Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

Verkopers opgelet!

Gestart door Nostra, 18 september 2018, 20:08:46

Nostra

Bij het verkopen van schaalmodellen heb ik dit weekend iets raar meegemaakt. Er was iemand geĆÆnteresseerd in 5 schaalmodellen van me en de persoon in kwestie die in Frankrijk woont wou betalen met Paypal ipv bankoverschrijving.

Geen probleem aangezien ikzelf ook al jaren Paypal gebruik.

Nu kreeg ik een mail die niet van een officieel paypal e-mail adres kwam voor de track & trace code in te geven tezamen met men adres, telefoonnummer en gans de reutemeteut om zo het geld te ontvangen op men Paypal account.

Met de persoon ik kwestie gemaild wat dit was want ik ken dit systeem niet en de mail geforward naar Paypal zelf.

Blijkt dus pure scam te zijn en bij het vertalen van de mail (was in het Frans) bleek dat het bedrag dat IK moest krijgen zou gecrediteerd! worden van MIJN Paypal account. Paypal zelf had me aangeraden van de mails die ik ontvangen had van het desbetreffende adres ook per direct te verwijderen.

Ook de persoon ik kwestie gemaild dat ik men geld via gewone overschrijving wil en niet meer via Paypal. Hem ook uitgelegd dat het scam is maar die geeft niet op natuurlijk.

Ik wou jullie dit mededelen voor moesten jullie mede verzamelaars en verkopers gelijkaardige dingen mee maken.
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

Bart25277

BMW M4 Cabrio Austin Yellow - Mercedes C63 AMG Break 6.3  - BMW F11 520d Touring M-pack - BMW E92 M3 Alpinweiss manueel - BMW E46 M3 cabrio carbonzwart CSL airbox - BMW E36 M3.2 Cosmoszwart

!!! You can't drive your bank account ;-) !!!

Draje

Ook vroeger al gehad toen ik er nog elke dag vernieuwde zoekertjes op zette.
Nooit op ingegaan, dat zie je meestal ook aan hun emailadressen ( vaak nog verschillende adressen gebruiken voor hetzelfde)

gfk807

Dat gebeurt al meer dan een jaar hoor Fre..;als er iemand uit Frnakrijk reageeert en ze willen zonder boe of ba je vraagprijs geven en soms nog een beetje meer voor je last dan is het TE goed om waar te zijn dus  :jpshakehead: :jpshakehead: :jpshakehead:

Ze sturen dan idd een fake paypal-bevestiging door ook...  :wiggleyes:

Wie daar intrapt is toch wel zeer goedgelovig  :iono:

Ik dacht dat er zelfs een mail van kwam van paypal en dat het vorige week in 't nieuws van 19u was...

Nostra

Citaat van: gfk807 op 19 september 2018, 10:56:07
Dat gebeurt al meer dan een jaar hoor Fre..;als er iemand uit Frnakrijk reageeert en ze willen zonder boe of ba je vraagprijs geven en soms nog een beetje meer voor je last dan is het TE goed om waar te zijn dus  :jpshakehead: :jpshakehead: :jpshakehead:

Ze sturen dan idd een fake paypal-bevestiging door ook...  :wiggleyes:

Wie daar intrapt is toch wel zeer goedgelovig  :iono:

Ik dacht dat er zelfs een mail van kwam van paypal en dat het vorige week in ‘t nieuws van 19u was...
Wij hebben geen digitale tv dus ik heb het niet gezien noch mail gehad van paypal zelf dusja, ik wist dit niet.

Ja hetzelfde met die western union transfers voor als je een auto verkoopt...

Nuja ik vond dit niet onbelangrijk om te delen aangezien er hier ook wat aan en verkocht wordt op het forum qua schaalmodellen
Mazda 3 (BM) SkyActive G-Sense
Not speed, but enginesounds are addictive!
There are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit
Porsche Cayman 987 or Lotus Elise S2???

sini

fake Paypal heb ik ook meegemaakt, omdat ik het door had, heb ik spel meegespeeld om hun systeem te analyseren, ik heb daarna alle bewijzen om Paypal te helpen doorgestuurd en heb al antwoord gekregen dat ik als gebruiker altijd op mijn hoede moet blijven maar zij gingen niets doen omdat het niet in Paypal is gebeurd en zullen ook niet tussenkomen, dat laatste vind ik logisch maar ik heb ook geen schade geleden alleen wat tijd verprutst om in dat spel mee te spelen. Maar naam en adres van de ontvanger (in Frankrijk - dus niet in de brousse ) waar ik mijn toestel moest versturen had Paypal geen interesse in... Ik liet ze weten dat ze hun logo en nep hyperlink gebruikten waar wel officiƫle Paypal stond, maar zelfs dat was te weinig voor hen om in gang te schieten...

Wees dus altijd op uw hoede