, dat "pure orange pack" is dan voor de sDrive35iS, en komt dan met een zwart dak.

Op deze (of mag ik al zeggen, "de mijne"?) zit een Pure Traction pakket, dat dezelfde binnenkant heeft, maar dus met het dak ik koetswerkkleur.

White

2021-Z4-G29 sDrive20iA Misano Blau-M Sport

selder

Ah, dus, voor de juistheid, want deze soort opties zie je niet veel en zijn niet veel gekend.

Het "Hyper Orange Pack" is exclusief voor de sDrive35iS, en heeft dan het zwarte dak en een zeer vergelijkbaar interieur.

Het "Pure Traction Pack" is de optie die op deze/mijne sDrive28i, dat is dan de Valencia Orange, met deze accenten in 't inferieur (lower dashboard in alcantara Valencia Orange, oranje stiksels in het leer stoelen en dashboard, oranje middellijn in de sportzetels), en dit model velgen, exclusief voor dit model.

Althans zo heb ik het begrepen 😀 

Snorkel

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

b_ken

Ik ben ook fan van deze kleur. Heel mooi en niet alledaags  :thumbsup:
Dat de kleur door getrokken is in het interieur was voor mij niet nodig geweest. Maar als je zegt dat het irl veel beter meevalt dan op foto's is het helemaal top.
Veel plezier ermee.

FJRdude

Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Phantom Five

'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

KenM3

Zeer knappe wagen, ik ben ook fan de buitenkleur, past perfect bij deze wagen 👍 het interieur lijkt me ook top.
Als je de middenconsole uitbouwt en dan netjes kan polieren zullen die gebruikskrassen wel mooi verdwijnen, ik heb ook het hoogglanszwart....zeer mooi maar fragiel 😁

Veel rijplezier

Thanis

Al op UB gezien, maar blijft ne knappe wagen :-) Mijn vrouw is nog veel te 'family' minded om het plezier van een 2de fun driver voor onszelf in te zien spijtig genoeg, maar het 'piekt' wel.
2004 - 2010 // BMW X5 3.0D Sport - SapphirSchwarz
2010 - 2014 // Ford Mondeo 2.0TDCi Bluefin (160pk/396Nm) - Anthracit Grey
2014 - ....... // BMW F10 LCI 520 - Luxury - KallistoGrau

selder

Wa nen auto eigelijk, op zo'n afgelegen jaagpad zonder iemand in de buurt eens van 0-100 gegaan met het dak eraf. Ja dat is nogal een beleving, kan niet wachten tot de zomer!!

d.fine

Mooie verschijning. Daar heb je een goede keuze gemaakt denk ik :thumbsup:
Veel rijplezier :)
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

selder

Zal al maar eens beginnen op te zoeken voor goede winterbanden voor de Z4, er liggen no ik-ben-het-merk-vergeten all seasons op dacht ik, maar dat is toch niet aan te raden bij dit weer ...