2000 - Honda S2000 - Formula Red

Gestart door dadoke, 22 april 2020, 09:31:08

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dadoke

Oude liefde roest niet ... figuurlijk dan toch  :D

In 2009 had ik voor de aankoop van de Z4 3.0si het plan om een Honda S2000 te kopen.  Altijd al een prachtig model gevonden, en dat in combinatie met 9k rpm, de keuze was gemaakt. Echter had ik geen rekening gehouden met mijn 1m95 en daar tegenover de lichaamslengte van de doorsnee Japanner, en dus had ik absoluut niet voldoende beenruimte. Zo stopte het S2000-verhaal dus meer dan 10 jaar geleden.

Vorig jaar dan eens in een pre-FL S2000 gezeten, en tot mijn verbazing had ik wel voldoende beenruimte. FL blijkt dus dikkere zetels te hebben, dat met de nodige gevolgen voor de binnenruimte. Dus stilaan wat beginnen rondkijken, ook wat onderzoek verricht naar andere zetels en zetel-verlagingen, voor dat laatste waren tal van oplossingen, dus de zoektocht was volledig geopend. Echter een origineel exemplaar vinden leek een andere opgave, zeker als bepaalde interieur- (rood) en carrosseriekleuren (zilver/grijs) niet in aanmerking kwamen.

Uiteindelijk dus op deze rode uitgekomen, meteen gaan kijken, en er was eigenlijk weinig op aan te merken.
Mooie originele staat, geen roest, zeer uitgebreide historiek en uiteraard ook de niet alledaagse kleur!  Uiteraard zijn er na 20 jaar altijd wel mindere zaken, bvb. dat meerdere delen herspoten zijn, maar dat geeft wel een frisse indruk. Ook de originele kap met plastieke en licht-vergeeld raam, velgen in originele lak die hier en daar wat lost.  Soit, voor mij voldeed dat, ook omdat ik geen garage-queen zocht, maar wel een zomer-daily, om te gebruiken dus!

Plannen met de wagen; nieuw rubber al zeker, huidige zijn toch wel 10 jaar oud.  Voor de rest niets echt dringend, maar toch eens kijken voor (kuip)zetels op lage rails.  Zou ook het voordeel hebben dat je meer 'in' ipv 'op' de auto zit. En misschien een andere intake, een VTEC die zich wat extra laat horen kan nooit een slecht iets zijn.

En dan nog wat plaatjes ...


vinox

Yeeeeeees nice man! Eén van mijn favoriete JDM auto's. GT-Rs en S14/5 zijn cool, maar een S2000 zit om één of andere reden in een klasse apart imo. Net als de NSX. Honda had behoorlijk wat speciaal vervoer in those days :drool: De kleur is in elk geval super, heel appropriate voor een summer daily :)

dadoke

Citaat van: vinox op 22 april 2020, 09:44:29
Yeeeeeees nice man! Eén van mijn favoriete JDM auto's. GT-Rs en S14/5 zijn cool, maar een S2000 zit om één of andere reden in een klasse apart imo. Net als de NSX. Honda had behoorlijk wat speciaal vervoer in those days :drool: De kleur is in elk geval super, heel appropriate voor een summer daily :)
Thanks!   :D

Dat waren inderdaad DE Honda jaren, spijtig dat ze nadien een te veilige keuze hebben gemaakt.
NSX is nog een trapje hoger en specialer, maar die prijsklasse vind ik dan weer iets te veel om als daily te gebruiken ...
Ik vermoed dat ik met deze al het nodige bekijks ga hebben.

d.fine

Nice! :thumbsup:
Pittig kleurtje ook wel :D
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

jan.van.gent

Zalig!

Proficiat.
Ik geloof dat het deksel van de luchtfilterkast verwijderen al een enorm (positief) effect had op het inlaat geluid, meen ik me te herinneren?

Ooit eens back-to-back vergeleken met @Alexis zijn S2000, eerst een ritje in mijn Z3, daarna in zijn S2K. Zo'n S2K is toch wat anders, snedig scheurijzer! En die 9k rpm, damn daar kan geen huidige pops'n-bang turbo krellen aan tippen.
E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Nostra

Knappe kist Andy!

Altijd al zot geweest van de s2000!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Alexis

Klopt, luchtfilterdeksel afhalen doet al wonderen voor de sound  :thumbsup:
Ik heb na een half jaar dekselloos te rijden geswitcht naar een K&N intake voor een nog iets dikker geluid. Vooral de overgang naar VTEC is veel duidelijker te horen.
Standaard uitlaat en intake mod of andere intake vind ik een prachtcombo. Geciviliseerd als het moet, racy als het mag.

Voorbeeldje met m'n K&N:


Heb de mijne nu een 7 tal jaar denk ik, kan me niet inbeelden waarmee ik dit zou moeten vervangen.

Nog wat mods die ik je kan aanraden: Eibach sportline veren op de OEM dempers vond ik een groot verschil. Qua looks voor mij ideaal, en niet al te laag zodat het ambetant wordt. Flapjes aan de voorwielen dan best verwijderen, anders schrapen die op drempels.
Bij die verlaging zeker ook laten uitlijnen naar UK Spec. Maar hem veel meer planted zonder dat je al teveel tailhappiness verliest. Kan wel zijn dat de bouten van je draagarmen hopeloos vastgeroest zitten, dan moeten die uitgeslepen worden en moet je eigenlijk best je draagarmen vervangen..
Bij verlaging ook zeker driveshaft spacers laten plaatsen op de achteras, om zo overmatige slijtage te vermijden.

Ik ververs olie en filter elke 6000km. Ook oliepeil geregeld checken. Beetje olieverbruik bij geregeld VTEC kan geen kwaad.
Remvloeistof zeker eens verversen, vaak schakelt de bak dan ook soepeler.
Diffolie zeker ook verversen, vaak wordt dat over het hoofd gezien waardoor diff schade kan oplopen.
Interieurfilter is vermoedelijk ook nog nooit vervangen en zal zo zwart als wat zien, ook een quick fix.

Lager zitten kan met oa Backyard Seatrails (- 2cm denk ik). Interessanter is voor jouw lengte om naar Recaro pole positions te kijken met bijpassende rails. Zit je wel veel rechter in dan OEM stoelen natuurlijk.

Heerlijk driftmachien ook, eens je 'm wat in de vingers krijgt

gfk807

Knap A.  :thumbsup:

Ook steeds een voorliefde voor gehad  >:D

Cedric_

Knappe bak! Veel succes ermee.  :thumbsup:
Ook een tijdje naar zitten kijken, enkel niet zo handig om twee auto's te hebben met weinig ruimte :/
- Mrt 2014- mrt 2020 BMW E46 320d Tourer 2001, 365k km
- 2020-2021 BMW E46 325i touring 2004, 306 753 km
-2021-... BMW e87 130i lv 2006, 172 xxx km
- project trackcar/oldtimer : Mazda mx-5 NA 1992 1.8 vvt ->  2023 -> LSD and a bunch of trackdays

ghost_N54

yep hier hetzelfde, altijd prachtige wagen gevonden!
ben er ook nog ooit voor gaan kijken, maar dan aan kinderen begonnen in de plaats  ;D, het is toen maar een civic EP geworden in dezelfde kleur.

ik, zou er misschien enkel andere velgen onder zetten, die van de latere jaren waren al iets groter, deze lijken me wat klein.
voor de rest, dikke bom!
2008 E92 335i (daily)
2019 VW arteon

dadoke

Thanks guys!

Citaat van: jan.van.gent op 22 april 2020, 10:15:54
Ooit eens back-to-back vergeleken met @Alexis zijn S2000, eerst een ritje in mijn Z3, daarna in zijn S2K. Zo'n S2K is toch wat anders, snedig scheurijzer! En die 9k rpm, damn daar kan geen huidige pops'n-bang turbo krellen aan tippen.
kg/pk is inderdaad redelijk goed, en dat voor de 'maar' 1200kg.

Citaat van: ghost_N54 op 22 april 2020, 11:53:35
ik, zou er misschien enkel andere velgen onder zetten, die van de latere jaren waren al iets groter, deze lijken me wat klein.
voor de rest, dikke bom!
Liever de 16" dan de 17" eigenlijk.
De rays TE37 vind ik wel geslaagd op een S, maar redelijk prijzig, en ze geven de wagen ook een totaal andere look...

Citaat van: Alexis op 22 april 2020, 10:34:57
Ik heb na een half jaar dekselloos te rijden geswitcht naar een K&N intake voor een nog iets dikker geluid. Vooral de overgang naar VTEC is veel duidelijker te horen.
Die K&N is inderdaad een redelijke kanshebber, was hem ook al tegengekomen.

Citaat van: Alexis op 22 april 2020, 10:34:57
Lager zitten kan met oa Backyard Seatrails (- 2cm denk ik). Interessanter is voor jouw lengte om naar Recaro pole positions te kijken met bijpassende rails. Zit je wel veel rechter in dan OEM stoelen natuurlijk.
Er zijn inderdaad massa's topics over andere zetels, ga eens ergens moeten gaan testzitten denk ik en zo een knoop doorhakken.
En uiteraard alle sapjes vervangen, dat kan voor sommige zaken al wel een tijd geleden zijn vermoed ik.

Snorkel

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

Nostra

Citaat van: Snorkel op 22 april 2020, 14:18:37
Mooie grasmaaier! 
:toofunny:

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

BIG charlie

Toffe aankoop;
Altijd een interessante wagen gevonden.
veel plezier ermee  :thumbsup:
BMW AT 220i Msport 2023
YAMAHA XJR 1300

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d - F45-225XE - F32-428i

Franzino

S2000 = zalig...! Het zeer hoog in toeren doortrekken moet je wel wat aan wennen, maar is echt de max.

Short clip of me having fun with a tuned S2000 @ Japan  :D




Alexis

Needs more tussengas  ;D

Franzino

Citaat van: Alexis op 22 april 2020, 17:06:59
Needs more tussengas  ;D

Klopt, maar die "getunde" S2000 had van die mini Alu race pedaaltjes (vr kleine Japanse voetjes). Niet zo evident als je de eerste keer er mee rijdt  ;)


dadoke

Citaat van: Snorkel op 22 april 2020, 14:18:37
Mooie grasmaaier!  :thumbsup:
Mijn Honda grasmachine is toevallig ook rood   8)

Citaat van: BIG charlie op 22 april 2020, 15:14:56
veel plezier ermee  :thumbsup:
Thanks!

Citaat van: Franzino op 22 april 2020, 16:40:17
S2000 = zalig...! Het zeer hoog in toeren doortrekken moet je wel wat aan wennen, maar is echt de max.
In het verleden ook nog een ITR gehad, 'toeren maken' hoort er inderdaad bij!

Tomassi

Proficiat met de mooie aankoop! Lijkt mij een zalige auto om mee te rijden!
E36 M3 3.0
E36 325i

Avus_3.0

Proficiat met de koop van deze zalige V-tec machine. Zoals zovelen hier blijkbaar ook altijd geintresseerd geweest in zo'n S2000. De opvolger van de CRX v-tec, CRX Del sol's, integra's type -R en natuurlijk de NSX maar die situeerde zich toch een paar trapjes hoger dan de rest.
Knap ook in het rood en iets anders dan de grijze  :thumbsup:

Eens in de toeren ben ik er zeker van dat deze goed vooruit zal gaan maar hoe zit het eigenlijk bij rustig rijden? Heeft deze nog een beetje koppel onderin of echt alles bovenin de toeren?

Veel plezier er mee tijdens de zomermaanden...
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

sini

Proficiat, behoort idd tot de geweldige jaren van Honda


Mijn hart klopt een stuk sneller bij dat soort auto's, het verbaasd mij zelfs dat ik nooit overwogen heb om een s2000 te kopen... 

Heel veel plezier ermee, dat zal ook zo zijn normaal gezien :D

Rednose

Proficiat en veel plezier met deze fijne bolide! :thumbsup:

Phantom Five

Ik wist wel dat je die had, maar had er nog niet echt meer forto's van gezien.
Ziet er nog verdomd mooi uit voor die leeftijd  :thumbsup:.
Dat rood maakt dat deze wagen zijn sportiviteit extra in het daglicht zet.
Proficiat met deze ride @dadoke  8) :thumbsup:
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

JD1981

Mooie aankoop.
Is dit model al 20 jaar, man tijd vliegt... Of wij worden oud.  ;D

Véél rijplezier ermee, en veilig.
Updates klinken goed. Benieuwd naar meer.

check eens www.s2000partseurope.com mocht je dat al niet gedaan hebben.

Denniske

Zalige aankoop! S2000 is echt zo'n zalige auto: RWD, racy blok, zalige vbak, sper, roadster...  :clap: Toen ik mijn Integra kocht had ik ook veel goesting om een S2K te kopen, maar toen begonnen ze al duur te worden.

Toen ik de foto's aan het bekijken was moest ik meteen denken aan de ex-S2K van een Nederlands kameraad van mij, ook een rode. Tot de nummerplaat ook een belletje deed rinkelen...

Tadaa!







en een stukje :D



Heb er nog wel wat foto's van ergens, moet ik eens terugzoeken.

dadoke

Thanks again guys!

Citaat van: Freke op 22 april 2020, 20:46:32
Eens in de toeren ben ik er zeker van dat deze goed vooruit zal gaan maar hoe zit het eigenlijk bij rustig rijden? Heeft deze nog een beetje koppel onderin of echt alles bovenin de toeren?
Koppel is beperkt, maar genoeg om vlot mee te kunnen.  Sportief rijden is uiteraard wel geregeld de VTEC aanspreken ...

Citaat van: Denniske op 24 april 2020, 09:46:15
Toen ik de foto's aan het bekijken was moest ik meteen denken aan de ex-S2K van een Nederlands kameraad van mij, ook een rode. Tot de nummerplaat ook een belletje deed rinkelen...
Tadaa!
Dat is straf! De auto-wereld is klein zo blijkt    :D

Snorkel

Man, man... Zo'n NSX  :drool: :drool: :drool: :drool:
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

vinox

@Denniske Ik wist dat ik hem herkende, dat is die van Paul!!!! Holy shit, kleine wereld idd!!!

Denniske

Citaat van: dadoke op 24 april 2020, 10:13:35
Dat is straf! De auto-wereld is klein zo blijkt    :D

Haha inderdaad! Op dat vlak is die 'plaat hoort bij de auto' wel fijn, want je kan veel makkelijker een auto herkennen die van u/een bekende is geweest. :)