M3 G80 sedan ,( G81 Touring ) en M4 Coupé G82 (+CSL pag5) , M4 Cabrio G83

Gestart door M-Power, 23 september 2020, 13:42:29

r1sthebest

De BIV van de nieuwe M3 zou voor de automaat: 9K zijn en voor de manueel 11K zijn! 🥶

Tom

Nur Tote Motoren werden beatmet

order66

Deze generatie is opnieuw meer opgeblazen dan de vorige. Stijl en klasse zijn op de achtergrond geraakt, opvallen met de wagen lijkt hier het doel geworden. Dat is jammer. Het lijkt meer en meer op een tuningsbak van een of andere tuner zoals Hamann, Manhart, enz... waar de styling over de top is. Spoilers, hoekjes en kantjes, overdesign. Ik mis de discrete, stijlvolle look waar een M toch ook voor stond. Vroeger dus James Bond, nu Vin Diesel. Beiden dus ok in hun eigen stijl, maar ik weet wie mijn voorkeur wegdraagt :toofunny:
Sneller dan alle vorige generaties zal hij zeker zijn! ;D

smeersd

Citaat van: order66 op 23 september 2020, 17:45:17
Deze generatie is opnieuw meer opgeblazen dan de vorige. Stijl en klasse zijn op de achtergrond geraakt, opvallen met de wagen lijkt hier het doel geworden. Dat is jammer. Het lijkt meer en meer op een tuningsbak van een of andere tuner zoals Hamann, Manhart, enz... waar de styling over de top is. Spoilers, hoekjes en kantjes, overdesign. Ik mis de discrete, stijlvolle look waar een M toch ook voor stond. Vroeger dus James Bond, nu Vin Diesel. Beiden dus ok in hun eigen stijl, maar ik weet wie mijn voorkeur wegdraagt :toofunny:
Sneller dan alle vorige generaties zal hij zeker zijn! ;D

:blink:

Ik kan het eigenlijk niet beter samenvatten. Styling is toch wel over the top (die diffusers, die motorkap  :iono:). Zelfs de voorstellingskleuren trekken op niks. Ben toch wel heel ontgoocheld eerlijk gezegd, afgaande op foto's en filmpjes...

Bakerman911

Styling kan ik nog mee leven, Full Black zal die top zijn :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
BIV is idd zot :wow: :wow: :wow:

stevos

Ik was eerst tegen - maar nu meer voor.
Degenen die het niet leuk vinden kunnen hun gading vinden in een m340/alpina outfitje.

biv tja da zal er niet op beteren. In Luxemburg gaan wonen 🙃

r1sthebest

r1sthebest

smeersd

Citaat van: F31J op 23 september 2020, 19:21:08
Prachtig! Ik vind het front ook super. Ik verkies de looks van de M3 boven de M4, die ziet er toch wat forser en agressiever uit.

Dat het allemaal weer wat meer uitgekast is lag in de lijn der verwachting. Een 'echte' M moet opvallen om zich op uiterlijk vlak nog te kunnen onderscheiden van een gewone 3 met (meestal) een basic motor met M sportpakket, M-remmen, enz.. . Dat heeft BMW zelf wat in de hand gewerkt.

Hopen negatieve commentaren op het wereldwijde web. Maar wacht maar, binnenkort willen ze er stiekem allemaal eentje. Zo gaat het altijd als er een model met wat afwijkende, opvallende designs op de markt komt.

Zit wel veel waarheid in, maar er is een wezenlijk verschil tussen er wat breder en afgetraind uitzien of verslaafd zijn aan anabolen  :wiggleyes:

smeersd

order66

Dat het zal verkopen is zeker! Genoeg gasten die graag posen met (hun) anabolen en zoiets aan hun imago willen toevoegen. Totaal geen probleem mee, maar ik hoef het niet mooi te vinden. BIV is wel niet normaal.

smeersd

Citaat van: order66 op 23 september 2020, 20:50:46
Dat het zal verkopen is zeker! Genoeg gasten die graag posen met (hun) anabolen en zoiets aan hun imago willen toevoegen. Totaal geen probleem mee, maar ik hoef het niet mooi te vinden. BIV is wel niet normaal.

En dan moet de Xdrive variant (meest verkochte) nog komen  >:D

Mad_DoG

Citaat van: r1sthebest op 23 september 2020, 14:06:11
De BIV van de nieuwe M3 zou voor de automaat: 9K zijn en voor de manueel 11K zijn! 🥶

Ging de rijtaks in 2021 niet stijgen tegenover dit jaar of is deze stijging reeds inbegrepen in bovenstaande prijzen?

r1sthebest

Zullen waarschijnlijk (jammer genoeg) bijna allemaal wagens op de firma worden zeker. 😔

fonny

Live your life.

joggink

Die performance uitlaat  :wiggleyes:

Er is zelfs een performance tankdop in carbon?  :thinking:

Full black valt het idd al bij al nog mee maar ik vind dat ze iets te veel de cheap-tunerlook-weg zijn ingeslagen.

Lt_Castillo

Citaat van: F31J op 23 september 2020, 19:21:08
Prachtig! Ik vind het front ook super. Ik verkies de looks van de M3 boven de M4, die ziet er toch wat forser en agressiever uit.

Dat het allemaal weer wat meer uitgekast is lag in de lijn der verwachting. Een 'echte' M moet opvallen om zich op uiterlijk vlak nog te kunnen onderscheiden van een gewone 3 met (meestal) een basic motor met M sportpakket, M-remmen, enz.. . Dat heeft BMW zelf wat in de hand gewerkt.

Hopen negatieve commentaren op het wereldwijde web. Maar wacht maar, binnenkort willen ze er stiekem allemaal eentje. Zo gaat het altijd als er een model met wat afwijkende, opvallende designs op de markt komt.

+1.

Ik vind de nieuwe M3 ook wel lekker om naar te kijken. Zelfs het groene kleur met zwarte velgen kan me bekoren.
Zoiets mag opvallen. Als ik een gestylde elegante wagen wil, dan shop ik wel bij een sportief Engels merk (op voorwaarde dat ik het betalen kan).

De M4 spreekt me niet aan. Maar de M3 des te meer.
F87 LCI ///M2 (2018-  ) ** F32 420d (2016-2018) ** E92 320d (2008-2016) ** E85 Z4 2.2i (2005-2008) ** E46 318ci (2002-2005) ** E46 320d (1999-2002) ** E36 318i (1998-1999)

juve

Citaat van: r1sthebest op 23 september 2020, 21:18:41
Zullen waarschijnlijk (jammer genoeg) bijna allemaal wagens op de firma worden zeker. 😔

Een G80 vergelijkbaar met F80 geconfigureerd is toch een 10% verschil. Als je niet te gek doet en een 300€ ex BTW/maand brandstof verbruikt zit je toch snel aan een totale kost van 45.000/jaar op de zaak met een vrij basis M3 comp (alles geteld inclusief belastingen, verworpen uitgaven ...), terwijl je met een vergelijkbare F80 door lagere CO2 en catalogusprijs toch onder de 40.000 kon blijven. Dus ofwel 'puur professioneel' mee rijden, maar ik denk dat je op de zaak beter wacht op de touring en die in LV gooit als je een speeltje wil. Nu ja, als onze groene jongens 2026 doordrukken kun je hier natuurlijk het effect nog krijgen van 'de laatste keer gek doen', als corona u ondertussen niet financieel genekt heeft.

Mijn F80 gaat in elk geval zodra de renting afgelopen is naar de privé, met uitgespaard VAA en taksen kan ik met gemak BIV, taks en verzekering als loon uitkeren. En wat zinvollere zaken doen op de zaak dan alles in de bodemloze put van de overheid te gooien.

Het helpt wel dat ik nog altijd geen fan ben van de snuit om nuchter te denken, want qua interieur vind ik hem top.
F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold)
F80 M3 CP (sold) -
G83 M4 CP - G05 X5 45e

midas

Citaat van: Win op 23 september 2020, 19:30:02
BIV :blink:

Ondanks dat er bijna een blanco bestelbon bij de dealer ging liggen voor een M3 in porto blauw ben ik als particulier niet meer bereid om het bijna VIJFvoudige  biv tarief te betalen aan een nieuwe G80. :censor:
Persoonlijk vind ik de grote nieren nog meevallen met een donkere buitenkleur. :thumbsup:
Indien ik elektrisch wil rijden dan koop ik wel een step.

Tom

Citaat van: midas op 24 september 2020, 10:03:55
Ondanks dat er bijna een blanco bestelbon bij de dealer ging liggen voor een M3 in porto blauw ben ik als particulier niet meer bereid om het bijna VIJFvoudige  biv tarief te betalen aan een nieuwe G80. :censor:
Persoonlijk vind ik de grote nieren nog meevallen met een donkere buitenkleur. :thumbsup:

Wat jij nu hebt is toch 1000 keer mooier/minder lelijk.  Ik vind een F80 M3 echt nog wel een mooie auto, dat design gaat volgens mij ook mooi oud worden.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Friettreffen

Was die neus nog geen voldoende argument om mijn huidige M3 te houden, dan is die BIV 't zéker, WTF!!!!
Kan iemand de BIV en JT bevestigen?
Toen ik da filmpke bekeek van Autoblog, perspectief van rechtsachter de wagen met die gouden velgen, vond ik die best wel  :thumbsup:
Maar die neus  :thumbdwn: :thumbdwn: :thumbdwn: :thumbdwn:

juve

234g CO2, 3000CC, 510pk, inschrijving 1/3/2021:

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 999,27
Belasting op inverkeerstelling
€ 8.709,1
F20 118i (Sold) - F48 X1 20D X-drive (sold)
F80 M3 CP (sold) -
G83 M4 CP - G05 X5 45e

midas

Citaat van: Friettreffen op 24 september 2020, 10:32:07
Was die neus nog geen voldoende argument om mijn huidige M3 te houden, dan is die BIV 't zéker, WTF!!!!
Kan iemand de BIV en JT bevestigen?
Toen ik da filmpke bekeek van Autoblog, perspectief van rechtsachter de wagen met die gouden velgen, vond ik die best wel  :thumbsup:
Maar die neus  :thumbdwn: :thumbdwn: :thumbdwn: :thumbdwn:

Indien die tarievenklucht niet naar omlaag gaan zijn het deze; (simulatie gedaan voor een inschrijving op 15/4/2021)
M3 pure 11391 euro biv
M3 competition : hier zat ik eerder fout en is het 8709,1 euro voor de biv,
en beiden een verkeersbelasting van +- 1000 euro.
En ik vraag me eigenlijk af of de Biv nog kan stijgen door de keuze van de wiel/banden maat. :thinking:
Indien ik elektrisch wil rijden dan koop ik wel een step.

Friettreffen

dat betaal ik dus NOOIT OF TE NIMMER aan vaderke staat, no matter wa ik van de wagen vind  :exited: