2000 - Honda S2000 - Formula Red

Gestart door dadoke, 22 april 2020, 09:31:08

Avus_3.0

Zalig dat je deze als daily gebruikt in deze "winterse" toestanden. Is hem af en toe tricky of valt dat goed mee?
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

NSXJAN

Citaat van: Freke op 14 januari 2021, 15:24:56
Zalig dat je deze als daily gebruikt in deze "winterse" toestanden. Is hem af en toe tricky of valt dat goed mee?

ha ha, das een PFL zonder ESP, dus ik kan uit ervaring zeggen dat die tricky is .... de FL's zijn, zelfs met ESP uit, al minder wispelturig :)

maar ik laat de eigenaar zelf antwoorden uiteraard !
het verleden: te veel om op te noemen
Acura NSX
BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge

dadoke

Citaat van: Freke op 14 januari 2021, 15:24:56
Nog maar één keer voorgehad dat de achterkant ongewild uitbrak, gelukkig aan lagere snelheid, verder laat de beperkte grip wel toe om op ronde punten of in haakse bocht een kleine drift te plaatsen   ;D
Maar ik hou gewoon in het achterhoofd dat er buiten ABS geen nannies aanwezig zijn, dus ik zoek het ook niet echt ...

Snorkel

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

GeoBem007

Dus jij komt buiten op versleten zomerbanden in een RWD zonder rijhulp behalve ABS?
NICE!

Daar kan de gemiddelde Europeaan een puntje aan zuigen.

dadoke

Citaat van: GeoBem007 op 15 januari 2021, 10:21:48
Dus jij komt buiten op versleten zomerbanden in een RWD zonder rijhulp behalve ABS?
NICE!

Net nog eens nagekeken, dotcode vooraan 4311, achteraan 0615   ;D
Gaat wel deugd doen dat vers rubber vermoed ik...

order66

Zalig dat je dit nu gebruikt! Ik ben ooit zo eens met een Smart Roadster in de sneeuw van het werk naar huis geschoven op zomerbanden. Soms ben je net iets meer blij op je bestemming te arriveren  ;D

dadoke

Citaat van: order66 op 15 januari 2021, 10:35:24
Zalig dat je dit nu gebruikt! Ik ben ooit zo eens met een Smart Roadster in de sneeuw van het werk naar huis geschoven op zomerbanden. Soms ben je net iets meer blij op je bestemming te arriveren  ;D
Ik heb ook zo'n verhalen van zomerbanden in de sneeuw naar het werk, maar ik ga het natuurlijk met deze ook niet zoeken bij sneeuw of ijzel.  Maar wat lagere temperaturen en regen maakt het gewoon wat interessanter.

Snorkel

Citaat van: GeoBem007 op 15 januari 2021, 10:21:48
NICE!

Waarschijnlijk smikkelt 'm al rijdend nog een croissant!

Iksree

Citaat van: Snorkel op 15 januari 2021, 10:43:26
Waarschijnlijk smikkelt 'm al rijdend nog een croissant!
Of wordt hij rijdend gez...

Ahnee, ander forum. My bad
- Signature adjusted for being outdated-

dadoke

Citaat van: Iksree op 15 januari 2021, 19:45:27
Of wordt hij rijdend gez...

Ahnee, ander forum. My bad

Je bent niet mee, vertel het verhaal nog eens @Snorkel   :D

Snorkel

Citaat van: dadoke op 15 januari 2021, 20:31:00
Je bent niet mee, vertel het verhaal nog eens @Snorkel   :D

Lang geleden, in een sprookjesbos hier ver vandaan...

We waren tijdens de Z-meet in 2014 aan het rondrijden in de omgeving van Haspengouw. Onder andere ikzelf en menig ander deelnemer reed met een co-piloot, zodat de ene het roadbook kon lezen en de andere kon rijden. @Bananenman en ikzelf deden dit met volle overgave, maar het was toch opletten geblazen dat we niet fout reden.  :D

@dadoke knalde ons zonder moeite voorbij, gans alleen. In de ene hand het roadbook, in de andere hand zijn stuurwiel en met zijn voet bediende hij het gaspedaal zoals Willem Tell zijn kruisboog.

Wij maar ploeteren met z'n twee terwijl Mister Multitask met twee vingers in de neus alles alleen deed én ook nog eens tientallen minuten voor ons arriveerde aan de eindmeet.  ;D

Ah ja: En ik geloof dat er ook nog een drift vanaf kon aan het kruispunt toen het begon te regenen! Met roadbook in de hand  :toofunny:

Iksree

:toofunny:

Tis ne lange he.. meer overzicht? :iono:
- Signature adjusted for being outdated-

Snorkel

Citaat van: Iksree op 15 januari 2021, 21:04:55
:toofunny:

Tis ne lange he.. meer overzicht? :iono:

Lengte is dan ook eigenlijk nog een nadeel in zo'n Z.  :D

Citaat van: dadoke op 15 januari 2021, 21:14:27
Thanks snorkel!  :D

My pleasure  :greddy:

Nostra

Citaat van: Snorkel op 15 januari 2021, 20:41:42
Lang geleden, in een sprookjesbos hier ver vandaan...

We waren tijdens de Z-meet in 2014 aan het rondrijden in de omgeving van Haspengouw. Onder andere ikzelf en menig ander deelnemer reed met een co-piloot, zodat de ene het roadbook kon lezen en de andere kon rijden. @Bananenman en ikzelf deden dit met volle overgave, maar het was toch opletten geblazen dat we niet fout reden.  :D

@dadoke knalde ons zonder moeite voorbij, gans alleen. In de ene hand het roadbook, in de andere hand zijn stuurwiel en met zijn voet bediende hij het gaspedaal zoals Willem Tell zijn kruisboog.

Wij maar ploeteren met z'n twee terwijl Mister Multitask met twee vingers in de neus alles alleen deed én ook nog eens tientallen minuten voor ons arriveerde aan de eindmeet.  ;D

Ah ja: En ik geloof dat er ook nog een drift vanaf kon aan het kruispunt toen het begon te regenen! Met roadbook in de hand  :toofunny:
Zalig verhaaltje!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Bananenman

2023 Tesla Model 3 RWD
2022 MV Agusta Brutale 800 Rosso

Jules_W

Kan je met die kuipstoelen zo door de keuring of moet je die ieder jaar wisselen?

order66

Citaat van: Jules_W op 21 januari 2021, 00:00:13
Kan je met die kuipstoelen zo door de keuring of moet je die ieder jaar wisselen?

Zelf heb ik de Recaro CS met attesten. Geen probleem met de keuring.

dadoke

Leuke dag vandaag, nl. plaatsing van nieuwe goodies   :D
Een glimmende en veelkleurige ophanging, juist ja, een KW V3, met daarover een matzwarte en lichte velg, de OZ Alleggerita met de obligatoire PS4's.  Meer en betere foto's volgen weldra, na een uitgebreide poetsbeurt.

Qua eerste indrukken is er eigenlijk nog maar weinig te zeggen, wel had ik het gevoel dat accelereren wat vlotter leek te gaan, zelfs met van 16 naar 17" velgmaat te gaan is er een besparing van 1,5kg per hoek.
Verder heeft de wagen dringend een uitlijning nodig, plan is om daarna een geometriekeuring te doen, zodat we ineens van de keuring-miserie verlost zijn. Dan volgt er nog een deftige uitlijning om ten volle te kunnen genieten van deze upgrades.
Ik ben alleszins zelf benieuwd wat dat gaat geven!

Snorkel

Tiens, op de foto lijkt het alsof de verlaging niet echt gelukt is? Of is dat optisch bedrog?  :thinking:

Nostra

Citaat van: Snorkel op 17 februari 2021, 16:15:40
Tiens, op de foto lijkt het alsof de verlaging niet echt gelukt is? Of is dat optisch bedrog?  :thinking:
Denk dat ook : toofunny:

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

GeoBem007

:thumbsup:

Kist staat er lekker smerig bij :D

dadoke

Citaat van: Snorkel op 17 februari 2021, 16:15:40
fyi ... dat groot blauw ding is een garagebrug, maar om dat te weten moet je bij de garagist niet in de wachtzaal blijven zitten    :greddy:

Citaat van: GeoBem007 op 17 februari 2021, 16:21:08
Kist staat er lekker smerig bij :D
Ik ga verschieten als ik de echte kleur van de auto weer zie binnenkort   :D

DavyS

Ik stond erbij toen Frits de banden aan het monteren was!

Zeer mooie velg, ben benieuwd om het totaalplaatje te zien  :thumbsup:

Avus_3.0

Super updates, eens dat de baan terug goed droog ligt en de wagen goed afgesteld staat ga je er (hopelijk) bakken plezier aan beleven.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Phantom Five

Top updates/upgrades @dadoke ziet er allemaal super uit  :thumbsup:.
Die KW V3 gaat ge nog even mee bezig zijn om de voor de wagen en uw rij stijl geschikte instelling voor te kiezen, want zoals ge zelf hebt gezien en in de manual staat kunt ge die op diverse manieren instellen.
Maar eens dat men de juiste instelling gevonden heeft is het werkelijk super om ermee te rijden.
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

dadoke

Tijd gemaakt voor een wasbeurt en wat snelle foto's ...
En als laatste een 'familiefoto'   :D

Snorkel

order66