Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

1984 - E24 - ///M635CSI: Nieuwe foto's pagina 3

Gestart door Noiders, 22 oktober 2011, 00:04:17

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noiders

Vandaag aangekocht. Nog even wachten op de platen, en dan fatsoenlijke foto's.
Uitgerust met wide body kit uit die tijd van (ondertusse al lang failliete) ABC-Exclusive.[attachthumb=1]

stoffie

Heerlijke auto zo'n M635CSi, maar die wide body kit kan ik echt niet smaken, gans de klassieke lijn van de E24 wordt er door teniet gedaan.

Ben wel benieuwd waarom je dan deze gekozen hebt in plaats van een gewone ? Kan je daar trouwens legaal de baan mee op in België ?

Noiders

Ieder zijn smaak natuurlijk! Ik vind hem mooi en uniek, dat is het belangrijkste.
Hij is gehomologeerd in 2001. Zelfs met de 345 sloffen achteraan.

b_ken

Ik heb hem ook te koop zien staan. Lang. Heel lang. Zoals in een jaar of 8. Tenzij hij telkens verkocht geweest is en kort daarna opnieuw te koop wordt aangeboden.
Ik sluit me aan bij Stoffie. Een M635 is zowieso een super bak.  :drool:
Maar deze bodykit  :thinking:

Beemerke05

En dan nog 345 banden... Maar ziet er wel proper uit en is idd zeldzaam...
Ook niet mijn smaak, maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi :thumbsup:
Ford Fiesta 1991 waits restauration - Skoda Fabia 2001 sold - BMW E46 318d Touring sold
BMW E46 320Ci Cabrio sold - BMW E36 325i Coupé sold - BMW E46 320d Touring M-Tech crashed
BMW E36 323ti sold - BMW 320Cd Coupé M-Tech sold - BMW E39 525iA daily - BMW E46 325ti track&fun

d.fine

Ben benieuwd naar meer foto's voor ik mijn oordeel vel ;D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Darkdriver


Dav1d

Allesinds proficiat met de aankoop :)

Ik denk dat ik het wel kan smaken maar kan geen oordeel vellen zonder foto's gezien te hebben.

Tip: :nopics:

En natuurlijk veel veilige km's toegewenst :thumbsup:

b_ken

Op die ene foto kan je inderdaad niet zo goed oordelen. Ik haalde me even de foto's van de advertentie nog voor de geest.

725

Foorbak  >:D
Originele lijnen zijn mijn inzicht mooier. Maar ik kijk toch uit naar meer foto's.
En uiteindelijk ieder zijn zin.
M635  :drool:

Veel plezier.
BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

b_ken

Advertentie staat nog on-line, als het deze is tenminste


Dav1d

Stond die gisteren (19/11) op de drift te Weeze?
Zo ja, In real life gezien en goedgekeurd :drool:
Ik kan deze wagen zeker smaken. Komt er trouwens nog heel schoon voor :thumbsup: :thumbsup:

Tip: Je zou hier beter nog wat foto's posten ;)

Monky

Zeer speciale wagen wel met die kit.
Ik was niet volledig overtuigd. Maar smaken verschillen  :D
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

pieterjan99

Ik vond het wel heel knap.
Gisteren ook eens kunnen bewonderen!
Knap!
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Noiders

#14
Inderdaad, ik was gisteren daar met de E24.
Foto's moeten nog altijd gemaakt. Momenteel geniet ik van iedere dag dat ik er mee kan rijden.
Ik heb nog enkele foto's gemaakt met m'n GSM:



Ondertussen zijn volgende werkjes al uitgevoerd:
- lichte roestbhandeling onderaan: er was roesvorming aan de krikpunten. Opgeschuurd en ingespoten met dat zilverspul. Nu in de gaten houden of het nog verder roest.
- motorolie toegevoegd (stond onder minimum) en gelijk ook van dat spul in gedaan om de motor te reinigen (weet naam niemeer, was duur spul)
- middenpot gelast (was doorgeroest)
- uitlijnen

Er is nog heel wat werk aan om hem in de staat te krijgen die ik wil:
- hier en daar rubbers vervangen aan motor en versnellingsbak terwijl we onderhoud doen.
- andere nummerplaathouder achter. (huidige heb ik maar snel snel bijgewerkt om hem er op zo snel mogelijk op te krijgen. Trekt op niks zo. Maar ik wou rijden!
- rechterdeur: nieuwe rubber en afstelling van het raam zodat deze beter sluit.
- nakijken van de ophanging. Stuur trilt. Kardan in stuurstang heeft speling, en enkele gewrichten ook.
- balanceren van de banden, lichte trilling bij 70 en 140/uur.
- nakijken remmen. Hij remt goed, maar ik vind dat er nogal veel remstof af komt?
- rvs uitlaat op maat. Ook iets hoger hangen zodat hij niet raakt bij het in de kelder rijden. Sound: zo zacht mogelijk, maar hoorbaar in hogere toeren.
- nieuwe bougies
- kleppen stellen
- open kelkjes (met zokjes)
- witte of donkere pinkers voor
- hella's of smokelights voor. (ben er nog niet uit)
- originele (of toch zo origneel mogelijk) voetmatjes
- nieuwe dakhemel.
- Schrammen wegwerken aan spiegel en aan rechterachterwiel.
- schrammen op schuifraam wegwerken.
- Kofferdeksel: de polyester afnemen, roest wegwerken, opschuren, terugplaatsen, spuiten.
- antenne motor fixen, en eventueel radio vervangen.
- ofwel smallere banden achter, ofwel rollen (kan dat met polyester?). Momenteel raakt hij links achter.
- ...
- op lange termijn: volledige bodykit eraf, opschuren, eventuele roest bijwerken, terug plaatsen. Ditkeer met lichte rand zodat er geen haarscheurtjes meer komen tussen plaatwerk en bodykit, volledig herspuiten.

Nog zoveel te doen  :o

pieterjan99

polyester rollen, dat zal niet gaan, denk ik
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

AzzKickr

Dikke bak, kan ik best pruimen.

My advice ? => Grotere wielen, lagere banden + negatief camber zetten  8)
"When the clutch drops,
the bullshit stops."
///M Power
Wiseman once said: "He with little knowledge and shallow pockets should not buy old German sports car"

Il Re Leone

Citaat van: AzzKickr op 20 november 2011, 16:40:18
Dikke bak, kan ik best pruimen.

My advice ? => Grotere wielen, lagere banden + negatief camber zetten  8)

+1  :thumbsup:
My ride => E46 318d sedan
Audi A4 B8 2.0 TDI => CRASHED
E46 318 CI => SOLD
Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery!!!

Darkdriver


Dav1d

Citaat van: AzzKickr op 20 november 2011, 16:40:18
Dikke bak, kan ik best pruimen.

My advice ? => Grotere wielen, lagere banden + negatief camber zetten  8)

+1
Misschien een beetje lager zetten? Vooral vooraan vind ik dat die nog wat kan zakken

Martijn

Vandaag onderweg tegen gekomen, wat een machine!!  :bow:  :drool: Gaat ook serieus goed vooruit! (bijna zo hard als die van mij  :gayfight: )
Zijn ook even gestopt aan de Esso, kon ik hem eens tegoei bekijken.. echt super dikke wagen!

ook snel even fotootje gemaakt met de 2 auto's samen.. jammer dat het zo donker is. Beetje de foto's jaren 80 style bewerkt :P

Was een leuke ontmoeting! tot de volgende mss!





E90 335i Full Bolts On+PURE stage 2 turbo's+inlets+ jb4+MHD+methanol  injection
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=55221.new#new

Noiders

Was tof kennis te maken ;) Dat diezelke van u ging goed vooruit! Merci voor de foto's.

stoffie

Leuke 80's style foto's :) Ge moet het mij vergeven maar ik vind het nog altijd een verkrachting van de prachtige lijnen van een 6, iedere keer ik er naar kijk. 't Is bruut, dat wel, maar damn, zo spijtig.

Hoe ligt dat eigenlijk op de baan ? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de wegligging nog op veel trekt met dat breed gedoe achteraan ? Dat moet toch gigantisch ondersturen ?

Noiders

Werkzaamheden de laatste dagen:
- nieuwe alternator geplaatst
- vervangen riempjes vooraan
- vervangen barrage
- kleppenstelling
- terwijl der toch alles af was ook even de blok proper gekuist.
- kleinigheden


todo vanavond:
- vervangen bougies (nog ne sleutel voor vinden eerst)
- afstellen/nakijken benzinetoevoer
- smering
- nieuw koelwater


todo nabijë toekomst
- nieuwe visco koppeling
- koppeling in stuur vervangen (lichte speling op stuur)

Noiders

Citaat van: stoffie op 26 november 2011, 10:31:12
Leuke 80's style foto's :) Ge moet het mij vergeven maar ik vind het nog altijd een verkrachting van de prachtige lijnen van een 6, iedere keer ik er naar kijk. 't Is bruut, dat wel, maar damn, zo spijtig.

Hoe ligt dat eigenlijk op de baan ? Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de wegligging nog op veel trekt met dat breed gedoe achteraan ? Dat moet toch gigantisch ondersturen ?

Ik begrijp dat de boddykit niet bij iedereen in de smaak valt. Voor mij is de stijl typisch 'eighties' en geeft het toch een extra.

ivm wegligging: 285 voor en 345 achter is natuurlijk extreem. Maar van onderstuur heb ik geen last. Ja, als ge extreem gaat doen, dan kunt ge het veroorzaken, net zoals met iedere andere wagen die je te hard de bocht in jaagt.

b_ken

De plaatselijke handelaar in 2de hands, hier in de buurt had vroeger ook een verbrede E24. Een andere kit dan deze want hij was niet zo breed.
ivm. wegligging was het niet zo zeer het onderstuur een probleem. Dan ben je immers in het droog al redelijk zot aan het doen. Bij hem was het probleem eerder de spoorgevoeligheid en de rechtuitstabiliteit die op niet veer meer trok. Dat gaat samen met brede velgen met een totaal foute ET en te brede banden. En daar heb je dagelijks last van, ook bij normale snelheden.
Ik weet niet of dat met deze nog meevalt ? 

Noiders

Ontkennen dat ik het niet merk, zou belachelijk zijn. Op slechte wegen is de wagen zeker spoorgevoelig. Is ook logisch lijkt me. Dat heb je zelfs met een hedendaagse auto. Uit mijn ervaring kan ik het zo vergelijken:
- M'n e91 met versleten banden was even spoorgevoelig als de ///M nu. Zeker bijvoorbeeld op de E314 tussen Genk en Houthalen waar het rechterrijvak op plaatsen serieuse spoorvorming heeft. Rijdt je op het linker rijvak (normale weg dus), dan merk je niets negatiefs.
- De ///M draait wat zwaarder. Dit heeft én met de banden én met de servo te maken.
- ivm rechtdoorrijden: geen probleem. tenzij bij spoorvorming natuurlijk.

Dus: ik vind dat het goed meevalt. Ik had erger verwacht.

Noiders

Onderhoud van de wagen heeft hem goed gedaan. De uitlaat ruikt gezonder en de motor draait soepeler.

Binnenkort versnellingsbak olie vernieuwe, nieuwe uitlaat en K&N filter monteren.

Vraagske aan de kenners: Welke degelijke schroefset past er onder een ///M? Ik vind er amper.

M'n 'klachten' nu:
- zakt naar mijn gevoel te fel door achteraan bij het accellereren. Vooral bij draaien en versnellen. (stijver zetten?)
- Zou hem graag lager leggen vanvoor. 3cm ongeveer.

AzzKickr

Info Frits zou ik zeggen. Die kan u zeker en vast verder helpen.
"When the clutch drops,
the bullshit stops."
///M Power
Wiseman once said: "He with little knowledge and shallow pockets should not buy old German sports car"

Nostra

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???