Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

2007 - Honda S2000 - Berlina black

Gestart door kietekiet, 15 maart 2023, 21:06:09

kietekiet

Heb me een puur analoog speelgoedje aangeschaft.
76.000km op de teller, ingevoerd vanuit het zonnige Italië  8)
Ik verlangde zo naar iets atmosferisch, na lang zoeken wikken en wegen, toch de beslissing genomen om er voor te gaan  :P
Less is more, power is overrated! Driving in isolation and not being able to perceive with your senses wath is really happening in the machine you are driving is tesame as putting the soul of a hawk in the body of a big fat Turkey to play the fake bird between the chickens on the farm.

Zaskar

Nice  :thumbsup: deze zag ik niet aankomen, veel rijplezier en veilige km er mee.
M2 ook verkocht?

Tom

Nur Tote Motoren werden beatmet

Snorkel

Ferm!! Veel plezier ermee... :thumbsup:
Italië: lijkt me dat daar de gemiddelde prijs vaak hoger ligt dan elders, niet?
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

kietekiet

Citaat van: Zaskar op 15 maart 2023, 21:30:19Nice  :thumbsup: deze zag ik niet aankomen, veel rijplezier en veilige km er mee.
M2 ook verkocht?
Thanks! de M2 is verkocht aan mijn schoonbroer dus blijft in de familie, Word terug voledig oem gezet. Beetje met pijn in't hart, maar hij heeft me belooft dat hij me af en toe eens komt oppikken om er nog eens een toerke mee te rijden. De M2 er bij nemen was financieel onhoudbaar op termijn.
Had ook eerst een S2000 gaan huren voor een weekend, en met alle twee zowel de M2 als de S2000 eens op wat binnenwegen gaan scheuren, ik moet zeggen dat qua purristisch gevoel en beleving de M2 veel meer geïsoleerd is vanbinnen, het is al direckt 400kg meer aan gewicht. Puur qua power maakt de M2 de S2000 belachelijk, maar het probleem is dat de power veel minder voelbaar is in de M dan in de S.
Less is more, power is overrated! Driving in isolation and not being able to perceive with your senses wath is really happening in the machine you are driving is tesame as putting the soul of a hawk in the body of a big fat Turkey to play the fake bird between the chickens on the farm.

kietekiet

Citaat van: Snorkel op 15 maart 2023, 21:40:36Ferm!! Veel plezier ermee... :thumbsup:
Italië: lijkt me dat daar de gemiddelde prijs vaak hoger ligt dan elders, niet?
Klopt maar de S2000 was ingevoerd door S2000partseurope,die heeft al de douane kosten op zich genomen.
Wagen was van eigenaar van een Honda garage geweest met voledige historie en onderhoudsboek bij hun.
Italië staan ze stevig geprijsd, maar in de Zuiderse landen zitten ook de beste exemplaren qua roest enzv. S2000partseurope koopt ook meestal hun ingevoerde wagens in Zuiderse landen rond de middellandse zee.

Snorkel

Citaat van: kietekiet op 15 maart 2023, 22:03:54Klopt maar de S2000 was ingevoerd door S2000partseurope,die heeft al de douane kosten op zich genomen.
Wagen was van eigenaar van een Honda garage geweest met voledige historie en onderhoudsboek bij hun.
Italië staan ze stevig geprijsd, maar in de Zuiderse landen zitten ook de beste exemplaren qua roest enzv. S2000partseurope koopt ook meestal hun ingevoerde wagens in Zuiderse landen rond de middellandse zee.

Klinkt prima! Post nog maar eens wat extra foto's in daglicht  :thumbsup:

dadoke

Congrats!

En heb hier exact dezelfde foto's in mijn whatsapp zitten!
Een kennis heeft een paar weken terug met mijn s2000 gereden, en die was zo onder de indruk dat de zoektocht meteen mocht starten, maar hij wou geen zwarte dus deze viel af.

Ga je veel fun aan bevelen, zelfs met de weinige pks aan boord   ;D

Tomassi

Ferme aankoop, veel plezier ermee gewenst!
E36 M3 3.0
E36 325i

kietekiet

Citaat van: dadoke op 16 maart 2023, 07:22:04Congrats!

En heb hier exact dezelfde foto's in mijn whatsapp zitten!
Een kennis heeft een paar weken terug met mijn s2000 gereden, en die was zo onder de indruk dat de zoektocht meteen mocht starten, maar hij wou geen zwarte dus deze viel af.

Ga je veel fun aan bevelen, zelfs met de weinige pks aan boord   ;D
Klopt, zijn foto's van hunne website, Zaterdag mag ik hem gaan afhalen. Zal hier dan meteen een paar daglicht foto's posten.
Rijbeleving nie normaal man!! Dichter bij Lotus of Caterham bestaat nie. Mischien met een Toyota GR86 of Mazda MX5
Maar vind een S2000 mooier met zijn tijdloze design.

kietekiet

dadoke

Citaat van: kietekiet op 16 maart 2023, 08:44:26Rijbeleving nie normaal man!! Dichter bij Lotus of Caterham bestaat nie. Mischien met een Toyota GR86 of Mazda MX5

Dat ist!
Ik kan het niet over mijn hart krijgen de mijne weg te doen, qua schakelen, rijgevoel kan er weinig aan tippen.
En meer pks maakt het niet leuker.
Gewoon 9k rpm in 2e versnelling en je tikt 100km/u aan, maar je hebt het gevoel van veel sneller te gaan    ;D

order66

Proficiat man! Qua analoge, pure atmo beleving kan hier niet veel aan tippen :drool:
Zalige kar, geniet van die 9000rpm :thumbsup:

Avus_3.0

Proficiat met de deze prachtige weekend drivers car. Een S2000 begint al wat ouder te worden maar ik ben er zeker van dat hij bij vele petrolheads hun hartje nog wat sneller doet slaan.(dus ook bij mij  ;D ) Ik volg S2000 parts ook op sociale media en die heeft idd altijd mooie occasies, ook voor de na service zit je daar wel goed vermoed ik.

Enjoy the rides...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

kietekiet

Merci mannen :thumbsup:
Altijd leuk om positieve commentaar te krijgen  ^-^
Al begrijpen sommige me totaal niet. heb al verschillende soorten van Privé haat berichten gekregen op bepaalde Facebook groepen.
Het ergste bericht was van zijde nu helemaal op uwe kop gevallen gij se zot. Ne M2 weg doen voor ne Jap..klaar voor een psychische instelling zijde. :toofunny:

Tom

Citaat van: kietekiet op 16 maart 2023, 09:28:48Merci mannen :thumbsup:
Altijd leuk om positieve commentaar te krijgen  ^-^
Al begrijpen sommige me totaal niet. heb al verschillende soorten van Privé haat berichten gekregen op bepaalde Facebook groepen.
Het ergste bericht was van zijde nu helemaal op uwe kop gevallen gij se zot. Ne M2 weg doen voor ne Jap..klaar voor een psychische instelling zijde. :toofunny:

Ik snap u wel  :)

order66

Citaat van: kietekiet op 16 maart 2023, 09:28:48Het ergste bericht was van zijde nu helemaal op uwe kop gevallen gij se zot. Ne M2 weg doen voor ne Jap..klaar voor een psychische instelling zijde. :toofunny:

Belachelijke, statusgebaseerde commentaar. Komt duidelijk van een carnoob ;D

midas

Proficiat met deze old school car,maar ik begrijp best jouw radicale ruk naar het pure. :thumbsup:  :thumbsup:
Indien ik elektrisch wil rijden dan koop ik wel een step.

dannyro

Proficiat met deze prachtige bolide, veel plezier mee gewenst :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

Gregory Vvk

Holy Moly, back to the days!
Dikke aankoop!
 :thumbsup:

Stukken unieker of de zoveelste M2 ook.
E87 PPE'ed sold
E61 sold @ almost 400k
F40 - Leasing
F54 - Clubman (Miss)

JC1986

Ook al is de eer gehad om met een S2000 te mogen rijden, ik zeg duidelijk eer want amaai was dit zalig met de Vtech.

Deze zelfde persoon heeft later wel problemen gekregen met de Vtech, met name de nokkenassen die ingesleten waren, de motor deed echt raar.
Hij heeft er upgrade nokkenassen ingezet en hij zei me dat het sindsdien nog beter was als ervoor.
Ik moet het zelf nog testen.

Dikke proficiat en geniet ervan!

kietekiet

Citaat van: JC1986 op 16 maart 2023, 14:19:23Ook al is de eer gehad om met een S2000 te mogen rijden, ik zeg duidelijk eer want amaai was dit zalig met de Vtech.

Deze zelfde persoon heeft later wel problemen gekregen met de Vtech, met name de nokkenassen die ingesleten waren, de motor deed echt raar.
Hij heeft er upgrade nokkenassen ingezet en hij zei me dat het sindsdien nog beter was als ervoor.
Ik moet het zelf nog testen.

Dikke proficiat en geniet ervan!
Merci  ;)
Heb ook al wat info opgezocht omtrend de betrouwbaarheid van zo'n 2l vtec blok, hier en daar wat enge verhalen van een paar motoren die naar de haaien zijn geraast op circuit, maar langs de andere kant mensen die er enkel rustig mee gaan toeren en 600.000km halen.
In ieder geval de onderdelen gaan een pak goedkoper zijn dan bij een M2 met zware mechanische pech.

Tom

De F20c is een bulletproof motor, Ik ken iemand die daar meer dan 300 000 km met gebrakt heeft, zero issues.
Simpelweg goed gedesignd voor wat het moet dienen. Daar kunnen ze in München toch soms nog wat van leren.

kietekiet

Citaat van: Tom op 17 maart 2023, 14:11:54De F20c is een bulletproof motor, Ik ken iemand die daar meer dan 300 000 km met gebrakt heeft, zero issues.
Simpelweg goed gedesignd voor wat het moet dienen. Daar kunnen ze in München toch soms nog wat van leren.
Jou woorden geven me de nodige gemoedsrust  ;)
Toch lees ik hier en daar horrorverhalen van kapot geraasde S2000 motoren, maar die zullen waarschijnlijk max out getuned zijn geweest tot en met.

dadoke

Citaat van: kietekiet op 17 maart 2023, 19:11:15Jou woorden geven me de nodige gemoedsrust  ;)
Toch lees ik hier en daar horrorverhalen van kapot geraasde S2000 motoren, maar die zullen waarschijnlijk max out getuned zijn geweest tot en met.

Gewoon netjes onderhouden, en je kan op je twee oren slapen, maar ik denk dat jij sowieso al meer oliewissels doet dan wordt aangeraden niet?
En af en toe het oliepeil eens chechen, als je veel vtec't dan lust hij wel wat olie ...

patje007

amai, dikke aankoop, mooie roadster   :clap:
BMW Z4 (E89)   &  MINI F55 Cooper  &  2X  Vespa  300

kietekiet

Hier is hij dan, vandaag mogen gaan afhalen, al wat gaan toeren met hem. Heb er maar één woord voor. FANTASTISCH!! wel effe wennen om in de hoge toeren te blijven voor genoeg pk's onder mijne voet te hebben. Onderin is't een trage slak vergeleken met de M2😂

Snorkel

Ferm! Nu uw kodak eens 90 graden draaien en een meter achteruitgaan!  ;D

kietekiet

Citaat van: Snorkel op 18 maart 2023, 20:48:34Ferm! Nu uw kodak eens 90 graden draaien en een meter achteruitgaan!  ;D
Ja ik weet het ;D
Rap rap paar foto's getrokken Weinig tijd gehad. Binnenkort begin ik er aan te detailen de beste foto's volgen nog ;)
Toch effe wennen dat een bak van 15j oud toch wel hier en daar wat uitgebleekte optische details heeft door de zon.. rubbers, trim, omlijstingen, ga mijn werk hebben om die zo goed mogelijk te krijgen  als toen hem van de band rolde. Thats me..obsessieve maniak wat dat betreft😂 ga met 5u tijd voor een full detail nie toekomen denk ik.
Op foto ziet de lak er heel goed uit..maar swirls en waskringen op dat zwart, pfff nie normaal.

Maxim87

Coole auto, snap wel dat je deze hebt gekocht.
Altijd wel beetje nostalgie gevoel als ik eentje zie in het echt.
Veel geluk met de lak, als ik het me goed herinner dan is de zwarte lak op honda heel zacht.  :bow:
2011 e87 116d
2014 f20 M135i
2017 f87 M2