2017 - F87 - ///M2 LCI - Black Sapphire - DKG - M Performance

Gestart door Miggel, 19 juli 2021, 16:57:33

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miggel

Inmiddels heeft de coating goed kunnen uitharden en heb ik ze weer terug eronder gezet:


Weer in nieuwstaat :exited:


Volgende maand volgt ook een update omtrent het leaseverhaal.
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

JMM

Je bent één van de weinigen, die net zoals ik, zijn schijfnaven proper houdt, top!  :thumbsup:

Tom

Citaat van: Miggel op 12 november 2022, 20:23:42@kietekiet klopt! De HPFP is gewoon het grootste struikelblok van de N55.
Een S55 is het voor mij persoonlijk niet waard, naast de hogere BIV en crankhub fix (bespaarde geld welke ik dus nu gebruikt heb voor deze stage 2+, is voor mij prima en zit je qua vermogen iets boven die van een stock S55 M2). Het enige mooie van een S55 M2 vind ik de zetels en de remmenupgrade. Maargoed dat kan je ook overzetten op de M2 N55.
Daarbij vind ik het geluid van de N55 juist zalig icm de MPE. Een S55 vind ik het net niet qua geluid. Zelfs niet met een akra of MPE. Maargoed smaken verschillen natuurlijk.
Voor mij is het gewoon puur hobby net zoals u om te kijken wat kan ik verbeteren om het net wat meer te maken dan een stock m2.
Het volgende is een custom tune door Paul Johnson, en later wellicht de Pure Turbo upgrade met HPFP etc. Het blijft leuk haha.

Een N55 heeft toch krak hetzelfde crankhub design als een S55 ?  :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Miggel

Citaat van: JMM op 17 maart 2023, 00:05:24Je bent één van de weinigen, die net zoals ik, zijn schijfnaven proper houdt, top!  :thumbsup:
Yes het zijn de kleine details :thumbsup:

 
Citaat van: Tom op 17 maart 2023, 13:47:55Een N55 heeft toch krak hetzelfde crankhub design als een S55 ?  :)
Klopt het design is hetzelfde maar bij de S55 is dit een veel voorkomend probleem met name bij tuning, bij PureTurbo's en bij Gijsbertsen staan ze met de grote aantallen binnen voor deze crankhub fix.

Bij de N55 komt dit issue amper voor. De exacte reden waarom durf ik niet te zeggen. Zal het volgende week eens navragen hoe dit precies zit als ik weer bij PureTurbo's ben
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

Tom

Citaat van: Miggel op 17 maart 2023, 15:24:09Yes het zijn de kleine details :thumbsup:

 Klopt het design is hetzelfde maar bij de S55 is dit een veel voorkomend probleem met name bij tuning, bij PureTurbo's en bij Gijsbertsen staan ze met de grote aantallen binnen voor deze crankhub fix.

Bij de N55 komt dit issue amper voor. De exacte reden waarom durf ik niet te zeggen. Zal het volgende week eens navragen hoe dit precies zit als ik weer bij PureTurbo's ben

En dan tune je je n55... 😀
Nur Tote Motoren werden beatmet

JMM

Ja, wel interessant om te weten hoe dat nu zit met die crankhub, waarom problematischer bij de S55 dan bij de N55, ben benieuwd.

Miggel

Citaat van: Tom op 17 maart 2023, 22:29:17En dan tune je je n55... 😀
Yes blijft een uit de hand gelopen hobby  ;D , en zoals gezegd bij de n55 amper problemen ook bij tuning (stage 1 en 2) met de crankhub. Bij stage 3 zal ik navraag doen maar volgens mij ook weinig problemen bekend.

Nu loop je natuurlijk altijd risico, maar de crankhub was geen issue zover bekend. Bij de S55 had ik deze sowieso al preventief laten vervangen als ik daarvoor gegaan zou zijn. Maar zoals eerder vermeld was dit het mij niet waard.

Citaat van: JMM op 18 maart 2023, 00:35:59Ja, wel interessant om te weten hoe dat nu zit met die crankhub, waarom problematischer bij de S55 dan bij de N55, ben benieuwd.

Yes ik kom er nog op terug :)

Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

JC1986

En wat is het te bereiken doel?
Ik blijf het altijd zo vreemd vinden dat mensen die zo voor hun wagen leven en niet naar een euro omkijken er toch beginnen aan te tunen.
Je mag het nog zo kwalitatief en zo goed doen als je wil, het werd zo niet bedoeld.
Als je de rekening maakt kan je u toch andere dingen kopen zonder eraan te beginnen prutsen want dat blijft tunen, van stage 1 tot ... .

Koop u een circuitmachine waar je is "zot" kan doen en bewaar een M2/M3/M... zoals het is, das opzich al geen straf.
Vaak hoor je dan dan het dingen verbeteren is waar het merk op zich tekort in schiet.
Dan heb je in mijn ogen een verkeerde aankoop gedaan maar bon.

Ieder doet natuurlijk wat hij wil en hoe zot hij het wil, ooit komt er een tijd dat die mensen gaan inzien dat het eigenlijk allemaal niet moest en hopelijk is dat niet door naar foto's te kijken van hoe het ooit geweest is.

En geloof me, heb het ook allemaal gedaan en uiteindelijk ingezien.

Miggel

Citaat van: JC1986 op 18 maart 2023, 13:49:41En wat is het te bereiken doel?

Als je de rekening maakt kan je u toch andere dingen kopen zonder eraan te beginnen prutsen want dat blijft tunen, van stage 1 tot ... .

Dan heb je in mijn ogen een verkeerde aankoop gedaan maar bon.

En geloof me, heb het ook allemaal gedaan en uiteindelijk ingezien.
Dit is zoals gezegd meer een uit de hand gelopen hobby. Uiteindelijk met deze upgrades en (Duitse) 100oct Vpower Racing zal het ergens tussen de 430/460pk (krukas) of 400/415(whp) uitkomen met een Paul Johnson map op maat (aldus als ik PureTurbo's mag geloven). Dat is voor mij ook verder prima. En voor het geld wat uiteindelijk maar gespendeerd heb hieraan valt dit echt reuze mee..

Een circuit wagen hebben we ook gehad en dat was leuk maar koste op termijn veel te veel. (Gebouwde motor, op de limiet rijden, weer dingen die snel kapot lopen etc.) En enkel voor circuit gebruik, op de staat mocht die wagen niet eens. Dus dat heb ik wel gezien.

Ik snap zeker uw punten maar heb bewust deze N55 M2 gekozen als fun wagen, dus nee ik heb zeer zeker niet de verkeerde aankoop gedaan.

De rest qua wagens in dit caliber vind ik persoonlijk niets of voelen niet zo "hardcore" aan, en een Porsche 911.2 GT3 of de 922 GT3 zit toch qua budget weer een behoorlijk pak hoger. Dat is de enige wagen wat ik nog op termijn eens wil aankopen.

Maargoed iedereen mag er zijn mening natuurlijk over hebben en dat respecteer ik ook, maargoed als we allemaal hetzelfde zouden doen en mooi vinden was het leven ook maar saai.

De ene betaald maandelijks geld om met 11 man achter een bal aan te rennen en geeft elke maand honderden euro's aan feesten, bier en alcohol uit om zich maar vol te kiepen en de lever een klap te geven , en de andere gooit zo nu en dan geld in een auto :)

Je leeft maar een keer, en ik ben nu eenmaal iemand van de laatste categorie ;)




Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

JMM

Citaat van: Miggel op 18 maart 2023, 16:06:55Dit is zoals gezegd meer een uit de hand gelopen hobby. Uiteindelijk met deze upgrades en (Duitse) 100oct Vpower Racing zal het ergens tussen de 430/460pk (krukas) of 400/415(whp) uitkomen met een Paul Johnson map op maat (aldus als ik PureTurbo's mag geloven). Dat is voor mij ook verder prima. En voor het geld wat uiteindelijk maar gespendeerd heb hieraan valt dit echt reuze mee..

Een circuit wagen hebben we ook gehad en dat was leuk maar koste op termijn veel te veel. (Gebouwde motor, op de limiet rijden, weer dingen die snel kapot lopen etc.) En enkel voor circuit gebruik, op de staat mocht die wagen niet eens. Dus dat heb ik wel gezien.

Ik snap zeker uw punten maar heb bewust deze N55 M2 gekozen als fun wagen, dus nee ik heb zeer zeker niet de verkeerde aankoop gedaan.

De rest qua wagens in dit caliber vind ik persoonlijk niets of voelen niet zo "hardcore" aan, en een Porsche 911.2 GT3 of de 922 GT3 zit toch qua budget weer een behoorlijk pak hoger. Dat is de enige wagen wat ik nog op termijn eens wil aankopen.

Maargoed iedereen mag er zijn mening natuurlijk over hebben en dat respecteer ik ook, maargoed als we allemaal hetzelfde zouden doen en mooi vinden was het leven ook maar saai.

De ene betaald maandelijks geld om met 11 man achter een bal aan te rennen en geeft elke maand honderden euro's aan feesten, bier en alcohol uit om zich maar vol te kiepen en de lever een klap te geven , en de andere gooit zo nu en dan geld in een auto :)

Je leeft maar een keer, en ik ben nu eenmaal iemand van de laatste categorie






Ik ga bewust geen commentaar geven op JC1986 zijn opmerking maar bij deze op jouw antwoord.  :clap:  :thumbsup:

JC1986

Citaat van: JMM op 18 maart 2023, 20:33:16Ik ga bewust geen commentaar geven op JC1986 zijn opmerking maar bij deze op jouw antwoord.  :clap:  :thumbsup:

Het is een forum en gaf enkel mijn mening, geef gerust die van u. Geen enkel probleem mee. Ik zou zelf zeggen laat u gaan, zoek ik mijn gelijk? Nee zeker niet, integendeel.

Wat mij wel opvalt over de jaren heen dat is dat spreken in M2 topics toch gevoelig ligt en je dan zo'n reacties krijgt. In andere subdelen heb je dat niet. Doet met de denken aan Mario enz indertijd. Toen was het ook van "over iemand anders zijn M2" zeg je niet slechts of je krijgt gans de meute over je.
Zeg gewoon wat je wil zeggen.

@Miggel: pas op, ik volg u volledig eh, deed het vroeger ook (in mindere mate met wagens maar vooral met moto's) ik weet dus hoe een hobby soms uit de hand kan lopen.
Als ik het in motortermen kan uitdrukken zou ik een R1 nooit gaan aanpassen omdat het beter zou zijn. Ik heb er dat veel zien doen die het eigenlijke potentieel nog niet voor de helft aankonden. Waarom daar dan al dat geld insteken... zelf op circuit bakten ze er niets van maar ze hadden er wel alles aan gedaan om ernaast te staan en te kunnen uitpakken.

Je volgt waarschijnlijk wel wat ik wil bedoelen.

Verder al mijn respect voor wat je doet, het is u ding natuurlijk. Maar op een forum mogen zo'n zaken toch wel gezegd worden eh  ;) 

YS1997

Dit is toch wel een van de mooiste M2's die ik ooit heb gezien wow. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar zo nog een kleine wing vanachter op de kofferbak zou hem helemaal af maken. Maar dat is natuurlijk iedereen zijn eigen goesting. Echt top deze wagen. :D

Miggel

Citaat van: JC1986 op 18 maart 2023, 21:49:49Je volgt waarschijnlijk wel wat ik wil bedoelen.

Verder al mijn respect voor wat je doet, het is u ding natuurlijk. Maar op een forum mogen zo'n zaken toch wel gezegd worden eh  ;) 
Jazeker daar is een forum voor. Maar ik snap wat je wilt zeggen :)

Daarbij weet je van te voren dat er altijd wel voor en tegenstanders zijn, of mensen die iets zonde vinden of niet begrijpen. En dat vind ik verder ook prima.

Citaat van: YS1997 op 18 maart 2023, 23:13:29Dit is toch wel een van de mooiste M2's die ik ooit heb gezien wow. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar zo nog een kleine wing vanachter op de kofferbak zou hem helemaal af maken. Maar dat is natuurlijk iedereen zijn eigen goesting. Echt top deze wagen. :D

Thanks! :thumbsup:
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

kietekiet

Ga je uw brandstofpomp ook upgraden? 430a460pk vergeet het maar met oem hpfp.
Met evo2 intercooler en downpipe blijf je steken rond de 420 zelfs met custom tune. Wist niet dat PureTurbo's samen werkte met Paul Johnson? Dacht enkel met halim van HCPerformance
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Miggel

We wachten het eens af, dat was de info van Peter.
Evo 2 Competition IC. Downpipe, turbo inlet, en ftp boost/chargepipe icm 100oct Vpower Racing.

Citaat van: kietekiet op 23 maart 2023, 20:21:23430a460pk vergeet het maar met oem hpfp.
Met evo2 intercooler en downpipe blijf je steken rond de 420 zelfs met custom tune.
Ligt ook een beetje hoe goed je blok is. Een ander NL forumlid heeft met nagenoeg dezelfde setup 432pk met de oem hpfp op Ron 98. Welliswaar bij BR laten doen in NL, maargoed. De een haalt met gemak 430 de ander blijft steken op 419.
Zal iig weer wat meer zijn dan het was. We zullen het morgen gaan zien.

Ja de HPFP blijft een knelpunt, er komt een Stage 1 Dorch HPFP nog op.

Citaat van: kietekiet op 23 maart 2023, 20:21:23Wist niet dat PureTurbo's samen werkte met Paul Johnson? Dacht enkel met halim van HCPerformance

Nee ze werken niet met Paul samen, maar voor de custom tune kan ik via Paul een dagdeel inplannen bij PureTurbo's op de dyno. En dan adhv datalogs kan Paul die op afstand realtime finetunen. Maar dat komt in fase 2 met de hpfp upgrade.

Enfin, morgen meer.
Heb hem vanavond uit de winterslaap gehaald en zojuist nog even de banden gaan pompen
Man man man wat rijd dat toch zalig na 6 maanden niet gereden te hebben.
Weer genoeg bekijks haha :D
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

kietekiet

Ja, ken dat da beziens ;D
Sommige steken duimpje op, andere hebben haatdragende blik in hun ogen. Veel hangt ook van testbank af hoor, op die van BR heb je altijd hogere waardes dan die bij een andere chip boer
Pure meet de WHP maar de krukas pk's worden voor u niet omgerekend. Dus op't moment effe rekenmachine er bij nemen. Op zich niks verkeerd  mee, maar geen enkele chiptuner werkt hetzelfde heb ik de indruk.
Custom is inderdaad het beste met wat hardware mods, Je kan een M2 op honderd manieren afstellen, De mijne bijvoorbeeld was zodanig afgesteld dat het max koppel pas ik hogere toeren tot zen recht kwam, onder de 4000tmin voelde hij stock aan. Tune op straat is nog het beste wat er is, maar diegenen die de files maakt door turbodruk aan te passen inspuitings tijden enzv.. moet wel ne goeie zijn ;)
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Miggel

Citaat van: kietekiet op 23 maart 2023, 21:58:48Op zich niks verkeerd  mee, maar geen enkele chiptuner werkt hetzelfde heb ik de indruk.
Custom is inderdaad het beste met wat hardware mods, Je kan een M2 op honderd manieren afstellen, De mijne bijvoorbeeld was zodanig afgesteld dat het max koppel pas ik hogere toeren tot zen recht kwam, onder de 4000tmin voelde hij stock aan. Tune op straat is nog het beste wat er is, maar diegenen die de files maakt door turbodruk aan te passen inspuitings tijden enzv.. moet wel ne goeie zijn ;)
Klopt iedereen werkt anders en volgens mij bij BR zijn de BHP waardes zowiezo hoger heb ik het idee, snap niet dat ze ook niet gewoon op WHP meten.
Enfin wat betreft het koppel, heb ik op Map 3 ook een lager koppel map laten maken die oploopt. zie mijn verhaal hierna.
Ik ben er tot zoverre al tevreden over! Weet niet of er nog veel meer uit gaat komen door Paul Johnson
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

Miggel

Zo vandaag ging het dan eindelijk gebeuren. De stage 2+ bij Pure Turbos.

Heerlijk weertje bij aankomst en bij hun nieuwe pand:


De downpipe en FTP Turbo Inlet pipe V2 moesten nog eerst geïnstalleerd worden. Na wat gepraat te hebben met Peter (de eigenaar). Kwamen we al snel tot conclusie dat ik met 100oct het risico liep dat de brandstofpomp kon gaan falen (nu wist ik dit op voorhand dat dit al een zwak punt is bij de N55 M2). Dus toch besloten om deze meteen te upgraden voor een Dorch HPFP Stage 1 kit:


Als je dan toch bezig bent, meteen maar goed doen zonder achteraf bij de dyno met een domper komen te zitten en het alsnog te moeten vervangen.

Na een kleine 3 uurtjes werk zat alles erop en kon de Bootmod3 Stage2+ software in de wagen geladen worden om mee te beginnen.


Daarna even een goed half uurtje met deze OTS map de wagen gaan warm rijden voordat we op de Dyno aan de slag gingen met diverse maps te finetunen en te kijken welke stage 2+ map het beste zou uitpakken.
Het viel me meteen al op hoe agressief de wagen al was, en dat er veel te luide burbles waren in de sport+ (dit laatste stoorde ik mij al meteen aan, gezien ik dit absoluut niet wil. Een beetje brobbelen vind ik prima maar dit moet niet te prominent aanwezig zijn). Kortom iets wat ik wilde laten uitzetten.

Bij terugkomst van het warmrijden ging de wagen de Dyno op en konden de runs beginnen:


Ik heb gekozen voor multimaps welke ik via het stuur kan switchen.
Map 1: voor 98 oct
Map 2: voor 102 oct
Map 3: Een lager koppel map (mocht ik ooit eens een trackday willen doen waarbij ik niet het volle bak aan koppel wil gebruiken).

Nou dan de uitkomst van de gefinetunede dynoruns   :clap: . Peter heeft goed werk geleverd samen met HCPerformance in Denemarken (remote):
Met op de 102 Oct map 407,11whp / 639,5 wnm (Dus circa 447,8pk en 703,4 nm op de krukas als ik de marge van 10% aanhou wat Peter zei).
Met de 98 Oct map 401,19whp / 627,52 wnm
En met de lage koppel map 402,57whp / 538,56wnm:


Al met al een prima resultaat met mooie curves. En wat een verschil merk je met rijden :shock: Oh ja en de burbles zijn ook aangepast, deze zijn nu niet meer zo prominent aanwezig, enkel nog een beetje brobbelen zoals ik al had voor de tune :D
Ik ben i.i.g happy en kan dit seizoen nu met volle teugen gaan genieten 8)

Peter had toevallig ook de nieuwe BM3 Wireless adapters gisteren binnen gekregen, dus heb meteen eentje meegenomen 8)
Dus mijn Veepeak Bluetooth adapter staat sinds gisteren te koop.
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

kietekiet

Heel mooie cijfers :thumbsup:
Leuk dat je aan't stuur kunt switchen met maps.
700nm  :wow:
Sleuren dat hij doet zeker nu?
Nu nog een deftige uitlijning en wat chassis mods ;)
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Miggel

Yess ben ook zeer content, het is een totaal andere wagen nu.
Onderstel staat ook nog steeds eens op de planning ja 8)

Overigens de 102oct racefuel map, deze hadden we getest met 100oct Vpower Racing wat ik altijd tank in Duitsland. Dus met 102oct van Aral of racefuel zal deze nog ietsje hoger uitvallen. Wss rond de 413whp (454/455pk op de krukas)


Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

Avus_3.0

Leuk dagje met geslaagde resultaten.
Altijd fijn dat je effectief de veranderingen ook direct voelt aan de wagen.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Miggel

Ja vooral omdat deze nog verder nog stock was qua tune. Dan voel je meteen het grote verschil naar stage 2.

Ik denk wel dat dit gevoel minder is als je van stage 1 naar stage 2 zou gaan.
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

kietekiet

Citaat van: Miggel op 25 maart 2023, 15:07:59Ja vooral omdat deze nog verder nog stock was qua tune. Dan voel je meteen het grote verschil naar stage 2.

Ik denk wel dat dit gevoel minder is als je van stage 1 naar stage 2 zou gaan.
Klopt, heb dit nog horen zeggen van mensen die hun OG M2 lieten tunen
Het grote verschil voel je pas van boven de 100kmpu tot topsnelheid.
Van 0-100 heeft soms de stock M2 een voordeel omdat hij beter zijn vermogen kwijt kan zonder al te veel wheelspin door al dat extra koppel. Unniballs, Diff lift kit,betere dempers en dikkere swaybars helpen hier enorm bij om de achteras meer planted te maken.
Peter Pure heeft die mods ook op zijne 900+Pk M2 comp.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

yakkoox

Knappe waardes 8)
Vanwaar de keuze voor een dorch hpfp en niet voor de Bosch TU pomp van de B58 gegaan? :iono:

Miggel

Citaat van: kietekiet op 25 maart 2023, 22:08:57Van 0-100 heeft soms de stock M2 een voordeel omdat hij beter zijn vermogen kwijt kan zonder al te veel wheelspin door al dat extra koppel. Unniballs, Diff lift kit,betere dempers en dikkere swaybars helpen hier enorm bij om de achteras meer planted te maken.
Peter Pure heeft die mods ook op zijne 900+Pk M2 comp.

Klopt inderdaad. Nu moet ik het nog eerst eens zien te testen. Door het weer van afgelopen week nog niet kunnen doen, misschien nu met pasen eens een ritje naar de duitse autobahn. En kijken als de cup 2 banden warm zijn hoe de tractie is met dit vermogen.
Wellicht na deze zomer eens met het onderstel bezig gaan houden. Maar wat mag wel en niet op de keuring qua aanpassen van bijv de swaybars, uniballs etc?

Citaat van: yakkoox op  3 april 2023, 21:53:36Knappe waardes 8)
Vanwaar de keuze voor een dorch hpfp en niet voor de Bosch TU pomp van de B58 gegaan? :iono:

Thanks :thumbsup: de Dorch had nog wat meer Fuel Flow dan de B58TU en deze was tevens ook als enige op stock op dat moment.

Daarbij met in het achterhoofd houdende dat mocht ik wellicht ooit nog eens een Cast750 turbo overwegen (zonder helemaal extreem te gaan en het uiterste eruit te willen halen) deze Dorch stage 1 ook prima voldoet voor die setup.
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

Miggel

Vandaag de BMW weer helemaal geupdate. Ook recent de laatste 2023-1 NBT EVO navigatie weer ingeladen (had ik even gemist).
Nu maar aftellen tot het goede weer eens gaat komen  :iono: . Hopelijk zondag eens even een lekker ritje maken naar Duitsland mits het droog blijft.

Ik zag ook dat middels Bootmod3 de sportdisplays zijn aangepast geworden:

Was eerst 400pk/560nm. Dus zo te zien doet Bootmod3 ook de DME updaten met nieuwe waardes bij het flashen.


Daarnaast een uitnodiging gekregen voor de BMW M Vip Night 21 April.

Nog voor de officiële landelijke introductie de dag erna, mogen we al even snoepen van het nieuwe  :///M:  segment (O.a. de nieuwe M2. M3CS en XM) en kan ik tevens eens kennismaken met de M3 Touring.

Ik ben eens benieuwd!
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)

kietekiet

Mooi :thumbsup:
Zeg, heb je ook NGK one step colder bougies laten steken met aangepaste gap? Dus eigelijk als je er octaan booster bij kapt, dan kun je constant op Ron102 map rijden?
Wel uitkijken met updates van Bmw uit, soms is de remap daarmee weg gewist uit de DME maar navigatie gegevens zal waarschijnlijk aparte date zijn. Ja, dat klote weer ben ik ook beu. Van mij mag er terug een hittegolf komen.
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55.
04/2024-2050: Bmw M2 G87.

Miggel

Ik had vorig jaar bij de grote beurt nieuwe bougies laten steken bij de dealer (zodat ik zeker wist dat alles in orde was).

Ik had het Peter gevraagd of ik ze moest wisselen voor NGK's maar enkel als we misfires zouden krijgen, dit was niet het geval met de 100oct.

Mocht de DME met een update de mappen wissen is dat geen probleem nu met Bootmod3 ;) via de app en BM3 wifi adapter zet ik de laatste flash binnen enkele seconden weer terug.

Ik rij voor nu even op de 98oct map ondanks ik 100oct erin heb. Ik ga zodra deze tank leeg is bij de Duitse Aral 102 octaan tanken en dan op de 102oct map rijden kijken hoe dat bevalt. Na een aantal tanken zal ik hem dan ook op maat laten tunen door Paul Johnson.
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)


Miggel

Hierbij nog wat meer leesvoer :D
Eindelijk een aantal ritjes met goed weer kunnen maken en het "nieuwe" vermogen eens goed weten te testen. Man man man wat een verschil is dit.. Echt een compleet andere wagen.

Met pasen de eerste goede rit kunnen maken ook naar Duitsland (op de 98oct Map). Het vermogen in de gewone Sport stand (als de banden goed warm zijn) komt hij erg goed kwijt en schiet als een kanon vooruit (TCS lampje gaat enkel even aan als de Cup 2 banden onder de 30gr zijn). Maar eenmaal goed op temperatuur schiet die echt ongekend snel naar de 100 zonder tractieproblemen. Helaas geen draggy maar ik vermoed onder de 4 sec nu.  In de Sport+ heb ik nog geen 0-100 gedaan en moet ik nog eens testen als het buiten ook wat warmer weer is. Denk dat het in Sport+ wel wat meer moeite gaat geven om het vermogen onderop goed kwijt te kunnen, maar daar kom ik later nog eens op terug. De Cup 2 banden zijn echte plakkers als deze goed warm zijn bij een droog wegdek.

De Sport+ stand heb ik wel op de Duitse autobahn gebruikt en getest en miljaar wat een genot. Kickdown in vanaf 100/110km/u en je word echt je stoel nog flink ingedrukt. Het was voorheen al heerlijk maar nu met al dat extra vermogen merk je toch echt een flink verschil tegenover stock.

Geen dips, turbo lijnt lekker,  wanneer je ook wil meteen vermogen. De VMAX delete nog niet getest hoe hard deze nu uiteindelijk loopt gezien het toch aardig druk was op de autobahn.
Ik moet zeggen het verbruik valt me ondanks alle upgrades nog enorm mee. in de Sport+ natuurlijk iets meer dan voorheen, maar met "normaal" rijden (in de gewone sport stand) toch ietsje zuiniger geworden bij constante snelheden van 80/100km. Maargoed zal me verder worst wezen gezien ik dit beestje niet gekocht heb om naar het verbruik te kijken :D
De Sportcat is inmiddels ook goed ingebrand, het geluid is wel nog wat veranderd met de MPE (niet scheller maar wel nog ietsje dieper en een stuk harder dan voorheen). Met de kleppen dicht merk het verschil een klein beetje maar met de kleppen open echt aanzienlijk meer!

Als 98oct map al een genot is, laat staan wat voor feest de 102oct map nog gaat geven... Ik heb inmiddels de eerste tank Aral 102 Ultimate erin zitten (meteen nog even een jerrycan van 25 liter extra meegenomen):

Na een 3 a 4tal tanks ga ik eens switchen naar de 102oct map en kijken hoe dat is. Wordt vervolgt!

Afgelopen vrijdag nog naar de VIP Night geweest en heb ik het nieuwe  :///M: segment eens mogen aanschouwen. Mijn feedback:
G87 M2: Helaas ook in het echt vind ik het exterieur gewoon niet mijn ding. Veel te hoekig imo. Stoelen zien er wel weer erg fraai uit! Het grote curved scherm moet ik ook nog erg aan wennen, en weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Hoe deze rijd moet ik later nog eens ondervinden maar enkel gebaseerd op uiterlijk vind ik dit geen geslaagde opvolger van de F87..

XM: hier ga ik niet teveel woorden aan vuil maken, wat een tank.. :o . Niet mijn smaak en erg lomp qua vormgeving. Deze mening werd over het algemeen gedeeld met de aanwezigen.

M3CS: Er stonden 2 uitvoeringen van de nieuwe M3CS (Frozen Solid White met zwarte accenten en eentje in een zeer "foute"  maar wel gave kleur Signal Green), en ondanks de grote nieren (waar ik wel meer aan begin te wennen) echt een zeer geslaagde en gave wagen!  :drool:  :drool:  Die mag je wel bij mij thuis parkeren.

M3 Touring: Ik had hem nog niet irl gezien, maar bij aankomst parkeerde er naast mij al eentje, wat een gave machine 8) . Binnen stond ook nog een tentoon gesteld met alle M Performance Parts erop. Erg gave verschijning! De M Performance uitlaat deed echter wel afbraak (snap nog steeds niet de keuze van BMW om deze in een soort van Piramide shape te zetten?) Maargoed al met al zeer gaaf :ja:
Voor de rest een erg leuke avond gehad met lekker wat hapjes en drankjes.

Daarnaast nog even met de mannen van AutoTopNL gepraat over de nieuwe modellen. En buiten dat bleken ze ook zeer geïnteresseerd om eens met mijn M2 een video te maken voor hun kanaal op Youtube. Dus wie weet zien jullie achter een aantal weken daar wel mijn wagen voorbij komen  ;)
Voor nu was het dit, tot de volgende update 8)
Huidige BMW > BMW F87 - M2 LCI

BMW Historie:
- BMW F10 530d (sold)
- BMW E60 LCI 520d (sold)
- BMW E90 320i (sold)