Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

Veilige parkings

Gestart door Pannenkoek, 26 oktober 2022, 21:14:54

Pannenkoek

Beste mensen en dames,

Morgenmiddag, avond moet ik in Antwerpen zijn. Kan iemand mij vertellen of die parking Antwerpen centraal een beetje betrouwbaar is en ik geen ingeklopte ruit zal aantreffen? Ik ben nl afkomstig van de parking en heb geen weet van het reilen en zeilen in het Walhalla van files en inclusie.

Dank vanwege een in botten getooide boer.

zaij

Ik gebruik meestal de parking op de eiermarkt vlakbij de groenplaats. Nog nooit miserie gezien
I have lived...

Iksree

Ik neem vaker een oude zijparking aan de zoo, nog nooit problemen gehad
- Signature adjusted for being outdated-

dadoke

Rond Centraal en stadspark heb ik amper onregelmatigheden gezien, en parkeergarages zijn zeker al veilig.
Ik parkeer regelmatig gewoon op straat in de grote omgeving van centraal, en geen problemen de afgelopen jaren.

Ben.

Citaat van: dadoke op 27 oktober 2022, 08:02:06
Rond Centraal en stadspark heb ik amper onregelmatigheden gezien, en parkeergarages zijn zeker al veilig.
Ik parkeer regelmatig gewoon op straat in de grote omgeving van centraal, en geen problemen de afgelopen jaren.

Nieuwe parking onder het operaplein is ook de moeite en heel makkelijk bereikbaar als je niet gewend bent van "int stad" rond te rijden  8)

Parking Indigo Antwerpen Opera

Pannenkoek

Dank voor alle tips, heren.

Ik heb uiteindelijk twee parkings nodig gehad: die aan Centraal waarbij geen vrees nodig was, tegen de avond samen met mijn achtergereden vrouw die aan de Noordersingel omdat ik het niet zag zitten met het OV en evt teruggevoerd heen en terug naar centraal te keren. Die laatste parking was - eens aangekomen - met een zeer bang hart. Geen enkele verlichting, een bord dat al alle aansprakelijkheid afwees. Dat laatste is op zich niet abnormaal, maar goed. Gelukkig niets gebeurd aan onze auto's. Aan de slagboom lag er wel een mooie bordeau motor aan de ketting: omgegooid... Ik was blij dat we er weg konden. Dan ook 's avonds laat nog een omleiding gehad, file op weg naar de ring, continu borden in het oog houden of het nu 30 of 50 is icm flitspalen en trajectcontroles... Pff, ik begin te begrijpen waarom de jonge gasten in de steden totaal niet meer autominded zijn. Daar is geen plezier meer om auto te rijden.

Brussel is overigens ook zoiets, twee weken geleden nog eens een route genomen die ik vroeger op mijn duim kende. Ik heb me de hele tijd geërgerd aan het moeten in het oog houden van allerlei borden om toch maar geen verboden straat in te glippen (Bad to Move - plan)... Voor de geïnteresseerden: de bewuste borden zijn een groot oranje, zoals bij wegenwerken, met drie kleinere erboven die in het donker eigenlijk extra lastig te lezen zijn met verkeer van alle kanten, 30 km/u of niet. Net omdat het geen enkelvoudig klassiek verbodsbord is, ben je geneigd er geen acht op te slaan vermits de tijd ontbreekt alles op het gemak te lezen en 58 euro (ongeveer zeker) te riskeren.

Ik reed vroeger graag in grote steden, maar ik begin te begrijpen waarom velen de fiets nemen.  ;D