Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

2019 - F87 - ///M2 Competition - Saphirschwarz

Gestart door pantani, 4 maart 2020, 15:00:01

PIRRE.

Is moeilijk te controleren.
Was ze 100% geladen? De mijne heeft ook al zeker 2 weken stil gestaan en gaf geen problemen. Ook heb ik al een melding gehad na 10 dagen maar had hem toen 2 keer kort gestart en dan weggezet.

Er zit bij velen ook nog externe GPS tracker of camera systemen op die wat sluimerverbruik kan hebben.
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

pantani

Ik had er voordien wel 3 weken lang 4x per week gebruikt voor mijn vrouw te gaan halen ... ritje telkens van 4 km ... dat is ook niet ideaal denk ik ...  :thinking:

pantani

Citaat van: pantani op 12 december 2020, 17:02:39
Terugroepactie voor de BMW M2C???
Vandaag een bericht gekregen dat mijn wagen zou binnen moeten om een interventie te doen ...
Is er een terugroepactie van BMW uit voor een bepaald gebrek? Ik heb helemaal geen problemen met mijn M2C ... buiten de batterij die al 2x heeft aangegeven dat er een langere rit moet worden gereden want de laaste maand er nog niet veel mee buiten gekomen ... 🙂

Het raadsel is opgelost:

Mijn wagen werd nieuw gekocht op 13/03/20 maar het was een stockwagen en de productiedatum is september 2019. En BMW verplicht een onderhoud te laten doen
om de 30000km of om de 2 jaar. Mijn wagen moet dus binnen voor een gewoon onderhoud en wordt op hun kosten gedaan ... dan gaan we niet moeilijk doen  :bump:

Wat de btterij betreft: volgens hen moet ik de wagen steeds afsluiten met de afstandsbediening en dat doe ik dus nooit ... laat deze steeds gewoon open omdat hij toch in de garage staat .... en daardoor is er een licht verbruik van de batterij ...

order66

Echt raar, ik mag mijn F10 14 dagen los in de garage laten staan, geen effect op de batterij.

PIRRE.

Citaat van: pantani op 15 december 2020, 11:07:17
Het raadsel is opgelost:

Mijn wagen werd nieuw gekocht op 13/03/20 maar het was een stockwagen en de productiedatum is september 2019. En BMW verplicht een onderhoud te laten doen
om de 30000km of om de 2 jaar. Mijn wagen moet dus binnen voor een gewoon onderhoud en wordt op hun kosten gedaan ... dan gaan we niet moeilijk doen  :bump:

Wat de btterij betreft: volgens hen moet ik de wagen steeds afsluiten met de afstandsbediening en dat doe ik dus nooit ... laat deze steeds gewoon open omdat hij toch in de garage staat .... en daardoor is er een licht verbruik van de batterij ...
Heb jij dan al 30000km? 
Om de 2jaar verplicht, dan zou dit toch september 2021 zijn. Zou raar zijn dat bmw een gratis onderhoud doet. En is volgens mij helemaal niet nodig daar je de auto nog geen jaar hebt.

BMW doet altijd vreemd als het over terugroepacties of software updates gaat.

Ivm de batterij, deze zal wel niet 100% geladen zijn geweest.
BMW E46 ///M3 coupe 2004 silbergau ---> sold
BMW F87 ///M2 competition 2018 Hockenheim Silber---> sold
BMW G80///M3 competition 2022 isle of man green --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm mikuni - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

pantani

Citaat van: PIRRE. op 15 december 2020, 14:39:24
Heb jij dan al 30000km? 
Om de 2jaar verplicht, dan zou dit toch september 2021 zijn. Zou raar zijn dat bmw een gratis onderhoud doet. En is volgens mij helemaal niet nodig daar je de auto nog geen jaar hebt.

BMW doet altijd vreemd als het over terugroepacties of software updates gaat.

Ivm de batterij, deze zal wel niet 100% geladen zijn geweest.

Nee, ik heb 6000 km maar ze doen het gratis ... en dan stel ik verder niet al te veel vragen ... ziet dat ze zich bedenken ... :-\   ;D

pantani

Zo, update stuur is gebeurt.
Nu de rest en beginnen met het onderste part in mat carbon; wordt vervangen door een glossy carbon. En het blauwe alu part wordt vervangen door blauwe glossy carbon.
Dan beginnen ze aan de performance mat carbon parts die veranderen naar glossy carbon en delen in blauwe carbon komen er ook. Maar daar heb ik nog een paar weken de tijd voor om dat juist te bepalen.

r1sthebest

smeersd

Ik was, blijf meer fan van het matte carbon. Vind het carbon op het stuur er ook maar heel plastic uitzien. Maar smaken verschillen natuurlijk 😊👍

pantani

Citaat van: smeersd op  3 februari 2021, 18:48:52
Ik was, blijf meer fan van het matte carbon. Vind het carbon op het stuur er ook maar heel plastic uitzien. Maar smaken verschillen natuurlijk 😊👍

Voor mij dus duidelijk de plastic  ;D :thumbsup:
Het voordeel van de gloss carbon is : je kan er veel meer effecten mee bereiken. Ze gaan nu stukken maken in blauwe carbon waarvan ik al testparts heb gezien en die zijn niet et beschrijven mooi ... dat lukt niet me de mat carbon ... is dus ook zeer mooi maar oooh zo saai ... de gloss carbon is echt 'rock & roll' ... kitschy misschien soms maar je moet er niet in overdrijven ... IK GA ME DUS MOETEN INHOUDEN  :thinking: :toofunny:

pantani

Dit is dus besteld maar dan met het midden part in blauwe carbon ... toch een beetje kitchy but I like it   :drool:

Avus_3.0

Citaat van: pantani op  3 februari 2021, 18:59:04
Voor mij dus duidelijk de plastic  ;D :thumbsup:
Het voordeel van de gloss carbon is : je kan er veel meer effecten mee bereiken. Ze gaan nu stukken maken in blauwe carbon waarvan ik al testparts heb gezien en die zijn niet et beschrijven mooi ... dat lukt niet me de mat carbon ... is dus ook zeer mooi maar oooh zo saai ... de gloss carbon is echt 'rock & roll' ... kitschy misschien soms maar je moet er niet in overdrijven ... IK GA ME DUS MOETEN INHOUDEN  :thinking: :toofunny:

Als ik het goed begrijp laat je dus uw performance parts ombouwen naar gekleurde carbon onderdelen. Welke firma in belgie doet dit? ben wel eens benieuwd hoe ze dat allemaal verwezenlijken...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

pantani

Citaat van: Freke op  4 februari 2021, 11:33:56
Als ik het goed begrijp laat je dus uw performance parts ombouwen naar gekleurde carbon onderdelen. Welke firma in belgie doet dit? ben wel eens benieuwd hoe ze dat allemaal verwezenlijken...

Sommige naar gekleurde carbon en de andere naar gloss carbon.
Een andere mogelijkheid is dat ik alle mat carbon parts verkoop en er direct nieuwe in gloss en kleur carbon laat maken. Ik zet ze deze avond te koop op 2dehands en zie wat het voordeligst gaat zijn.

Bij xclusive carbon doen ze dit : TOP werk  :thumbsup: Echt vakmanschap.

pantani

Het gaat om deze mat carbon OEM parts aangeduid met rode pijl.

Avus_3.0

Citaat van: pantani op  4 februari 2021, 11:42:41
Sommige naar gekleurde carbon en de andere naar gloss carbon.
Een andere mogelijkheid is dat ik alle mat carbon parts verkoop en er direct nieuwe in gloss en kleur carbon laat maken. Ik zet ze deze avond te koop op 2dehands en zie wat het voordeligst gaat zijn.

Bij xclusive carbon doen ze dit : TOP werk  :thumbsup: Echt vakmanschap.

Merci voor de tip. Zal het bedrijf direct eens googlen se.  :thumbsup:
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

pantani

Citaat van: Freke op  4 februari 2021, 11:52:18
Merci voor de tip. Zal het bedrijf direct eens googlen se.  :thumbsup:

Op youtube vind je er ook dingen van op terug  ;)

pantani

Citaat van: F31J op  6 februari 2021, 09:19:34
Ik vind het best wel mooi. Maar persoonlijk zou ik alle accenten rood OF blauw doen.

Dat doe ik ook ... alles in blauw, zoals de stiksels van het interieur ... maar toppen aanzie ik niet als een accent ... Want dan heb je geen keus; alle accenten moeten dan steeds  in alle wagens in het rood zijn want de toppen zijn nu 1x rood. En rood-blauw past bij een  :///M: ;)
Het carbon-blauw is wel minder opvallend als dat wat ik had gekleurd maar dat was een prototype om te kijken wat het zou geven en ik had geen andere blauwe spuitbus ter beschikking  ;D

Weytie

Persoonlijk ook niet zo'n fan van de kleurencombo rood-blauw...
Dan beter in 1 dezelfde kleur, en aangezien je fan bent van blauw zou ik de startknop, en stuurknoppen ook int blauw steken  ;)

pantani

Citaat van: Weytie op  6 februari 2021, 15:20:29
Persoonlijk ook niet zo'n fan van de kleurencombo rood-blauw...
Dan beter in 1 dezelfde kleur, en aangezien je fan bent van blauw zou ik de startknop, en stuurknoppen ook int blauw steken  ;)

Ik vind het dus zo  8) en er komt nog meer blaus want die onderdelen dat er nu op staan was een proef ... en nu worden ze gemaakt in blauwe carbon en de toppekes blijven rood .... Misschien moet ik de km aanwijzers rode naalden en de rode stiksels rond het stuur ook blauw maken ...  :iono: ;)
Maar smaken verschillen gelukkig want het zou saai zijn anders  ;)

pantani

Citaat van: F31J op  7 februari 2021, 09:41:51
Je kan die start/stop button en stuurknopjes ook in het blauw krijgen. Maar zoals je al zegt, dat is persoonlijke voorkeur.  :D

Klopt, ben die buttons ook al tegen gekomen in het blauw, maar da blauw gaat helemaal verschillend zijn van het blauwe carbon dat er gaat komen en dan gaat het pas geen zicht geven.

pantani

Wegens vrije tijd die niet kon worden ingevuld op een nuttige manier heb ik me gewaagd om een try-out alcantara part voor beginners ... ;D
En ik moet zeggen ... dat kon slechter ...  ;D
Morgen ze plaatsen en eens kijken wat dit gaat geven maar dat zal wel matchen met de andere performance part in carbon-alcantara ( dashboard part - handgreep ).

pantani

Zo, passagierszijde is alcantara proved ... redelijk wat werk aan die luidspreker ...  :'(

Avus_3.0

Knap, is eens wat anders dat niet iedereen heeft.  :thumbsup:

pantani

Laatste Alcantara part net afgewerkt en nu eens kijken of er toch niet TE VEEL is ... En dan de carbon parts in het blauw bestellen en dan hopen dat ik ergen een paar MC zetels kan vinden ... alhoewel dat rode stiksel mijn een beetje afschrikt.

pantani

Stuur bijna klaar ... ben nog aant experimenteren met het midden part ... Morgen eens brainwashen ... ( Dat zal dus snel gaan  ;D ).

Zaskar

Wow zeer mooie upgrade  :thumbsup: ben wel geen fan van die grote flippers, ben wel benieuwd naar de rest.

pantani

pantani

Citaat van: Zaskar op  2 maart 2021, 18:41:33
Wow zeer mooie upgrade  :thumbsup: ben wel geen fan van die grote flippers, ben wel benieuwd naar de rest.

Was ik ook niet tot .... ik achter het stuur ging zitten waar deze in stonden en ik was direct verkocht ... veel beter gevoel, makkelijker om te schakelen, je kan zelfs ondeeraan met de pink veranderen ... zijn ze niet mooi ... dan zijn ze zeker wel handig  ;) :thumbsup: