1987 - E28 - m535i Royalblau

Gestart door Philippe6, 13 november 2022, 00:35:59

Philippe6

Na 7 jaar wordt het eindelijk tijd om deze eens voor te stellen op het forum..

In 2012-2013 heb ik een jaar dagelijks rondgereden met een E28 520i, het instapmodel mèt 6 cilinder en het laagste verbruik, dacht ik. Mijn droom E28's waren een M5 (toen ook al onbetaalbaar) en een m535i.

Uiteindelijk de E28 verkocht en overgestapt naar mijn E34 535i en die naar LPG laten ombouw om zo de verbruikskosten te verlagen, ik reed toen +/-25d km's per jaar.
Na de verkoop van mijn E28 heb ik deze toch wel gemist en in die tijd keek ik nog dagelijks op de bekende 2ehands websites op zoek naar interessante advertenties van allerlei BMW's.

Tot ik op een donderdagavond, 9 juli 2015, een redelijk geprijsde E28 m535i tegen kwam op marktplaats; de juiste uitvoering (handbak zonder katalysator!), de beperkte foto's leken goed en de opties ook dus zonder al te lang na te denken de verkoper gebeld om een afspraak te maken voor een bezichtiging. Vlak hierna was de advertentie ook al offline gehaald door de verkoper.

De volgende dag na het werk, vol spanning en met hoge verwachtingen, doorgereden naar midden Nederland om daar terecht te komen bij een handelaar met een hal vol wagens en oldtimers waaronder enkele zeldzame wagens zoals een E21 Alpina.

Na een eerste blik leek de wagen er nog zeer goed uit te zien.
Omdat ik reeds bekend was met de E28 en wist waar ik goed moest kijken, vooral qua carrosserie, was mijn enthousiasme toch enigszins verminderd na het eerste inspectierondje.
Op de meeste bekende, alsook sommige minder bekende plekken, trof ik roest aan.  :o Gelukkig leek de dragende carrosserie en de veerpoten wel in orde.

Maar al de rest  :exited::
- E28 m535i in het Royalblau  :drool:, zonder katalysator, dus met de volle 218pk in combinatie met de (sport)handbak
- Motor startte meteen
- Tal van opties
- BMW onderhouden
- Volledig origineel (100%)

Even getwijfeld, wetende dat het een behoorlijke projectwagen is en ook omdat de verkoper me duidelijk maakte dat hij niets van de prijs af wilde doen.
Hij had in tussentijd nog tal van telefoontjes gehad en zelfs boden via telefoon (verkoperspraat?!).
Maar ook snel de bedenking bij mezelf gemaakt dat de kans heel klein ging zijn om nog eens zo eentje tegen te komen, in betere staat en voor niet veel meer geld. Ook omdat deze dezelfde kleur heeft als mijn E34, beide Royalblau. Wat is de kans..

Jawel, GEEN radio in een toch wel goed uitgeruste Duitse E28 m535i!  :o

Dus niet veel later de vraagprijs geboden en de m535i was van mij!
Enkele weken later de E28 opgehaald met een autoremorque, ermee naar huis rijden leek me onverantwoord.

Wat valt er nog over te vertellen.
De wagen is in 1987 aangekocht als bedrijfswagen voor een Duitse firma in de buurt van München en heeft daar dienst gedaan tot 2004 en is zolang bij BMW op onderhoud geweest. Het service boekje is afgestempeld tot ergens in de 181.000km's en hij heeft er nu 188.000.
Dan heeft de handelaar hem gekocht, waarvan ik hem heb, maar hij heeft de wagen nooit ingevoerd en ingeschreven in NL. Hij heeft er sporadisch mee rond gereden op handelaarsplaten maar grotendeels heeft de wagen bij hem dus stil gestaan van 2004-2015.
Wat dus ook maakt dat ik de wagen nog maar 1 keer is ingeschreven, op naam van de eerste eigenaar! Dus op papier is het de wagen van de eerste eigenaar nog..

Uitdraai van een VIN-decoder;

Model Description DC71
Model 535 I
Market Europe
Development Code E28
Chassis Sedan
Steering left
Doors 4
Engine M30
Displacement 3.50 l
Power 0 kW
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission manual
Color Royal-blau - 198
Upholstery - 0257
Manufacturer BMW AG
Production Date 1987-05-26 (Tuesday)

206 Sequential Manual Transmission (=dogleg bak)
226 Sports Suspension Settings
290 Lt/aly Wheels Star Spoke 44
300 Emergency Wheel
314 Heated Windscreen Washer Nozzles
320 Model Designation
350A Therm. insulat. glass green
411 Window Lifts, Electric
485 Recaro-sitze Fuer Fahrer+beifa
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning
530 Air Conditioning
536 Auxiliary Heating (= standkachel)
551 On-board computer II with remote control
562 Reading light
570 Reinforced power supply
800 (ik vermoed katloos)
915 No Outer Skin Protection (had ie beter wel gehad)

Alle uitvoeringen van de E28 m535i, deze is de DC71 dus maar een 4,475 van gemaakt;

How many of each version were produced?
DC71 (LHD, non-catalyst, manual): 4,475 produced from 02/1985 through 12/1987
DC72 (RHD, non-catalyst, manual): 1,137 produced from 03/1985 through 10/1987
DC51 (LHD, catalyst, manual): 718 produced from 03/1985 thru 09/1987
DC52 (RHD, catalyst, manual): 224 produced from 10/1985 thru 03/1987 NOTE: Australian market only
DC81 (LHD, non-catalyst, automatic): 861 produced from 03/1985 through 12/1987
DC61 (LHD, catalyst, automatic): 216 produced from 03/1985 through 09/1987
DC82 (RHD, non-catalyst, automatic): 712 produced from 03/1985 through 11/1987
DC89 (LHD catalyst, automatic): 1,140 produced from 03/1985 through 09/1987 NOTE: Japanese market only
DC78 (RHD, non-catalyst, manual): 492 produced from 01/1985 through 04/1988 (assembled in South Africa from CKD kits)
DC88 (RHD, non-catalyst, automatic): 360 produced from 07/1986 through 05/1988 (assembled in South Africa from CKD kits)

Bron; https://bmwmregistry.com/model_faq.php?id=6

Philippe6

Meteen na thuiskomst de E28 een wasbeurt gegeven.

Naast de E34.

In de periode van de aanschaf was ik mijn E30 318is nog aan het opknappen.
Deze E28 was bedoeld om ooit op te knappen als ik er de plaats/tijd/geld voor had en zou voorlopig op stalling moeten.

En daar is hij dan ook heel wat jaartjes verbleven, af en toe eens gaan kijken om de motor te laten draaien. En elke keer met veel goesting om eraan te beginnen, weer vertrokken.  :drool:
Het grootste probleem was in het begin eigenlijk een goede werkplek hebben om eraan te kunnen sleutelen en eraan te werken zoals het me uit kwam. Dus ook om alles te kunnen laten liggen als ik geen zin/tijd had.

Eind 2018 een huis gekocht om op te knappen maar er wel al rekening mee gehouden dat er een garage bijgebouwd mocht worden.
Nadat het huis ongeveer klaar was, in 2020 aan de garage begonnen. In tussentijd, 2021, ook nog vader geworden van een dochter.
Mei dit jaar was de garage zo ver klaar en opgeruimd dat de E28 EINDELIJK naar huis kon verhuizen na 7 jaar stil te hebben gestaan in de hal (2015-2022)!  :-X

Het grote moment was eindelijk aangebroken!
En het erop gewaagd om op eigen krachten tot thuis te rijden (paar km verder). Wat verbazend goed ging; rijden, sturen, remmen.. het voelde allemaal nog cava aan!
Een paar keren doorgetrokken en verschoten van de vinnigheid die er in zit! Nochtans ben ik het gewoon om met een E34 535i te rijden..
De lichtere carrosserie, minder ballast aan boord (zoals elektrische zetels, dakraam,..) en de sportbak met korte verhoudingen maken er een hele andere auto van die véél sneller aan voelt dan de E34 535i.  :clap:

Philippe6

Na 7 jaar hoogtijd voor zijn 2e wasbeurt.  :P

Nog enkele foto's op zijn nieuwe verblijfplaats en bij zijn broertjes:E30 318is en de E34 535i.

Ik ben nu zover dat ik er rustig aan kan beginnen en ben ook maar eens begonnen aan de papierwinkel; de wagen invoeren en het roze formulier aanvragen. Hopelijk kom ik daar al niet voor verrassingen te staan! Het feit dat de handelaar de wagen nooit heeft ingevoerd, heeft doorverkocht aan mij en in totaal 18 jaar niet is ingevoerd en ingeschreven..

Van de carrosserie weet ik dat er veel aan moet gebeuren maar na 18j bijna volledig stil te hebben gestaan, gaat er technisch ook veel vernieuwd moeten worden.
Het gaat beginnen met demonteren; interieur, Mtech pakket enzo om te zien hoe erg het er mee gesteld is en wat er juist aan zal moeten gebeuren.
De opzet is om er een goede rijdersauto van te maken die betrouwbaar is dus hopelijk eindigt het niet met een (bijna) totaalrestauratie.  :-X

Wordt hopelijk snel vervolgd, ik kijk er alvast naar uit.  8)

order66

Leuk verhaal en prachtige wagen! Uit ervaring weet ik wat een totaalrestauratie kost, maar is de zoektocht naar onderdelen en de weg die je aflegt met de wagen tot je tevreden bent is dan ook weer een zalig avontuur. Ik volg! :thumbsup:

FJRdude

Notificatie aan.
De intro van dit verhaal is al plezant, de rest ook. Zonder twijfel een project waar werk in kruipt,  techniek zal sowieso aandacht vereisen omdat ie lang stilstond, maar op 't eerste zicht een goede basis om te starten.....

En zonder radio vind ik keisjiek!  Enjoy da enginesound 😀

Mooie garage trouwens!  Ben gezond jaloers 😜
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

dannyro

Mooi verhaal, ik volg dit topic met plezier :thumbsup:
E91 325D LCI powered by Heinz Sold
F11 535D Sold
F31 Alpina B3 Biturbo Sold
E34 535i
C63 V8

Snorkel

München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

flash

Leuk verhaal, wist niet dat je deze ook had.
Totaalresto incoming :p

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

stoffie

Dat wordt ongetwijfeld ook weer eentje die veel liefde gaat krijgen. De max om te lezen en ik volg sowieso ook!

Verstuurd vanaf mijn XQ-BQ52 met Tapatalk

Avus_3.0

Echt bangelijk dat je nu twee oldie's met een 6cyl blok en in dezelfde kleur hebt staan.
Het 2e eigenaar verhaal is ook wel de max en zal goed zijn voor zijn waardebehoud.
Op de garage met 2 bruggen ben ik ook gezond jaloers als moet ik niet echt klagen met de mijne.

Ben benieuwd naar de restauratie en volg hier met plezier uw avontuur, hopelijk kom je niet al te grote verassingen tegen. Succes...

* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Philippe6

Citaat van: order66 op 13 november 2022, 08:57:21
Leuk verhaal en prachtige wagen! Uit ervaring weet ik wat een totaalrestauratie kost, maar is de zoektocht naar onderdelen en de weg die je aflegt met de wagen tot je tevreden bent is dan ook weer een zalig avontuur. Ik volg! :thumbsup:

Thx, die totaalrestauratie probeer ik dus te vermijden.  ;D
Op zich heel leuk om alles terug nieuw te zien worden en ook te weten dat de wagen heel betrouwbaar is.
Maar langs de andere kant gaan er dan héél veel €€ in steken en eindig ik met een wagen waarmee ik te weinig ga rijden.

Hetgeen eraan moet gebeuren, zal natuurlijk gebeuren en ook goed.
Ik merk precies wel al dat E28 onderdelen veel schaarser zijn geworden dan 9 jaar gelden.

Citaat van: FJRdude op 13 november 2022, 09:47:41
Notificatie aan.
De intro van dit verhaal is al plezant, de rest ook. Zonder twijfel een project waar werk in kruipt,  techniek zal sowieso aandacht vereisen omdat ie lang stilstond, maar op 't eerste zicht een goede basis om te starten.....

En zonder radio vind ik keisjiek!  Enjoy da enginesound 😀

Mooie garage trouwens!  Ben gezond jaloers 😜

Ja, straf van de radio. Komt er ook gene in.  :bow:

De (droom)garage is ook al een heel project geweest, ben de bouw ervan in filmpjes aan het gieten.

Citaat van: dannyro op 13 november 2022, 09:48:37
Mooi verhaal, ik volg dit topic met plezier :thumbsup:

:thumbsup:

Citaat van: b_ken op 13 november 2022, 10:56:35
Ik volg  :exited:

Jij hebt ook nog ooit een witte gehad hé?  :D

Citaat van: flash op 13 november 2022, 11:21:34
Leuk verhaal, wist niet dat je deze ook had.
Totaalresto incoming :p

Met periodes was ik het zelf ook al vergeten.  ^-^

Citaat van: stoffie op 13 november 2022, 18:39:07
Dat wordt ongetwijfeld ook weer eentje die veel liefde gaat krijgen. De max om te lezen en ik volg sowieso ook!

Verstuurd vanaf mijn XQ-BQ52 met Tapatalk

Wat we doen, proberen we ook goed te doen hé.

Citaat van: Avus_3.0 op 14 november 2022, 12:37:16
Echt bangelijk dat je nu twee oldie's met een 6cyl blok en in dezelfde kleur hebt staan.
Het 2e eigenaar verhaal is ook wel de max en zal goed zijn voor zijn waardebehoud.
Op de garage met 2 bruggen ben ik ook gezond jaloers als moet ik niet echt klagen met de mijne.

Ben benieuwd naar de restauratie en volg hier met plezier uw avontuur, hopelijk kom je niet al te grote verassingen tegen. Succes...

De kleur is zeldzaam op beide modellen, de kans is klein dat er nog iemand een E28 & E34 535i in royalblau heeft.
Dit en het feit dat het op papier een droomwagen is (historiek, opties en 1e eigenaar) heeft me toen ook overtuigd.

In het verleden vaak genoeg in slechte omstandigheden gesleuteld, als er een nieuwe garage werd gebouwd dan ineens tegoei. Dat is iets wat ik maar 1 keer in mijn leven zal doen.

Ondertussen ook al positief nieuws gehad van de Douane; E705 Vignet is in orde!  8)

bostonvert

Wat een wagen, ook echt baas om hem te gaan halen met een G!

leuk om door te lezen en jammer om te zien dat de e28 onderdelen zoveel duurder geworden zijn. Gelukkig valt dit voorlopig nog mee met e34's

dit volg ik zeker, veel plezier met de werken
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Philippe6

Enkele maanden later en toch al het één en het ander gebeurd (lees gesloopt).
Voor zij die houden van véél foto's en een E28, hier gaan we..  ;D

Verhuisd van de parkeerbrug naar de werkbrug.

Voetjes in de lucht.

Lijkt allemaal wel mee te vallen hé, van ver.

Dat waren al enkele, goed zichtbare, roestplekken.
Meer zal nog volgen.

Begonnen met demonteren van het front, om de voorbumper eraf te krijgen en zo verder te gaan naar de zijkant/achterkant om het gehele mtech pakket eraf te halen.
Waarbij ik toch al heb liggen sukkelen met het demonteren van bepaalde onderdelen, zo goed als elke ruimte is volgepropt met; kabels, slangen, leidingen,... en veel goed verstopte schroefjes die moeilijk te bereiken zijn.

Rechter zijlijst eraf met nog wat meer roest maar kon nog erger gezien vuil en modder zich daar graag verzamelt.

Philippe6

Onder de linker zijlijst..

Achterbumper eraf, zonder grote verrassingen eronder.

De spatbord verbreders met veel moeite en kracht eraf getrokken.
Zitten vastgeplakt met enorm sterke dubbelzijdige tape. Met momenten dacht ik dat er één in 2 ging trekken.

Achter deze lijstjes gelukkig quasi geen roest aangetroffen. Daar vreesde ik wel ergens voor.

Kofferbak leeg gemaakt.

Philippe6

Dan over gegaan naar het interieur, met als bedoeling net zoveel te demonteren om het tapijt eruit te krijgen.

Fabrieks bonnetje zat nog onder de achterbank, zoals in die tijd altijd werd gedaan.

Met daaronder de standkachel, status hiervan is onbekend. Nooit durven op te zetten.

Middenconsole verder gedemonteerd omdat het tapijt hier onder door loopt tot tegen het schutbord.

En daar uit frustratie, tijdelijk, opgegeven met demonteren. Die airco blazer leek potvast te zitten met onvindbare schroeven.
En omdat ik op het internet ergens had gelezen dat er 2 moeren vanuit het motorruim bereikbaar zijn, daar maar begonnen met demonteren.

Begonnen met de bougies uit de cilinderkop te schroeven en een compressietest te doen, gezien de batterij nog gemonteerd was op dat moment.

Elke cilinder zat rond de 14.25Bar dus normaal zéér goed.

d

Rem- en benzineleidingen ook vrij slecht hier en daar.

In- en uitlaat en benzinetoevoer van de standkachel.

Aftakking van benzineleiding voor de standkachel met mini-pompje.

Uitlaat en aandrijflijn eronder uit gehaald.

Philippe6

De vloeistoffen aflaten.

De dogleg Getrag 265/5 van het motorblok geschroefd; sommige bouten zijn echt maar net bereikbaar, zelfs met het gemak van een brug.
En de bak gaat er ook maar net tussen de tunnel door met veel wringen.

Enkele dichtingen lijken te zweten/lekken; de bak schakelt op zich nog zeer soepel dus hopelijk hoeft er niet meer aan te gebeuren dan de pakkingen te vervangen.
Waarvan ik me nog afvraag of dat een klusjes is dat zelf te doen is.

Koppeling er ook al maar af geschroefd.

Lijkt me nog behoorlijk.

Dan verder gegaan met het ontmantelen van de motor om hem er uit te kunnen heffen.
In het begin getwijfeld of de motor er wel uit moest maar dat lijkt me de enige goede manier; zo is alles in het motorruim bereikbaar (sommige leidingen zoals de remleidingen zijn anders quasi onbereikbaar) en kan er ook makkelijk aan de motor worden gewerkt.
Heb versteld gestaan van de hoeveelheid aan slangen, leidingen, kabels ed er zijn ingebouwd. Maar ook hoe bijvoorbeeld de motorkabelboom wordt geleid doorheen het motorruim. Van schutbord naar motor, door de luchtinlaat naar onder richting het motorblok om daar naar starter en alternator te gaan om dan 'via de lucht' naar het zekeringenbakje en het massapunt bij de batterij te gaan.
Dan hebben ze daar bij de E34 535i toch enorme stappen gezet! En een E30 318is (M42) stelt daarbij nix voor.  :o

En zo heb je snel wat onderdelen bij elkaar verzameld.
Een deel ingeseald in folie om dan voor onbepaalde tijd te stockeren op het zoldertje.

De auto even naar buiten gerold om het airco gas af te laten (sssst..).
Maar zoals ik al dacht was het na een kort 'pssht' al gedaan.

Deze vind ik trouwens ook een lastige..
Airco is een leuke en aangename optie als deze werkt, echter heb ik geen idee van de toestand van alle airco onderdelen (pomp, condensor, verdamper, droger,..) en bovendien is dit systeem voorzien voor R12 gas.
Geen idee of alles afzonderlijk te testen is en om te bouwen naar R134a gas.
Of dat ik voor een volledige nieuwe set moet gaan zodat alles in één keer nieuw is.

Philippe6

Even spannend geweest, de motor eruit heffen.

Voorkant van de wagen nog opgehoffen met de brug om de giraffe eronder te krijgen.

Motor in een steun opgehangen.

Roestgat in batterijvak.

Gezien de hoeveelheid foto's, moet ik precies toch vaker wat posten.
Want dit is slechts een selectie foto's uit de 700 die ik nu al heb en waarschijnlijk ook ooit nodig ga hebben om alles terug in elkaar te krijgen.

Binnenkort meer..

Liquid Li0n

Heerlijk om lezen en ontdekken dat je ook nog deze prachtige oldtimer hebt!

Krijgt, net zoals de andere 2, ook weer de nodige TLC. Heerlijk

b_ken

Gezond jaloers op deze grondige aanpak maar nog meer jaloers op uw werkplaats. Ik heb zo werken ook al gedaan maar met veel primitievere middelen.

Wat betreft airco: dat is altijd een probleem in die oude bakken. In mijn 6 werkte die gewoon, in het begin dat ik hem had. Na een paar jaar was het gedaan en tot dusver nog altijd niet terug gemaakt.  Voor de enkele keren dat ik ermee rijd is het niet echt een gemis.
 Voor het gas zouden wel alternatieven zijn zonder veel om te bouwen. En zelfs als je wil ombouwen naar een moderner en vlot verkrijgbaar gas stelt dat nog niet veel meer voor dan alle dichtingen vervangen. Probleem bij die van mij is dat niemand vulnippels vindt aan dat systeem. Ik heb zelfs in een andere 6 een complete airco uit gebouwd en ook daar geen vulnippels te vinden. Heb jij die al gezien ?

Avus_3.0

Bedankt om uw werken zo uitbundig te documenteren. Respect ook voor de werken die er reeds aan gedaan zijn en die allemaal nog moeten gebeuren want ik vrees er voor dat je niet op 1,2,3 zult klaar zijn. Succes  :bow:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

kraftbayer

Mooi verslag.
Ik denk dat je als je al op dit punt staat dat je best voor een totaalrestauratie gaat.
Anders ga je achteraf misschien spijt krijgen dat je het niet gedaan hebt.
Het kostenplaatje moet je er dan maar bij nemen want het zal altijd wel wat tegenvallen.
Maar achteraf heb je dan wel iets mooi.

Grtn,
Kraftbayer :thumbsup:
BMW...Kraftbayers!

order66

Prachtig gedocumenteerd Philippe! Zoals je weet ben ik zoals Walter dezelfde mening toegedaan ivm een totaalrestauratie ;D Deze prachtige machine is het waard.

flash

Leuk om te volgen!
Ferm kot inderdaad, heb iets soortgelijks thuis maar staat veel te vol.

'11 Opel Vectra A 1.8 GLS => verkocht '13-'14 BMW e34 525i touring '94 => verkocht '14-? BMW e30 324td touring '89 => ongeval en afbraak '16-? BMW e30 324td touring '90 => project
'11-'13 Audi A4 B6 1.9 TDI '01 => verkocht '13-'15 BMW e30 320i=>325i 24v 4d '84 => verkocht '15-? BMW e34 M5 3.6 '89 => garage queen '17-? BMW e30 316i touring '94 => afbraak?
'11-'14 BMW e30 320i NFL 4d '87 => ongeval en afbraak '13-'16 BMW e30 324td 4d '90 => ongeval en afbraak '15-'18 Citroën Berlingo LV 1.6 HDI '06 => verkocht '18-? Nissan Terrano II LV 3.0 TDi '04 => daily beast
'12-'13 BMW e30 318i touring '89 => afbraak [/

FiveM

Knap. Ik heb dezelfde en mijn bodem zag er zo slecht nog niet uit. Heel de bodem vervangen. Alle stukken zijn niet meer te verkrijgen, dus zelf te maken. Je hebt nog wat werk aan de bodem. Ik denk dat je beter voor een deftige restauratie gaat want je gaat er spijt van krijgen en deftige waarde gaat hij dan niet houden. Wat ik er heb ingestoken krijg ik er nooit meer uit. Alle daargarmen en rubbers nieuw met e31 armen. E34 540i remmen, volledig nieuw opgebouwd diff wat volgend jaar nog eens wordt veranderd naar Os Giken. En nog veel meer. Knap dat er toch nog mensen zijn die ook nog zo ver gaan om deze te restaureren. Er zijn er ni veel meer van. De mijne gaat nooit meer weg. Veel succes.