Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

[ALG] Aankoop BMW korting

Gestart door Zorro, 21 maart 2011, 12:05:14

Zorro

Hallo bimmers,

Daar ik nog niets terug vond op het forum, lijkt het mij wel interessant om eens te polsen naar het percentage korting dat er wordt gegeven door de dealers of wat jij hebt verkregen door het onderhandelen.

Mijn ervaring:
6.95% korting en geen opties erbij.

Via dit topic ga ik proberen een zicht te krijgen wat een normaal percentage is voor beide partijen.
Laat u gaan zou ik zeggen. ;)

jan.van.gent

Hangt van zo veel zaken af denk ik zo, dat er niet echt te vergelijken valt...

1) relatie met dealer (kom je er enkel kopen en daarna naar andere garage of heb je al een zekere relatie opgebouwd met de dealer)
2) moment dat je de wagen koopt (crisis of geen crisis, autosalon,...)
3) welke wagen je koopt
4) ...
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Wacko

Tijdens het autosalon van 2010 ( toen was het nog echt crisis ) heb ik een 20% korting gehad! :P

Je moest dan wel de speciale editie kopen van het autosalon. Je kon alleen de kleur en motorisatie kiezen. Opties toevoegen ging niet.

Tot op heden géén spijt van gehad >:D

Op een autosalon krijg je altijd meer korting denk ik.
BMW E90

Jurn

Ik heb op mijne E91 in juni 2008 9% gekregen, heb redelijk goeie relaties met enkele dealers. Dat was de maximum die ik toen kon krijgen.

Ik Ben Lui

als ge aan fleet korting geraakt, via welk bedrijf dan ook, dan zit ge altijd goed !  8)
het verleden: te veel om op te noemen
het heden: Polestar 2 Snow - Honda NT 1100 DCT

Wacko

Citaat van: s2000jan op 21 maart 2011, 16:07:13
als ge aan fleet korting geraakt, via welk bedrijf dan ook, dan zit ge altijd goed !  8)

Als je je wagen particulier aankoopt kan je daar toch geen aanspraak op maken ?  :iono:

BMW E90

Ik Ben Lui

Citaat van: Wacko op 21 maart 2011, 16:50:35

Als je je wagen particulier aankoopt kan je daar toch geen aanspraak op maken ?  :iono:

mmm, ja, daar heb je ook gelijk in ... ik sta er niet bij stil dat er ook niet-zelfstandigen zijn ... sorry daarvoor

chris k

Ik heb vandaag een brief gekregen tot 40% op stockcar bij Opel (ben ex-werknemer) ....ze mogen ze houden blijf bij BMW.

Zorro

Ik ben dit weekend gewoon binnen gegaan bij twee dealers die in elkaars buurt liggen maar niet echt langs elkaar.
Het rare is dat ik bij de ene 5% kreeg zonder ook nog meer één woord te zeggen over een korting en bij de andere 7%.  :o

Ik heb twee keer hetzelfde gedaan en dat is gewoon uitleg gevraagd en een offerte op dan die wagen, een natuurlijk twee keer dezelfde wagen met juist dezelfde opties.
Alleen gaf de ene 5% en de andere 7% wat toch een redelijk verschil geeft op je korting.

En naar mijn mening is die 7% nog niet het maximun wat je kan krijgen bij een beetje onderhandelen wat ik nog niet gedaan had. Ik wilde gewoon even testen of er een verschil was en dat is er.

Zorro

Ik ben precies zo niet thuis in de zelfstandige wereld maar wat is een fleet korting.  :thinking:

Zorro

Citaat van: jan.van.gent op 21 maart 2011, 12:08:36

1) relatie met dealer (kom je er enkel kopen en daarna naar andere garage of heb je al een zekere relatie opgebouwd met de dealer)
3) welke wagen je koopt
4) ...

Punt 3 : Welke wagen, bedoel je dan het type of de prijsklasse Jan.van.Gent?

MeanMachine

Citaat van: Zorro op 21 maart 2011, 20:44:11
Ik ben precies zo niet thuis in de zelfstandige wereld maar wat is een fleet korting.  :thinking:

Ik vermoed dat met fleet korting wordt bedoelt dat een bedrijf dat x aantal wagens afneemt (bijvoorbeeld als leasingwagens voor werknemers,...) meer korting krijgt dan een gewone particulier.

correct me if I'm wrong ;D

badboy

als je je bij euphony aansluit ' 350€' wordt je lid ervan en je krijgt zo even standaard 20% korting maakt niet uit welke  model of opties, als je daar nog beetje babeld miss meer, toch groot verschil tussen die 7% niet
BMW = = = Car For Life

PJ_9911

Citaat van: Zorro op 21 maart 2011, 20:47:14
Citaat van: jan.van.gent op 21 maart 2011, 12:08:36

3) welke wagen je koopt
4) ...

Punt 3 : Welke wagen, bedoel je dan het type of de prijsklasse Jan.van.Gent?

Op een groter bedrag ga je natuurlijk meer korting krijgen.
Ik denk niet dat je veel korting gaat krijgen op vb een 1 reeks black/white edition  :razz:

Als er financieel niets meer toegegeven wordt kan je ook altijd eens proberen met accessoires (dakdragers,skiboxen enzo..), een volle tank bij afhaling,.. Dat kost hen minder cash dan de waarde die het voor de klant heeft.

Overigens gelden tussen de dealers wel prijsafspraken , in de zin dat er een minimumprijs vastgelegd wordt.

Zorro

Citaat van: badboy op 21 maart 2011, 21:57:41
als je je bij euphony aansluit ' 350€' wordt je lid ervan en je krijgt zo even standaard 20% korting maakt niet uit welke  model of opties, als je daar nog beetje babeld miss meer, toch groot verschil tussen die 7% niet

Hier kan ik even niet volgen, euphony is met telecommunicatie. Hoe breng je dit in verband met de aankoop van een auto.
Ik zie waarschijnlijk de link niet...

PJ_9911

Euphony, Hamburg Mannheimer (ERGO), allemaal dezelfde sekte  ;)

beemerke2000

Probeer altijd met het hoofd van de verkopers te praten.
Deze kan nog meer korting geven omdat die de % van de verkoper er al kan afhalen.

badboy

Citaat van: Zorro op 21 maart 2011, 23:13:01

Hier kan ik even niet volgen, euphony is met telecommunicatie. Hoe breng je dit in verband met de aankoop van een auto.

ik dacht da je zo veel mogelijk korting wou voor aankoop van nieuwe bmw
link is als je zegt dat je bij euphony aangesloten bent, krijg je zomaar die korting, natuurlijk dat vraagt tijd, als je geregistreed bent.
maar van vertoon van je pasje, krijg je je korting. simpel toch.
niet al te snelle manier maar toch een van de goedkoopste die ik ken, zou gedaan hebben als ik een nieuwe bmw ging kopen.

grts
BMW = = = Car For Life

Ik Ben Lui

Fleet korting: hoe meer wagens een bepaald bedrijf koopt, hoe hoger de korting !

gaat met letters van A tot E of F dacht ik

en van korting 9% tot 17% (dacht ik, kan ook anders zijn tegenwoordig)

Wacko

Citaat van: badboy op 22 maart 2011, 12:10:27
Citaat van: Zorro op 21 maart 2011, 23:13:01

ik dacht da je zo veel mogelijk korting wou voor aankoop van nieuwe bmw
link is als je zegt dat je bij euphony aangesloten bent, krijg je zomaar die korting, natuurlijk dat vraagt tijd, als je geregistreed bent.
maar van vertoon van je pasje, krijg je je korting. simpel toch.
niet al te snelle manier maar toch een van de goedkoopste die ik ken, zou gedaan hebben als ik een nieuwe bmw ging kopen.

grts

hmmm... dus elke particulier kan zomaar lid worden van "euphony" en dan bij elke bmw dealer 20% krijgen.... lijkt me een straf verhaal... ::)
BMW E90

time60

@ Beemerke 2000 : Ik ben zelf verkoper, mag ik je nu is een serieuze vraag stellen...
denk jij nu echt dat wij zoveel procenten krijgen?
Ik ga gewoon een voorbeeld geven he,
ofwel krijg je een maandelijks doel, vanaf je dat haalt krijg je op zo'n bedrag een klein iets, dit is echt niet veel!
ofwel krijg je van elke auto die je verkoopt, laat ons zeggen een auto van 50.000 daar wordt bijvoorbeeld 20.000 of 30.000€ afgetrokken, op het overige bedrag krijgt de verkper MAXIMUM 0.5 procent voor zichzelf,
dus een wagen van 50.000 net verkocht - 30.000€ (inkoopprijs laat ons zeggen)
de verkoper krijgt max 0.5 procent op 20.000€, zijn commissie bedraagt op deze wagen 100€.
Denk je dat een verkoper op elke wagen duizenden of honderden euro's verdient ofzo?  :exited:
Als een verkoper drie auto's per week verkoopt zal die mss tussen de 100 en 500€ hebben,
op maandbasis is dat dan wel een bonus van meer dan tweeduizend euro,(hier moet men ook serieus belastingen op betalen)
maar er zullen dagen zijn dat er geen worden verkocht, en dagen waarop er vier of vijf worden verkocht.
En als het hoofd van de verkopers aan u een wagen gaat verkopen, dan gaat deze de bonus voor zichzelf houden he slimme! Het is ook niet zo als een wagen zonder korting wordt verkocht ofzo, dat de verkoper dit bedrag in zijn zak mag steken, helemaal niet!
Drive with Pleasure!

time60

Euphony shit is pure zever!
eventjes snel lid maken en dan twintig procent korting krijgen  :neener: :toofunny:
dan werden er geen wagens meer zonder korting verkocht he slimme!
twintig procent korting lol :d dat is bijna 1/4e
Hoeveel denk je dat het kost om een bmw te laten maken die 50.000€ kost?
die maak je niet voor 25.000€ hoor!
Drive with Pleasure!

Ik Ben Lui

Zorro

Ik lees hier veel nuttige info en ook andere info maar ik probeer een beeld te krijgen van wat een realistisch % is voor beide partijen.
Tot nu toe heb ik juist van Jurn gelezen dat hij 9% haalde, nog andere die ervaring hebben? 

time60

negen is haalbaar, maar niet op alle wagens.
De meeste krijgen 7.5 ofzo.
Natuurlijk probeert de verkoper altijd te zwijgen over kortingen.
Maar de dag van vandaag is de concurrentie te groot,
en dat is met alles zo, niet enkel met wagens.
Op stockwagens enzo kan wel wat meer gedaan worden, denk dan aan 13 en daarboven.
Deze hebben meestal wel weinig of geen optie's

Drive with Pleasure!

mineral

15 procent korting gehad tijdens autosalon!Gratis fluwelen tapijtjes  :D en een flesje Cava der bovenop  :thumbsup:
Zijn al lang klant en zijn tevreden
offertes gaan vergelijken met andere dealers....

badboy

Citaat van: time60 op 22 maart 2011, 15:53:19
Euphony shit is pure zever!
eventjes snel lid maken en dan twintig procent korting krijgen  :neener: :toofunny:
dan werden er geen wagens meer zonder korting verkocht he slimme!
twintig procent korting lol :d dat is bijna 1/4e
Hoeveel denk je dat het kost om een bmw te laten maken die 50.000€ kost?
die maak je niet voor 25.000€ hoor!

ik geef hier geen mening over Eu. maar wel dat sommige dealers geven korting als je lid bent, namelijk omdat bmw dealers ermee samenwerken. kan ik daar niets aandoen, ik probeer gewoon voordeligste manier in paar woorden uit te leggen. geloof of niet, mij maak niet uit. ik weet gewoon wat te  doen als ik nieuwe wagen moet gaan halen. 1/4 van 50.000 is 12.500 ;)
dus ik ga hier verder geen commentaar geven. dus back :ontopic:

en aan topic starter succes en hopelijk kan je goeie % krijgen :thumbsup:
BMW = = = Car For Life

Wacko

Citaat van: Zorro op 22 maart 2011, 17:27:53
Ik lees hier veel nuttige info en ook andere info maar ik probeer een beeld te krijgen van wat een realistisch % is voor beide partijen.
Tot nu toe heb ik juist van Jurn gelezen dat hij 9% haalde, nog andere die ervaring hebben?

Als je kan wachten tot het autosalon ga je volgens mij altijd meer korting krijgen dan eender welke periode in het jaar.  :)
BMW E90

beemerke2000

@time60: ik weet in elk geval dat toen mijn vader zijn wagen kocht bij de hoofd van de verkopers dat hij 2,5% extra kreeg omdat de % van de verkoper er nog extra kon afgetrokken worden.
Zijn in die garage allemaal verkopers op zelfstandige basis.
Daardoor was zijn korting in totaal 14%
Natuurlijk werken ze niet in elke garage op die manier.
En is dit bij jou waarschijnlijk anders he slimme  :wtf:

blazer

je moet zien dat je korting krijgt op het totale bedrag
dus auto + opties

Er zijn bmw dealers die enkel korting geven op de basisprijs en niet op de opties
is een groot verschil .

Ik heb in december op mijne X5 totale korting 9,65% gekregen

besteld eind augustus toen was er nog een zomerkorting van 1000€ + dan de dealer korting
totaal op het eindbedrag 9,65 %

en dat lijkt mij een vrij goede deal geweest  :clap: