1984 - E24 - ///M635CSI Alpinweis -P4 wagen strippen + opfrissen van stukken.

Gestart door Tomac, 31 maart 2010, 21:17:01

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits

Wroet wroet, ge zijt goed bezig!  Nu nog een E36 M3 erbij voor op circuit, en ge hebt het ideale wagenpark  :wiggleyes:
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

stoffie

Zalig, zoals gezegd wil ik een ritje. Blijft bij mij ook een ambitie om er in de toekomst zo eentje bij te nemen (of dat haalbaar is, is maar de vraag), maar eerst de M635 in orde zetten!

Maak gewoon een nieuwe topic aan, dat houdt de zaken overzichtelijk  ;)

Tomac

Citaat van: stoffie op 17 juni 2010, 14:35:16
Zalig, zoals gezegd wil ik een ritje. Blijft bij mij ook een ambitie om er in de toekomst zo eentje bij te nemen (of dat haalbaar is, is maar de vraag), maar eerst de M635 in orde zetten!

Maak gewoon een nieuwe topic aan, dat houdt de zaken overzichtelijk  ;)
Dat ritje krijg je zowiezo al.
Ja akkoord dat ik een appart topic moet openen maar omdat de wagen nog bij bmw staat en nog niet in mijn eigen garage heeft het nog geen zin... :)
@ frits geraak jij aan BBS Le mans?

Frits

Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

Tomac

Het is al een tijdje geleden maar wegens slecht weer zijn we weer begonnen.
Een maandje geleden bij Frits geweest voor nieuwe shocks en veren. Dit bracht toch zeker de wagen 2 tot 3 cm lager tot de grond ( pics komen asap ).
Nu heb ik besloten om een serieuze overhaul te doen en al het cromé te vervangen.

Dit is wat ik besteld heb:
Te bestellen: Ruiten & onderdelen

*2 Decorative frame left    Part number: 51 31 1 843 777 Price: €58.40/ $80.01
*3 Cup          Part number: 51 31 1 800 068 Price: €13.20/ $18.08
*4 Decorative frame right    Part number: 51 31 1 843 778 Price: €58.40/ $80.01
*6 Decorative frame right   Part number: 51 31 1 843 890 Price: €41.70/ $57.13
*7 Cup          Part number: 51 31 1 846 419 Price: €1.73/ $2.37
*8 Decorative frame left    Part number: 51 31 1 843 889 Price: €41.70/ $57.13
*9 Decorative frame bottom  Part number: 51 31 1 839 118 Price: €27.50/ $37.68
*10 Cup          Part number: 51 31 1 839 363 Price: €2.73/ $3.74


Windscreen, clear with anti-glare strip Part number: 51 31 1 966 790 Price: €165.00/ $226.05
*2 Door weather strip outer left       Part number: 51 37 1 871 737 Price: €127.50/ $174.68
*2 Door weather strip outer right      Part number: 51 37 1 871 738 Price: €127.50/ $174.68
*3 Edge protection left         Part number: 51 72 1 839 501 Price: €167.00/ $228.79
*3 Edge protection right         Part number: 51 72 1 839 502 Price: €167.00/ $228.79


*4 Moulding left            Part number: 51 13 1 839 947 Price: €63.00/ $86.31
*4 Moulding right            Part number: 51 13 1 839 948 Price: €63.00/ $86.31
*2 Moulding left            Part number: 51 13 1 839 945 Price: €63.00/ $86.31
*2 Moulding right            Part number: 51 13 1 839 946 Price: €63.00/ $86.31
*6 Moulding joint left         Part number: 51 37 1 869 205 Price: €8.75/ $11.99
*6 Moulding joint right         Part number: 51 37 1 869 206 Price: €8.75/ $11.99
Covering outer left         Part number: 51 13 1 843 865 Price: €28.00/ $38.36 ( B stijl afdekking )
Covering outer right         Part number: 51 13 1 843 866 Price: €28.00/ $38.36 ( B stijl afdekking )


*2 Covering left            Part number: 51 21 1 873 461 Price: €113.00/ $154.81
*2 Covering right            Part number: 51 21 1 873 462 Price: €113.00/ $154.81


Optioneel te bestellen: Bagetten + bumper

*1 Moulding fender front left      Part number: 51 13 1 904 453 Price: €32.00/ $43.84
*1 Moulding fender front right      Part number: 51 13 1 904 454 Price: €32.00/ $43.84
*2 Moulding door front left      Part number: 51 13 1 889 485 Price: €38.00/ $52.06
*2 Moulding door front right      Part number: 51 13 1 889 486 Price: €38.00/ $52.06
*3 Moulding fender rear left      Part number: 51 13 1 889 487 Price: €36.00/ $49.32
*3 Moulding fender rear right      Part number: 51 13 1 889 488 Price: €36.00/ $49.32
*15 Sill strip, left         Part number: 51 13 1 885 057 Price: €59.00/ $80.83
*15 Sill strip, right         Part number: 51 13 1 885 058 Price: €59.00/ $80.83



Nog een beetje roest weg werken en daarna het nieuwe interieur erin!

Wat nog moet komen:

* nieuwe grils en nieren
* polier beurt
* bbs opknappen en bredere lip bestellen zodat de achterste lip de voorste velg word en de achterste gaat met 2j breder en huidige nieuwe banden stretchen ( en mede dank aan stoffie dat ik zijn trx'en kan lenen ondertussen )
* volledige Super Sprint uitlaat installeren + pakking vervangen ( ligt bij frits klaar )
* kleppen en vlinder kleppen afstellen
* motorisch bepaalde delen vervangen op voorrand ( starter, alternator, lichtmachine, riemen, nieuwe leidingen voor water circuit, benzine pomp en allerhande filters )

Dit was het tot nu toe. Ik hou jullie allemaal op de hoogte met nieuwe pics.


stoffie

Amai, dat wordt pijnlijk aan de portemonnee...die rekening wil ik naderhand wel eens zien  :wow:

Tomac

Citaat van: stoffie op 13 november 2010, 16:59:13
Amai, dat wordt pijnlijk aan de portemonnee...die rekening wil ik naderhand wel eens zien  :wow:

Als je dat allemaal optelt word je ongemakkelijk. Eenmalige kost hoop ik dat veel resultaat geeft.

Pinzie


stoffie

Citaat van: Tomac op 13 november 2010, 17:22:19
Citaat van: stoffie op 13 november 2010, 16:59:13
Amai, dat wordt pijnlijk aan de portemonnee...die rekening wil ik naderhand wel eens zien  :wow:

Als je dat allemaal optelt word je ongemakkelijk. Eenmalige kost hoop ik dat veel resultaat geeft.

Tja, ik heb ook zo'n excel file met al mijn kosten. Om slecht van te worden, maar anderzijds haal je er zo veel voldoening uit als je met die kar rijdt (wat bij u natuurlijk wel wat minder zal voorvallen dan bij mij, maar je hebt dan ook een M5 :D)

Tomac

Ik kies toch de M6 boven de M5. Die 6 in lijn schreeuwt zo zalig eh!
En je moet nog hard werken ook erbij weinig of geen elektronica dat je op de baan houd.


Tomac

De kerstman was vroeg dit jaar ;)

2 nieuwe wielkast randen.


Heel wat zoekwerk verricht en dit gevonden. Niets gekraakt en in heel goede conditie.



Volgende bestelling komen volgende week binnen.

- Nieuwe voorruit via wallothnesch.

Links en rechts flanken omdat ik roest aan mijn baguette heb.




Linker achterflank voor roest aan de bumper.


Ik heb besloten om de wagen helemaal te laten herspuiten in het originele kleur.

mvg Krieger T.


725

BMW " There is no substitute "

VW Golf 1.0i A 05/2018
BMW e39 520i 09/1997 - Montrealblau (Ingeruild)
BMW e32 735i A 04/1988 - Lachssilber

stoffie

Amai kerel, het gaat precies een vlucht nemen. Zwaar investeren  >:D

Ben benieuwd! Ik begin volgend jaar ook aan de esthetische kant van de mijne, nu al het mechanische zo goed als top staat. 't Zal natuurlijk nooit zo'n perfecte worden als bij u want het is en blijft een daily (als het niet sneeuwt tenminste) voor mij.

b_ken

Zo op de vorige foto's te zien was de roest toch nog niet van die aard dat er moet begonnen worden met hele (of halve  :thinking:) flanken te vervangen, of vergis ik me ?  Anders opletten dat de 'cure' niet erger is dan de 'disease'.

Il Re Leone

Ik zie dit topic nu pas. Shame on me.  >:D

Schitterend project om volgen!  :thumbsup:

Btw heb je al een topic van die M5?
My ride => E46 318d sedan
Audi A4 B8 2.0 TDI => CRASHED
E46 318 CI => SOLD
Yesterday is History, Today is a Gift, Tomorrow is Mystery!!!

Tomac

Citaat van: b_ken op  2 december 2010, 08:55:08
Zo op de vorige foto's te zien was de roest toch nog niet van die aard dat er moet begonnen worden met hele (of halve  :thinking:) flanken te vervangen, of vergis ik me ?  Anders opletten dat de 'cure' niet erger is dan de 'disease'.

Ik weet het dat het wat overdreven is maar als je weet dat ik die 3 flanken heb kunnen kopen voor het totaal bedrag van 138€ snap je me wel.
Het is niet dat men die flank in zijn geheel ga gebruiken ( laat ons hopen van niet ). Dit spaart mijn carrosserie veel tijd uit ( de vorm heeft hij dan al ) en dit was in samen spraak met hem.
Je zou je vergissen maar inderdaad op foto lijkt het allemaal niet zo erg tot je het van dichter bekijkt. Je ziet het opbollen van de linker en rechter kant niet zo goed maar is wel een duidelijke indicatie dat er heel wat roest onder zit.
Ik zal maar zwijgen over den dorpel. Beide deuren worden ook vervangen door één zonder roest. Nu heb ik alles wat ik kan kopen inv met carrosserie.

@Il Re Leone: Ik maak wel eens een topic aan maar na heel wat problemen lijkt het me erop dat het meer een garage wagen word dan daily.

Tomac

Even wat tijd gehad om de carburatie eens onderhanden te nemen. Hier is voor en na.





Morgen den airco eruit + kabel boom.