Main Menu

F11 - 2011 - Voorruit - HUD

Gestart door Paske, 29 november 2024, 17:51:49

Paske

Vandaag bij het perfect symetrisch afrijden van een verkeersdrempel, was er een krak te horen welke van voor kwam.
Ik dacht in eerste instantie aan m'n vering ofzo, tot ik nadien een flinke barst in m'n voorruit zag.
Moet ergens blijkbaar toch een zwakte in gezeten hebben, daar er volgens ik weet geen sterretjes of beschadigingen zichtbaar waren.
Normaal kan ik zo verder blijven rijden, daar het volledig uit het gezichtsveld zit volgens mij, en zal men mij hier ook niet voor afkeuren.
Nadat ik wat opzoekwerk deed, blijken er vrij veel verschillende voorruiten te bestaan voor de F11.
Een zonneband heb ik niet, dus dat kan ik nog zelf bepalen of ik die extra wil of niet, eens ik besluit de ruit te vervangen.
Maar hoe zit het met de HUD? Sommigen vermelden deze extra (met dan ook een meerprijs) en sommigen niet.
Is dit een speciale vereiste? Ik heb wel degelijk een HUD in de wagen.

https://www.autoglas-concurrent.nl/nl/voorruitlijst-bmw-5-f10-f11.html

You cannot view this attachment.
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.
http://www.bimmerandmore.be/forum/index.php?topic=73106.0

kraftbayer

Je moet gewoon de ruit bestellen op het chassisnummer van de auto wil je de juiste hebben.
Dan kan je nog bepalen of je een groene band erbij wil of niet.

Tegenwoordig bestaan er zoveel verschillende soorten ruiten dat je vlug een foute besteld of dat ze een foute monteren.
Je zal heus niet de eerste zijn waar een ruitenplaatser de foute besteld en monteert

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Paske

Thnx. Een beetje van een plaatser zal dit ook wel doen denk ik  :thumbsup:
Bevestiging gekregen van een plaatser met oa het chassisnummer:
CitaatUw voorruit met eurocode 2459AGSCMUV1B komt op € 575 geplaatst alles in met garantie

https://www.glavista.com/nl//voorruit/2459agscmuv1b-bmw-5er-4t-f10-kombi-f11-2010

Carglass met 'gratis' ruitenwissers...... €1.700.   8)  :wiggleyes: 
1984 Ford Capri MK III 1.6 S - 1989 VW Jetta TX 1.6 D - 1995 Volvo 460 1.8 GL - 2000 Opel Astra Sport 1.7 TDs SW - 2006 Renault VelSatis Phase I 2.2 dCi Initiale - 2010 Renault VelSatis Phase II 2.2 dCi Privilege - 2015 MB E250 cdi Avantgarde - (2012 => 2022 - 2 x Honda VFR1200F) - 2021 BMW F11 520dA  - 2023 Honda CMX1100 T DCT.

DaviT

Citaat van: Paske op 30 november 2024, 19:37:26Carglass met 'gratis' ruitenwissers...... €1.700.   8)  :wiggleyes: 

Ik snap ook niet hoe die nog werk hebben, ook eens prijs gevraagd voor een ruit, was ook ongeveer die prijs terwijl BMW zelf het voor 1k doet...

Paske

Citaat van: DaviT op  1 december 2024, 17:53:30Ik snap ook niet hoe die nog werk hebben, ook eens prijs gevraagd voor een ruit, was ook ongeveer die prijs terwijl BMW zelf het voor 1k doet...

Die leven van de verzekering (omnium) gevallen.
Ons kent ons.... exclusieviteitscontract met Carglass ... en zo vloeit er 9 op 10 nog wat geld terug naar de verzekeringen.
Anders kan ik dit niet verklaren.

kraftbayer

Soms ben je verplicht als je een omnium verzekering hebt om de ruit bij Carglass te laten monteren.
Als je dan ziet hoe de die soms monteren dan moet je niet verschieten dat ze nadien lekt of fluit of barst omdat ze er niet goed inzit.
Laat staan dat de licht en regensensor en al de rest dat in de ruit zit ook werkt want dat is ook niet altijd in orde.
Kameraad van mij heeft 4x na elkaar de ruit van zijn Mercedes Viano laten vervangen omdat het 2x niet de juiste was en de 3e zat er scheef in en bij de 4e hadden ze gans de plastiek afdeklijsten binnen gewoon met ruitkit vastgekleefd omdat die stuk hadden geprutst.
Telkens zat er ook geen OEM Mercedes ruit in.
Uiteindelijk toch van de Omnium de ruit en al de rest bij Mercedes mogen laten plaatsen en nu is het goed.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

Paske

Prijzen liggen heeeeeeel ver uit elkaar.

Gaande van €350 in Vrasene via een Nederlands bedrijf, waar men Pilkington zou gebruiken als ik het goed lees: https://cardome.be/

Naar €575 in Gent voor een ruit van Glavista (https://www.glavista.com/nl//voorruit/2459agscmuv1b-bmw-5er-4t-f10-kombi-f11-2010     
: https://agk-degeyter.be/

Naar zoals hierboven al vermeld € 1.700 bij Carglass  :-X

Denk toch om het eens te checken voor €350...?

Paske

Damn, op een weekje tijd gaat het precies vlotjes 'voor(r)uit..... 
Alles extra links van de markering met alcoholstift, is van een ritje deze namiddag  :wow:

Net feestdagen natuurlijk, maar het zal het nog wel een weekje uitzingen.

You cannot view this attachment.

Tony_ca1

Tja CarGlass is niet altijd zo slecht , had in 2020 een barst in mijn voorruit van mijn F10 ,mijn omnium verzekering wou mij verplichten naar CarGlass te gaan dat heb ik toen geweiogerd omdat ik schrik had dat de regen en licht sensor niet goed meer zouden werken. Na veel gepalaver over en weer en ik drijgen dat ik bij Fidean nu B(Baliose) zou vertrekken met mijn verzekeringen toch de toestemming gekregen om bij de BMW dealer te gaan. (Ga hier de naam niet noemen weet niet of dit mag) maar een originele ruit bij de dealer laten plaatsen en bij de eerste serieuze regenbui kwam er water uit de knop voor de koffer te openen links onderaan de bestuurders kant. Ik heb dan de zijpaneel aan de linkere kant van het dashbord verwijderd en tot mijn verbazing had de metalen frame waar de dashbord aan hangt daar al een roest kleur en de boel was heel nat. Het water kwam gewoon van boven aan het dasbord naar beneden gelopen, ik terug naar de BMW dealer enb liet hiun de foto's zien die ik gertrokken en had en het opgenomen filmpje en kreeg van van hun het antwoord ze dat ze dit probleem eerst met Duitsland moesten bespreken en dan zouden ze bij mij terug komen. Heb hun toen geantwoord wat heeft Duitsland ermee te maken jullie hebben twee weken gelden die ruit vervangen dus moet er toen iets mis gelpen zijn want ervoor had ik geen water in mijn wagen en ze hebben dit toen gewoon geweigerd.
Wat zo kwaad op hun dat ze hun verantwoordelijkheid zo van hun afwimpelden op Duitsland en wou echt zo niet blijven rijden met steeds water die in de wagen liep, ben dan gwoon naar Carglass gegaan en daar een nieuwe originele BMW ruit laten plaatsen ze hebben die toen bij BMW besteld en heeft gewoon 2 dagen extra langer geduurd eer die bij hun geleverd was. Toen ze de oude ruit hadden verwijderd hebben ze foto's genomen van de ruit en mij gebeld en was aan de linkerkant van de ruit gewoon een stuk van 5 centimeter waar geen speciale lijm aan zat en daar kwam het water naar binnen. Sindsdien nooit dat probleem gehad en afhalen van de wagen ook een papier gekregen van Carglass dat de licht en regensensor opnieuw gecalibreerd was en tot en met vandaag werkt alles nog naar behoren..

Iksree

Citaat van: Tony_ca1 op 28 december 2024, 19:17:45van hun het antwoord ze dat ze dit probleem eerst met Duitsland moesten bespreken

Omdat je nog geen roestvorming hebt na 2 weken.
- Signature adjusted for being outdated-

Paske

Voorruit is vervangen door AGK - De Geyter Afrikalaan Gent voor €575.
Inclusief plaatsing, afregelen camera's en garantie.

Telefonisch contact met het bedrijf dat de voorruit in Vrasene zou plaatsen, leerde me het volgende:

- ik heb HUD : ja mijnheer, als u iemand anders in de wagen laat plaatsnemen, zal die niet zien dat de lichtsterkte een 10% minder is.  :toofunny:
  WTF? Ik rij met die wagen en hoogstuitzonderlijk eens iemand anders.

- worden de camera's afgeregeld? : mijnheer, wij plaatsen de ruit er heeeel voorzichtig er terug in, normaal levert dit geen problemen op....  :blah:  :blah:

Tony_ca1

Citaat van: Iksree op 31 december 2024, 09:10:11Omdat je nog geen roestvorming hebt na 2 weken.

Ik heb nooit gezegd dat het hele frame doorgeroest was ,maar dat er gewoon een rnatte roestkleur opzat en dioe kan je met een vod gewoon afvegen.
Maar als er uit die knop om de koffer te openen die links onderaan aan de bestuurderskant zit geen water kwam voor dat de dealer de ruit vervangen heeft en na het vervangenvan de ruit het water daar gewoon uitliep bij elke regenbuien en ik gewoon kon zien als de zijpaneel van het dashbord eruit was dat het water gewoon aan de linkerkant van boven aan het dashbord naar beneden kwam wie zijn fout was dat dan ? Wat heeft dan BMW Duitsland ermee te maken die hebben toch geen fout gemaakt,de fout lag bij de carroserie man van die dealer die de ruit vervangen heeft.
En zei wouden niets aan die ruit doen terwijl zei die 2 weken ervoor hadden vervangen ,en dat vind ik niet kunnen en de dealer vraagt ook een bom geld om zo een originele ruit te plaatsen dus moeten ze dan ook er maar voor opkomen als ze die fout geplaatst hebben.

Maar ja het probleem is ophgelost door CarGlas dus als zei ook iets goed dan mag dit ook gezegd worden ,de BMW dealer maakt ook soms serieuze fouten maar om dan ook eerlijk voor uit komen dat is iets anders.

Pannenkoek

Ik ben bijna zeker dat ze bij BMW gewoon iemand lieten langskomen. Ik heb het nl ook voorgehad dat er vanboven af plots water op mijn kop viel bij regenweer en rijden. Plezant dat. Teruggeweest en er op gewacht. Stoutmoedig geweest en me in de werkplaats begeven en het afdichtmiddel bleek gewoon niet mooi vloeiend aangebracht.

Vind nog maar eens iemand die zijn werk goed doet in gans carrosserieland. Om zot van te worden. Ik liet in september nog een bumper herlakken bij een - dacht ik - degelijke carrossier en ik had gezegd dat het iets mocht kosten, maar dat ik het resultaat sowieso honderd procent strak wou.

800 euro later: een klein lekspoortje op een naad en toch nog een steenslagpuntje zichtbaar. Om van te rotten.