2000 - Honda S2000 - Formula Red

Gestart door dadoke, 22 april 2020, 09:31:08

gfk807

Citaat van: Snorkel op 24 april 2020, 10:27:10
Man, man... Zo'n NSX  :drool: :drool: :drool: :drool:

Ja die blijven idd  :drool: :drool: :drool:

En al oldtimer ondertussen dacht ik  :iono:

M&M

Altijd bommekes geweest die bakskes! En ge moogt dat stom vinden of niet, bij mij is het graag zien van deze ook wa begonnen met NFS op de Playstation en in Fast & F zijn ze ook al in geweest  :gayfight:
Velgjes zou wel veel doen bij deze toch?  :exited:
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

dadoke

Citaat van: gfk807 op 24 april 2020, 17:19:08
En al oldtimer ondertussen dacht ik  :iono:
Eerste modellen zijn van begin jaren 90, dus nog net niet ...

Citaat van: Machiel op 24 april 2020, 21:10:31
Velgjes zou wel veel doen bij deze toch?  :exited:
Velg en verlaging doet inderdaad veel, zoals bijna met elke auto.
Voorlopig vind ik de brave OEM look wel iets hebben, makkelijk in onderhoud en 16" heeft toch nog net dat ietsje meer comfort tov een grotere velgmaat.

order66

Moest ik ooit nog een hobbywagen willen, zou het een S2000 zijn. Heb nog even getwijfeld tussen een E34 M5 en een S2000. Maar het feit dat het een cabbie is (heb 25 jaar cabbie gereden, ben het beu) en een 2 zitter hebben mij anders doen beslissen. Maar een 4de wagen zou steevast een S2000 zijn :clap: Kan je wel volgen ivm de velgen en verlaging. Ik ga de E34 OEM houden om dezelfde reden. I must be an old man now ;D
Prachtige wagen man, echt een droomkar die enkel nog in waarde zal toenemen, een collector :thumbsup: en wat een rijkwaliteiten!

dadoke

Citaat van: order66 op 25 april 2020, 15:33:50
Kan je wel volgen ivm de velgen en verlaging. Ik ga de E34 OEM houden om dezelfde reden. I must be an old man now ;D
We are indeed getting old!   ;D

Franzino

:)

Moest ik ooit een proper zilveren/grijs exemplaar van 2002-2003 vinden voor max 30K, dan koop ik mij misschien ook wel eentje. Maar meeste is getunde miserie op de 2de hands markt anno 2020.
Uwe S2000 is van 2000 zag ik, heb jij dan de plastieke ruit in de softop? Ik dacht dat de chrome ringen rond de achterlichten vanaf modeljaar 2002 waren, maar jij hebt die wel op uw S2000.

Soms gaat de 2de hands miserie heel ver qua marginaal aanbod :(

dadoke

Leuke ad!

Citaat van: Franzino op 29 april 2020, 14:48:46
Uwe S2000 is van 2000 zag ik, heb jij dan de plastieke ruit in de softop? Ik dacht dat de chrome ringen rond de achterlichten vanaf modeljaar 2002 waren, maar jij hebt die wel op uw S2000.

Soms gaat de 2de hands miserie heel ver qua marginaal aanbod :(
Is inderdaad met plastieke ruit, vanaf MY02 een glazen exemplaar.

Achterlichten ... ik ben geen kenner, maar volgens onderstaande site zijn er vanaf MY02 chrome ringen rond de achterlichten inderdaad, dus daar klopt iets niet aan de mijne  :D
https://www.s2ki.com/forums/uk-ireland-s2000-community-25/technical-faq-v2-1-a-301506/#post5798524

Het aanbod is inderdaad triestig ja, en veel van de 'gemodde' exemplaren worden terug origineel gezet voor verkoop.

GunSpeed

Fun fun fun  :exited: :exited: :exited:
Geweldige driverscar maar voor mij mist hij natuurlijk een paar ingrediënten  :razz:

dadoke

Citaat van: GunSpeed op  6 mei 2020, 12:49:03
Fun fun fun  :exited: :exited: :exited:
Geweldige driverscar maar voor mij mist hij natuurlijk een paar ingrediënten  :razz:
Een roadbook? Of waaraan had je gedacht?   ;D

Ondertussen is al wel de eerste mod besteld, zijnde de K&N intake.
Gezien de positieve ervaring bij de Z leek me dat geen slechte investering.

d.fine

'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Geert

Dit heeft me ook altijd aangesproken, een roadster met zo een blok.. heerlijk! :thumbsup:
1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5

stevos

Mooie aanwinst!
Top dat je nog een OK exemplaar en niet kapot getuned exemplaar gevonden hebt  :thumbsup:

order66

Ja, absoluut een zalige, knappe kar.... MAAR! Om dat beter te kunnen beoordelen hebben we toch nog wat meer foto's nodig! ;D

:thumbsup:

dadoke

Kleine update; de K&N intake is geinstalleerd geweest, maar zelfs bij niet vol gas was het te veel van het goede.  Het geluid was leuk, maar ik wil ook wel rustig rijden zonder dat er constant boze blikken worden geworpen (wat zonder soms al moeilijk is).
Dus na een paar dagen beslist deze er terug af te halen.

Verder wel de kuipzetel-mod gedaan, een PCI slider besteld in de US, zowat de beste die te krijgen is en waarbij het verstellen van de zetel nog mogelijk is, met daarop een Recaro Pole Position ABE.  Is een wereld van verschil, ik zit minimaal 5cm lager en in de wagen in plaats van het gevoel te hebben er op te zitten.  Steun is uiteraard een grote stap vooruit.
Moet nog wat getweakt worden naar juiste zitpositie en gordelbevestiging, maar zeker nu al tevreden van de aankoop.

jan.van.gent

E30 316i - E36/7 1.9i - K1100rs - E36 316i - E39 530i - F11 535d

Tom

Nur Tote Motoren werden beatmet

d.fine

Nice idd! :thumbsup:
Alleen die gigantische witte letters storen mij een beetje :-X
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

erq

die standaardzitjes van een S2000 zijn nochthans ook nie sjlecht?
"That's thirty minutes away. I'll be there in ten."  Winston Wolf  – Pulp Fiction

E61 535da  - E86 Z4 QP 3.0si - A6 2.7 Biturbo - F11 525da - F31 330d
IX3

dadoke

Thanks guys!

Citaat van: d.fine op 24 november 2020, 09:33:45
Als je erin zit valt dat al een pak minder op natuurlijk  :D

Citaat van: erq op 24 november 2020, 09:40:25
die standaardzitjes van een S2000 zijn nochthans ook nie sjlecht?
Hmmm, niet echt, in nieuwstaat kan ik uiteraard niet oordelen, maar je mist toch wat steun.
Zeker ook als ik vergelijk met de sportzetels van de Z, die moeten wat mij betreft zelfs niet onderdoen voor de Recaro's.

order66

Recaro, love it  :clap:

Dat zijn eigenlijk ergonomische zetels met veel sportieve steun. Komt niet beter dan dat. Die letters... ja persoonlijk, maar ik vind het lekker racy :P

Geert

Heel mooi en de zithouding zal wel een pak beter zijn, zalige kuipjes! :thumbsup:
1999 - BMW Z3 Coupe 2.8
2024 - BMW i5

Avus_3.0

Past er precies perfect in deze kuipjes.  :thumbsup:
Het belangrijkste is dat de zithouding er op vooruitgegaan is maar ik vind de looks ook top.
Ga je de passagierszetel ook vervangen door een Recaro?
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels en eibach springs
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Karbonius veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

NSXJAN

het verleden: te veel om op te noemen
Acura NSX
BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge

order66

Citaat van: Freke op 24 november 2020, 13:22:26

Doe ik voor mezelf sowieso  ; must be ocd

Phantom Five

Zeer mooie update  :thumbsup: en zeker als het veel beter zit en men er een betere zit houding door heeft.
Maar voor mij persoonlijk is het gewoonweg niet "af" want voor mij telen de looks ook (als kost het nog eens zoveel).
Aan 1 kant een Recaro sportzetel en aan de andere kant niet (ook al zit daar eigenlijk praktisch nooit iemand) ziet niet uit in mijn ogen.
Is net hetzelfde of je aan 1 kant van de wagen sportwielen hebt steken en aan de andere kant standaard wielen bijvoorbeeld  :-\
'Two things are infinite. The Universe and human stupidity. And I'm not sure about the Universe.'

dadoke

Citaat van: order66 op 24 november 2020, 12:53:47
Dat zijn eigenlijk ergonomische zetels met veel sportieve steun. Komt niet beter dan dat. Die letters... ja persoonlijk, maar ik vind het lekker racy :P
Heb me eigenlijk ook nog niet echt gestoord aan die logo's ... het zijn Recaro's inderdaad, dat mag gezien worden   ;D

Citaat van: Freke op 24 november 2020, 13:22:26
Citaat van: order66 op 24 november 2020, 15:53:20
Doe ik voor mezelf sowieso  ; must be ocd
In eerste instantie niet, daarom dat ik voor de ABE versie in half leder ben gegaan, een niet-ABE had ook gegaan, maar is alleen in stof of duur leder te krijgen.

Citaat van: Phantom Five op 25 november 2020, 04:26:06
Is net hetzelfde of je aan 1 kant van de wagen sportwielen hebt steken en aan de andere kant standaard wielen bijvoorbeeld  :-\
Goeie tip om te besparen op velgen!   ;D

Franzino

Citaat van: dadoke op 24 november 2020, 08:46:06
Kleine update; de K&N intake is geinstalleerd geweest, maar zelfs bij niet vol gas was het te veel van het goede.  Het geluid was leuk, maar ik wil ook wel rustig rijden zonder dat er constant boze blikken worden geworpen (wat zonder soms al moeilijk is).
Dus na een paar dagen beslist deze er terug af te halen.

Verder wel de kuipzetel-mod gedaan, een PCI slider besteld in de US, zowat de beste die te krijgen is en waarbij het verstellen van de zetel nog mogelijk is, met daarop een Recaro Pole Position ABE.  Is een wereld van verschil, ik zit minimaal 5cm lager en in de wagen in plaats van het gevoel te hebben er op te zitten.  Steun is uiteraard een grote stap vooruit.
Moet nog wat getweakt worden naar juiste zitpositie en gordelbevestiging, maar zeker nu al tevreden van de aankoop.

Netjes  :thumbsup:

Franzino

Citaat van: d.fine op 24 november 2020, 09:33:45
Nice idd! :thumbsup:

Inderdaad; storen een "beetje"  ;)

dadoke

Ondertussen de Recaro gefinetuned, gordel-insteek uit een Civic geplaatst, aangezien de originele iets te kort was en zodoende te veel tegen mijn zij aandrukte, ook ineens verse matten geplaatst.  Met deze 'kleine' zaken voelt de auto veel beter aan, daardoor dat deze ook zo goed als dagelijks buitenkomt, ongeacht het mindere weer.

En gezien het huidige 16" rubber zijn beste tijd heeft gehad na 5 jaar, de knoop doorgehakt en 17" PS4's besteld op niet-OEM velgen.

En tot slot een plaatje bij het praatje   :D

NSXJAN

het verleden: te veel om op te noemen
Acura NSX
BMW Z4 sDrive30i
Volvo C40 Recharge