Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

1984 - E24 - ///M635CSi Schwarz - 'Chief'

Gestart door stoffie, 13 januari 2010, 17:10:41

Raceshot_M5

Wilkommen .... wreed proper kot als ge 't mij vraagt ...
Me likes  ;D
You wonna take it on ? Don't bother ... Doesn't matter what you've got doesn't matter what you've driven, 'cause this is quicker, it's faster, it's more astonishing. (Clarckson on the ///M5)

pieterjan99

Zeer mooie wagen waar velen jaloers op zijn (zijt daar maar zeker van ;) )
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

kraftbayer

Eindelijk nog eens een ECHTE BMW op het forum.
Nette auto.Houden zo,enkel andere velgen en de originele zeker bijhouden.
Ik kan best geloven dat die een aardige cent gekost heeft maar hij ziet er dan ook top uit.
Mvg,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Bram

Prachtig man!  :wow: Is dit nog steeds de originele lak dan?

stoffie

Voor zover ik weet wel...al kan het wel zijn dat er hier en daar eens een paneeltje is vervangen/gespoten. Eigenlijk nog geen diep onderzoek naar gedaan. Rechter achterpaneel is volgens mij wel al eens vervangen of aangepast want de antenne zit bij mij nu vanvoor, terwijl die standaard rechts achter zat bij deze wagens. Kan aan de binnenkant geen sporen van een oud gat vinden, dus vermoed dat er daar al eens iets anders is ingezet ?

Komende tijd krijgt hij ook eens een volledige detailing, want van dichtbij is het wel voor verbetering vatbaar :)

Miss Cooper S

Me like :bow: , juist de radio post is een afknapper  ;D maar wel toepasselijk ...
Being fast is a lifestyle

Lectra

Prachtige shark stoffie.....   :thumbsup:
En dan nog in de mooiste kleur ook..
Wat een uitstraling..   :drool:

PEF

Music heals your soul!

BimmerAndMore

Bedankt om hem te komen voorstellen Stoffie.  :thumbsup: We moeten nog altijd eens afspreken hé.  :)

stoffie

Zeker! Maar eerst mijn rijbewijs afmaken  ;)

Tom

Citaat van: stoffie op 14 januari 2010, 01:10:28
Zeker! Maar eerst mijn rijbewijs afmaken  ;)

Ge hebt wel ne leuke wagen om mee te beginnen dan  :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

goediman

Prachtige wagen,proficiat met de aankoop  :thumbsup:

[email protected]

:drool: Je hebt daar een superwagen in handen gekregen! Wat een beest  :wow:

Soigneert hem goed en vele veilige kilometers toegewenst.

Zizicoincoin

Prachtige wagen :wow:

Mooie aanwinst op het BB forum :thumbsup:

marc

SDB

Vette slee, staat er nog zeer proper bij  :clap: :thumbsup:

2000 E46 320D SEDAN (Sold)   /  2011 VW EOS 2.0 TDI DSG6 (Sold)  
2015 AUDI A4 2.0 TDI Clean Diesel S-Line Multitronic (Sold)  /  2021 G20 318iA Saphirschwartz

d.fine

Knaaaaaap! Kan geloven dat je tevreden bent, amaai, komt precies pas uit de showroom! :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Kristofm

stoffie

Nogmaals bedankt.

't Is wel leuk te zien en merken dat zo'n auto nog altijd veel losweekt  :thumbsup:

Enfin, ik heb hem zeker niet gekocht om mee te posen. Gewoon een jongensdroom en voor mijn eigen plezier.

Als het eens wat beter weer is, kar eens mooi kuisen, en proberen wat mooie foto's te maken.

*s14*

Kwijlkar!  :drool:

Al aardig wat centjes intgestoken lees ik.
Maar dit vertaalt zich dan ook wel in een fantastisch rijgedrag en een dikke onbetaalbare smile op je gezicht als je er mee rijd denk ik  :thumbsup:
Spijtig dat ze zo'n bakken de dag van vandaag niet meer maken.

stoffie

Ach, ze zeggen altijd dat een M635 een toegewijde portemonnee vereist, wel...  :wow:

Dit staat mij nog te doen:

Op korte termijn (kan ik zelf):

- paar kleine roestplekjes hier en daar, maar moet en en ander gedemonteerd worden om dat mooi in orde te brengen + oppervlakteroest rond batterij in koffer
- transistor airco vervangen (blaast enkel full speed)
- lichtjes dashbord vervangen
- achtergrondverlichting radio aansluiten (vergeten heb ik gemerkt onlangs)
- service interval module van nieuwe batterijen voorzien
- boordcomputer vervangen, op de huidige zit een brandplek
- antenne demonteren, reviseren en terug monteren (mast zit geblokkeerd)
- onderkant eens grondig schoonmaken
- matten kopen
- ruitenwissers vervangen en motortjes eens bekijken, eventueel mechanisme smeren
- nieuwe batterij
- setje BBS RC090 of soortgelijke velgen ipv die TRX'en

Op lange termijn (enkel voor mijn eigen gemoedsrust en intentie om deze auto terug in topstaat te brengen, niets hier van is momenteel nodig):

- distributie + nokkenassen vernieuwen
- injectors checken
- nieuwe waterpomp/oliepomp
- nieuwe startmotor
- nieuwe radiator
- nieuwe benzinefilter, benzinepompen en vlotter in tank (en binst tank ook eens checken)
- nieuwe master & slave cilinder remsysteem
- nieuwe remschijven rondom
- nieuwe LMM
- nieuwe veren + schokdempers rondom + vervangen alle ophangingselementen
- nieuwe lagers/cardans
- nieuwe koppeling

Tegen dat dit alles achter de rug is, zal er qua onderhoud en onderdelen minstens evenveel inzitten als de verkoopsprijs. Maar dat heb ik er zeker voor over. 't Is gewoon een zalige wagen  :exited:

stoffie

Weet er iemand trouwens of je sleutels kan laten bijmaken in een gewone sleutelmakerij ? In mijn geval is dat een doodsimpel geval, geen afstandsbediening en meer van dat. Je kan op ebay van die blanke exemplaren kopen maar iets zegt mij dat ze daar in een sleutelmakerij een probleem van gaan maken. Mocht dat niet lukken, wat kost dat zo bij een garage ?

Het alarm moet ik ook nog eens testen, de vorige eigenaar had me gezegd dat het niet werkte, maar volgens mij moest het eens opnieuw ingesteld worden (is met zo'n magnetische sleutel, wel cool).

Verbaast mij nog altijd wat voor leuke dingetjes op die auto zitten, voor al zo oud te zijn. Alles elektrisch, volledige boordcomputer, 'gong' bij vriestemps, verwarmd deurslot bij negatieve temperaturen, verlicht make-up spiegeltje, oplaadbare torch in het handschoenkastje, temperatuurgeregelde verwarming (werkt echt goed ivm auto's uit die periode), verwarmde ruitensproeiers. Enfin, misschien ben ik achterlijk, maar toch niet zo vanzelfsprekend voor zo'n oude auto me dunkt.  :razz:

Enfin, hier nog twee picjes, vrij recent. Heb er meteen ook een mooi period correct leren ///M etui bijgekocht voor de papieren, en een mooie sleutelhanger :)

NilsVB

Amai, verwarmde ruitensproeiers? Wist nie da dat bestond lol ;D
Knappe accessoires ook! :D

Mijn Bimmer
Alle tips op 1001tips.be!

Frits

Yep, en electrische ruiten achteraan, op ne coupé!!  En niet gelijk bij E36 en E46 dat ze naar buiten open gaan, maar echt naar beneden!!
Too much horsepower is never enough.
Aerodynamics is invented by people that can't build decent engines.
Remember you can't race your house, but you can sleep in your car!
If everything is under control, you are not going fast enough.
Winning isn't everything, but losing sucks!

KenM3

Sleutels kan je gewoon laten bijmaken , gewoon een blanke kopen ( heb ik zelf ook gedaan voor de E30 )

E36club.be

met u chassisnummer naar bmw gaan. Als er geen ander slot inzit kunnen ze dat bestellen...

35 euro dacht ik . Moest het niet passen , dan valt het nog mee vind ik ... En indien die wel past, hebde ineens de juiste en orgineel...

www.e36club.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 325I , play +++  -->Cruizer

stoffie

Citaat van: KenM3 op 15 januari 2010, 16:28:23
Sleutels kan je gewoon laten bijmaken , gewoon een blanke kopen ( heb ik zelf ook gedaan voor de E30 )

Dus jij hebt dat gewoon bji een slotenmaker laten doen dan ?

Citaat van: psychotronik op 15 januari 2010, 17:06:46
met u chassisnummer naar bmw gaan. Als er geen ander slot inzit kunnen ze dat bestellen...

35 euro dacht ik . Moest het niet passen , dan valt het nog mee vind ik ... En indien die wel past, hebde ineens de juiste en orgineel...

Da's inderdaad nog niet te duur. Volgens mij zijn het nog altijd de originele sloten.

b_ken

Zo een alarm met magnetische sleutel zat in mijn E28 M535 ook. Ik heb dat ook nooit weten werken. Ook geen idee hoe het zou moeten werken eigenlijk. De auto ging altijd, nooit een sirene gehoord, en of ik die sleutel nu gebruikte of niet, er gebeurde niets. En voor de korte tijd dat ik van plan was ermee te rijden ook nooit moeite gedaan daarvoor.

E36club.be

Citaat van: stoffie op 15 januari 2010, 18:02:25
Citaat van: KenM3 op 15 januari 2010, 16:28:23

Dus jij hebt dat gewoon bji een slotenmaker laten doen dan ?

Citaat van: psychotronik op 15 januari 2010, 17:06:46

Da's inderdaad nog niet te duur. Volgens mij zijn het nog altijd de originele sloten.

Gewoon is langs gaan he. bij een E36 gaat dat. Dus zal dat bij de uwe ook wel gaan veronderstel ik :) .

www.e36club.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 325I , play +++  -->Cruizer

Stiggie