Nieuws:

Welkom op BimmerAndMore

Main Menu

Keuring motorfiets

Gestart door JC1986, 19 mei 2023, 08:05:41

JC1986

Hallo,

Ik zou een oldtimer willen bijkopen voor naast mijn R1250GSA.
Deze oldtimer is volledig in orde gezet doch al enige tijd niet meer ingeschreven geweest.
De eigenaar is overleden, de mechanieker mocht hem van de nabestaande houden voor uit zijn kosten van de restauratie te geraken.
Dit staat allemaal op papier en zou moeten in orde zijn!
De "nieuwe" eigenaar heeft hem ook nooit ingeschreven en verzekerd mij dat hij ermee naar de keuring wil gaan en dat deze gans in orde is.
Ik vertrouw hem er ergens wel in, is gans zijn leven mechanieker geweest bij Honda en is nen ouwen duvel die tijdens zijn pensioen nog wat aan moto's sleutelt en de oude technieken nog wel kent (heeft zelf +60 olditmers staan  :wow: )...

Eén van de voorwaarden is dat hij ermee naar de keuring gaat.
Ik las online dat géén van de mogelijkheden (handelaarsplaten, platen van inschrijving) mogelijk zijn...
Hij zelf stelt voor om met de motor op een aanhangwagen naar de keuring te gaan.
Ik lees niet dat dit mogelijk is maar bon... hij wil dit proberen...

Eén van de mogelijkheden is:

"Een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar op voorwaarde dat de titularis van deze kentekenplaat dezelfde is als deze waarop het voertuig zal worden ingeschreven."

Ik heb dus een motorfiets nummerplaat van mijn 1250 GSA. Kan ik dan met deze plaat naar de keuring gaan voor de oldtimer?
Iemand vertelde mij dat deze nummerplaat dan dient gebruikt te worden voor deze oldtimer en niet meer terug op de GSA kan gezet worden???

Bedoeling is de oldtimer effectief in te schrijven als oldtimer en wil de plaat van mijn GSA behouden voor mijn GSA...

Hoe kunnen we dit oplossen?

Ik ken niemand met handelaarsplaten en hij zou er van zijn vorige werkgever ook geen kunnen gebruiken...

Iemand raad?

Snorkel

Volgens DEZE LINK staat er inderdaad letterlijk dat er een plaat moet aanhangen, enkel op trailer wordt niet gekeurd. Ik denk zelfs niet dat je moet proberen, want ze gaan dat niet willen doen.

Misschien toch eens rondbellen naar enkele handelaars in motoren die eventueel tegen betaling zo'n keuring willen laten doen op hun platen?
Of eens zelf langs de keuring gaan en uw geval aan de stationschef uitleggen? Wie weet is er nog een andere manier die wel voor hun werkt?

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Bart25277

Als het eenzelfde regeling is als bij auto's kan je met een eigen nummerplaat van 1 van je andere moto's naar de keuring gaan, deze hoeft niet persé op die plaat worden ingeschreven, wel op dezelfde naam als de titularis van je gebruikte nummerplaat  :thumbsup:
BMW M4 Cabrio Austin Yellow - Mercedes C63 AMG Break 6.3  - BMW F11 520d Touring M-pack - BMW E92 M3 Alpinweiss manueel - BMW E46 M3 cabrio carbonzwart CSL airbox - BMW E36 M3.2 Cosmoszwart

!!! You can't drive your bank account ;-) !!!

JC1986

Citaat van: Snorkel op 19 mei 2023, 08:59:11Volgens DEZE LINK staat er inderdaad letterlijk dat er een plaat moet aanhangen, enkel op trailer wordt niet gekeurd. Ik denk zelfs niet dat je moet proberen, want ze gaan dat niet willen doen.

Misschien toch eens rondbellen naar enkele handelaars in motoren die eventueel tegen betaling zo'n keuring willen laten doen op hun platen?
Of eens zelf langs de keuring gaan en uw geval aan de stationschef uitleggen? Wie weet is er nog een andere manier die wel voor hun werkt?

De motormarkt gaat ook op zen gat vallen... amaai. Mij houdt het alleszins tegen om te handelen zoals ik vroeger wel eens deed.
Ik snap het ergens wel en heb er eigenlijk weinig last van ma bon...

De verkoper zal uit zijn schelp mogen komen want ik vrees dat elke koper mijn gedacht wel gaat volgen

JC1986

Citaat van: Bart25277 op 19 mei 2023, 09:04:35Als het eenzelfde regeling is als bij auto's kan je met een eigen nummerplaat van 1 van je andere moto's naar de keuring gaan, deze hoeft niet persé op die plaat worden ingeschreven, wel op dezelfde naam als de titularis van je gebruikte nummerplaat  :thumbsup:

Dat is dus wat ik met zekerheid zou moeten weten, iemand die bij de keuring werkt heeft me net gezegd dat die nummerplaat moet gebruikt worden voor de te keuren moto... Maar ik wil die inschrijven als een oldtimer. Dan is volgens hem de enigste oplossing via handelaarsplaten.

Ik leg de bal in het kamp van de verkoper

Liquid Li0n

Doen ze dat bij auto's ook niet, gewoon even met Z platen laten keuren en klaar. Dus lijkt me hetzelfde met de moto.

JC1986

Citaat van: Liquid Li0n op 19 mei 2023, 12:09:19Doen ze dat bij auto's ook niet, gewoon even met Z platen laten keuren en klaar. Dus lijkt me hetzelfde met de moto.
Ik ken niemand met Z platen voor een motor, ik weet niet of hij er nog kent.
Op 2dehands zie je handelaars die hun Z platen "verhuren" maarja...
Bal ligt in het kamp van de verkoper, hopelijk wiegt hij zichzelf niet in slaap  :-\

NalydStrea

"Een kentekenplaat die op naam staat van de toekomstige eigenaar. Het roze formulier "aanvraag tot inschrijving van een voertuig" wordt ingevuld op dezelfde titularis als die van de gebruikte plaat. Naast het kentekenbewijs van het tweedehandsvoertuig, moet ook het kentekenbewijs van de gebruikte plaat voorgelegd worden bij de tweedehandskeuring. Informeer u bij uw verzekeraar vooraleer u een andere kentekenplaat op het voertuig hangt."

Als ik dat zo lees kan je toch gewoon de plaat van uw GSA gebruiken?
Het zijn enkel de gegevens die ze overnemen op het roze formulier, de plaat zelf zou me straf lijken.
Dan met dat roze formulier naar de verzekering en inschrijven als oldtimer?

Edit, dit dus:

Citaat van: Bart25277 op 19 mei 2023, 09:04:35Als het eenzelfde regeling is als bij auto's kan je met een eigen nummerplaat van 1 van je andere moto's naar de keuring gaan, deze hoeft niet persé op die plaat worden ingeschreven, wel op dezelfde naam als de titularis van je gebruikte nummerplaat  :thumbsup:
1994 Golf Cabrio MK3 / 1998 E46 316i / 2004 Alfa Romeo GT / 1995 Nissan 200SX S14
2010 E90 335i MT6 Pure Stage 2 turbo's
2015 Opel Insignia Sports Tourer (familiebus) / Motodax Daytona 150 / 2009 Suzuki SFV650 / 1978 Honda CB750 F2

Vakantieman

Citaat van: NalydStrea op 19 mei 2023, 12:50:02"Een kentekenplaat die op naam staat van de toekomstige eigenaar. Het roze formulier "aanvraag tot inschrijving van een voertuig" wordt ingevuld op dezelfde titularis als die van de gebruikte plaat. Naast het kentekenbewijs van het tweedehandsvoertuig, moet ook het kentekenbewijs van de gebruikte plaat voorgelegd worden bij de tweedehandskeuring. Informeer u bij uw verzekeraar vooraleer u een andere kentekenplaat op het voertuig hangt."

Als ik dat zo lees kan je toch gewoon de plaat van uw GSA gebruiken?
Het zijn enkel de gegevens die ze overnemen op het roze formulier, de plaat zelf zou me straf lijken.
Dan met dat roze formulier naar de verzekering en inschrijven als oldtimer?

Edit, dit dus:

Dit.
E92 330d --> sold
Seat Leon cupra DSG --> sold