2024 - G87 - ///M2 - Saphire black - ZF.

Gestart door kietekiet, 16 april 2024, 20:27:21

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Low Budget


cossie300

De parking al eens geprobeerd? Op deze zoekmachine zal je ongetwijfeld wel iets tegenkomen.
De Smet car cleaning, follow us on fb and insta  ••• Porsche 911 Carrera 4S , when i'm in a hurry ••• Ferrari 348 TB , when i want to relax ••• Ford Escort Cosworth , the rally car •••Ducati Panigale V4S , porn on wheels ••• Ducati 1198S , just for the fun•••Ducati 998 , nostalgia ••• Bmw G01 X3 , family car ••• Ford Focus , kids car

Capitol

- 2017 M140i (RWD - manueel)
- 2023 GT4 RS

kietekiet

Citaat van: Capitol op 22 oktober 2024, 10:45:53Ik heb er geen idee van. En zelf ga ik het bij mijn GT4 RS houden.
Heb jij ooit een Exige V6 test gereden gehad? Hoe is die in vergelijking met je GT4 RS? Puur Qua beleving en handling? naar het schijnt is zo'n exige V6 nogal onderstuur van aard. Jokevlo van het lotusforum vertelde is dat het nogal wat werk is om dat er voledig uit te krijgen.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

dadoke

Citaat van: kietekiet op 22 oktober 2024, 14:54:04Heb jij ooit een Exige V6 test gereden gehad? Hoe is die in vergelijking met je GT4 RS? Puur Qua beleving en handling? naar het schijnt is zo'n exige V6 nogal onderstuur van aard. Jokevlo van het lotusforum vertelde is dat het nogal wat werk is om dat er voledig uit te krijgen.

Is dat niet het 'probleem' met alle rear/mid-engined wagens?
Iedereen steekt wel een vleugel op de achterkant, maar vergeet dat er vooraan vooral nood is aan extra downforce.
Een splitter en canards en dat zou al een pak beter moeten zijn...

Capitol

Citaat van: kietekiet op 22 oktober 2024, 14:54:04Heb jij ooit een Exige V6 test gereden gehad? Hoe is die in vergelijking met je GT4 RS? Puur Qua beleving en handling? naar het schijnt is zo'n exige V6 nogal onderstuur van aard. Jokevlo van het lotusforum vertelde is dat het nogal wat werk is om dat er voledig uit te krijgen.
Ja, ik heb wel een aantal keer met die van Jokke gereden. Beleving heb je natuurlijk nooit te weinig in een Exige V6. Maar ik moet zeggen dat de GT4 RS daar toch wel heel dicht bij aanleunt op gebied van beleving. Het geluid van de airbox vind ik zo een groot pluspunt aan die auto, dat maakt hem echt speciaal. De Porsche heeft wel wat minder last van onderstuur zou ik zeggen. Beide sturen zeer scherp. Maar de Porsche kan je niet als manueel krijgen.
- 2017 M140i (RWD - manueel)
- 2023 GT4 RS

kietekiet

#306
Citaat van: Capitol op 23 oktober 2024, 13:08:30Ja, ik heb wel een aantal keer met die van Jokke gereden. Beleving heb je natuurlijk nooit te weinig in een Exige V6. Maar ik moet zeggen dat de GT4 RS daar toch wel heel dicht bij aanleunt op gebied van beleving. Het geluid van de airbox vind ik zo een groot pluspunt aan die auto, dat maakt hem echt speciaal. De Porsche heeft wel wat minder last van onderstuur zou ik zeggen. Beide sturen zeer scherp. Maar de Porsche kan je niet als manueel krijgen.
Porsche is uiteraard hoger qua niveau zowel in restwaarde als pure power. Yves Maes van Maes containers die ken je mischien? Zat ook op het programma sky is the limit, zit vaak bij ons op de werf met zijn containers, awel die had zo'n gele GT3 RS gekocht, het moment dat die de parking van Porsche Paal uit reed was die wagen al 50k meer waard. Hij kocht hem dan wel op de zaak zonder btw, maar als je hem een week later op autoscout zet steek je wel terug een deel in de pocket.
Maar het feit dat een Lotus Exige V6 een underdog is tegenover de Porsche GT3 en GT4 modellen siert dat merk uiteraard wel.
Beetje een budget track tool gehomologeerd voor de weg.
Ronde tijden op zolder in de tijd van Jokke zijne 997 GT3 met 415 pk waren minder snel dan van zijne Exige V6 350 sport. Niet veel verschil maar toch. De moderne Porsches GT3's of GT4 met 500pk verpletteren uiteraard zo'n  Exige Sport 350 qua ronde tijden, al hangt het ook van de piloot af. Met een GT3 RS of Exige V6 Cup 460 op de limit rijden is heel wat moeilijker en vraagt meer skills qua voertuigbeheersing dan een M2 met wat aftermarket mods.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

Boin

Citaat van: kietekiet op 23 oktober 2024, 14:48:15Met een GT3 RS of Exige V6 Cup 460 op de limit rijden is heel wat moeilijker en vraagt meer skills qua voertuigbeheersing dan een M2 met wat aftermarket mods.
Dat is sowieso met een rear/mid engine auto, maar dat maakt het net leuker/intenser om te rijden.

Ik zou het in uw geval niet te hardcore zoeken, voor die 1 of 2x per jaar dat je een trackday gaat doen.. Beter neem je iets wat bruikbaarder is op de weg, waar je naast funritjes ook nog eens rustig kunt cruisen met de vrouw en/of kinderen. Daarom zou mijn eigen keuze ook uitgaan naar een 997 GT3 en geen GT3 RS.

Ice_ken

Citaat van: kietekiet op 23 oktober 2024, 14:48:15Porsche is uiteraard hoger qua niveau zowel in restwaarde als pure power. Yves Maes van Maes containers die ken je mischien? Zat ook op het programma sky is the limit, zit vaak bij ons op de werf met zijn containers, awel die had zo'n gele GT3 RS gekocht, het moment dat die de parking van Porsche Paal uit reed was die wagen al 50k meer waard. Hij kocht hem dan wel op de zaak zonder btw, maar als je hem een week later op autoscout zet steek je wel terug een deel in de pocket.
Maar het feit dat een Lotus Exige V6 een underdog is tegenover de Porsche GT3 en GT4 modellen siert dat merk uiteraard wel.
Beetje een budget track tool gehomologeerd voor de weg.
Ronde tijden op zolder in de tijd van Jokke zijne 997 GT3 met 415 pk waren minder snel dan van zijne Exige V6 350 sport. Niet veel verschil maar toch. De moderne Porsches GT3's of GT4 met 500pk verpletteren uiteraard zo'n  Exige Sport 350 qua ronde tijden, al hangt het ook van de piloot af. Met een GT3 RS of Exige V6 Cup 460 op de limit rijden is heel wat moeilijker en vraagt meer skills qua voertuigbeheersing dan een M2 met wat aftermarket mods.

En hoeveel circuit ervaring heb jij nu? Allé ik hoor dat hier allemaal graag hoor, rondetijden dit, rondetijden dat. 4 jaar geleden claimde je nog een bochtenfobie te hebben op een nat circuit Zolder omdat je je Lotus daar geprakt had. Jokke heeft trouwens een 991.1 GT3 gehad, die ging best wat sneller dan die Lotus.

Mijn persoonlijke ervaring op circuit is dat er veel mensen rijden met dik materiaal en weinig skills, altijd grappig als je ze dan voorbij komt vliegen met "minder".
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

kietekiet

#309
Citaat van: Ice_ken op 24 oktober 2024, 14:09:14En hoeveel circuit ervaring heb jij nu? Allé ik hoor dat hier allemaal graag hoor, rondetijden dit, rondetijden dat. 4 jaar geleden claimde je nog een bochtenfobie te hebben op een nat circuit Zolder omdat je je Lotus daar geprakt had. Jokke heeft trouwens een 991.1 GT3 gehad, die ging best wat sneller dan die Lotus.

Mijn persoonlijke ervaring op circuit is dat er veel mensen rijden met dik materiaal en weinig skills, altijd grappig als je ze dan voorbij komt vliegen met "minder".

Ik spreek van 2012 toen Jokke zijn Lotus Cup260 weg had gedaan voor een 997 GT3 met 415 pk, toen in 2013 de Exige V6 350 uitkwam had hij die als ik het me goed herinner erbij gekocht om toen op het Lotus forum neer te pennen dat hij sneller was met zijn Exige V6 dan met de Porsche GT3 997. Wat hij erna allemaal nog heeft gehad van sportkarren heb niet meer bijgehouden, trouwens die mens is stinkend rijk, als die zijn speelgoed morgen in de Lucien Bianchi bocht aan flarden rijd, ligt die mens niet van wakker.
En daar zit het hem nu juist! Gij kunt nu wel de grote man liggen uithangen met uwe getunede M2, en de doorsnee GTI belachelijk maken op zolder , maar geloof me het kan sneller mis gaan als je denk! En juist als men zich superman begint te voelen slaat het noodlot toe! Jij denk mischien dat het u  niet kan overkomen?  man toch :toofunny: moet daar echt mee lachen. Heb al piloten zien er van af gaan op een simpele ontspannen fun trackday met een 2Eleven op Francorchamps die jaren ter voren al mee deden aan de Lotus cup Europe met tonnen ervaring op dat circuit. En dit gewoon door vloeistof van een voorligger die was beginnen lekken, Game Over! 3dagen in coma en heup naar de kloten.
Als men budget heeft om de boel ineen te vlammen en opnieuw te beginnen, oké allemaal goed en wel!
Maar ik was destijds maar een simpele mens met een arbeidsloontje die ook nog voor vrouw en kind moest zorgen. Als ik toen mijn skills verder kon ontplooien op trackday's stond ik nu mischien verder als u? Maar heb toen bewust de handdoek in de ring gegooid, omdat het te duur ging worden om die hobby wat trackday's betreft terug op te pikken.
Voor mij persoonlijk is het risico VEEL te groot om iets voor te krijgen, en om mijn geliefde wagen daar liggen af te raggen doet mij pijn in't hart.en waarom? Voor de kick? Vallen daar prijzen te winnen ofzo? Laats nog een kameraad van mij op de vroemdag paar weken geleden zo ne pipo in zijn flank gehad. mis communicatie..jawade een goedkope mazda miata tegen zich gehad. Splinternieuwe Megane RS van bijna 50k half naar de klote. Da's het mij allemaal niet waard hoor. Dan zoek ik liever de parcours op bij mij hier in de buurt, ver weg van de adrenaline junkies en hun haantjes gedrag.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.


Ice_ken

Citaat van: kietekiet op 24 oktober 2024, 15:20:51Ik spreek van 2012 toen Jokke zijn Lotus Cup260 weg had gedaan voor een 997 GT3 met 415 pk, toen in 2013 de Exige V6 350 uitkwam had hij die als ik het me goed herinner erbij gekocht om toen op het Lotus forum neer te pennen dat hij sneller was met zijn Exige V6 dan met de Porsche GT3 997. Wat hij erna allemaal nog heeft gehad van sportkarren heb niet meer bijgehouden, trouwens die mens is stinkend rijk, als die zijn speelgoed morgen in de Lucien Bianchi bocht aan flarden rijd, ligt die mens niet van wakker.
En daar zit het hem nu juist! Gij kunt nu wel de grote man liggen uithangen met uwe getunede M2, en de doorsnee GTI belachelijk maken op zolder , maar geloof me het kan sneller mis gaan als je denk! En juist als men zich superman begint te voelen slaat het noodlot toe! Jij denk mischien dat het u  niet kan overkomen?  man toch :toofunny: moet daar echt mee lachen. Heb al piloten zien er van af gaan op een simpele ontspannen fun trackday met een 2Eleven op Francorchamps die jaren ter voren al mee deden aan de Lotus cup Europe met tonnen ervaring op dat circuit. En dit gewoon door vloeistof van een voorligger die was beginnen lekken, Game Over! 3dagen in coma en heup naar de kloten.
Als men budget heeft om de boel ineen te vlammen en opnieuw te beginnen, oké allemaal goed en wel!
Maar ik was destijds maar een simpele mens met een arbeidsloontje die ook nog voor vrouw en kind moest zorgen. Als ik toen mijn skills verder kon ontplooien op trackday's stond ik nu mischien verder als u? Maar heb toen bewust de handdoek in de ring gegooid, omdat het te duur ging worden om die hobby wat trackday's betreft terug op te pikken.
Voor mij persoonlijk is het risico VEEL te groot om iets voor te krijgen, en om mijn geliefde wagen daar liggen af te raggen doet mij pijn in't hart.en waarom? Voor de kick? Vallen daar prijzen te winnen ofzo? Laats nog een kameraad van mij op de vroemdag paar weken geleden zo ne pipo in zijn flank gehad. mis communicatie..jawade een goedkope mazda miata tegen zich gehad. Splinternieuwe Megane RS van bijna 50k half naar de klote. Da's het mij allemaal niet waard hoor. Dan zoek ik liever de parcours op bij mij hier in de buurt, ver weg van de adrenaline junkies en hun haantjes gedrag.

Ik zie er hier net in sommige topics posten dat ze mij wel voor zouden blijven, ik antwoord daar niet op. Dus hoe ik dan de grote man uithang?

Nooit gezegd dat het mij niet kan overkomen, maar daar zijn dus de trackday verzekeringen voor. Ooit ene voor mijn neus in de muur zien gaan en zelf al een paar keer close calls gehad met mijn clio rs destijds, met de M2 veel minder net omdat je met die auto minder met het mes tussen de tanden moet rijden om trager verkeer in te halen.

Ik maak de opmerking dat je bezig bent over rondetijden terwijl je niet op circuit gaat rijden door je vorige ervaring, we weten allemaal wat er kan gebeuren.
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
2008 Aprilia RSV 1000 R
2024 BMW iX1 (firma)

dadoke

Een keyboard-rambo-post was weer even geleden @kietekiet    :D

Jij als doemdenker ziet alleen gevaar op circuit, maar trackdayrijders zien het omgekeerd!
Olievlekken en brokkenpiloten komen ook voor op de openbare weg.
Met het voordeel voor circuit dat er nog een vangrail is, op de openbare weg heb je bomen/huizen/grachten/... die minder meegaand zijn.
En als je nog even wat meer pech hebt op de openbare weg, dan neem je nog een fietser of voetganger mee in je ondergang, en dan wordt pas echt je spaarrekening leeggemaakt...

Maar jouw openbare-weg-Hapsengouw-rally-parcours is dus perfect veilig en er zijn geen onvoorziene situaties   ;D

kietekiet

Citaat van: dadoke op 25 oktober 2024, 07:28:07Een keyboard-rambo-post was weer even geleden @kietekiet    :D

Jij als doemdenker ziet alleen gevaar op circuit, maar trackdayrijders zien het omgekeerd!
Olievlekken en brokkenpiloten komen ook voor op de openbare weg.
Met het voordeel voor circuit dat er nog een vangrail is, op de openbare weg heb je bomen/huizen/grachten/... die minder meegaand zijn.
En als je nog even wat meer pech hebt op de openbare weg, dan neem je nog een fietser of voetganger mee in je ondergang, en dan wordt pas echt je spaarrekening leeggemaakt...

Maar jouw openbare-weg-Hapsengouw-rally-parcours is dus perfect veilig en er zijn geen onvoorziene situaties  ;D
Ik heb in de periode van begin 2011 tot eind 2013 jaarlijks +- 8x meegedaan aan trackday's, meestal zolder en Francorchamps, ik reed echt wel op de limit van mijn eigen kunnen, en schuwde niks of niemand.
Er waren momenten tussen dat ik echt door het oog van de naald was gekropen, of zat hier niet meer.
Een goede race piloot word je niet door 8x deel te nemen aan een trackday, laat staan wedstrijden.
En daar schuilt het gevaar, te zelfzeker worden, de grens van the point of no return opzoeken, en dan ineens BAM! En je hangt in de vangrail of muur. Op de openbare weg rij ik nooit op de grens van mijn eigen limiet, ookal hangt er geen verkeer rondom mij heen.
En dit omdat de infrastructuur van ons wegennetwerk op niks trek, laat staan de kwaliteit van ons asfalt
Afgelegen rally baantjes zijn ook niet altijd veilig, want er kan altijd een hert tussen de bossen uit komen gevlogen, dus zelfs daar hou ik me wat in. Ik wil maar zeggen dat op circuit de kans veel groter is dat men iets voor krijgt  qua aanrijding of controle verlies van de wagen, dan op de openbare weg, omdat men daar in full atack modus gaat, op de openbare weg kan zoiets niet en mensen met wat gezond verstand doen zoiets ook niet, omdat men nooit weet wat er achter de hoek schuilt, of hoe bekwaam de medeweggebruikers zijn om op overdreven snelheids van anderen te anticiperen.
Dus om op je antwoord terug te komen. ja, men kan op de openbare weg er ook af gaan door een olie spoor of technisch defect, maar die kans ligt veel lager dan op een trackday, omdat men "bijna" niet op de grens van eigen kunnen en dat van de wagen kan rijden. Maar voor mij persoonlijk is snelheid niet het belangrijkste om plezier te beleven aan een wagen op de openbare weg. Het totale plaatje is soms leuker dan constant de boel liggen afraggen.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

kietekiet

Citaat van: Ice_ken op 25 oktober 2024, 07:13:15Ik zie er hier net in sommige topics posten dat ze mij wel voor zouden blijven, ik antwoord daar niet op. Dus hoe ik dan de grote man uithang?

Nooit gezegd dat het mij niet kan overkomen, maar daar zijn dus de trackday verzekeringen voor. Ooit ene voor mijn neus in de muur zien gaan en zelf al een paar keer close calls gehad met mijn clio rs destijds, met de M2 veel minder net omdat je met die auto minder met het mes tussen de tanden moet rijden om trager verkeer in te halen.

Ik maak de opmerking dat je bezig bent over rondetijden terwijl je niet op circuit gaat rijden door je vorige ervaring, we weten allemaal wat er kan gebeuren.
Geniet jij maar lekker van uwe M2 on track ;)  Heb u daar is bezig gezien, en jij kent er wel wat van! Heb ook uw youtube filmpje bekeken en geliked. Heel ontspannen rij je zuivere lijnen, zonder u te laten opjagen. Dus zo snel zul je er wel niet af vliegen door controle verlies omwille van een oliespoor of een of andere gek die u er uit wel remmen in de rem zone.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

flash

Hoe zit het nu, heb je al een Lotus gekocht, ja toch zeker? :)
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht, '11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak, '11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht, '12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak, '13-'15 BMW e30 320i =>325i 24v 4d '84 => verkocht, '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak, '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht, '14-'20 BMW e30 324td 4d => afbraak, '14-'20 BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak, '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen, '16 BMW e30 324d VFL => verkocht, '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht, '16-? BMW e30 324td => 325tds touring '90 => project , '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak? , '18-'19 Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => ongeval en verkocht, '18-'21 Nissan 1.5t heftruck => verkocht, '18-? BMW e30 325i cabrio '86 => ?, '19-'23 Nissan Navara D40 '05 => verkocht, '20-? BMW e61 LV M5 '07 => pretraket, '20-? International 654 '72 => kliefmachine, '23-? Ford Ranger Raptor benzine '23 => daily,

kietekiet

Citaat van: flash op 26 oktober 2024, 23:26:54Hoe zit het nu, heb je al een Lotus gekocht, ja toch zeker? :)
Wat denk je nu zelf?
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

flash

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht, '11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak, '11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht, '12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak, '13-'15 BMW e30 320i =>325i 24v 4d '84 => verkocht, '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak, '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht, '14-'20 BMW e30 324td 4d => afbraak, '14-'20 BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak, '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen, '16 BMW e30 324d VFL => verkocht, '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht, '16-? BMW e30 324td => 325tds touring '90 => project , '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak? , '18-'19 Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => ongeval en verkocht, '18-'21 Nissan 1.5t heftruck => verkocht, '18-? BMW e30 325i cabrio '86 => ?, '19-'23 Nissan Navara D40 '05 => verkocht, '20-? BMW e61 LV M5 '07 => pretraket, '20-? International 654 '72 => kliefmachine, '23-? Ford Ranger Raptor benzine '23 => daily,

kietekiet

Citaat van: flash op 27 oktober 2024, 10:57:08Een volmondige ja!
Dan zal ik hem hier binnenkort eens voorstellen zekers  :toofunny:
De hoofd dwerg is ondertussen al op straat gezet! Tijd voor een 2GR-FE V6 supercharged op mijn palmares 8)
New topic soon available!!
 
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

flash

Citaat van: kietekiet op 27 oktober 2024, 20:08:07Dan zal ik hem hier binnenkort eens voorstellen zekers  :toofunny:
De hoofd dwerg is ondertussen al op straat gezet! Tijd voor een 2GR-FE V6 supercharged op mijn palmares 8)
New topic soon available!!
 

Begon me al zorgen te maken zeg. Stel de nieuwe kar maar snel voor haha :)
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht, '11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak, '11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht, '12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak, '13-'15 BMW e30 320i =>325i 24v 4d '84 => verkocht, '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak, '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht, '14-'20 BMW e30 324td 4d => afbraak, '14-'20 BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak, '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen, '16 BMW e30 324d VFL => verkocht, '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht, '16-? BMW e30 324td => 325tds touring '90 => project , '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak? , '18-'19 Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => ongeval en verkocht, '18-'21 Nissan 1.5t heftruck => verkocht, '18-? BMW e30 325i cabrio '86 => ?, '19-'23 Nissan Navara D40 '05 => verkocht, '20-? BMW e61 LV M5 '07 => pretraket, '20-? International 654 '72 => kliefmachine, '23-? Ford Ranger Raptor benzine '23 => daily,

kietekiet

Citaat van: flash op 27 oktober 2024, 20:13:13Begon me al zorgen te maken zeg. Stel de nieuwe kar maar snel voor haha :)
Normaal dinsdag roze formulieren in de bus. Woensdag of donderdag ga ik hem afhalen, zal direct wat foto's posten als hij is gearriveerd  ;)
Moest je iemand kennen die geïnterseerd is in een PFL GR dwerg, lett me know...
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

Zepke

Ik zal u binnen de 3 weken is uithalen met de 135i n54 manueel, doet dan maar eens een tourke ermee. Dan ga je merken met die setup dat je niet verder moet gaan zoeken. Je houd een hoop geld op de spaar rekening, betaalbaar qua tax en biv (2000 euro samen). Blok kan stock 700pk aan (die van mij staat op 450pk). En als er een keer is iets aan komt, heb je budget meer als genoeg over om dat te herstellen. Nauwelijks trager als mijn 340i. Dus qua snelheid moet dat zeker goed zitten, hydraulische besturing, rwd en je hebt het gevoel dat je vooruit gaat.  ;)

flash

Gisteren achter een M2 gereden met "runball rally" stickers en een strijkplank op de koffer met over de hele breedte een ledbalk als 3de stadslicht. Had op zich nog wel iets buiten die dwaze stickers dan.
'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht, '11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak, '11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht, '12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak, '13-'15 BMW e30 320i =>325i 24v 4d '84 => verkocht, '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak, '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht, '14-'20 BMW e30 324td 4d => afbraak, '14-'20 BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak, '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen, '16 BMW e30 324d VFL => verkocht, '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht, '16-? BMW e30 324td => 325tds touring '90 => project , '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak? , '18-'19 Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => ongeval en verkocht, '18-'21 Nissan 1.5t heftruck => verkocht, '18-? BMW e30 325i cabrio '86 => ?, '19-'23 Nissan Navara D40 '05 => verkocht, '20-? BMW e61 LV M5 '07 => pretraket, '20-? International 654 '72 => kliefmachine, '23-? Ford Ranger Raptor benzine '23 => daily,

Boin

Citaat van: Zepke op  3 november 2024, 21:02:16Ik zal u binnen de 3 weken is uithalen met de 135i n54 manueel, doet dan maar eens een tourke ermee. Dan ga je merken met die setup dat je niet verder moet gaan zoeken. Je houd een hoop geld op de spaar rekening, betaalbaar qua tax en biv (2000 euro samen). Blok kan stock 700pk aan (die van mij staat op 450pk). En als er een keer is iets aan komt, heb je budget meer als genoeg over om dat te herstellen. Nauwelijks trager als mijn 340i. Dus qua snelheid moet dat zeker goed zitten, hydraulische besturing, rwd en je hebt het gevoel dat je vooruit gaat.  ;)
Met alle respect, maar de N54 heeft zich over de jaren bewezen geen zo'n betrouwbare motor te zijn zoals aanvankelijk beweerd werd..
Daarnaast heb je nog het feit dat je amper nog ene zult vinden met weinig km's of die geen 200 verschillende eigenaren gehad heeft.
'Stock blok kan 700pk aan', maar in de realiteit heb je zelfs met het standaard vermogen tijdens het eerste jaar ownership 99% kans op een paar duizend euro aan facturen.

Zepke

Citaat van: Boin op  4 november 2024, 14:20:17Met alle respect, maar de N54 heeft zich over de jaren bewezen geen zo'n betrouwbare motor te zijn zoals aanvankelijk beweerd werd..
Daarnaast heb je nog het feit dat je amper nog ene zult vinden met weinig km's of die geen 200 verschillende eigenaren gehad heeft.
'Stock blok kan 700pk aan', maar in de realiteit heb je zelfs met het standaard vermogen tijdens het eerste jaar ownership 99% kans op een paar duizend euro aan facturen.
Ik heb nergens ook geschreven dat ze betrouwbaar zijn. Ik zeg alleen dat het blok sterk is. Alles hangt af natuurlijk hoe ermee is om gegaan en onderhoud. Ik zit in de auto verkoop al een tijdje en als ik eerlijk moet zijn heb ik liever een N54 dan een N55, maar dat zijn mijn ervaringen. En dat je wat geld opzij zet voor komende kosten lijkt me wel vanzelf van sprekend. Aan iedere auto kan iets komen, zelfde zeggen dat een B58 super betrouwbaar is, tja je leest van alles online.