Telenet VS Belgacom VS TV-Vlaanderen

Gestart door lili, 27 februari 2008, 08:32:46

M-Power

M-Power

gfk807

Toegegeven de klantendienst van Telenet kan beter maar is ide bij Belgacom dan wel ok ?  :thinking:

Maar ik lees hier weinig over het kwaliteitsverschil tss Belgacom en Telenet  :iono:

Internet via Telenet is toch veel sneller en als ik bij iemand op bezoek ga die Belgacom heeft dan valt me toch elke keer weer op wat voor een slechte beeldkwaliteit de digitale tv heeft  :iono:

dadoke

Citaat van: gfk807 op  4 juni 2019, 17:50:09
Toegegeven de klantendienst van Telenet kan beter maar is ide bij Belgacom dan wel ok ?  :thinking:

Maar ik lees hier weinig over het kwaliteitsverschil tss Belgacom en Telenet  :iono:

Internet via Telenet is toch veel sneller en als ik bij iemand op bezoek ga die Belgacom heeft dan valt me toch elke keer weer op wat voor een slechte beeldkwaliteit de digitale tv heeft  :iono:

Klantendienst en facturatie bij Proximus is op zijn zachts gezegd een ramp!
Je moet echt geluk hebben om een bekwaam iemand aan de lijn te krijgen, anders heb je voor niets gebeld ...
Maar het gsm-netwerk van P is nog altijd beter dan de concurrentie, enige reden waarom ik klant blijf.

Internet over koper is idd voorbijgestreefd, met de fiber zouden ze wel concurrentie kunnen bieden aan Telenet, maar dat ligt nog maar op weinig plaatsen.

gfk807

Citaat van: dadoke op  4 juni 2019, 18:37:34
Klantendienst en facturatie bij Proximus is op zijn zachts gezegd een ramp!
Je moet echt geluk hebben om een bekwaam iemand aan de lijn te krijgen, anders heb je voor niets gebeld ...
Maar het gsm-netwerk van P is nog altijd beter dan de concurrentie, enige reden waarom ik klant blijf.

Internet over koper is idd voorbijgestreefd, met de fiber zouden ze wel concurrentie kunnen bieden aan Telenet, maar dat ligt nog maar op weinig plaatsen.

Klopt volkomen van het gsm-netwerk  8)

Tmass

Mij hebben ze bij telenet altijd goed en relatief snel geholpen via Facebook messenger. Als het dringend is ben je natuurlijk beter dat je belt maar voor gewone vragen of problemen ben je vrij rap geholpen als je ze een bericht stuurt via FB. Tip van de dag :thumbsup:

Blue

Gewoon naar Orange overschakelen.
Heb je op beide adressen korting :)

M-Power

Tienduizenden Telenet-klanten moeten decoder vervangen : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200130_04827556

Telenet haalt oudste decoders van de markt en dat is slecht nieuws voor jouw opnames :

https://www.hln.be/ihln/multimedia/telenet-haalt-oudste-decoders-van-de-markt-en-dat-is-slecht-nieuws-voor-jouw-opnames~a345f220/

ghost_N54

hij wordt nu wel vervangen door eentje die opslaat in een cloud, dus normaal de laatste keer dat dit probleem zich voordoet.
kost wel meer dacht ik.
ze zullen weer wa geld nodig hebben waarschijnlijk
2008 E92 335i (daily)
2019 VW arteon

Avus_3.0

Ik heb deze enkele maanden geleden al omgeruild naar het nieuwere model. Zitten enkele nieuwe features op zoals spraakherkenning op de afstandbediening wat zeer handig is, Youtube & netflix kijken via de digibox. Maar ik ondervind toch meer problemen dan bij de vorige digibox. Hapert soms, geluid ineens slecht --> eventjes naar instellingen gaan en terug ok en als je radio aan't luisteren bent springt hij soms ineens terug op tv...

Wat ik ook voor heb is dat ik vlak voor nieuwjaar een brief gekregen heb om te zeggen dat ze stoppen met de Fluo abonnementen en deze veranderen in klik s. Dit zou niets veranderen aan de kostprijs maar heb al 2x een factuur gehad die een pak duurder is dan de vorige facturen. Heeft er hier nog iemand dit voor?
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

sini

Telenet of Proximus, keuze kan aan de hand van hun aanbod online geraadpleegd worden, kwaliteit kan variëren in sommige adressen kan het zijn dat Proximus verbinding beter is dan Telenet en omgekeerd, geldt voor alle providers.

Aanbieding dat blijkbaar nog weinig bekend lijkt te zijn: Tadaam.be
"Onbeperkt" surfen, 
mobiel data dus geen vaste bekabeling, modem kan overal verplaatst worden (boven, beneden, buitenverblijf, caravan, boot,...)
lost sommige wifi problemen omdat modem overal aansluitbaar is.
Interessant voor wie op verschillende adressen woont
Nog niet perfect, prijs is voor sommigen al een argument

Rikske_007

Citaat van: ghost_N54 op 31 januari 2020, 11:06:26
ze zullen weer wa geld nodig hebben waarschijnlijk

Als je het artikel zou gelezen hebben staat er: " "Een belangrijk onderdeel van de software wordt niet meer aangeboden door de leverancier. Als een gevolg daarvan kunnen de decoders binnenkort het digitale televisiesignaal niet langer op een juiste manier 'lezen'"
De partner van Telenet gaat de encryptiesleutel niet meer ondersteunen, volgens mij zijn ze hiermee ook niet opgezet.

M-Power

Orange knipt in aantal mobiele abonnementsformules :

https://www.hln.be/geld/consument/orange-knipt-in-aantal-mobiele-abonnementsformules~a678f500/#comments

Dat werd tijd want in de wirwar aan formules zou een kat haar jongen niet gevonden hebben

M-Power

M-Power

M-Power

b_ken

Low Budget

Hier in september overgestapt, van Telenet: basic internet, tv en 2 gsm's naar Orange love trio.

10jaar klant geweest bij Telenet, eigenlijk nooit klachten gehad, daardoor slapende klant.
Maar laatste maanden kwam mijn vrouw niet meer toe met 6gb data terwijl dat altijd genoeg was. En 100 euro per extra gb :wow:
Stoppen met doorspoelen, zal bij de rest ook wel volgen, maar nu nog plezier van bij Orange.
Jaarlijks prijs aanpassingen.

Zijn zowat mijn reden van overstap.
Nu 6 weken klant en merk wel dat de dekking minder is, maar 2 of 4 blokjes, maakt mij niet, kan bellen.
Vrouw komt plots weer toe met haar data, heeft nu 15gb maar verbruik van 4gb.
(Verdenk Telenet ervan uw mobile data niet heel juist te tellen en u te pushen naar hun nieuw product "one".

Mvg
Low budget

b_ken

Kunnen we intussen nog niet aankloppen bij den Elon voor een Starlink abonnementje  :thinking:

M-Power

M-Power

M-Power

Dragon

Bmw E34 M5 1989 "verkocht - Bmw E34 M5 1991 "verkocht" - Bmw E60 M5" Verkocht" - Bmw E36M3 "verkocht" - Bmw 1m Coupé "verkocht"
Bmw F21 118d 190pk 438Nm "Nestor"verkocht
Bmw E91 335i Touring "Olaf" 361pk  541Nm "verkocht" - Bmw E39 525d touring "Rudolph" sold
  Fiat Fiorino 1.4
2012 Bmw 525 xd touring
https://www.facebook.com/tdraakje/

Draje

Citaat van: Dragon op 16 maart 2022, 21:46:32
Iemand ervaring met scarlet?

https://www.scarlet.be/nl/packs/

Beperk tv-aanbod, traag internet.
Is hetzelfde systeem van proximus (is ook het budget internet en tv van proximus onder andere naam uiteraard )
De kwaliteit van de zenders is wel niet hetzelfde als bij proximus en bijzonder weinig zenders persoonlijk..

Voor die 25euro dat je meer betaalt bij proximus heb je veel rapper internet, onbeperkt ook ( is niet bij scarlet), kwaliteitsvollere zenders en veel ruimer aanbod. Telenet geen ervaring mee.

Low Budget

Ikzelf niet, ben van Telenet naar Orange gegaan, maar collega's van mij wel.
Hangt af van Proximus, ook de techniekers en dan beland je achteraan de rij, zolang er Proximus klanten in de rij staan.
Maar over het algemeen tevreden.

Enkele die enkel streamen + gsm, dus geen digi tv, zijn overgestapt op www.edpnet.be

Mvg
Low budget

dadoke

Is de klassieke VDSL, bieden geen fiber aan bij mijn weten.
Beter doen dan de klantendienst van Proximus is niet moeilijk, die zijn veruit het slechtst.

Heb hier edpnet fiber, op het proximus netwerk dus ook.  Klantendienst reageert snel, techniekers zijn die van Proximus, nog maar 1x nodig gehad, en toen stond die hier de dag zelf nog.