2016 - Porsche GT4 981

Gestart door Geert, 11 december 2024, 21:45:08

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kietekiet

#60
Citaat van: Geert op  4 februari 2025, 18:29:07Met een M krijg je vuisten omhoog, met mijn GT4 krijg je duimpjes ;D 
Tis gewoon zo, heb er genoeg ervaring mee.

Een M3 Touring zou ik dagelijks wel willen rijden, dat is ook het hoofddoel van die auto volgens mij.
M3 Touring is zowiezo ook mijn dream daily, Beest van een wagen.
Ja, mensen zitten soms raar in elkaar, met de OG M2 destijds werd ik beschouwd als een marginale Johnny bij mij in de omgeving, maar als ik in dezelfde omgeving met de Exige rij tegen dezelfde snelheiden beschouwen de mensen mij precies als een koninklijke prins :toofunny:  :toofunny: mischien veranderen ze van mening als ik er een catless Larini race manifolt op laat zetten.. ;D
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

Leon-cupra

Van de vuistjes klopt inderdaad. Op mijn M2 kreeg ik continue negatieve reacties. Een bewoner waar ik dagelijks passeerde heeft zelfs ooit eens de politie ingeschakeld om mij in het oog te houden. Zwaantje mij tegen gehouden op een bepaald moment om de wagen en mijn rijgedrag te controleren. Had blijkbaar wel goede connecties bij de politie. In de bebouwde kom, hoeveel keer het 'zijde zot'-teken terwijl je 30 reed.
Wagen erna, een Cayman 718 ... nooit meer dergelijke reactie gekregen (was ook wel een héééééél stuk stiller dan de M2  :toofunny: )

kietekiet

Citaat van: Leon-cupra op  4 februari 2025, 18:37:32Van de vuistjes klopt inderdaad. Op mijn M2 kreeg ik continue negatieve reacties. Een bewoner waar ik dagelijks passeerde heeft zelfs ooit eens de politie ingeschakeld om mij in het oog te houden. Zwaantje mij tegen gehouden op een bepaald moment om de wagen en mijn rijgedrag te controleren. Had blijkbaar wel goede connecties bij de politie. In de bebouwde kom, hoeveel keer het 'zijde zot'-teken terwijl je 30 reed.
Wagen erna, een Cayman 718 ... nooit meer dergelijke reactie gekregen (was ook wel een héééééél stuk stiller dan de M2  :toofunny: )
Denk ook dat meeste het gewoon niet kunnen verdragen dat de uitlaat te luid is. Of je nu met een Ferrari rijd of een Citroën saxo.
Maar zo'n atmo 3.8 klinkt al goed zonder aftermarket uitlaat. Enkel het motorgeluid is al de hemel op aarde qua sound.  :drool:
Maar sommigen muggenzifters die anti petrolhead zijn, maken die wereld kapot. Voor hun is een auto niet meer of niet minder dan een stuk stinkend tuig om van AtotZ te geraken. Maar tegelijker tijd hebben ze mischien een koersfiets van 10k om naast het fietspad te gaan fietsen en de ingebeelde prof coureur uit te hangen. Ieder zen hobby..
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

Geert

Citaat van: Leon-cupra op  4 februari 2025, 17:49:17Snap perfect wat je zegt, maar als je geen risicootje neemt op de baan (kans op boete), ga je denk ik toch ook nog met bepaalde frustraties blijven zitten en is een GT4 ook overkill op de baan. Maar een Cayman GT4 is natuurlijk een heel stuk puurder dan een M3. De drempel om fun  te hebben ligt dan ook een heel stuk lager.
Voor mij is de M3 beetje tussen daily en funcar en eigenlijk ook een toevallig 'tussendoortje'.

In het dagelijkse verkeer is dat overkill.
Waar ik de auto voor gekocht heb, om ritten te doen, is dat zeker niet het geval.
Uiteraard neem je daar ook risico's betreft snelheid maar er zijn nog best wel genoeg verlaten en open stukken om plezier te hebben aan een leuk tempo.
Dat is niet bij de deur voor een zondag ochtend ritje maar daar trek je een dag voor uit en die dag is compleet na zo een rit.

Met mijn Cayman R was dat ongeveer hetzelfde, heb daar 3 jaar van genoten en fantastische ritten mee gedaan.
GT4 is nog meer focus op het sturen en de ophanging, is ook merkbaar wel wat harder op slechte wegen.

Ik ben er wel helemaal van overtuigd dat op lagere snelheden ik meer beleving heb dan in een recente M2.
Door alles wat ik al reeds heb aangehaald.
2016 - Porsche GT4
2024 - BMW i5

Geert

Citaat van: kietekiet op  4 februari 2025, 18:33:49M3 Touring is zowiezo ook mijn dream daily, Beest van een wagen.
Ja, mensen zitten soms raar in elkaar, met de OG M2 destijds werd ik beschouwd als een marginale Johnny bij mij in de omgeving, maar als ik in dezelfde omgeving met de Exige rij tegen dezelfde snelheiden beschouwen de mensen mij precies als een koninklijke prins :toofunny:  :toofunny: mischien veranderen ze van mening als ik er een catless Larini race manifolt op laat zetten.. ;D


Ik zou zeggen, doen die uitlaat! :razz:

Maar stock toch ook wel OK?
Heb er 3 keer mee gereden en was telkens dik in orde.
2016 - Porsche GT4
2024 - BMW i5

Leon-cupra

Citaat van: Geert op  4 februari 2025, 20:21:18In het dagelijkse verkeer is dat overkill.
Waar ik de auto voor gekocht heb, om ritten te doen, is dat zeker niet het geval.
Uiteraard neem je daar ook risico's betreft snelheid maar er zijn nog best wel genoeg verlaten en open stukken om plezier te hebben aan een leuk tempo.
Dat is niet bij de deur voor een zondag ochtend ritje maar daar trek je een dag voor uit en die dag is compleet na zo een rit.
dat was een beetje mijn punt  ;)
Het gaat, maar dan neem je wel "risico". En die baantjes vind je dan wss niet echt meer in Vlaanderen. Maar snap uiteraard wel volledig jouw filosofie mbt de ritjes.  ;)

CitaatIk ben er wel helemaal van overtuigd dat op lagere snelheden ik meer beleving heb dan in een recente M2.
Door alles wat ik al reeds heb aangehaald.
Ga ik zeker ook niet tegenspreken. Na de M2 een Cayman gehad (718).  ;)
Na twee weken bezit ooit eens een rondrit gedaan van +/- 50 km in W-Vl met de Cayman. 40km binnenbaantjes en 10km verbindingswegen. Memorabel.  >:D  >:D  >:D  >:D  (maar achteraf gezien wel heel onverantwoord)

Zaskar

Blijkbaar is dien M2 wel een kutbakje om mee te rijden.  :wiggleyes:
Go Porsche go.

Snorkel

Citaat van: Zaskar op  4 februari 2025, 21:13:06Blijkbaar is dien M2 wel een kutbakje om mee te rijden.  :wiggleyes:
Go Porsche go.

 :toofunny:
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart  - C - Der Zühalter

kietekiet

Citaat van: Zaskar op  4 februari 2025, 21:13:06Blijkbaar is dien M2 wel een kutbakje om mee te rijden.  :wiggleyes:
Go Porsche go.
Een kutbak is dat zeker niet, maar wat lichtgewicht en analoog beleving/gevoel betreft scoort mijne Dacia Lodgy 15dci zelfs beter :toofunny:
Sorry Geert voor mijn non on topic zever.  ;)
Back on-topic now..
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.

Geert

Mij ga je nooit horen zeggen dat 1 specifiek model de beste auto is.
Ik heb een heel brede interesse in verschillende merken en dat zie je ook aan al mijn auto's die ik gehad heb.

Ik heb zo een nieuwe M2 overwogen omdat ik die qua looks heel erg hard kan appreciëren.

Voor mijn gebruik en gevoel heb ik het niet gedaan omdat het een andere beleving is, ik zou bepaalde dingen blijven missen en een super zuivere GT4 met heel lage km stand gaan ze ook niet blijven aanbieden, daar kan je ook niet mee blijven wachten.

Het is gewoon analoger, rauwer en puurder.
Ik ben gewoon verslaafd aan een atmosferisch en hoogtoerig blok, de super scherpe gasrespons en beleving, gaat voor mij persoonlijk niets boven.
Een auto is meer dan cijfers en 0-100 voor mij en die discussie aangaan heb ik door de jaren wat opgegeven ;D
2016 - Porsche GT4
2024 - BMW i5

kietekiet

Citaat van: Geert op  5 februari 2025, 12:35:50Een auto is meer dan cijfers en 0-100 voor mij en die discussie aangaan heb ik door de jaren wat opgegeven ;D


0-100 voel je ook niet meer in de meeste moderne "in theorie" snellere sportieve wagens.
De scheurijzers van de jaren 80 en 90 met 150/200pk in een chassis van 900a 1000kg die gaven nog plezier tijdens stoplicht sprintjes als je ze door de versnellingen heen ramde.
Maja, net zoals je zegt, daar valt eindeloos over te discussiëren.
Rechtdoor queens vs G krachten bochten koningen zullen elkaar nooit begrijpen, daarom is het voor de liefhebbers die voorstander zijn
van beiden disciplines ook zo moeilijk om de juiste wagen te vinden die bij hun past.
Ahja, nog eentje vergeten op te noemen, de anti swirl showroom garage queen kickers, die niet durven gas geven, en een fobie hebben om er mee door regen en sneeuw te rijden. En beginnen flippen bij de eerste tikjes steenslag. :toofunny:
2009-2011: Bmw M3 E30 - 2011-2012: Lotus Elise R - 2013-2014: Lotus Exige RGB - 2015-2017: Bmw M4 Ac Schnitzer powered - 2017-2018: Bmw F80 M3 manual gearbox - 2018-2019: Bmw M3 3.0 E36 - 2019-2021: Bmw M140i - 2021-2023: Bmw M2 N55 DKG - 02/2023 - 08/2023: Honda S2000 VSA - 2023-2024: Ariel Atom 3 supercharged + M2 N55 -
04/2024 - 09/2024: Bmw M2 G87 - 09/2024-10/2024 : Toyota GR Yaris Gen1 manual+Gen2 automatic - 11/2024: Lotus Exige V6 CR.