Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz

Gestart door pantani, 4 maart 2020, 15:00:01

KITO

Citaat van: pantani op 20 mei 2021, 22:32:33
Die stond er bij mij al lang op en toen de kans zich voordeed heb ik niet geaarzeld en direct gekocht ...  ;)
En waar gekocht
BMW e90 ///M3 -  BMW e92 ///M3 - BMW e46 ///M3 - Hyundai i30NP - BMW F80 ///M3

pantani

Citaat van: KITO op 21 mei 2021, 12:19:51
En waar gekocht

Op FB bij de M-club: een lid daar verkocht die dat op zijn wagen stond omdat zijn wagen te koop stond zonder deze motorkap; ze was wel gespoten in SUNSET ORANGE.
Maar ik was dus zeker van de pasvorm en de kwaliteit.

pantani

Zo...gekuist en buiten misschien nog een schnitzer uitlaat is hij eindelijk af ... denk ik toch🤔😄

pantani

Citaat van: pantani op 20 mei 2021, 19:29:36
Na 6 weken er op te moeten wachten is het eindelijk klaar ... 2 lagen verf en 2 lagen vernis. Zeggen dat het perfect gespoten is is hier zeker op zijn zeker op zijn plaats. En de fitment is gewoon PERFECT. Klein minpuntje: deze motorkap ondanks het gat er in is 2 kg zwaarder dan de originele .. maar dat neem ik er graag bij ... 👍

Na 250km rijden met de GTS hood 2 vaststellingen: die 2kg extra voel ik niet ... 😁en de ventilator slaat nog zelden aan bij normaal dagdagelijks gebruik. Die sloeg voordien bijna altijd aan als ik ergens stopte en  draaide nog een paar minuten door. Nu nooit meer. Het zal dus toch iets aan de koeling van de motor doen ...🤔

pantani

Effen gedacht aan deze te verkopen maar de lange wachttijd voor een M4 ( 1 jaar ) en de prijs dat ik van de M2c, met waarde van ongeveer €20000 aan performance en carbon gloss/alcantara bekleding interieur, te hoog zou zijn dat ik er van zou willen, heb ik er dan maar voor gekozen om hem een "New Look" te geven in 2 stappen ...

1ste stap: de performance decals ... eraf: Done.
2de stap: nieuw kleedje geven... krijg offerte op 22/10 en dan 5-6 weken laten zou hij binnen mogen.
In birch green en ook met het dak in carbon.

kietekiet

Gaat hem mooi staan dat groen :thumbsup:  geen intersse in de nieuwe M2 ? Die gaat deze maand voorgesteld worden. Die leverings wachttijden zullen ook wel lang zijn veronderstel ik.
Winter sleep for an M2 is the same if there is a tasty candy in the cupboard, but you are not allowed to touch it.

pantani

Citaat van: kietekiet op  7 oktober 2022, 19:14:58
Gaat hem mooi staan dat groen :thumbsup:  geen intersse in de nieuwe M2 ? Die gaat deze maand voorgesteld worden. Die leverings wachttijden zullen ook wel lang zijn veronderstel ik.

Ik vind die nu ni echt geslaagd en ik druk mij nog zacht uit ...

kietekiet

Citaat van: pantani op  7 oktober 2022, 19:25:27
Ik vind die nu ni echt geslaagd en ik druk mij nog zacht uit ...
Vind het ook iets raars, maar in een bepaalde invalshoek heeft hij wel iets vind ik. Die varkensneus van de nieuwe M3/4 was ook effe een zure appel om door te bijten, maar ik denk in't saphire black dat de nieuwe M2 wel iets van charmes gaat hebben.. ieder zijn smaak natuurlijk.  ;D
Winter sleep for an M2 is the same if there is a tasty candy in the cupboard, but you are not allowed to touch it.

r1sthebest

Zal dik in orde zijn Marc!

Citaat van: kietekiet op  7 oktober 2022, 19:14:58
Ik denk niet dat de wachttijden zo lang zullen zijn voor de nieuwe M02, ofwel gaat hij er totaal anders uit moeten zien dan
op de foto's die ik nu al gezien heb!  :jpshakehead: :blink:

pantani

Citaat van: r1sthebest op  7 oktober 2022, 22:00:54
Zal dik in orde zijn Marc!
Ik denk niet dat de wachttijden zo lang zullen zijn voor de nieuwe M02, ofwel gaat hij er totaal anders uit moeten zien dan
op de foto's die ik nu al gezien heb!  :jpshakehead: :blink:

Die kunnen voor mij niet lang genoeg duren Xavier  ;D, ik word er niet warm van. De M4 dat is wel iets anders ... en die zou ik ook in het geel hebben gekozen maar wachten tot ergens in september 2023 om er dan nog 1 maand mee te rijden en dan in de garage te zetten tot einde maart ... niks voor mij ... :jpshakehead:

gfk807

Gaat hem idd zeer leuk staan die kleur  :thumbsup:

Benieuwd om resultaat irl te zien  :thumbsup:

pantani

Citaat van: gfk807 op  8 oktober 2022, 18:45:23
Gaat hem idd zeer leuk staan die kleur  :thumbsup:

Benieuwd om resultaat irl te zien  :thumbsup:

Mijn vrouw is wel dezelfde mening niet toegedaan ... zij vindt hem nu stoer ... zoals ik zeg ze ...  ;D. Ze zal van een nieuwe keuken dromen denk ik ...  ;D ;D ;D

Bakerman911

pantani

Uiteindelijk dan toch beslist om niet te wrappen en hem nog een tijd te koop aan te bieden.
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/-f970feda-e423-43e5-93a6-aa339284b319.

Voor de vraagprijs zijn er ook de 763m originele CS in black gloss wielen met Cup2 banden inbegrepen. ( staat niet vermeld op autoscoot want voor handelaars hebben die toch geen meerwaarde ...  :iono: )
Op de 641m wielen die nu onder de wagen staan, staan er zo goed als nieuwe winterbanden op )

Miggel

Heerlijke wagen en opties! Succes met de verkoop!
Ik zou alleen die namaak uitlaat tips eraf halen, deze steken echt veel te ver uit en doet imo een beetje afbraak aan de rest qua OEM look. Voor de rest prachtig exemplaar.

Ik was me aan het bedenken waar ik deze auto van ken maar nu weet ik het ik heb destijds bij u de 763M M performance wielen gekocht :)

pantani

Citaat van: Miggel op  3 december 2022, 09:39:04
Heerlijke wagen en opties! Succes met de verkoop!
Ik zou alleen die namaak uitlaat tips eraf halen, deze steken echt veel te ver uit en doet imo een beetje afbraak aan de rest qua OEM look. Voor de rest prachtig exemplaar.

Ik was me aan het bedenken waar ik deze auto van ken maar nu weet ik het ik heb destijds bij u de 763M M performance wielen gekocht :)

Ja die tips moeten nog wat dieper komen maar dat ging ik deze winter fixen  ;).
Ik heb 2 paar 763m performance matt wielen verkocht maar ik herinner je mij wel natuurlijk  ;).

Miggel

Top! Haha ja ik dacht al bekende wagen qua uiterlijk en locatie.

Wat gaat er voor terug in de plaats komen als deze verkocht is?

pantani

Citaat van: Miggel op  3 december 2022, 09:45:10
Top! Haha ja ik dacht al bekende wagen qua uiterlijk en locatie.

Wat gaat er voor terug in de plaats komen als deze verkocht is?

Zolang er een nieuwe M4 beschikbaar is binnen een redelijke leveringstermijn zet ik deze te koop.

pantani

Zo, de M4 stockwagen is verkocht en dus mag deze M2c blijven ... ik kan echt geen jaar op een wagen zitten wachten voordat hij geleverd zal worden ...  :iono:
Dus geen verkoop meer ... ;)

JC1986

Hoe zou de nieuwe M4 dan geconfigureerd geweest zijn?

Waarom kan je de M4 niet bestellen en met de M2c gewoon nog verder genieten tot de M4 er is?
Een jaar is toch geen straf als je deze als huidige "inloop" wagen hebt?

order66

Citaat van: JC1986 op 12 december 2022, 19:59:57

Waarom kan je de M4 niet bestellen en met de M2c gewoon nog verder genieten tot de M4 er is?

De prijs van die M4 blijft gelijk, maar de prijs van de M2 zakt wel een jaar...

pantani

Citaat van: JC1986 op 12 december 2022, 19:59:57

Dan kan ik beter verder genieten van de M2 zonder de M4 te bestellen ... en volgende herfst kijken wat de huidige waarde dan is van de M2 en kijken hoe het dan zit met de leveringstermijnen voor de M4. En wie weet ... ik vind de nieuwe M2 in het zwart ook niet mis hoor ... en dan zou ik wel zeer exclusief kunnen rond rijden want iedereen vindt die vreselijk lelijk ...  ;D. Mijn BMW concessie heeft me deze late namiddag nog een voorstel van overname gedaan maar dan moet ik de wagen nog houden tot april 2023 en dan mag ik er maar een bepaald aantal kmters mee rijden en mag er geen schade aan komen en moet ik een onderhoud laten uitvoeren en dan zou de nieuwe M2 dan al geleverd worden omdat ze die al in bestelling hebben en ik kan hem nog zelf conformeren met opties en kleur zoals ik wil, tot 20/12/22. Maar daar heb ik ook geen zin in.  ... dus mocht ik toch nog een handelaar vinden die dezelfde prijs wil geven voor mijn M2 dan wat BMW mij er voor geeft, mag hij toch nog weg. In de winter rijd ik er toch niet mee dus zou hij nog weg mogen. Maar het moet dan wel voor 20/12 zijn.  

pantani

Citaat van: order66 op 12 december 2022, 20:07:54
De prijs van die M4 blijft gelijk, maar de prijs van de M2 zakt wel een jaar...

Dat is niet altijd het geval hoor ... ik heb vrienden die werken bij BMW garages en ze vertellen me regelmatig gevallen van wat er al gebeurt is met die
bestellingen van lange termijn : de bestelde wagen wordt geleverd en er zijn opties die niet werden besteld bijgeleverd: de klant mag dan kiezen of hij de wagen zo wil
of mag een andere bestellen en moet de terug wachten voor levering  :thinking:...
Wat ook al gebeurt is dat wagens geleverd werden waarvan de kleur licht verschillend was van toen bij de bestelling ... de kleur zou ondertussen aangepast geweest zijn ...  :thinking:
Deze dingen zijn ECHT gebeurt dit jaar in 1 garage en dan spreken we nog niet dat de leveringstermijn nog verlengd wordt ...

En ook waar natuurlijk: de waarde van de M2 zal tegen dan dalen en daar heb je ook geen zicht op van hoeveel dat dat wel zou zijn ...  :iono:

order66

Ik begrijp je keuze 100% man, logisch allemaal als je alles op een rijtje zet :thumbsup:
First world problems he ;D

Win

Een M2 is mooier en leuker dan een M4. Hij is mij veel te groot geworden.

pantani

Citaat van: Win op 12 december 2022, 21:10:46
Een M2 is mooier en leuker dan een M4. Hij is mij veel te groot geworden.

Ik ben het volledig met jou eens maar diegene dat hier thuis de broek draagt vind de M2 te hard geveerd en zit beter in de M4 die wel de  adaptieve M sportophanging had.
Maar dat zouden we nu ook in de nieuwe M2 kunnen nemen als optie... ;)

Win

Die optie moet je altijd nemen in een M, anders klagen de vrouwen :D

kietekiet

Met alle respect, maar een  :///M: koop je niet voor comfort, Vind deze fabrieksaf nog veel te soft qua feedback, de oem  :///M: schokdempers voelen hard afgeveerd omdat ze te weinig onevenheden op't wegdek weg filteren ben er zeker van moest je een Öhlins R/T onder uwe M2 laten zetten en deze in stand 20 zet, je comfortabeler rijd dan de oem schokdempers in sportplus of sport, omdat deze u niet alleen betere wegligging en vermogens overdracht geven maar ook beter filtratie van putten en hobbels. Comfort stand in een  :///M: is te luchtkussenachtig gevoel, juist een minibus zonder feedback. Maar begrijp wel dat je een compromis zoekt om de vrouw ook tevreden te stellen. Hier is't simpel! ik vul een grote warmwater kruik met bijna kokend water en leg die op de zetel van de passagiers stoel van de M2, ik zet dan ook nog is de zetel verwarming in de hoogste stand, awel na 7km is de mijn haar kont zo fel verdoofd dat ze geen harde schokken meer voelt onder haar gat, en mijn zweedse schroefset staat in stand 8 met solide uniballs in de voor en achteras, en ze klaagt nog niet :toofunny:

order66

Hahaha het zijn geen vrouwen meer zoals vroeger, bende sloffen hier ook ;D. Die van mij met de fiets naar het werk, hoe moet ik anders mijn wagens betalen :P

pantani

Citaat van: order66 op 13 december 2022, 11:21:07
Hahaha het zijn geen vrouwen meer zoals vroeger, bende sloffen hier ook ;D. Die van mij met de fiets naar het werk, hoe moet ik anders mijn wagens betalen :P

Ik ga dit ook eens proberen ... hier staan toch 3 fietsen ... ze kan nog kiezen ...  ;D

Ik ben ze aan het warm maken voor de witte M2 2023 met de performance parts zoals deze in het filmpje ... maar wel met de " nomale " achterspoiler en niet dat Subaru -achtige vleugel...